مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا یکی از موضوعاتی است که بیشترین تقاضا را در میان علاقمندان به مهاجرت دارد. مهاجرت به آمریکا از راههای مختلفی امکانپذیر است که هر شخص می بایست بر حسب ویژگی ها و امکانات خود روش مناسب را برای خود برگزیند و مشخصأ در قدم اول مشاوره با وکیل مهاجرت به آمریکا یکی از مهم ترین موضوعات است. سؤالات بسیاری در زمینه مهاجرت به آمریکا از مؤسسات مهاجرتی پرسیده می شود که در راستا این مقاله جهت بررسی تمامی روش های مهاجرت به آمریکا خدمت شما عزیزان ارائه می شود. در ابتدا ۷ روش مهاجرت به آمریکا بدین شرح می باشد:
مهاجرت به آمریکا از طریق تولد
مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج
مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی
مهاجرت به آمریکا از طریق کار
مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل
مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به آمریکا از طریق تولد

بر حسب قانون تابعیت آمریکا اشخاصی که در خاک کشور آمریکا متولد شوند و پدر مادر آنها خارجی باشند تابعیت کشور آمریکا را اخذ می نمایند. منظور از خاک کشور آمریکا تمامی مناطقی است که جزء خاک این کشور محسوب می شود اعم از سفارت آمریکا در کشورهای دیگر، هواپیمای آمریکایی، کشتی و آبهای متعلق به کشور آمریکا و……
افرادی که از پدر و مادر نامعلوم در خاک آمریکا متولد شوند نیز اجازه اخذ تابعیت آمریکا را خواهند داشت. البته به طریق اولی افرادی که پدر یا مادر مقیم و یا تبعه آمریکا داشته باشند تابعیت آمریکا را کسب می نمایند. نکته ای که در باب این موضوع حائز اهمیت است روش ورود افراد خارجی به آمریکا برای تولد فرزند خود در خاک این کشور است. در اغلب اوقات افرادی که از با اقامت تحصیلی، کاری و یا تجاری مقیم کشور آمریکا هستند می توانند فرزند خود را در خاک آمریکا متولد کرده و تابعیت آمریکا را برای وی کسب نمایند به دلیل که اخذ ویزای توریستی آمریکا در زمان بارداری از کشورهایی همچون کشور ایران کمی دشوار است و افسر ویزا با متوجه شدن موضوع بارداری متقاضی از صدور ویزای توریستی خودداری می نماید. لذا این روش برای مهاجرت به آمریکا به خصوص برای ایرانیان توصیه نمی شود مگر اینکه متقاضی از طریق تحصیل در آمریکا، کاری یا سرمایه گذاری اقامت موقت آمریکا را اخذ نموده و فرزند خود را در خاک آمریکا متولد نماید.

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

یکی از راههای اخذ اقامت در آمریکا ازدواج با شخص تبعه و یا مقیم آمریکاست. طبق قانون آمریکا اگر یک فرد خارجی با شخصی که دارای اقامت دائم و یا تابعیت آمریکاست ازدواج نماید امکان اخذ اقامت دائم آمریکا را خواهد داشت. بر همین اساس امکان اقدام برای دو نوع ویزای نامزدی و ویزای ازدواج آمریکا وجود دارد. شخص قصد اخذ اقامت برای همسر خارجی خود در آمریکا را دارد می بایست مدارکی دال بر حمایت همسر خود در کشور آمریکا به اداره مهاجرت ارائه دهد. مدارکی من جمله: نامه اشتغال به کار و و قرارداد کاری حداقل یک ساله، دستمزد مناسب برای تأمین هزینه های زندگی دو نفر در کشور آمریکا، مدارکی دال بر آشنایی طولانی مدت با همسر خود مانند عکس های خانوادگی، ایمیل و……..
پروسه اخذ ویزای نامزدی یا همان k1 در حدود ۶ماه تا ۹ماه طول می کشد و پروسه اخذ ویزای ازدواج یا همان k3 در حدود ۹ماه تا یکسال می باشد. مدت زمان ویزای نامزدی کوتاه می باشد و شخص می بایست در مدت کوتاهی پس از ورود به خاک آمریکا ازدواج خود را ثبت نماید. با توجه به اینکه در سالهای اخیر سوء استفاده های زیادی جهت اخذ ویزای ازدواج و مهاجرت از این طریق صورت گرفته است پیشنهاد می شود جهت انتخاب بهترین روش برای مهاجرت با مؤسسه MIE مشورت نمایید و به هیچ وجه به بهانه اخذ اقامت در آمریکا روش ازدواج سوری را انتخاب نکنید مگر اینکه قصد واقعی شما ازدواج با شخصی در آمریکا باشد.

پناهندگی در آمریکا

یکی از روش هایی که امروزه برای مهاجرت به آمریکا بسیار شایع شده است مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی است. این روش تنها روشی است که از سوی موسسه MIE رد شده و به هیچ وجه برای مهاجرت توصیه نمی شود و دلیل آن هم خطرات و مضرات روحی آن بر پناهندگان است. طبق قانون آمریکا پناهندگی یکی از روش های اعطای تابعیت است اما درخواست پناهندگی زمانی پذیرفته خواهد شد که متقاضی از نظر جسمی، روحی و مالی در کشور متبوع خود امنیت نداشته و در پی امنیت وارد خاک آمریکا شده است. روند پیگیری پرونده درخواست پناهندگی کمی پیچیده و طولانی است و در این مدت متقاضی می بایست در کمپ های پناهندگی با شرایط نامناسب همراه با دیگر پناهندگی مستقر شده که امکان بهره مندی از امکانات دولت وجود داشته باشد. معمولأ افرادی متقاضی پناهندگی در آمریکا هستند اجبارأ از وکلای مجرب در این زمینه کمک می گیرند که هزینه های گزافی در این باب پرداخت می نمایند. بنابراین علاوه بر خطراتی که در باب پناهندگی و روش های غیرقانونی برای مهاجرت متقاضیان را تهدید می کند هزینه های زیادی نیز در این راه صرف می شود. توصیه می کنیم جهت مهاجرت به آمریکا روش های قانونی را انتخاب نمایید.

مهاجرت کاری به آمریکا

یکی از بهترین روش های مهاجرت به آمریکا، اخذ ویزای کار آمریکاست. در حال حاضر ویزاهای مختلفی برای اقامت کاری در آمریکا صادر می شود من جمله ویزای H1B و ویزای EB3. ویزای H1B برای اشخاصی صادر می شود که دعوتنامه کاری از کارفرمای آمریکایی دارند و به دلیل شرایط خاص خود جهت کار دعوت می شوند. جهت ارسال دعوتنامه کاری کارفرما می بایست شغل مورد نظر را چندین ماه در کشور آمریکا آگهی کند و در صورت عدم وجود متقاضی مناسب دعوتنامه کاری برای متقاضی خارجی ارسال نماید. ویزای EB3 برای اشخاص غیر متخصص و مشاغل مورد نیاز آمریکا صادر می شود. به این صورت که بیشتر مشاغل فنی و حرفه ای مورد نظر می باشد و حرفه متقاضی می بایست در کشور آمریکا مورد نیاز باشد. در مورد برخی حرفه های خاص نیز می بایست قرارداد کاری تمام وقت با کارفرمای آمریکایی وجود داشته باشد. با توجه به اینکه اخذ ویزای کار آمریکا و اخذ دعوتنامه کاری از آمریکا کمی دشوار است اکثر متقاضیان از طریق تحصیل اجازه کار در آمریکا را اخذ می کنند.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

در حال حاضر بهترین راههای مهاجرت و اخذ اقامت آمریکا از طریق اخذ ویزای تحصیلی و ویزای کار می باشد. با توجه با دشواری اخذ ویزای کار و اخذ دعوتنامه کاری از کارفرمای آمریکایی بهترین روش برای اجازه کار در آمریکا تحصیل در این کشور است. در حال حاضر اکثر متقاضیان مهاجرت به آمریکا در سنین پایین روش تحصیل را به عنوان بهترین راه مهاجرت به آمریکا انتخاب می کنند. تحصیل در آمریکا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکانپذیر است و متقاضیان با مدرک دیپلم می توانند برای تحصیل در دانشگاههای آمریکا به همراه اجازه کار در این کشور اقدام نمایند. هزینه تحصیل در آمریکا بر حسب دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود اما به طور متوسط هزینه تحصیل در حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار می باشد. متقاضیان جهت اخذ پذیرش از دانشگاههای آمریکا می بایست مدرک زبان آیلتس یا تافل ارائه دهند و همچنین برای اخذ ویزا و مراجعه به سفارت نیز می بایست مدرک زبان داشته باشند. دانشجویان در آمریکا این شانس را دارند که پس از تحصیل اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند و به راحتی اقامت دائم آمریکا را اخذ کنند.

سرمایه گذاری در آمریکا

طرق مختلفی برای سرمایه گذاری در آمریکا امکانپذیر است که رایج ترین روش ها از طریق ویزای EB2 و EB5 می باشد. برای اخذ ویزای EB5 متقاضی می بایست در مناطق محروم و پر ریسک آمریکا سرمایه گذاری و کارآفرینی نماید و حداقل ۱۰ نفر را در بیزینس خود استخدام نماید. سرمایه لازم برای ویزای EB5 500 هزار دلار می باشد و نیازی به مدرک تحصیلی و مدرک زبان برای انجام این پروسه نیست. برای اخذ ویزای EB2 شخص می بایست در یک بنگاه اقتصادی و یا یک بیزینس در آمریکا سرمایه گذاری کند و برای ۲ سال اقامت آمریکا را اخذ نماید. جهت تمدید اقامت متقاضی می تواند وارد پروسه سرمایه گذاری EB5 شود. با توجه به اینکه به طور کلی سرمایه گذاری ریسک بالایی دارد و فرد می بایست با قوانین تجاری آمریکا آشنایی داشته باشد این روش برای سرمایه گذاران خارجی به عنوان آخرین راه برای مهاجرت به آمریکا پیشنهاد می شود.
با توجه به توضیحات ارائه شده پیشنهاد می کنیم جهت تصمیم گیری بهتر برای مهاجرت به آمریکا با مؤسسه MIE مشورت نمایید. مهاجرت به آمریکا موضوعی بسیار مهم است و با دقت می بایست بهترین راه برای شما بررسی شود تا از اتلاف زمان و خطرات دیگر جلوگیری شود. جهت بررسی بیشتر هر کدام از روش های مهاجرت به آمریکا می توانید به مقالات دیگر همین سایت مراجعه نمایید و یا با کارشناسان مؤسسه MIE تماس بگیرید.

نگارنده: میرزاآقایی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *