مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت  به ایتالیا همه ساله توسط افراد بسیاری مورد توجه قرار می گیرد که افراد باید توجه  داشته باشند که این امر یعنی مهاجرت به ایتالیا راه های متفاوتی را دارا می باشد که عبارتند از : مهاجرت تحصیلی به ایتالیا ، مهاجرت کاری به ایتالیا ، سرمایه گذاری در ایتالیا و موارد دیگر مهاجرت به ایتالیا که مورد توجه  افراد قرار می گیرد .بیش تر افراد در امر مهاجرت به ایتالیا بیش تر از امر مهاجرت تحصیلی به ایتالیا استفاده می نمایند .به همین دلیل به توضیح  مهاجرت به ایتالیا در قسمت ذیل می پردازیم . راه های مها جرت به ایتالیا چه می باشد ؟ مهاجرت از طریق تولد در کشور ایتالیا چگونه می شود ؟ مهاجرت از طریق تحصیل در کشور ایتالیا چگونه می باشد ؟

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

در مورد تحصیل در ایتالیا باید خاطر نشان کرد افراد بسیاری از این طریق وارد کشور ایتالیا می شوند زیرا علاوه بر اخذ اقامت در کشور ایتالیا می توانند از بورسیه ی تحصیلی ردر این کشور نیز بهره ببرند و برای اخذ اقامت تحصیلی در اول امر به شما یک اقامت تحصیلی یک ساله داده می شود و این اقامت تمدید شده و پس از پنج سال به شما اقامت دائم ارائه می شود . اما به دلیل اینکه اکثر افراد علاقه ی فراوانی به اخذ بورسیه را دارا می باشند در قسمت ذیل انواع بورسیه های تحصیلی در ایتالیا توضیح داده می شود :

بورسیه ی DSU یا استانی

بورسیه ی استاد

که بیشتر برای افراد بورسیه ی DSU مد نظر قرار می گیرد به دلیل اینکه این بورسیه به همه ی افراد در سطوح لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری تعلق می گیرد و میزان این بورسیه ۵ تا ۷ هزار یورو می باشد اما باز باید به این نکته نیز توجه داشت که افراد در صورت اخذ هر یک از این بوسیه ها انواع دیگر آن را نمی توانند اخذ نمایند . بورسیه ی دیگری که وجود دارد بورسیه ی استاد می باشد که به افراد در مقطع دکتری تعلق می گیرد که مبلغ این بورسیه درحدود ۱۳۷۰۰ یورو می باشد که افراد در صورت اخذ این بورسیه نمی توانند بورسیه ی دیگری را اخذ نمایند .

 

مهاجرت کاری به ایتالیا

افراد باید دقت داشته باشند که در مهاجرت کاری به ایتالیا باید  در مرحله ی اول دارای کارفرما بوده تا آن کارفرما اول به مدت سه ماه آن کار را در کشور ایتالیا و پس از آن در صورت نبود فرد مورد نظر به مدت سه ماه دیگر در اتحادیه ی اروپا آگهی شود و در صورتی که فرد مورد نظر پیدا نشد آن کارفرما می تواند فرد مورد نظر را جذب نماید . که این امر مستلزم این امر می باشد که فرد کارفرما این فرد را ساپورت مالی نماید .که کلا این پروسه مستلزم گذراندن طول پروسه ی ۶ ماهه می باشد .

 

مهاجرت از طریق تولد به ایتالیا

اخذ تابعیت در کشور ایتالیا از طریق سیستم خون :

برخی از افراد می توانند از طریق اعطای تابعیت به وسیله ی  طرح دعوی در کشور ایتالیا اقدام نمایند که این افراد عبارتند از :

  • افرادی که دارای تابعیت خارجی می باشند اما متولد از افراد ایتالیایی می باشند
  • افرادی که در کشور ایتالیا متولد شده اند اما دارای پدر و مادر خارجی  می باشند
  • و افرادی که تابعیت کشور ایتالیا را ندارند یا بی تابعیت هستند می توانند از طریق طرح دعوا تابعیت کشور ایتالیا را کسب نمایند .

 

اعطای تابعیت از طریق سیستم خودکار :

که در این نوع  سیستم افرادی که ایتالیایی نبوده و پدر و مادر آنها نامعلوم بوده به فرزند خواندگی اشخاص ایتالیایی درآمده می توانند پس از گذشت ۵ سال از سن قانونی درخواست تحصیل تابعیت نمایند و برای دولت ایتالیا محل سکونت این افراد اهمیتی ندارد .زمانی که فردی ادعای این را  دارد که اصل و نسب وی ایتالیایی می باشد و بینه ای بر این امر دارد این فرد میتواند به اداره ی آمار محل اقامت خود رجوع نماید و از آنجا مدارک و شواهدی که مبنی بر تابعیت ایتالیایی اجداد خود را حفظ نمایند .

مهاجرت از طریق ازدواج در کشور ایتالیا

راه دیگری که افراد از آن برای اخذ اقامت در کشور ایتالیا استفاده می نمایند مهاجرت از طریق ازدواج در این کشور می باشد به اینصورت که افراد برای این امر باید به چند نکته توجه نمایند :

  • در صورتی که زن یا مرد خارجی همسر ایتالیایی داشته باشد این فرد برای اخذ تابعیت ایتالیایی اگر در کشور ایتالیا باشند می توانند بعد از مدت دو سال در خواست اخذ تابعیت نموده و اما اگر خارج از کشور ایتالیا باشند این مدت به سه سال افزایش پیدا می کند .

 

  • در صورتی که فرد متقاضی در کشور آمریکا متولد شده است باید گواهی فرم استبل را به سفارت ایتالیا تحویل دهد .

 

مهاجرت از طریق پناهندگی در کشور ایتالیا

در مهاجرت از طریق پناهندگی در کشور ایتالیا باید به این امر دقت داشته باشید که در این امر افراد در ابتدا تعیین هویت می شوند و این تعیین هویت به دو صورت کامل و ساده انجام می پذیرد که تعیین هویت ساده از کسانی اخذ می شود که نسبت به آنها شناخت نسبی وجود دارد که در صورتی که تعیین هویت ساده صورت بگیرد فقط عکسبرداری و بعد از آن اخذ اثر انگشت از انگشت شصت شما انجام می شود و اما در تعیین هویت کامل به اینگونه عمل می شود که علاوه بر اثر انگشت شصت تمامی انگشتان فرد بررسی می شود و اثر انگشت اخذ می شود .

در این مقاله برای شما توضیح مختصری در مورد مهاجرت به ایتالیا داده شد که شما همچنین می توانید از طریق وکیل مهاجرت به ایتالیا نیز اقدام نمایید . اما در مهاجرت به ایتالیا باید در نظر داشته باشید که افراد باید موارد دیگری از قبیل هزینه ی زندگی و نحوه ی کار در کشور ایتالیا را بررسی نمایید بهتر است بدانید اغلب از مهاجرت به ایتالیا برای تحصیل  استفاده می شود و مهاجرت کاری به ایتالیا زیاد مدنظر نمی باشد زیرا زمینه ی کاری در این کشور زیاد مناسب نمی باشد و  سکوی پرتابی برای افراد محسوب می شود تا از طریق آن در کشورهای دیگر اقدام نماید.

نگارنده: ایمانعلی زاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *