اقامت از طریق خرید ملک در اتریش

اقامت از طریق خرید ملک در اتریش

ایا امکان اقامت از طریق خرید ملک در اتریش وجود دارد ؟ هزینه اجاره یا خرید ملک در اتریش چقدر است ؟ خرید ملک در کشور اتریش در کدام مناطق پر رونق تر است ؟ خرید ملک درکشور اتریش نیازمند گذراندن چه مراحلی است ؟ ایا اقامت از طریق خرید ملک در اتریش برای ایرانیان وجود دارد ؟ ایا با مشکلاتی که برای متقاضیان دریافت اقامت از طریق خرید ملک در اتریش پیش می اید اشنایی دارید ؟ اقامت از طریق خرید ملک چه نوع اقامتی است ؟ ایا اقامت از طریق خرید ملک در اتریش می تواند مسکونی یا دائم باشد ؟ در این مقاله به اقامت از طریق خرید ملک در اتریش برای ایرانیان یا اتباع خارجی می پردازیم ، امیدواریم مفید واقع گردد .

کشور اتریش با پایتخت وین از کشورهای مورد علاقه بسیاری از متقاضیان برای بازدید و زندگی است ، زبان رسمی ان المانی و نوع حکومت ان جمهوری فدرال می باشد . این کشور بالای ۸ میلیون جمعیت دارد که امید به زندگی اندازه گیری شده در این کشور بالای ۷۰ درصد امارگیری شده است . کشور اتریش با کوه های زیبا مانند الپ ، جنگلها و مراتع سرسبز و رود و تپه های فراوان زیبایی بی نظیری دارد که به دلیل اختلافات ارتفاع ، اب و هوا در این کشور گوناگون و متفاوت است . از شهرهای مهم در کشور اتریش می توان به شهرهای لینتز ، گراتس ، زالتسبورگ ، ویلاش ، اینسبروک ، لاگن فورت ، ولس ، سانکت پولتن ، وین و دورن بیرن اشاره کرد .
در کشور اتریش بازار اجاره منزل و خرید خانه بسیار رونق دارد ، در مرکز اتریش خانه ها گران قیمت تر هستند اما هرچه از مرکز دور می شویم از قیمت ان کاسته می شود که با سیستم حمل و نقل بسیار قوی اتریش در کوتاهترین زمان می توان به دورترین نقطه شهر رسید هم چنین با توجه به منطقه ، قیمت ساختمان و ملک متفاوت است . بسیاری از دانش اموزان و دانشجویان اقدام به خرید ملک نمی کنند بلکه در اپارتمان های به اشتراک گذاشته شده با شرایط خاص مانند اشپزخانه و حمام مشترک مستقر می شوند .
هزینه زندگی در کشور اتریش از کشورهای سوئیس یا اسکاندیناوی ارزانتر و از کشورهای اسپانیا یا ایتالیا گران تر است ، هرچه به حومه شهر برویم از قیمت ها کاسته می شود . هزینه زندگی در کشور اتریش برای فرد مجرد ماهی ۱۴۰۰ یورو می باشد که قیمت اپارتمان برای اجاره از ۴۰۰ یورو در ماه شروع می شود . قرار داد اجاره به طور استاندارد در کشور اتریش ۳ ساله می باشد ، اگر شما یک اپارتمان داشته باشید به طور قانونی از شما به خوبی محافظت می شود و صاحب خانه به راحتی نمی تواند شما را بیرون کند اما بهتر است در انتخاب خانه و صاحب خانه خود دقت لازم را بفرمایید .
بسیاری از سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به خرید مسکن در مناطق محبوب اتریش مثلا مناطق اسکی هستند که قیمت این خانه ها از ۴۰۰۰۰ یورو شروع می شود اما در مناطق شرق و جنوب کشور اتریش که کمتر شناخته شده است خانه ها مقرون به صرفه تر است و قیمت کمتری دارد ، لازم به ذکر است تمامی قیمت ها و هزینه ها توسط دولت اتریش کنترل می شود .
قبل از خرید ملک در کشور اتریش بهتر است محل و منطقه و قیمت ارز و بازار را بررسی نموده و برای خرید ملک مورد نظر خود با مشاورین حرفه ای مشاوره نمایید ، بهتر است از یک وکیل متخصص که به قوانین کشور اتریش مسلط باشد استفاده نمایید تا در خرید ملک مورد نظر خود متضرر نگردید . پس از تصمیم گیری نهایی تمام مدارک و اسنادی که مجبور به امضای ان هستید ترجمه و مطالعه نمایید زیرا پس از امضا ملزوم به اجرای ان هستید پس باید قبل از امضا ، از متن ان اگاهی لازم را کسب نمایید . شما می توانید برای تهیه مسکن خود از وام نیز استفاده نمایید که معمولا کشور اتریش تسهیلاتی برای خرید ملک در اختیار متقاضیان قرار می دهد .
در ابتدا برای خرید ملک در کشور اتریش یک پیش قرارداد با جزئیاتی در ارتباط با ارزش ملک ، روش و شرایط پرداخت مبلغ ملک ، شرایط معامله و …. در اختیار شما قرار می گیرد که با پرداخت سپرده اولیه ( ۱۰ درصد از کل بهای ملک ) به حساب سپرده بانکی محضر، استعلامات لازم از بابت ملک توسط محضر کشور اتریش انجام می شود ، پس از پرداخت مالیات املاک و مستغلات توسط خریدار قرار دادی بین خریدار و مالک امضا می شود که بهتر است این عمل در اداره ثبت صورت گیرد که پس از طی شدن مراحل ذکر شده ملک به طور ۱۰۰ ٪ متعلق به خریدار است .
اقامت از طریق خرید ملک می تواند اقامت مسکونی یا اقامت دائم باشد که در کشورهای مختلف متفاوت است ، اقامت مسکونی به این معنی می باشد که فرد تا زمانی که صاحب ملک است می تواند برای رفت و امد خود ویزای بلند مدت اخذ نماید و اقامت خود را تمدید نماید ، در بعضی کشورها می توان با شرایطی اقامت مسکونی را به اقامت دائم تبدیل نمود .
به طور کلی در برخی از کشورها می توان با خرید ملک به اقامت رسید به عنوان مثال در کشور یونان با حداقل ۲۵۰۰۰۰ یورو و پرداخت حدودا ۳۰۰۰۰ یورو بابت تشریفات قانونی به دولت می توان ملک خرید و به اقامت دست یافت که تا زمانی که ملک به نام شماست سال به سال قابل تمدید است ( مدت این اقامت ۵ ساله می باشد ) یا در کشور پرتغال با حداقل ۵۰۰۰۰۰ یورو و پرداخت ۸۵۰۰۰ یورو بابت تشریفات قانونی به دولت می توان ملک خرید و پس از ۵ سال به اقامت دائم این کشور دست یافت ، در کشور اتریش امکان خرید ملک برای ایرانیان وجود دارد اما هیچ گونه اقامتی از بابت خرید ملک در کشور اتریش به متقاضیان اعطا نمی گردد . این نکته مهم قابل ذکر است که بسیاری از ایرانیانی که در کشور اتریش ملک خریداری می نمایند پس از اتمام مدت زمان اقامت انها در این کشور مجبور به بازگشت می باشند که در صورت درخواست برای فروش ملک خود با مشکلات فراوانی مواجه می شوند و در صورت پایان مدت زمان انها مجبور به رها ساختن ملک خود و خروج از کشور اتریش می باشند .

در نتیجه گیری کلی در ارتباط با اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اتریش این نکات قابل بیان است که اتباع خارجی و دانشجویان امکان اجاره و یا سکونت در ساختمان های اشتراکی را دارند یا ایرانیان امکان خرید ملک را دارا می باشند اما به سبب خرید ملک انها در کشور اتریش هیچ گونه اقامتی به انها اعطا نمی شود پس در حقیقت اقامت از طریق خرید ملک دراتریش امکان پذیر نیست و برای کسب اقامت در کشور اتریش باید از سایر روش ها استفاده نمود ، برای اشنایی بیشتر با روشهای اخذ اقامت در کشور اتریش و یافتن پاسخ سوالات خود می توانید با موسسه MIE تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را کسب نمایید .

نگارنده : مهسا رهنما

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *