معرفی دانشگاه های بلژیک

معرفی دانشگاه های بلژیک :

آنچه مسلم است این است که راه های مختلفی برای مهاجرت به بلژیک وجود دارد که یکی از این راه ها مهاجرت تحصیلی می باشد. تحصیل در دانشگاه های بلژیک که در سطح جهان از سطح بالای علمی بر خوردار هستند ومورد تایید می باشند هدف خیلی از دانشجویان بین المللی می باشد . از ملزومات تحصیل در بلژیک معرفی دانشگاه های بلژیک می باشد . دانشگاه های بلژیک  هر ساله در بین دانشگاه های دیگر دارای رنکینگ جهانی می باشند . تحصیل در تمام رشته های تحصیلی در دانشگاه های بلژیک امکان پذیر می باشد . ما در این مقاله سعی بر معرفی دانشگاه های بلژیک  داریم تا بهتر بتوانید برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه  های بلژیک اقدام نمایید . در این جا سوالاتی که در باب معرفی دانشگاه های بلژیک ایجاد می شود می پردازیم : آیا در خصوص معرفی دانشگاه های بلژیک اطلاعی دارید ؟ آیا در مورد تعداد دانشگاه های بلژیک اطلاعی دارید؟ آیا در مورد رنکینگ جهانی دانشگاههای بلژیک اطلاعی دارید؟ دانشگاه های بلژیک چه مقاطع تحصیلی را شامل می شود؟

کشور بلژیک یکی از بزرگترین کشورهای اتحادیه شینگن در زمینه های اقتصادی ، فرهنگی ، تحصیلی و علمی است و به همین دلیل یکی از گزینه های مناسب جهت مهاجرت تحصیلی است. دلایل بسیار دیگری برای تحصیل در کشور بلژیک وجود دارد. از جمله : وجود دانشگاه های معروف جهان ، فرصت های بسیار عالی در زمینه ی شبکه های بین المللی ، وجود شهر های معروفی که چند زبانه و دارای فرهنگ های گوناگون هستند .

دانشگاه های بلژیک :

اکثر دانشگاه های بلژیک دارای چشم انداز و ترکیب بندی بین المللی بسیار قوی هستند و همچنین از رتبه های بسیار خوبی در سطح جهانی برخوردار می باشند .
در مجموع هشت دانشگاه موجود در بلژیک در سایت رتبه بندی دانشگاه های جهان (QS) در سال های ۲۰۱۶-۲۰۱۷ قرار گرفته اند . یکی از آن ها در رتبه ۳۵۰ جهانی قرار دارد و همچنین دانشگاه مونس (university of Mons) که یک دانشگاه تازه تاسیس در این سال می باشد در رتبه ۵۰۱-۵۵۰ جهانی قرار دارد .
توجه داشته باشید که آموزش عالی در بلژیک بر اساس ۲ زبان اصلی این کشور شامل زبان جامعه ی فلاندرز از انواع زبان هلندی و جامعه فرانسوی طبقه بندی و پایه گذاری شده است . البته لازم به ذکر است که زبان آلمانی نیز یکی از زبان های اصلی کشور بلژیک می باشد اما درصد بسیار پایینی از مردم به این زبان صحبت می کنند . دانشجویانی که آلمانی زبان هستند اصولا یا به دانشگاه های فرانسوی زبان می روند و یا برای تحصیل به کشور آلمان سفر می کنند .
موسسات آموزش عالی بلژیک شامل دانشگاه ها ، دانشکده ها ، دانشکده های هنر و معماری که فقط به زبان فرانسوی هستند و آکادمی نظام سلطنتی می باشند . مقاطع تحصیلی در کشور بلژیک مثل سایر کشورهای دیگر مقطع کارشناسی ۳ ساله  ومقطع کارشناسی ارشد ۲ ساله می باشد . دانشگاه های بلژیک  رتبه های بسار بالایی را در رنکینگ دانشگاه های دنیا دارا می باشند .

 

دانشگاه کاتولیک لوون :

دانشگاه کاتولیک لوون در کشور بلژیک و واقع در غرب اروپا به عنوان یک مرکز آموزشی که قدمت آن ۶۰۰ سال می باشد شناخته می شود. دانشگاه کاتولیک لوون در کشور بلژیک به عنوان یکی از پیشروان اروپایی در زمینه ی تحقیقات و همچنین از بنیانگذاران اتحادیه دانشگاه های تحقیقاتی اروپا است. دانشگاه کاتولیک لوون طیف گشترده ای از رشته های گوناگون در مقطع های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد که همه ی آن ها را با کیفت بسیار بالا ، نو آورانه و در همه ی رشته های تحقیقاتی پشتیبانی می کند. دانشگاه کاتولیک لوون از زمان تاسیس تا کنون نام خود را به عنوان مکانی آرام ، امن و البته شلوغ در شهر لوون به اشتراک گذاشته است.
دانشگاه کاتولیک لوون بالاترین رتبه در کشور بلژیک و رتبه ۷۹ جهانی را در سال ۲۰۱۶ از آن خود کرده است .  اسم این دانشگاه به زبان انگلیسی  “Catholic University of Leuven”  می شود . اما معمولا به همان نام آلمانی خود بیان می گردد . دانشگاه کاتولیک لوون اولین دانشگاه کشور بلژیک است که در سال ۱۴۲۵ افتتاح شده است . البته دانشگاه کاتولیک لوون در کشور بلژیک در زمان ناپلئون بسته شد و مجددا در سال ۱۸۳۴ بازگشایی شد  . دانشگاه کاتولیک لوون در سال ۲۰۱۵ تعداد ۵۷۳۰۰ دانشجو داشته است که این دانشگاه را به بزرگترین دانشگاه بلژیک تبدیل کرد .

چند دانشگاه برتر در بلژیک :

Katholie Universitiet Leuven (KU Leuven)

University of Ghent

Université Catholique de Louvain (UCL)

Vrije Universiteit Brussel (VUB)

Universite Libre de Bruxelles (ULB)

دانشکده ها دانشگاه کاتولیک لوون :

گروه علوم انسانی و اجتماعی : دانشکده مطالعات الهیات و مذهبی ، دانشکده حقوق کانن ، دانشکده فلسفه ، دانشکده حقوق ، دانشکده اقتصاد و کسب و کار ، دانشکده علوم اجتماعی ، دانشکده هنر ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

گروه علوم تجربی ، مهندسی و فناوری : دانشکده معماری ، دانشکده علوم ، دانشکده علوم مهندسی ، دانشکده مهندسی علوم زیستی ، دانشکده فنی و مهندسی ، بخش مهندسی مواد ، بخش میکروبی و سیستم های مولکولی ، بخش فیزیک و نجوم ، بخش مهندسی مکانیک بخش ریاضی ، گروه معماری، طراحی شهری و برنامه ریزی منطقه ای ، گروه زیست شناسی ، گروه بیوسیستم  ، گروه مهندسی عمران ، گروه شیمی ، دانشکده مهندسی شیمی ، گروه علوم کامپیوتر ، گروه علوم زمین و محیط زیست ، دانشکده مهندسی برق

گروه علوم پزشکی و بیولوژی : دانشکده پزشکی ، دانشکده علوم دارویی ، دانشکده حرکت شناسی و علوم توانبخشی ، گروه علوم قلب و عروق ، گروه سلولی و پزشکی مولکولی ، گروه بالینی و تجربی پزشکی ، گروه ژنتیک انسانی ، گروه تصویربرداری و آسیب شناسی ، گروه ورزش های حرکتی ، گروه میکروبیولوژی و ایمونولوژی ، گروه علوم اعصاب ، گروه انکولوژی ، گروه علوم بهداشت دهان و دندان ، گروه بهداشت عمومی و مراقبت های اولیه ، گروه دارویی و دارویی علوم ، واحد تولید مثل، توسعه و بازسازی ، گروه علوم توانبخشی ، واحد دکتری علوم پزشکی

هزینه شهریه  در دانشگاه کاتولیک لوون بلژیک :

برای محاسبه هزینه ی ثبت نام ، ثبت نام دانشجویان برای دانش نامه و اعتبار قرار داد به عنوان یک ثبت نام و نقاط مورد مطالبه در یک حساب ، در نظر گرفته شده است. دانش آموزان در هنگام ثبت نام یک هزینه ی ثابتی را پرداخت می کنند. در آغاز ماه آوریل ، در صورت امکان ، ممکن است شهریه ها مجددا مورد محاسبه و تجدید نظر قرار بگیرند. محاسبات افزایش هزینه های دانشگاه از یک قوانین و نظام کلی پیروی می کند. در صورت امکان ، هزینه ی متغیر با توجه به رشته اینگونه محاسبه می شود : میزان کل شهریه رشته افزایش پیدا کرده ، کمتر از ۲۳۰ یورو ، تقسیم بر ۶۰ .

هزینه های تحصیل در دانشگاه کاتولیک لوون با توجه به مقطع تحصیلی و رشته ی مورد نظر متفاوت است. به طور خلاصه هزینه های تحصیل در این دانشگاه در سال تحصیلی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ از ۱۲۵۰ یورو تا ۶۰۰۰ یورو متغیر می باشد. به عنوان مثال هزینه ی تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA)  ۱۷۵۰ یورو و هزینه کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۶۰۰۰ یورو می باشد .

در کل با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که توجه به موقعیت بسیار مناسب کشور بلژیک  مهاجرت به کشور بلژیک بسیار گزینه ی مناسبی است . در این میان مهاجرت تحصیلی همواره یکی از بهترین گزینه های مهاجرت است . همان طور که در فوق گفته شد دانشگاه کاتولیک بلژیک قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه بلژیک همراه با تعداد زیادی دانشکده با تعداد زیادی از انواع رشته ها است که اشخاص می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در این دانشگاه برای تحصیل اقدام نمایند . ما در این مقاله به معرفی دانشگاه های بلژیک پرداختیم تا شما دوستان عزیز با داشتن اطلاعات در زمینه معرفی دانشگاه های بلژیک بتوانیم به راحتی برای اخذ پذیرش دانشگاه های بلژیک  اقدام نمایید .

گردآورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *