پناهندگی در آلمان

پناهندگی در آلمان

همه ساله تعداد قابل توجهی از مردم کشور های در حال توسعه ، به پناهندگی در آلمان اقدام میکنند. این افراد معمولا برای اخذ پناهندگی در کشور آلمان سختی های بسیاری را تحمل میکنند . اما باید به این نکته توجه نمود که چرا و تحت چه فشارهایی افراد ، راضی به تحمل سختی های طاقت فرسایی جهت پناهندگی در آلمان را متحمل می شوند. بسیاری افراد بر این باورند که با پناهندگی در آلمان میتوانند مشکلات و سختی هایی که در زندگی داشته اند را التیام ببخشند، اما باید متذکر شد که افرادی که اقدام به پناهندگی میکنند ، دچار مشکلات بسیار زیادی خواند شد ، حتی اگر این پناهندگی در آلمان که صنعتی ترین و اقتصادی ترین کشور اروپا باشد.

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

افراد می توانند از طرق سرمایه  گذاری در آلمان نیز اقدام به مهاجرت نمایند . و برای کسب اطلاعات بیشتر از وکیل مهاجرت به آلمان راهنمایی لازم را اخذ نمایید . تمامی این موارد در قوانین آلمان ذکر شده است . تمامی طرق مهاجرت به آلمان در مقاله های موجود در سایت ذکر شده است .و شما می توانید از طریق  مهاجرت تحصیلی در آلمان یا مهاجرت کاری در آلمان اقدام نمایید .

 

 

چرا افراد اقدام به پناهندگی در آلمان میکنند؟ چرا اغلب کشور آلمان را برای پناهندگی برمی گزینند؟ شرایط زندگی افرادی که پناهندگی در آلمان را پذیرفته اند چگونه است؟ آیا پناهندگان در آلمان از حقوق اجتماعی مناسبی برخوردارند؟پناهندگان در کشور آلمان در چه شرایطی زندگی میکنند؟

هر ساله تعداد زیادی از مردم کشورهای در حال توسعه ، اقدام به مهاجرت می نمایند که در این بین افرادی نیز به دلیل وجود مسایل و مشکلات متعدد ، مجبور به انتخاب دشوار ترین و خطرناک ترین راه ممکن برای مهاجرت ، که همان پناهندگی می باشد ، اقدام میکنند . در این بین شمار کثیری از پناهندگان ، بنا به دلایل متعدد ، پناهندگی در آلمان را انتخاب می کنند .

در نظر داشته باشید شما عزیزان می توانید از طرق مختلف مهاجرت تحصیلی به آلمان و یا مهاجرت کاری به آلمان ، و یا حتی از طریق سرمایه گذاری در آلمان اقدام نمایید .

 

ملیت غالب افراد متقاضی پناهندگی

این گروه از مهاجران که از آن ها به عنوان پناهنده یاد میشود ،  با تحمل سختی ها و خطر های بسیار زیادی در مسیر رسیدن به کشور آلمان روبرو می باشند.در سال های اخیر به دلیل وقوع جنگ های متعدد در خاورمیانه ، و در پی آن وقوع نا امنی در مناطق مختلف به خصوص کشور های در حال توسعه ، کمبود آب و غذا در برخی کشورها  ، نظیر کشورهای افریقایی ، کمبود شغل و شرایط نامناسب اقتصادی در کشورهای درحال توسعه و همچنین برخی افراد به دلیل عدم آگاهی ، به امید دستیابی به شرایط بهتر زندگی ، پناهندگی را به عنوان راه نجاتی برای زندگی خویش انتخاب میکنند . بخش عمده ای از افراد متقاضی  پناهندگی ، از کشورهایی نظیر سوریه ، افغانستان ، عراق  ، کشور های افریقایی و ایران می باشند. به طور معمول در سال های اخیر پناهندگان از کشورهای یونان و ایتالیا برای ورود به کشور آلمان اقدام می کنند. با می توانید اطلاعات بیشتر را در رابطه با مهاجرت به آلمان از طریق وکیل مهاجرت به آلمان کسب نمایید .

باید بررسی کرد که چه دلایلی موجب شده تا پناهندگان ، حاضر به تحمل اینچنین شرایط نامناسب در طول مسیر طی شده اند و برای رسیدن به کشور آلمان خطر مرگ را به جان میخرند.

 

 

دلایل اشخاص برای اقدام به پناهندگی در آلمان

این مطلب واضح است که اشخاص بنابر دلایل مختلفی که شامل مشکلات عدیده ای که این افراد در جوامع خود متحمل می‌شوند ، از جمله شرایط بد اقتصادی ، دلایل مذهبی ، قومیتی ،  عقاید سیاسی  که اشخاصی که متعلق به یک گروه خاص سیاسی که معمولا با دولت حاکم بر کشورشان مخالف هستند و دلایل نژادی اقدام به پناهندگی و مواجهه با تبعات ناشی از آن می کنند .

پناهندگان پس از ورود به کشورآلمان  ، در صورتی که مرز های کشور آلمان ،  برای ورود پناهندگان بسته باشد ، ممکن است به روشهای غیرقانونی و قاچاق ، از مرزهای کشور آلمان به داخل این کشور وارد می شوند و اگر مانعی برای عبور این افراد از مرز ها وجود نداشته باشد ، می‌توانند  به صورت  قانونی و به عنوان پناهنده به این کشور وارد شوند .

همچنین به دلیل مشکلاتی که این  افراد در طول مسیر خود به کشورها و همچنین زندگی در شرایط سخت در کمپ ها متحمل می‌شوند ، دچار فشار روحی و افسردگی های شدید میشوند .

بهتر است مطلع باشید در اول امر بهتر است قوانین کشور آلمان را حتما مطالعه نموده و بعد اقدام نمایید .وبهتر است بدانید در  مهاجرت به آلمان افراد بهتر است از وکیل مهاجرت کمک گرفته و توسط موسسه MIE اقدام نمایید .

 

فرایند پناهندگی در کشور آلمان

پناهندگان پس از ورود به کشور آلمان  و پس از ورود به اولین شهر از کشور آلمان به شعبه مسیول فدرال و دفتر مهاجران و پناهندگان موسوم به BAMF  برای آزمون و آزمایش های مختلف پزشکی به مراکز مخصوص فرستاده می شوند. آنها پس از معرفی خود به عنوان پناهنده در کشور آلمان ، قبل از اقامت در کمپ های تهیه شده برای این افراد ، باید اثر انگشت و عکس این افراد ثبت گردد. در مراحل بعدی از پناهندگان آزمایش خون گرفته میشود . در مراحل بعدی متقاضیان پناهندگی توسط مسئولین ، مربوطه در باره ی علت اقدام خود برای پناهندگی مورد سوال و به نحوی بازجویی قرار میگیرند. در صورتیکه پاسخ داده شده برای مسئولین قابل قبول باشد با درخواست پناهندگی متقاضیان موافقت خواهد شد.

پس از انجام مراحل قانونی ، پناهندگان طی نامه ای که از دولت آلمان دریافت می کنند ، مشخص می شود که در کدام شهر وکدام کمپ اجازه اقامت می توانند داشته باشند .

پس از ارایه ی درخواست پناهندگی توسط اشخاص متقاضی، این افراد طی گواهی نامه ای ، اجازه ی اقامت موقت در این کشور را می یابند. که اگر پس از گذشت مدت زمان لازم با ، درخواست پناهندگی این افراد موافقت نشود ، این افراد باید سریعا کشور آلمان را ترک نمایند.

 

شرایط زندگی و بهداشتی در کمپ های پناهندگان بسیار نامساعد و غیرقابل تحمل بوده و اشخاص بایستی در طول اسکان موقت خود در این کمپ ها ،  در اتاق هایی که چندین خانواده در آن زندگی می کنند ، اسکان یابند.

مدت زمانی که اشخاص باید در کمپ زندگی کنند  ، به طور دقیق مشخص نمی باشد و ممکن است افراد از یک ماه تا چند سال ( بستگی به شرایط و قوانین حاکم بر امورپناهندگان ) مجبور به زندگی در این کمپ ها باشند .

 

حقوق و شرایط اقتصادی پناهندگان در کشور آلمان

پناهندگان در طول دوره زندگی در این کمپ‌ها ، ماهیانه  مبلغ ۳۲۰ یورو ازکشور آلمان دریافت می‌کنند .

پناهندگان در طول اقامت موقت خود در کشور آلمان ، از مزایایی مانند حق بیمه نیز برخوردار می باشند. این افراد ، ماهیانه مبلغی حدود ۷۰۰ یورو به عنوان حق بیمه ، در دو برگه  ، که یک برگه مختص خدمات دندان پزشکی و برگه ی دیگر برای سایر خدمات درمانی می باشد. این خدمات درمانی می توانند شامل بیماری های عمومی و یا حتی جراحی های تخصصی مانند جراحی قلب نیز باشد، می شود را ، از دولت فدرال آلمان دریافت می کنند.

طبق قوانین وضع شده در کنوانسیون ژنو کشورهایی که  عضو کنوانسیون پناهندگی شده اند باید امتیازاتی را برای  پناهندگان در نظر بگیرند .

از جمله حقوق می توان به داشتن خوراک کافی ، جای خواب و پوشاک می باشد . همچنین افراد باید یک پاسپورت دریافت کنند که از آن به عنوان پاسپورت خاکستری نام برده می‌شود .

اعطای پاسپورت به پناهندگان

پناهندگان با در اختیار داشتن پاسپوررت خاکستری ،  اشخاص پناهنده می توانند به شهر های مختلف در این کشور سفر کنند،  اما اجازه سفر به کشور خود را به هیچ عنوان ، تا زمانی که اقامت کشور آلمان را نگرفته باشند را ندارند .

باید به این نکته متذکر بود که از افراد پناهنده ، در صورتی که در طول مدت پناهندگی خود ، اقدام به بازگشت به کشور خود کنند، دیگر تا ۱۰ سال اجازه ورود به کشورهای عضو کنوانسیون پناهندگان و همچنین کشورهای اروپایی را نخواهند داشت .

درپایان باید اشاره کرد که کشورهای عضو کنوانسیون پناهندگی سازمان ملل ، طبق قراردادی که از پیش امضا کرده اند ، ملزم به ارایه برخی امکانات ، که عموما حقوق عادی افراد برای زندگی روزمره است ، می باشند. در میان این کشور ها ، می توان گفت کشور آلمان مناسب ترین قوانین و شرایط پذیرش و زندگی  برای افراد پناهنده را دارا  می باشد. با وجود اینکه کشور آلمان شرایط بهتری نسبت به سایر کشور های کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل را در اختیار متقاضیان پناهندگی قرار داداه است ، باز هم شاهد شرایط بسیار نامناسب زندگی ، برای این افراد می باشیم که این اشخاص نه تنها از شرایط مالی و زندگی نامناسبی به سر می برند بلکه امنیت مناسبی نیز چه در طول مسیر رسیدن به کشور مورد نظر ، چه پس از رسیدن به کشور مقصد، نخواهند داشت.در نظر  داشته باشید طرق مختلفی برای اقدام مهاجرت به آلمان وجود دارد   و بهتر است بدانید مهاجرت به آلمان انواع مختلفی دارد و  این موارد در قوانین آلمان ذکر شده است . که شما عزیزان می توانید از طریق وکیل مهاجرت به آلمان تمامی این اطلاعات را کسب نمایید .

سپیده ایمانعلیزاده

1 پاسخ دادن
  1. Avatar
    رضا می گوید:

    چگونه میتوانم با مدرک تحصیلی لیسانس حسابداری و قبولی در کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد وبا وجود ۱۵ سال سابقه کار در دولت و دارای مدرک فوق دیپلم کشاورزی و تجربه کافی در کشاورزی و باغبانی دوست دارم ادامه زندگی را با وجود اشنایان در المن به این کشور مهاجرت داشته باشم بهترین راه مهاجرت چیست لطفا راهنمایی بفرمائید ضمنا سابقه بیمه در اون کشور لحاظ خواهد شد یا نه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *