مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند

این روزها متقاضیان زیادی از سرتاسر جهان بالاخص ایران خواهان مهاجرت به نیوزلند می باشند. نیوزلند به واسطه امکانات و ظرفیت های فوق العاده ای که دارد مقصد مناسبی برای مهاجرین به شمار می رود. راه های مختلفی برای مهاجرت به نیوزلند وجود دارد. در این مقاله انواع طرق مهاجرت به نیوزلند را برای شما معرفی و تشریح خواهیم نمود. چنانچه شما متقاضی مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج با شهروند نیوزلندی، کار برای کارفرمای نیوزلندی یا خوداشتغالی در نیوزلند، کارآفرینی و سرمایه گذاری در نیوزلند و یا تحصیل در مقاطع مختلفی تحصیلی در نیوزلند هستید و یا حتی قصد بازدید این کشور را دارید مطالعه این مقاله رو به شما پیشنهاد می نماییم. در ادامه قوانین نیوزلند در باب اخذ اقامت نیوزلند بررسی و ارزیابی خواهد شد. لازم به ذکر است که در خصوص مهاجرت به نیوزلند بواسطه تخصصی و پیچیده بودن این امر، و همچنین قرار گرفتن آن از نظر دسته بندی علمی ذیل شاخه های امور مهاجرتی ، مراجعه به کارشناسان موسسه MIE وکیل مهاجرت به نیوزلند راه گشای مسیر متقاضیان خواهد بود و از بروز هر گونه مشکل احتمالی در این مسیر جلوگیری خواهد نمود.

نیوزلند کشوری در جنوب اقیانوس آرام و متشکل از چند جزیره می باشد. نزدیک‌ترین همسایه این کشور، استرالیا و فاصله نیوزلند و استرالیا نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر است. جمعیت نیوزلند در حدود چهار و نیم میلیون نفر و پایخت این کشور ولینگتون می باشد. نیوزلند تحت پادشاهی بریتانیا و ملکه الیزابت دوم بوده و از نظر حقوقی نیز تحت تاثیر نظام حقوق کامن لا و برگرفته از مبانی حقوقی بریتانیا می باشد. شرایط مساعدی برای اتباع خارجی که به جهت تحصیل و آموزش، کار و سرمایه گذاری و همچنین به منظور زندگی در بالاترین سطح رفاه و امکانات به نیوزلند مهاجرت می کنند وجود دارد. زبان رسمی نیوزلند انگلیسی و همچنین زبان مائوری زبان بومیان نیوزلند می باشد.

برای مهاجرت به نیوزلند راه های مختلفی پیش روی متقاضیان وجود دارد: از راه تحصیلی گرفته تا روش های اقامت کاری، الحاق به خانواده، سرمایه گذاری و بیزینس و بازدید و سفر توریستی به این کشور که در ادامه به طور کامل هر یک را بررسی خواهیم کرد

  • چنانچه شما قصد ازدواج با یک شهروند نیوزلندی یا فرد مقیم نیوزلند داشته باشید باید ویزای همسر بگیرید. با داشتن این ویزا شما می توانید در نیوزلند زندگی کار و تحصیل نمایید. علاوه بر خود شما فرزندان زیر ۲۴ سال شما نیز می توانند همراه شما به نیوزلند بیایند. اگر همسر شما شهروند نیوزلند باشد چنانچه هر دوی شما با یکدیگر ۵ سال خارج از خاک نیوزلند زندگی کرده باشید می توانید درخواست اقامت دائم نیوزلند نمایید. همچنان که بدیهی است باید رابطه زوجیت حداقل بمدت یکسال وجود خارجی داشته باشد و ضمناً شهروند نیوزلندی ملزم به حمایت مالی از همسر خارجی خود به لحاظ اسکان و مخارج جاری زندگی می باشد.
  • همچنان که با تعریف پناهنده آشنا هستید فردی که از نظر قومیتی، نژادی، مذهبی، جنسیتی در کشور متبوع خود تحت فشار جانی و مالی باشد و یا اتباع کشورهای جنگ زده و همینطور افرادی که نیاز به حمایت قوانین بین المللی دارند مثل اشخاص بی تابعیت می توانند درخواست پناهندگی کنند. اداره مهاجرت نیوزلند نیز بواسطه حضور این کشور در کنوانسیون ۱۹۵۱ ملزم به بررسی پناهجویان است. در صورت احراز شرایط لازم به شخص پناهجو اقامت دائم نیزولند اعطا خواهد شد. اما به واسطه مشکلاتی که افراد در عمل طی این مسیر پیش رو دارند روش پناهندگی به هیچ وجه مورد توصیه کارشناسان و وکیل مهاجرت به نیوزلند نمی باشد.

 

  • دسته بعد اقامت های کاری و ویزاهای کاری می باشد که شامل ویزاهای مربوط به متخصصین است. نیوزلند پذیرای متخصصین و واجدین شرایط از طریق کاری می باشد. شرایط مختلفی از نظر سن، سابقه کار، مدرک زبان و … مورد نیاز است به همین منظور متخصص متقاضی نباید بیش از ۵۵ سال سن داشته باشد همچنین می‌بایست از نظر شخصیتی و از نظر مدارک شناسایی و مدارک مورد نیاز برای ویزا مشکل خاصی نداشته باشد. چنانچه به شخصی اجازه‌ی ورود به عنوان متخصص به نیوزلند داده شود باید ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ در نیوزلند مشغول به کار شود و در آن شغل تا ۱۲ ماه فعالیت نماید با داشتن این ویزا شخص می تواند در نیوزلند زندگی، کار و تحصیل نماید این امتیاز شامل حال فرزندان زیر ۲۴ سال و همسر متقاضی نیز می شود. نکات مهم در این مورد عبارت است از اینکه این سیستم بر اساس امتیاز بندی می باشد و در مورد شخصی که انگیزه نامه دارد ۱۶۰ امتیاز و بیشتر به ارائه می شود این ویزا بیشتر برای کسانیست که قصد خود اشتغالی دارند پیشنهاد می شود. به طور کلی ذکر این نکته الزامی است که متقاضی کار در نیوزلند باید کارفرمایی که بعنوان اسپانسر وی را حمایت نماید داشته باشد.
  • اگر شخصی مایل است که بر اساس بیزینس خود و کسب و کار خود فعالیت نمایند می تواند درخواست ویزای خود کارآفرینی نیز بدهد. ویزای کارآفرینی نیز شرایط مشابه به ویزای متخصصین دارد البته مشکل سنی در مورد ویزا کارآفرینی وجود ندارد و کسی که از طریق ویزای کارآفرینی به نیوزلند وارد می شود باید ظرف دو سال بیزنس خودرو راه اندازی نماید و حداقل دو سال در آن مشغول به کار باشد. با داشتن ویزای کارآفرینی نیوزلند می توانید در نیوزلند دو زندگی، کار و تحصیل نماید و همسر فرزندان زیر ۲۴ سال خود را همراه داشته باشید . حداقل میزان سرمایه گذاری برای این موضوع پانصد هزار دلار نیوزلند و از شرایط اساسی آن ایجاد سه فرصت شغلی در نیوزلند برای بومیان این کشور می باشد. ویزای سرمایه گذاری نیوزلند برای کسانی که سرمایه ای نزدیک به ۱۰ میلیون دلار نیوزلند دارند روش مناسبی برای اخذ اقامت دائم می باشد. متقاضیان باید بمدت سه سال سرمایه‌گذار نمایند تا اقامت از این طریق اخذ نمایند.

نکات مهم در این نوع ویزا عبارت است از اینکه سرمایه گذاری باید بازگشت سرمایه برای دارنده آن را پیش بینی کرده باشد سرمایه‌گذاری داخل نیوزلند انجام شود. نرخ ارز مورد سرمایه‌گذاری دلار نیوزلند باشد و در یک حساب قانونی نگهداری شود و پتانسیل و ظرفیت همسان‌سازی با اقتصاد نیوزلند را داشته باشد  یعنی به صورت ملک شخصی یا ماشین شخصی نباشد. سرمایه گذار همچنین می تواند در ازای سرمایه گذاری خود اوراق قرضه دولتی دریافت کند که در بخش‌های مختلف کارگزاری ، شرکتهای تجاری، بانک ها، و در بخش زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی سهیم شود. حالت دیگر سرمایه‌گذاری بمبلغ دو میلیون دلار نیوزلند مخصوص افرادی که در حوزه کسب و کار و بیزینس دارای تجربه هستند می باشد که ابتدا باید انگیزه نامه برای اداره مهاجرت نیوزلند ارسال شود تا در صورت تایید فرد متقاضی سرمایه را منتقل کند. شرط سنی در مورد افراد این است که نباید بیشتر از ۶۵ سال سن داشته باشند. این طرح محدود به ظرفیت ۳۰۰ نفری برای هر سال ارائه می شود و به صورت امتیاز بندی می باشد و چنانچه که طرح انگیزه شخصی متقاضی تایید شود ۴ ماه فرصت دارد تا درخواست اخذ ویزا نماید به ارائه نماید با داشتن این ویزا شخص میتواند در نیوزلند زندگی کار و تحصیل نمایند و همچنین همسر فرزندان زیر ۲۴ سال خود را همراه داشته باشد

  • روش بعدی ویزای تحصیلی در نیوزلند است که متقاضی این مسیر پیش از هر چیز باید اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه نماید سپس می بایستی هزینه های تحصیلی هر سال خود را پرداخت نمایید. این ویزاها تا ۴ سال قابل اعطا می باشد این اقامت و این در صورتی است شما دانشجوی رشته تحصیلی تمام وقت باشید. لازم به ذکر است که بسته به مقطع تحصیلی دانشجوی بین المللی در نیوزلند حق کار از ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته را دارد و می‌تواند به صورت جداگانه و یا در خوابگاه دانشگاه اسکان داشته باشد. هزینه های تحصیل در نیوزلند با توجه به متغیر بودن هزینه های دانشگاه ها، رشته های مختلف و مقاطع مختلف متفاوت است  اما به طور میانگین می توان گفت هزینه تحصیل بطور سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار نیوزلند درسال تخمین زده می شود.

حال با در نظر گرفتن موارد مطرح شده در مقاله فوق چنانچه متقاضی مهاجرت به نیوزلند هستید می بایست پیش از هرچیز شرایط خود را با توجه به طرق ذکر شده بررسی نموده و تصمیم گیری نمایید. پیشنهاد می شود قبل از هر گونه اقدام برای مهاجرت به نیوزلند و به منظور تکمیل اطلاعات خود از وکیل مهاجرت به نیوزلند مشورت اخذ نمایید و با توجه به قوانین نیوزلند مناسب ترین مسیر برای مهاجرت و اخذ اقامت نیوزلند را به طور دقیق و کارشناسی ارزیابی فرمایید.

نگارنده: فرشاد پورآذر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *