مهاجرت کاری به فرانسه

مهاجرت کاری به فرانسه

همانطور که می دانید همه ساله افراد زیادی از طریق مهاجرت کاری به فرانسه به این کشور مهاجرت نموده و به جستجوی کار مشغول می شوند می توان گفت بهترین نوع مهاجرت به فرانسه از طریق مهاجرت کاری به فرانسه می باشد . را های مهاجرت به فرانسه مختلف ومتعدد می باشد.یکی از پر طرفدار ترین این راه ها مهاجرت از طریق کار در فرانسه میباشد . و افراد برای این امر باید به این نکته توجه داشته باشند که برای اخذ مهاجرت کاری به فرانسه باید شرایط مدارک خاصی را دارا باشند و همچنین بهتر است بدانید مهاجرت کاری به فرانسه به عنوان یکی از راه های ورود به یک کشور محسوب می شود . مهاجرت کار در فرانسه انواع مختلفی دارد. مهاجرت کاری به فرانسه شرایط ومدارک خاصی دارد که ما در این مقاله  شرایط کار در فرانسه ، انواع ویزای کار فرانسه به تفصیل به آن می پردازیم.

مهاجرت از طریق ویزای کار فرانسه چگونه میباشد؟ چند نوع ویزای کار فرانسه وجود دارد؟ شرایط ومدارک اخذ ویزای  کار فرانسه چیست؟ هزینه های مهاجرت کاری به فرانسه چه مقدلر است؟ ویزاهای کار فرانسه چه مدت زمان اعتبار دارد؟

متقاضیان ویزای کار فرانسه که در غیر از اتحادیه اروپا زندگی می کنند برای کار در فرانسه احتیاج به مجوز کاری دارند که معمولا از طریق یک شرکت فرانسوی صورت میگیرد . این شرکت فرانسوی می بایست یک قرار داد استخدام امضاء کند ومسئولیت امور مالیاتی وحقوق اجتماعی شخص متقاضی  را برعهده بگیرد . شرکت های فراملی هم می توانند مجوز کار  برای کارمندان خود در دفاتر شان در کشور فرانسه ویا شرکتهای فرعی  کسب کنند .البته توجه داشته باشید که همه درخواست ها باید توسط دفتر شرکتی که در فرانسه وجود دارد صورت گیرد.

لازم به ذکر است افرادی که در اتحادیه اروپا زندگی می کنند البته به غیر از کشور کرواسی به مجوز کار و زندگی در کشور فرانسه احتیاج ندارند . شهروندان کرواسی فقط سال اول در کشور فرانسه احتیاج به مجوز کار و زندگی دارند. تمامی شهروندان غیر منطقه اتحادیه اروپا  به مجوز کار در فرانسه نیاز دارند . ۶ نوع ویزای کار فرانسه وجود دارد که همه آن ها نیاز به پیشنهاد کار از طرف یک شرکت فرانسوی دارند . مجوز کار به افرادی که مهارت و تخصص های ویژه که مرتبط با اقتصاد فرانسه  می باشد و به خصوص  کسانی که نابغه، هنرمند، دانشمند  و ورزشکار می باشند داده می شود . مجوز کار برای کارگران موقت برای متقاضیانی صادر می شود که به طور مستقیم از طریق یک کمپانی فرانسوی استخدام شده اند و برای مدت طولانی اعتبار دارد .

یک لیست ازشغل های مجاز که اجازه کار به آنها تعلق می گیرد وجود دارد که برای هر منطقه اداری  کشور فرانسه به صورت مجزا مشخص می شود. این مجوز کار به دو بخش تقسیم می شود :

کارگران حقوق بگیر با قرارداد طولانی  بیش تر از ۱۲ ماه

کارگران موقت با مدت قراداد کمتر از ۱۲ ماه

دولت فرانسه به شرکت های فراملی اجازه می دهد که کارمندان خودشان را به دفاتر خود در کشور فرانسه منتقل کنند . کارمندان ذکر شده می بایست حداقل به مدت ۳ ماه از طریق یک کسب .کار در خارج از فرانسه استخدام شده باشند . ومی بایست حداقل ۱۵۰ درصد از حداقل دستمزد کارمندان فرانسوی به آن ها پرداخت شود .

مجوز علمی به افراد حداقل با مدرک کارشناسی ارشد اجازه ورود به فرانسه را برای انجام کارهای تحقیقاتی و کارهای آکادمیک صادر می کند. اجازه کار کارگران فصلی به شرکت های بین المللی فرانسوی اجازه می دهد تا یک کارگر خارجی را برای ۶ ماه در هر دوره یک ساله استخدام نمایند . کارت مجوز کارمندی به کارمندان سطح بالای یک تجارت که جزئی از یک شرکت بین المللی باشند اجازه کار و زندگی درکشور فرانسه را اعطا می کند این کارمندان می بایست یک نقش بسیار مهم مانند مدیر داشته باشند یا حداقل ۵۵۰۰ یورو در ماه حقوق دریافت کنند .

همه اسناد و مدارک و درخواست ها ی ضمیمه باید در دفتر محلی DDTEFP  تحویل داده شود . دفتر محلی DDTEFP پس از تایید درخواست آن مدارک را به کارفرما برمی گرداند . و پس از تاییدیه نهایی در  OFII، درخواست تایید شده به کنسولگری فرانسه در کشوری که  شخص متقاضی در آن مقیم است ارسال می شود . وقتی این درخواست نامه به سفارت فرانسه رسید آنها نامه ای به آدرس  شخص متقاضی ارسال می کنند و به جز بچه های زیر ۶  سال  می توانند پاسپورت خود را  به سفارت ببرند تا سفارت ویزای بلند مدت برای آنها صادر نماید .

لازم به ذکر است که در صورتی که متقاضی ویزای کار فرانسه بخواهد همسر و فرزندانش را هم با خود به فرانسه ببرد باید این درخواست را در OFII  توسط کارفرما پروسه اش طی شود  و در نهایتسفارت فرانسه ویزای بلند مدت را صادر می نماید . پیش بینی دقیق زمان پذیرش ویزای کار فرانسه متفاوت می باشد و به ملیت فرد متقاضی بستگی دارد اما معمولا بین ۴ تا ۶ هفته کاری زمان بر است .

پس از اینکه ویزای کار صادر شد  شخص متقاضی می تواند درخواست ویزا برای سفر به کشور فرانسه را درخواست دهد . این درخواست حدودا یک هفته بستگی به حجم کار سفارت فرانسه طول خواهد کشید . همه مدارک در خواست ویزای کار می بایست  به زبان فرانسوی باشند و همه مدارک علمی هم نیز باید به زبان فرانسه ترجمه شده و مهر رسمی وزارت دادگستری  و وزارت خارجه بر ری آن ها خورده باشد .

مدارک موردنیاز برای ویزای کار فرانسه :

  • اصل پاسپورت یا گذرنامه ای که حدودا ده سال پیش صادر شده باشد
  • کپی از صفحات شناسنامه
  • فرم درخواست  ویزای کار که می بایست توسط متقاضی پرشده و امضا شود.
  • هزینه درخواست ویزای کار باید پرداخت شود
  • عکس در ابعاد موردنیاز برای پاسپورت در پس زمینه سفید
  • یک فرم اقامت که قسمت بالایی این فرم باید پر شود

اکثر دانشجویان متقاضی بین المللی و اشخاصی که برای تحصیل در کالج های زبان به فرانسه مهاجرت کرده اند حین تحصیل اجازه کار دارند . قانون مهاجرتی فرانسه به دانشجویان فرانسوی اجازه می دهد ۹۶۴ ساعت در سال کارکنند. که البته این  مبلغ تمام مخارج دانشجو را ساپورت نمی کند و حتما به منابع مالی حمایتی نیاز خواهند داشت . در کشور فرانسه حداقل دستمزد ملی به ازای هر ساعت کاری کهوجود دارد SMIC  نامیده می شود .  ۹٫۶۷ یورو که ۲۰ درصد آن برایمالیات و حق مشارکت اجتماعی کسر می شود . دانشجویان محصل تا ۶۷۰ ساعت را می توانند از ۱ سپتامبر تا ۳۰ ژوئن کار کنند و ۳۰۰ ساعت را از  ۱ جولای  تا ۳۱  آگوست اجازه کار دارند .

با توجه به آنچه گفته شد می توان گفت که درخواست اخذ ویزای کار فرانسه پروسه ی پیچیده ای دارد . به اشخاص متقاضی مهاجرت کاری به فرانسه  هستند توصیه می شود که در صورتی که به اخذ ویزای کار فرانسه تمایل دارند حتما در این زمینه با وکلای با تجربه در زمینه حقوق بین المللی و مهاجرت به فرانسه از طریق ویزای کار مراجعه کنند . کار یابی در کشور فرانسه  مطابق با تحصیلات فرد متقاضی کاری بسیار سخت ودشوار است افراد متقاضی میتوانند در حوزه توریست ومترجمی زبان در روسیه به اشتغال بپردازند. اگر هم افراد موفق به یافتن کار در فرانسه شوند حقوق مناسب ودرخور توجهی دریافت نخواهند کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت کاری به فرانسه با وکیل مهاجرت به فرانسه مشورت نمایید.

نگارنده: مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *