پناهندگی در نیوزلند

پناهندگی در نیوزلند :

هرساله تعداد زیادی از افراد برای ماجرت به نیوزلند  از طریق پناهندگی در نیوزلند اقدام می کنند . همانطور که می دانید در سال ۱۹۵۱ کنوانسیون ژنو کعروف به کنوانسیون پناهندگی تصویب شد . وکشور هایی که عضو این کنوانسیون می باشند می بایست حقوق و وضعیت پناهندگان را رعایت می کنند . کشور کانادا نیز جزء کشورهایی می باشد که عضو این کنوانسیون می باشد . اشخاصی که برای پناهندگی در نیوزلند اقدام می کنند معمولا سختی های بسیاری را تحمل می کنند .  بسیاری از افراد بر این باورند که پناهندگی در نیوزلند بهترین راه برای مهاجرت می باشد در صورتی که در مورد سختی های ناشی از پناهندگی در نیوزلند اطلاع زیادی ندارند .

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

مادر این مقاله سعی بر این داریم شرایط و سختی های پناهندگی در نیوزلند را به طور تفصیل برای شما توضیح دهیم . پناهندگی در نیوزلند با چه شرایطی مقدور است؟ آیا از مقررات و قوانین حاکم بر پناهندگی در نیوزلند مطلع هستید؟  آیا می دانید پس از پناهندگی در نیوزلند می توان اقامت ترکیه را دریافت نمودیا نه؟ حقوق یک پناهنده در نیوزلند چیست؟ آیا ممکن است یک پناهنده به کشور خود مسترد شود؟ دلایل مورد پذیرش این کشور برای پناهنده شدن در نیوزلند کدام است؟

در ابتدا اولین موضوعی که مطرح می شود این است که طبق قوانین مهاجرتی نیوزلند پناهنده به کسی گفته می شود که  از کشور خود فرار کردند و نمیتوانند به کشور خود باز گردند زیرا ترس موجه از آزار و اذیت براساس مذهب، نژاد، ملیت، عقیده سیاسی یا عضویت در یک گروه اجتماعی خاص دارند . اولین  قدم برای ا قدام به پناهندگی ثبت نام در کمیساریای  عالی سازمان ملل متحد است که معمولا مسئولیت  اجرای بند های کنوانسیون و حمایت از پناهندگان بین الملی را دارد .

پناهندگی در نیوزلند :

کشور نیوزلند یکی از ۲۶ کشوری می باشد که در کمیسیون عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان برنامه اسکان مجدد به طور منظم را فراهم کرده است . در کشور نیوزلند سهمیه معمول پناهندگان سالانه ۷۵۰ پناهنده است . از جنگ جهانی دوم تا کنون نیوزلند بیش از ۳۳۰۰۰ پناهنده اسکان داده است . دولت سهمیه رسمی سالانه برای اسکان مجدد پناهندگان در سال ۱۹۸۷ برنامه ای را در نظرگرفته است . در  ۷ سپتامبر سال ۲۰۱۵ دولت نیوزلند اعلام کرد که کشور نیوزلند ۷۵۰پناهنده سوری در پاسخ به جنگ جاری در سوریه استقبال می کند و از ۷۵۰ مکان موجود ، ۶۰۰ تا آن با سهمیه سالانه دولت نیوزلند تامین می شود .  ۱۵۰ نفر دیگر هم در سهمیه های پناهندگان ارایه شده برای پناهندگان از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷  تعیین شده است . سالانه ۱۵۰ نفر  سهمیه  پناهندگان در نیوزلند اختصاص داده شده ودر طول ۲ سال آینده این سهمیه تا ۵۰۰  نفر هم رشد خواهد کرد .

برنامه سهمیه پناهندگان که توسط دولت نیوزلند در چرخه سه سالانه تصمیم  گرفته می شود و این برنامه به صورت سالانه توسط وزیر مهاجرت و وزیر امور خارجه به تصویب رسیده است . پناهندگان برای اسکان مجدد تحت برنا مه پناهنده اجباری اسکان داده می شوند . به جز برخی متقاضیانی که به عنوان همراه و یا وابسته به شخص اصلی هستند با توجه به دستور العمل اسکان مجدد پذیرش می شوند . در هنگام تصمیم گیری و پذیرش پناهندگان  عوامل زیر در نظر گرفته می شود از جمله : I N Z    ، اعتبار ، حل و فصل ، امنیت ،خطر مهاجرت و سلامت که باید توجهه لازم صورت پذیرد . پناهندگانی که در نیوزلند تحت برنامه سهمیه پناهندگان طبق برنامه پناهندگان مرکزMRRC  صرف شش هفته به اسکان می رسند . MRRC  برنامه مهاجرت نیوزلند  که از آثار در همکاری با دیگر سازمان های دولتی و غیر دولتی NGO   می باشد برای اجرای برنامه پذیرش MANGED شش هفته طول می کشد .  با هدف ایجاد مهارت های اولیه اجتماعی و مقابله مورد نیاز برای زندگی و ارایه اطلاعات در مورد کار و انتظارات از اشتغال در نیوزلند دریافت خواهید کرد . قبل از ورود پناهندگان در نیوزلند اطلاعات درمورد کار و زندگی درنیوزلند برای هر پناهنده که نیاز  به شناسایی نیازها و خدمات مورد نیاز پناهندگان ضروری است که عبارتند از :

درمان اولیه و ارتقای سلامت ،بهداشت وارزیابی سلامت روان

حل و فصل و برنامه ریزی ، از جمله گرایش به کار برای کسانی که در نیوزلند زندگی می کند و سن پناهندگان …

آموزش و پرورش از جمله زبان انگلیسی است . و کودکان پناهنده نیز برای معرفی خود را به کلاس درس نیوزلند وبرای برنامه درسی ملی آماده شده اند .

اوکلند وایکاتو، ماناواتو ولینگتون و نلسون :  شش منطقه در سراسر نیوزلند است که پس از اتمام برنامه ی خود و حل و فصل برنامه خود خانه های مبله مناسب برای پناهندگان در نیوزلند و یا مسکن اجاره ای خصوصی برایپناهندگان وجود دارد.

حل و فصل کارکنان مهاجر :

حل و فصل کردن کارکنان مهاجر یک تعهد بزرگ است . این سرمایه گذاری طوری است  که خودش کسب و کار را می سازد  و کارگر در پیدا کردن آن ماهر است و پس از دریافت این مهارت ها ، آن ها  در بلند مدت به حل و فصل برنامه کارکنان مهاجر و خانواده آنها است می پردازند .

پناهندگان و حفاظت از آن ها :

واحد پناهندگی موفق  به حمایت از پناهندگان و ترویج اسکان مجدد در کشور نیوزلند شده است و در این جا ما با سازمان های دولتی و بین المللی  برای کمک رسانی به پناهندگان که تحت سهمیه پناهندگان در  نیوزلند که یک بخشی از استراتژی اسکان مجدد پناهندگان نیوزلند می باشد .  منافع پناهندگان در هر سال به واحد پناهندگی و حمایت از پناهندگان نیوزلند میرسد . که شامل سهمیه از دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل است و برای اعضای خوانواده پناهندگان و پناه جویان می با شد . نیوزلند مکلف است به حمایت از پناهندگانی است که آنها را میپذیرد و این امضا در کنوانسیون ۱۹۵۱ سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ، کنوانسیون منع شکنجه ۱۹۸۴ ، بروتکل ۱۹۶۷ مربوط به وضعیت پناهندگان و میثاق حقوق مدنی و سیاسی ۱۹۶۶ که پشتیبانی رسمی برای پناهنگان است .و این استراتژی دارای ۵ هدف خود کفایی ، مشارکت ، سلامت وتندرستی ، مسکن و آموزش و پرورش می باشد .

درکل با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت پناهندگی در نیوزلند یکی از اشتباه ترین راه های مهاجرت به نیوزلند می باشد که افراد می توانند برگزینند . با توجه به اینکه شرایط سخت پناهندگی در نیوزلند برای همه اشخاص متقاضی پناهندگی محرز می باشد ولی خیلی از افراد که در کشور های در حال توسعه زندگی می کنند پناهندگی در نیوزلند را انتخاب می کنند . برای پناهندگی در نیوزلند شخص پناهجو می بایست ادله ومدارک خود را مبنی بر در خطر بودن جانش ، زندگیش و عقایدش را برای کمیساریای پناهندگی ثابت کند . البته توجه داشته باشید که هیچ یک از کشورهای عضو کنوانسیون پناهندگی به تعهدات خود در خصوص پناهندگی پایبند نبود بنابراین توصیه می شود برای مهاجرت به یک وکیل مهاجرت به نیوزلند مزاجعه فرمایید تا بتوانید از طرق قانونی و کحتومانه وارد کشور بشوید .

نگارنده : مریم مومنی

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *