تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل رایگان در اتریش امروزه یکی گزینه هایی است که بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در اتریش جهت مهاجرت به اتریش و اخذ اقامت اتریش اقدام می کنند . رایگان بودن تحصیلات در این کشور سبب شده است که دانشجویان به فکر اخذ تابعیت در اتریش باشند و در این زمینه سوالات بسیاری در ذهن خود داشته باشند . در این زمینه پیشنهاد می شود با وکیل مهاجرتی مجرب در تماس باشید و از قوانین مهاجرتی و چگونگی اخذ تابعیت در اتریش بهره مند شوید . اخذ اقامت پس از تحصیل در اتریش  از طرق مختلف امکان پذیر است ، به عنوان مثال دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در اتریش بعد از فراغت از تحصیل می توانند از طریق سرمایه گزاری در اتریش و یا کار در اتریش و یا اخذ پذیرش تحصیلی در اتریش در مقطع بالا تر به این امر مهم دست یابند . اتریش یکی از چهار کشوری است که در کنار کشور هایی از جمله نروژ و فرانسه و آلمان تحصیل رایگان است ، لذا برای تحصیل رایگان در اتریش مدارکی مورد نیاز است که تلاش شده است در این مقاله به سوالاتی از جمله هزینه تحصیل در اتریش و هزینه زندگی در اتریش و قوانین مهاجرتی اتریش و سایر سوالاتی در این باب پاسخ خواهیم داد و به تفصیل شرح خواهیم داد .

یکی از مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش و تحصیل رایگان در اتریش مدرک زبان مورد نیاز است ، زبان رسمی کشور اتریش ، آلمانی است و باید توجه داشته باشید جهت تحصیل رایگان در اتریش در مقطع لیسانس باید به زبان رسمی کشور تحصیل شود ولکن در مقاطع فوق لیسانس و دکترا به زبان انگلیسی هم دوره ی تحصیلی برگزار می شود . دقت داشته باشید اگر دوره تحصیلی شما به زبان آلمانی است ، متقاضیان تحصیل رایگان در اتریش می توانند در مدت زمانی که به دانشجویان داده می شود به تحصیل زبان آلمانی در کالج های زبان اتریش بپردازند . مدت تحصیل در کالج های زبان ۲ سال تحصیلی می باشد و بعد از این مدت دانشجویان می توانند وارد دانشگاه شوند . ولکن اگر تحصیل به زبان های دیگر باشد باید مدرک زبان مورد نیاز را قبل از ورود به کشور اتریش و زمان اخذ پذیرش تحصیلی اتریش داشته باشید .

تحصیل رایگان در اتریش به این معنا نیست که شما هیچ مبلغی را برای دانشگاه پرداخت نکنید بلکه لازم به ذکر است که در سال مبلغی بالغ بر ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو بابت خدمات دانشجویی و ثبت نام در دانشگاه پرداخت شود ، این موضوع مهم یکی از دلایلی است که دانشجویان به فکر تحصیل در این کشور هستند . لازم به ذکر است که دانشگاه ها مبالغ مختلفی در این زمینه ارائه می دهند که سالیانه باید به این مبالغ در ترم ورود شما به دانشگاه توجه شود .

هزینه های زندگی در اتریش برای دانشجویان در این کشور تقریباً به نسبت کشور هایی از جمله فرانسه پایین تر است ، هزینه هایی همچون ؛ اجاره مسکن ، حمل نقل ، پوشاک ، اینترنت و TV رابطه ی مستقیمی با سبک زندگی شما دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در اتریش دارد ولکن تقریبا هزینه زندگی در اتریش  با فاکتور های مذکور حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه خواهد بود .

شایان ذکر است تحصیل در کشور های اروپایی در رشته های مختلف مهندسی و علوم پایه و علوم انسانی و اکثر رشته ها امکان پذیر است ولکن دقت داشته باشید تحصیل رایگان در اتریش در رشته های مورد نظر شاید موانع خاصی پیش رو ی شما رخ دهد . به عنوان مثال در رشته هایی مثل هنر و معماری و زیر شاخه هایی از این دست باید دانشجویان رزومه قوی داشته باشند و در آخر باید آزمون مربوطه خود را با موفقعیت پست سر بگذارد .

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در اتریش

  1. مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات
  2. مدارک تحصیلی کارشناسی و ریز نمرات
  3. مدرک زبان ( در صورت نیاز و درخواست دانشگاه )
  4. داشتن انگیزه نامه
  5. داشتن رزومه معتبر
  6. داشتن توصیه نامه

( لازم به ذکر است موارد ۴ و ۵ و ۶ برای مقاطع بالا و درخواست دانشگاه بنا به درخواست دانشگاه می باشد . )

پس از فراغت از تحصیل در اتریش شما بنا به مقطع تحصیلی خود می توانید در این کشور اقامت پس از تحصیل داشته باشید و پس از اخذ مدرک تحصیلی خود از دانشگاه های معتبر اتریش به فکر کار در اتریش و یا سرمایه گزاری در اتریش باشید . به عبارت دیگر دانشجویان پس از تحصیل می توانند با طرق مهاجرتی مذکور به اخذ تابعیت به اتریش دست یابید  . پس از اخذ پذیرش و ویزا جهت تحصیل رایگان در اتریش دانشجویان در حین تحصیل می توانند در زمان های محدود بنا به مقطع تحصیلی کار دانشجویی داشته باشند . کار دانشجویی در مقطع لیسانس ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته و در مقاطع بالا تر حدوداً ۲۰ تا ۳۰ ساعت در خفته می باشد . لذا باید دقت داشته باشید در بسیاری از موارد این کار از طرف دانشگاه به دانشجویان پیشنهاد می شود .

در پایان لازم به ذکر است تحصیل رایگان در اتریش یک سری مقدمات و مدارک خاصی مورد نیاز دارد که پیشنهاد می شود قوانین مهاجرتی اتریش را از مشاورین مجرب و وکیل مهاجرتی بین المللی مشاوره داشته باشید و اگر دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در اتریش مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی اتریش را به صورت کامل در دست داشته باشند باز هم مواردی وجود دارد که باید برای ارتباط با دانشگاه ها و همچنین مراحل اخذ ویزا از سفارت جهت تحصیل رایگان در اتریش مورد توجه قرار گیرد .

نگارنده: رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *