اخذ تابعیت از طریق تولد در نیوزلند

اخذ تابعیت از طریق تولد در نیوزلند

اخذ تابعیت از طریق تولد در نیوزلند موضوعی است که در این مقاله سعی به بررسی آن داریم. در خصوص اخذ تابعیت از طریق تولد کشورها دو سیستم را در دنبال می کنند، سیستم خاک و سیستم خون. اخذ تابعیت از طریق تولد در نیوزلند در حال حاضر و  مطابق با قوانین و مقررات مربوطه برابر سیستم خون می باشد و به صرف اینکه کودک در این کشور متولد شود نمی تواند تابعیت این کشور را اخذ نماید مگر یک سری شرایط را دارا باشد که در خلال مقاله به آنها خواهیم پرداخت اما در نهایت به منظور کسب اطلاعات در خصوص اخذ تابعیت از طریق تولد در نیوزلند پیشنهاد می نمائیم با وکیل مهاجرت به نیوزلند که مسلط به قوانین نیوزلند می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را به طور کامل در زمینۀ اخذ تابعیت از طریق تولد در نیوزلند راهنمائی و هدایت نمایند.

 

مقدمه

پیرو موضوع مقاله که در زمینۀ اخذ تابعیت از طریق تولد در نیوزلند می باشد، چهار طریق وجود دارد به منظور اخذ تابعیت نیوزلند که به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

کسب تابعیت نیوزلند از طریق تولد در نیوزلند

کودکی که قبل از ۱ ژانویۀ ۲۰۰۶ در نیوزلند متولد شده باشد، اما در صورتیکه بعد از ۱ ژانویۀ ۲۰۰۶ در نیوزلند متولد شده باشید تنها در صورتی می تواند تبعیت نیوزلند را کسب نماید که شرایط ذیل را داشته باشند:

  • شهروند نیوزلند باشند، یا
  • مطابق با قوانین مهاجرتی سال ۲۰۰۹ مستحق دریافت تابعیت نیوزلند شده اند، به طور مثال اجازۀ اقامت در این کشور را کسب نموده باشند، و یا شهروند استرالیا باشند یا اجازۀ اقامت دائم در استرالیا را داشته باشند.
  • مستحق دریافت تاقعیت در جزیرۀ کوک، توکلائو و یا نیوئه را داشته باشند.

به طور کلی کودکی که در نیوزلند متولد می شود، در صورتیکه بی تابعیت باشند، تابعیت نیوزلند را کسب می نمایند.

 

کسب تابعیت نیوزلند از طریق تبار

کسب تابعیت نیوزلند از طریق تبار زمانی محقق خواهد شد که کودک در خارج از خاک نیوزلند متولد شده باشد اما یکی از والدین آنها تابعیت آن کشور را دارا باشند.

 

کسب تابعیت نیوزلند از طریق فرزند خواندگی

در صورتیکه کودکی به طور قانونی به فرزندخواندگی پذیرفته شده باشد، تابعیت نیوزلند به وی منتقل خواهد شد.

 

کسب امتیازی تابعیت نیوزلند

مطابق با قانون شهروندی مورخ ۱۹۷۷ طی شرایطی خاص شهروندی نیوزلند قابل انتقال به شخص خواهد بود. که در این خصوص نیاز هست تا متقاضی به ادارۀ امور داخلی نیوزلند مراجعه نماید که در این خصوص باید فرمی تهیه و تکمیل گردد که هزینه بر هم می باشد. که در این خصوص باید مدارک ذیل را دارا باشید:

  • گواهی تولد
  • گواهی ازدواج
  • ارائۀ پاسپورت معتبر

در این زمینه متقاضی مصاحبه ای را با ادارۀ امور داخلی در این خصوص خواهید داشت. و فرم مربوطه برای مدت ۵ تا ۸ ماهه رسیدگی خواهد شد.

اما شرایطی که نیاز هست تا به طور موفقیت آمیز به پرونده رسیدگی شود موارد ذیل خواهد بود:

  • حداقل شخص باید ۱۶ سال سن داشته باشد
  • مطابق با قوانین مهاجرتی سال ۱۹۸۷، مستحق دریافت عنوان شهروندی نیوزلند باشید
  • برای مدت زمان حداقل ۱٫۳۵۰ روز در خلال ۵ سال قبل از ارسال و تکمیل فرمتان و حداقل ۲۴۰ روز در طول هر ۵ سال در کشور نیوزلند بوده باشید.
  • به لحاض شخصیتی و اخلاقی مشکلی نداشته باشید
  • دانش کافی در خصوص مسئولت ها و امتیازات مربوط به کسب تابعیت نیوزلند داشته باشید
  • دانش کافی در خصوص زبان انگلیسی دارا باشید
  • قصد جدی اقامت در نیوزلند را داشته باشید

 

تغییرات صورت گرفته در قوانین

دولت نیوزلند تصمیم به اصلاح قانون شهروندی سال ۱۹۷۷، به منظور به رسمیت شناختن ارزش شهروندی نیوزلند در نظر گرفته است. مطابق با تغییرات و اصلاحات صورت گرفته، شخص امکان سفر و مهاجرت به نیوزلند را به منظور تولد فرزند و یا کسب تابعیت و شهروندی نیوزلند نخواهد داشت. محدودیت ایجاد شده توسط قوانین جدید در خصوص ارائۀ شهروندی و تابعیت به کودکان تازه متولد شده، این را نشان می دهد که اعطای شهروندی نیوزلند و کسب مزایای حاصل از آن تنها زمانی مقدور می باشد که شخص ارتباط و وابستگی واقعی با این کشور داشته باشد.

تمامی تغییرات ایجاد شده از تاریخ ۱ ژانویۀ  ۲۰۰۶ نسبت به تمامی کودکانی که در نیوزلند یا جزیرۀ کوک و یا توکلائو و نیوئه متولد شده اند قابل اعمال خواهد بود. نکتۀ قابل ملاحظه ای که بد نیست در اینجا به آن اشاره نمائیم این است که صدور و ثبت گواهی تولد، ازدواج و مرگ هیچ گونه هزینه ای را در بر نخواهد داشت.

 

 افرادی که متاثر از تغییر قوانین جدید شده اند

بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ نوزاد متولد شده در نیوزلند در هر سال، با توجه به تغییرات اعمال شده در قوانین مربوطه، تبعۀ نیوزلند محسوب نمی شوند. در این موارد کودک متولد شده تابعیت کشور یکی از والدین خود را مطابق با قوانین کشور مربوطه کسب می نماید. در این خصوص ادارۀ ثبت تولد، از والدین کودک اطلاعاتی را در خصوص تابعیت آنها کسب می نماید و اطلاعات کسب شده توسط وزارت امور داخلی مورد بررسی قرار می گیرند. وضعیت شهروندی نوزاد تازه متولد شده با بررسی موارد مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد و در ادارۀ ثبت مربوط و در گواهی مربوطه ثبت خواهد شد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی بر آن داشتیم اخذ تابعیت از طریق تولد در نیوزلند خدمت شما عزیزان توضیح دهیم. همانطور که قبلاً هم توضیح دادیم در خصصو تولد، کشور ها یکی از دو سیستم خاک و یا خون را دنبال می نمایند. اخذ تابعیت از طریق تولد در نیوزلند، از اول ژانویه ۲۰۱۶ سیستم نیوزلند از قواعد سیستم خون تبعیت می کند البته شرایطی وجود دارد که از طریق تولد در صورتیکه کودک در خارج از خاک نیوزلند متولد شده است تابعیت نیوزلند را کسب نماید. اما به طور کلی در صورتیکه کودکی در نیوزلند متولد شود که بدون تابعیت باشد و از پدر و مادر نامعلوم متولد شده باشد تابعیت نیوزلند به وی منتقل خواهد شد. اما در نهایت به منظور کسب اطلاعات کامل در خصوص اخذ تابعیت از طریق تولد در نیوزلند با وکیل مهاجرت به نیوزلند که مسلط به قوانین نیوزلند می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان اطلاعات کامل در خصوص اخذ تابعیت از طریق تولد در نیوزلند در اختیار شما خوانندۀ گرامی قرار دهند و شما را در مسیر صحیح مهاجرت هدایت نمایند.

نگارنده: جیران تاجبخش

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *