تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل در روسیه چگونه است؟ قوانین روسیه در خصوص ویزای تحصیلی چگونه است؟ تحصیل دندانپزشکی در روسیه چگونه است؟ مزایای تحصیل دندانپزشکی در روسیه چگونه است؟ زبان تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاههای روسیه چیست؟ اینها سوالاتی است که ممکن است فرد در صورت تمایل به مهاجرت تحصیلی به روسیه با آنها مواجه شود که در این راستا وکلای مهاجرت می توانند در یافتن  پاسخ سوالاتتان  شما را یاری کنند. مادر این مقاله تلاش کرده ایم که در حد توانمان سوالات احتمالی شما را در خصوص شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه پاسخگو باشیم.

یکی از رشته هایی که مدارک آن از اعتبار بین المللی برخوردار است رشته دندانپزشکی روسیه است.دندانپزشکی و دیگر زیرمجموعه های پزشکی از آن رشته هایی هستند که نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای دنیا نیز متقاضی های بسیاری دارد و ورود به این دوره ها برای متقاضیان دشواری های خاص خود را دارد.کشور روسیه از آن دسته کشورهایی است که می تواند مقصد بسیار خوبی برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی باشد. نه تنها دانشجویان ایرانی بلکه این کشور سالانه پذیرای دانشجویان بسیاری از نقاط مختلف دنیا است.

از آن جهت که دانشجویان در کشور روسیه با پرداخت هزینه های تحصیلی پایین تر از کشورهای دیگر میتوانند مدارک تحصیلی معتبری را از دانشگاههای کشور روسیه دریافت کنند که جزء دانشگاههای معتبر دنیا به حساب می آید.یکی دیگر از مزایای تحصیل در کشور روسیه اینست که فرد می تواند به انتخاب خود به زبان انگلیسی و یا روسی تحصیل کنند و مهمتر از آن اینست که تحصیل در رشته دندانپزشکی روسیه میتواند انتخاب بسیار مناسبی باشد برای افرادی که مدرک زبان ندارند.زیرا می توانند دوره زبان را قبل از شروع دوره تحصیل بگذرانند. یکی دیگر از مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاههای روسیه اینست که می توان در مدت زمان کوتاه تری نسبت به دانشگاههای دیگر دنیا پذیرش و ویزای آنرا خذ کرد.

برای گرفتن پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه روسیه داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی در رشته تجربی ضروری است.متقاضیان رشته دندانپزشکی می بایست یک دوره ۹ماهه پات فک برای ورود به دانشگاه بگذرانندکه در این دوره ۹ماهه دروس علوم پایه مثل زیست، شیمی، فیزیک و…تدریس می شود و همچنین زبان روسی و انگلیسی تدریس می شود که طبق نظرفرد در خصوص زبان انتخاب می شود. پس از دوره ۹ماهه پات فک و قبولی در امتحان می توانند وارد دانشگاه پزشکی شوند لازم به ذکر است هزینه دوره پات فک در کشور روسیه تقریبا بین ۷ تا ۹ هزار دلار است. می توانند دوره دندانپزشکی را در دانشگاههای معتبر کشور روسیه آغاز کنید.در شرایطی که فرد معدل دیپلم و پیش دانشگاهی عالی داشته باشد میتواند بدون گذراندن دوره پات فک وارد دانشگاههای دندانپزشکی روسیه شود.

بعد از دوره پات فک اینکه فرد بتواند در رشته دندانپزشکی تحصیل کند بسته به موفقیت فرد در آزمون پس از دوره پات فک دارد. پس از قبولی در امتحان فرد می تواند به عنوان دانشجو وارد دوره دندانپزشکی شود. طول دوره تحصیل دندانپزشکی در روسیه ۵ سال است و هزینه دانشگاه پزشکی در این کشور بین ۷ تا ۱۰ هزار دلار است. از دانشگاههای مهم کشور روسیه در رشته پزشکی و دندانپزشکی می توان به آکادمی دولتی پزشکی سچینوا مسکو، انسیتو دندانپزشکی دولتی سماشکو، دانشگاه دولتی پزشکی پاولوف  و… اشاره کرد.

در خصوص شرایط اقامتگاه  دانشجویی در روسیه باید بگوییم هزینه زندگی در شهرهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال هزینه زندگی در شهر مسکو ماهیانه در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار است اما هزینه زندگی در شهرهای دیگر روسیه تقریبا بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار است. در خصوص شرایط اسکان دانشجویان  در کشور روسیه باید بگوییم دانشجویان می توانند در خوابگاه دانشجویی و هم در سوئیت ها ساکن شوند که بسته به محل سکونت هزینه ای در حدود ۱۵۰ تا ۵۰۰ دلار می تواند باشد.

درباره شرایط بورس تحصیلی در دانشگاههای روسیه باید بگوییم بورس تحصیلی در این کشور وجود دارد آنهم برای دانش آموزانی که به لحاظ سابقه تحصیلی در شرایط بسیار خوب باشد اما  بورس تحصیلی در رشته دندانپزشکی کشور روسیه وجود ندارد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی دانشگاه روسیه، صفحه اول پاسپورت، صفحه اول شناسنامه، دیپلم و ریز نمرات که می بایست به تایید آموزش و پرورش  نیز رسیده باشد، پیش دانشگاهی و ریز نمرات که باید به تایید آموزش و پرورش رسید باشد. گواهی صحت و سلامت که باید تاییدیه وزارت بهداشت را داشته باشد، اصل نتیجه منفی تست ایدز و هپاتیت، ۱۲قطعه عکس، تاییدیه تحصیلی که تمامی مدارک ذکر شده می بایست به زبان روسی ترجمه شده باشد و به تایید وزارت علوم و دادگستری برسد.البته این مدارک برای افرادی است که قصد دارند در دوره پات فک ویا سال اول رشته دندانپزشکی وهر رشته دیگری ورود کنند و برای دانشجویان مقاطع دیگر این مدارک کمی متفاوت است.

یکی دیگر از موارد مورد اهمیت در خصوص تحصیل در روسیه اخذ اقامت و به دنبال آن اخذ تابعیت روسیه است. کشور روسیه جزء کشورهایی است که اخذ اقامت دائم در آن امتیازی است و فرد با کسب امتیازی حداقل ۷۵ از ۱۰۰ امتیاز میتواند اقامت و به دنبال آن تابعیت این کشور را اخذ کند. سن و تسلط به زبان روسی دو مورد مهم در کسب امتیاز هستند. دانشجویانی که در کشور روسیه تحصیل می کنند با چند شرط می توانند در روسیه اخذ اقامت دائم کنند. یکی از این شرایط اینست که فرد پس از دوران تحصیل بتواند شغل مناسبی بیابد و مشغول به کار شود . در واقع ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهد که این خود پس از چند سال میتواند منجر به اخذ اقامت دائم شود. ازدواج با یک تبعه روسی ، سرمایه گذاری در کشور روسیه دو روش دیگر برای اخذ اقامت دائم و اخذ تابعیت در کشور روسیه است .

در این مقاله که جهت ارائه اطلاعاتی در خصوص تحصیل دندانپزشکی در روسیه خدمت شما ارائه شد سعی کردیم به سوالات احتمالی در این خصوص پاسخ دهیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و سهولت در تحصیل دندانپزشکی در روسیه متوانید با وکلای مهاجرت مشورت کرده تا این مسیر را سریعتر و مطمئن تر طی کنید.

نگارنده: ماه منیر خاجی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *