ویزای تضمینی کاری هلند

ویزای تضمینی کاری هلند

 

در این مقاله برای شما عزیزان در مورد ویزای تضمینی کاری هلند صحبت می نماییم .یعنی تمامی شرایط و ضوابط آن را بررسی می نماییم .ویزای تضمینی کاری هلند در واقع به اینصورت می باشد که افراد با استفاده از ویزای کاری که اخذ می شود می توانند به دنبال کار در آن کشور بگردند.ویزای تضمینی کاری هلند نیز مانند ویزاهای کاری کشورهای اروپایی دیگر شرایط  یکسانی دارد.با این وجود ویزای تضمینی کاری هلند برای شما عزیزان به طور کامل توضیح داده تا از آن اطلاع داشته باشید .در قسمت ذیل از ویزای تضمینی کاری هلند برای شما توضیح داده می شود .

 

ویزای تضمینی کاری هلند چگونه می باشد ؟

ویزای تضمینی کاری هلند به چند دسته تقسیم می شود ؟

افرادی که مجوز کار در کشور هلند را دارا می باشند چه کسانی می باشند ؟

 

چه افرادی اجازه ی کار در کشور هلند را دارا می باشند :

افرادی که دارای BLOU CARD   می باشند ،نیروی مسلط به کار و ماهر ،افرادی که اقدام به ثبت شرکت می نمایند و  کار آفرین می باشند ،افرادی که مجوز کار دارند برای روزهای تعطیلی،دانشجویان مهاجری که مجوز کار در کشور هلند را دارا می باشند ، انجام کار و فعالیت  به عنوان جفت AU،کارگرانی که برای فصلی از سال اجازه کار دارند و از این اجازه استفاده می نمایند ،افرادی که پژوهشگر علمی می باشند و اجازه ی فعالیت دارند

 

نواع ویزاهای کاری در کشور هلند

ویزاهای کاری در کشور هلند به دو دسته تقسیم می شوند :

  • ویزای جستجوی کار شش ماهه
  • ویزای کارفرما یا JOB OFFER

ویزای جستجوی کار شش ماهه : به اینصورت می باشد که افراد ویزای کار شش ماهه اخذ می نمایند و بعد برای جستجوی کار به مدت شش ماه وقت و فرصت کافی دارند تا بتوانند به دنبال کار مورد نظر باشند در این شش ماه اگر کار خود را پیدا نمودند ویزای آنها به ویزای کاری تبدیل می شود و در غیر اینصورت محبور به بازگشت می باشند .

 

ویزای کارفرما یا JOB OFFER :  ویزای کارفرما ویزایی می باشد که افرادی که در آن کشور  مد نظر دارای کارفرما می باشند معمولا از این نوع ویزا استفاده می نمایند که بر عکس تصور آنان اخذ این ویزا پروسه ی سختی را پیش رو دارد که این پروسه به اینصورت می باشد : فرد کارفرما در کشور مقصد باید اول این شغل را به مدت سه ت در اماه در آن کشور خاص آگهی داده و اگر فرد مورد نظر به عنوان نیروی کاری جذب نشد این کار رات به مدت سه ماه دیگر در اتحادیه ی اروپا آگهی داده و در صورتی که فرد مورد نظر در اتحادیه ی اروپا نیز جذب نشد کارفرمای مربوطه می تواند از کشور دیگری فرد مورد نظر خود را جذب نماید .

 

بهتر است افرادی که قصد مهاجرت به کشور هلند را دارند از زبان کشور هلند نیز اطلاعات کافی را در نظر داشته باشند  برای start  کار در کشور هلند الزامی برای مسلط بودن به زبان هلندی نمی باشد و برای شروع زبان انگلیسی مکفی می باشد لازم به ذکر می باشد برای سهولت در پیدا کردن کار مورد نظر به زبان هلندی پیشنهاد می شود .

 

لازم به ذکر می باشد در کشور هلند ساعت کار تا ۴۰ ساعت در هفته می باشد و برای ساعات اضافه و یا پاره وقت  با توافق بین کارفرما و پرسنل کار انجام می پذیرد .

بهتر است بدانید میزان حقوق و دستمزد کارمندان و افراد کارگر در این کشور برای افراد بالای ۲۳ سال مبلغ ۱۲۶۴ یورو پس از کسر مالیات اعلام نموده است و اشخاصی که زیر ۲۳ سال می باشد و همچنین جویای کار نیز می باشد بین کارفرما و پرسنل کار توافق می شود .

 

نیروی مسلط به کار :

کشور هلند به منظور بالا بردن سطح  کیفی خدمات خود از نیروهای ماهر و مجرب داخلی و خارجی بهره  می برد .کشور هلند برای جذب نیروی کارگر بسیار عالی و مناسب می باشد البته جذب نیرویی که بسیار ماهر می باشد بهتر است بدانید سطح دانش این کارگران برای کشور هلند بسیار  مهم می باشد . البته  برای جذب شدن تحت عنوان کارگر افراد نیاز به داشتن کارفرما دارند که این کارفرما باید شغل مورد نیاز خود را ۳ ماه در کشور هلند و ۳ ماه در منطقه ی اتحادیه ی اروپا آگهی نماید و بهتر  است بدانید اگر شخصی خواهان شغل مورد نظر در کشور هلند و اتحادیه ی اروپا نبوده در اینصورت آن شخص متقاضی می تواند مشغول به کار شود .

 

 

 

قرارداد کار

قراردادکار در واقع نسخه ای می باشد که از سوی کارفرما صادر می گردد و بعضی نکات در آن ذکر می گردد که عبارتند از سمتی که شخص مورد نظر در آن مشغول به کار می   زمان تاریخ شروع کار وهمچنین تاریخ طول مدت قرداد کار و موارد بسیار دیگری وجود دارد که در قرارداد ذکر می شود.

لازم به ذکر می باشد برای بدست آوردن اجازه ی اقامت کار به عنوان یک کارگر ماهر به مواردی نیاز می باشد که عبارتند از :

*قرار دادی که  باید توسط دولت هلند به رسمیت شناخته شده باشد .

*حداقل در آمد برای دانشجویانی که فارغ التحصیل شده اند در کشور هلند  ۲۲۲۸ یورو در ماه می باشد .

*قرارداد رمسمی و کتبی با فرد کارفرما برای مدت حداقل ۴ ماه منعقد شده باشد .

همچنین در آمد حاصل از کار باید حداقل به میزان ۴۲۴۰  یورو در ماه باشد .

لازم به ذکر می باشد که اجازه ی اقامت کاری برای افراد کارگر ماهر حداکثر به میزان ۵ سال می باشد و همچنین می تواند اجازه ی اقامت را تمدید نماید .

در نهایت می توان گفت ویزای تضمینی کاری هلند به اینصورت می باشد که افراد پس از اخذ ویزای جستجوی کار شش ماهه زمانی که در کشور مورد نظر کار خود را پیدا کردند به مدت یک سال به آنها اقامت موقت داده می شود .همچنین در صورتی که  اطلاعات برای شما کافی نبود می توانید از طریق موسسه MIE این اطلاعات را کسب نمایید .

 

 

سید علیرضا واقفی

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *