سرمایه گذاری در افریقای جنوبی

سرمایه گذاری در افریقای جنوبی

این مقاله در خصوص سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی گردآوری شده است و اطلاعات مورد نیاز برای سرمایه گذاری در افریقای جنوبی را به علاقه مندان و متقاضیانِ سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی ارائه می نماید. می توان گفت یکی از بهترین روش های مهاجرت، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در افریقای جنوبی است، زیرا از این طریق علاوه بر کسب سود و منفعت، می توان با رعایت مقررات کشور مقصد و پرداخت مالیات های مربوطه، نسبت به کسب اقامت دائم نیز اقدام نمود. سرمایه گذاری آفریقای جنوبی یکی از بهترین گزینه ها برای اشخاصی است که علاقه مند به سرمایه گذاری در کشوری خارجی هستند، زیرا این کشور، اقتصادی رو به رشد داشته و نیازمندِ سرمایه گذاری خارجی و ورود افراد متخصص و ماهر به این کشور می باشد. لذا چنانچه مایل به کسب اطلاعات در خصوص مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی هستید پیشنهاد می شود مطالب ذیل را مطالعه نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر یا طرح پرسش، با کارشناسان و وکلای موسسه MIE در امور سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی دارای سابقه و تخصص هستند، در ارتباط باشید.

ویزای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

کسانی که قصد گرفتن اقامت دائم در آفریقای جنوبی دارند، باید ویزای سرمایه گذاری اخذ کنند.

متاسفانه مجوز سرمایه گذاری برای آفریقای جنوبی وجود ندارد، اما راه حل های جایگزین مانند مجوز استقلال مالی در دسترس است.

چه تفاوتی بین مجوز سرمایه گذاری و مجوز استقلال مالی وجود دارد؟

مجوز سرمایه گذاری معمولاً مسیری فوری برای اخذ اقامت دائم در یک کشور است اما مهاجر باید سرمایه گذاری قابل توجهی داشته باشد. این سرمایه گذاری باید از وجوه حاصل شده در خارج از کشور مقصد باشد و شما باید برای مدت قابل توجهی از زمان در کشور مقصد خود سرمایه گذاری کنید.

مجوز استقلال مالی نیازبه هیچ گونه سرمایه گذاری ندارد، و در واقع انتقال پول به آفریقای جنوبی ضروری نیست.

بنابراین شما از همان مزایای مجوز سرمایه گذاری یعنی حق اقامت دائم برخوردار می شوید.

معیارهای مقدماتی برای مجوز استقلال مالی چیست؟

این مجوز به افراد دارای ارزش خالص بالا اعطا می شود. با این حال این سطح ارزش خالص بالا برای بسیاری از افراد با داشتن ارز ارزشمندتر دست یافتنی است.

متقاضیان باید ارزش خالص ۱۲ میلیون راند از دارایی های خود را اثبات کنند.

آیا محدودیت یا تعهداتی وجود دارد؟

برخلاف بسیاری از کشورها که در آن نیاز به خرید ملک و مانند آن دارید، در آفریقای جنوبی هیچ گونه تعهدی از این دست وجود ندارد. علاوه بر این، هیچ محدودیتی وجود ندارد و پس از دریافت مجوز شما می توانید با توجه به تمایل خود هر گونه فعالیتی مانند شروع یک کسب و کار و یا راه اندازی تجارت داشته باشید.

و همینطور نیاز نیست که به طور دائم در آفریقای جنوبی اقامت کنید، تنها باید اطمینان حاصل شود که شما حداقل یک بار در هر ۳ سال به آفریقای جنوبی سفر می کنید.

آیا همسرم می تواند با من همراه شود؟

به دو روش امکان پذیر است، یا با ثبت درخواست مجوز استقلال مالی برای همسر خود و یا اینکه منتظر بمانید تا مجوز برای متقاضی اصلی صادر شود و پس از آن به عنوان همسر او درخواست دهید.

چه هزینه هایی باید پرداخت ؟

برای ثبت درخواست خود باید هزینه های زیر را بپردازید، هزینه ارائه و ثبت درخواست ۲۸۷۰ راند و که تنها پس از صدور مجوز با هزینه ۱۲۰۰۰۰ راند قابل پرداخت است.

حداقل سرمایه گذاری برای درخواست ویزای تجاری در آفریقای جنوبی

یکی از اهداف ویزای تجاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی در آفریقای جنوبی و بنابراین ورود منابع مالی خارجی یکی از معیارهای اصلی است. حداقل سرمایه گذاری لازم برای پذیرش درخواست ویزای تجاری به لازم است.

چه کسانی به ویزای تجاری نیاز دارند؟

کسانی که به دنبال راه اندازی و یا خرید نوعی فعالیت تجاری در آفریقای جنوبی باشند می توانند برای ویزای تجاری درخواست دهند. ویزای تجاری برای افراد چمد ملیتی که در پی افتتاح شعبه جدیدی از کسب و کار خود در آفریقای جنوبی باشند، مناسب نیست.

در صورت اعطای ویزای تجاری، متقاضی می تواند فعالیت خود را شروع کند. لازم به ذکر است که همسر یا شریک زندگی متقاضی می تواند در این فعالیت ها البته نه به عنوان کارمند، شرکت کند. علاوه بر این، ویزای تجاری محدود به تجارت های خاص است و دارندگان آن نمی توانند بدون اخذ ویزاهای مورد نیاز دیگر، کسب و کارهای بیشتری راه اندازی کنند.

حداقل معیارهای سرمایه گذاری برای ویزای تجاری در آفریقای جنوبی

حداقل سرمایه گذاری ۵ میلیون راند مورد نیاز است. در صورتی که پول نقد نباشد، سهم سرمایه معادل آن که شامل ماشین آلات جدید و یا تجهیزات و یا پول نقد می شود، لازم است.

این سرمایه گذاری باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • در خارج از آفریقای جنوبی به دست آمده باشد؛ و
  • صرف راه اندازی کسب و کار و یا سرمایه گذاری در کسب و کارهای موجود در آفریقای جنوبی شده باشد

حداقل مقدار سرمایه گذاری چگونه اثبات می شود؟

تایید مبلغ سرمایه گذاری باید با استفاده از گواهی تایید حسابداران با تجربه باشد. این گواهی باید از طرف حسابداران ثبت شده در موسسه حسابداران آفریقای جنوبی صادر شود.

مبلغ سرمایه گذاری برای چیست؟

به منظور بازدید و اطلاع وزارت امور خارجه از ورود سرمایه گذاری به آفریقای جنوبی است و همچنین برای حصول اطمینان از این که سرمایه گذاری برای آن کسب و کار در دسترس باشد.

کلیه این مطالب اطلاعاتیست در مورد ویزای سرمایه گذاری در افریقای جنوبی،شما عزیزان اگر اطلاعات کاملتری در خصوص ویزای سرمایه گذاری در افریقای جنوبی میخواهید همواره میتوانید با موسسه MIE در تماس باشید و از راهنمایی وکلا و مشاوران موسسه MIE در باب ویزای سرمایه گذاری در افریقای جنوبی بهره مند شوید.

سمیرا یاوری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *