مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

در این مقاله سعی بر این داریم تا شرایط مهاجرت تحصیلی به مجارستان رابرای شما عزیزان بازگو نمائیم و تا حدودی پاسخگوی سوالات شما در زمینه های زیر و در خصوص مهاجرت تحصیلی به مجارستان باشیم. برای تحصیل در کشورهای اروپایی کدامیک دارای هزینه هایی پایینی هستند؟ آیا مهاجرت تحصیلی به مجارستان در نهایت موجب به اخذ اقامت دائم اتحادیه اروپا می گردد ؟ مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی به مجارستان چیست ؟ کدام یک از دانشگاه های مجارستان مورد تائید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشد ؟ وکیل مهاجرتی چه نقشی در مهاجرت تحصیلی به مجارستان دارند و آیا همکاری با وکلا تاثیر مثیتی در روند پروسه مهاجرتی شما خواهد داشت ؟

وکلای متخصص در زمینه مهاجرت بهترین افراد برای مشاوره و شروع یک مهاجرت قانونی و مهاجرت تحصیلی به مجارستان می باشند ، قبل از هر اقدامی جهت مهاجرت تحصیلی به مجارستان از مشاوره و راهنمایی دفاتر و موسسه MIEکه فعالیت قانونی دارند استفاده نمائید تا با اطمینان خاطر به کشور مورد نظرتان مهاجرت نمائید.

قبل از ارائه توضیحات در مورد مهاجرت تحصیلی به مجارستان نیاز می بینیم که شما را با نظام آموزشی در این کشور و دانشگاه های این کشور آشنا سازیم ، تا در انتخاب کشور ایده آل بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.

تحصیل در مجارستان در تمامی رشته ها بدین شکل می باشد که در ابتدای ورود فرد ملزم به گذراندن دوره تحصیلی پری پارتیکورس می باشد . دوره پری پارتیکورس که شامل دوره زبان انگلیسی و درس های مربوط به هر رشته می باشد ارائه می گردد. در این دوره پری پارتیکورس برای رشته های فنی دانشجو  می بایست دروس : ریاضی ، رسم ، فیزیک و مکانیک و زبان انگلیسی را بگذراند . و در دوره های رشته های پزشکی : شیمی ، زیست شناسی ، آناتومی مواد ، فیزیولوژی و زبان انگلیسی را سپری نماید . مدت زمان این ادوار یک سال خواهد بود و در سطح کالج های کشور مجارستان تحصیل می نمایید . دوره پری پارتیکورس در دو زمان شروع خواهد شد . که شروع اولیه آن در سپتامبر و دوره ثانویه آن در جولای می باشد .

پس از اتمام دورۀ فوق الذکر می تواند به مقاطع تحصیلی دانشگاهی ورود نماید و از مزایای تحصیل در مجارستان بهره مند گردد.

دوره های تحصیلی در مجارستان

دوره کالج ، همانگونه که بیان شد این دوره یکساله می باشد و می توان در بسیاری از کالج های کشور مجارستان ادامه تحصیل نمایید. در این مقطع که پری پارتیکورس نامیده می گردد در رشته های فنی پری انجیرینگ و رشته های پزشکی پری مدیکال نام می گیرند . دوره های پری پارتیکورس را می توانید در کالج های ذیل تحصیل نمایید :

کالج مک دانیل با شهریه ای در  حدود ۵۴۰۰ یورو برای یکسال تحصیل می باشد

کالج اویسینا که شهریه آن در حدود ۵۲۰۰ یورو می باشد و امکان بورس در آن بر اساس توانایی تحصیلی می توان به آن دست یافت . این کالج مورد تأیید کشور ایران نیز می باشد و در بوداپست می باشد .

کالج پزشکی پچ با شهریه ای در حدود ۱۰٫۰۰۰ الی ۱۶٫۰۰۰دلار در سال می تواند بهترین گزینه برای رشته های پزشکی ،  داروساز ها و دندان پزشکان می باشد .

کالج دونا که هزینه سالیانه آن ۵۲۰۰ یورو می باشد و در بوداپست واقع گردیده است.

دوره تحصیلی لیسانس مجارستان

پیرو مهاجرت تحصیلی در مجارستان، برای شروع تحصیل در مقطع لیسانس شما موظف به گذراندن دوره کالج در کشور مجارستان بوده و کسب دیپلم ۱۲ ساله در کنار کالج کشور مجارستان را دارید . در کشور مجارستان مقطع لیسانس کورس تحصیلی شما به زبان انگلیسی خواهد بود . برای رشته های پزشکی دانشجو پس از گذراندن دوره کالج می بایست در آزمون ورودی کشور مجارستان شرکت نمایید . منابع آزمون پزشکی در مجارستان به شرح ذیل خواهد بود:

در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار خواهد شد . در مرحله کتبی ازمون که بر گرفته از زیست شناسی ، زبان انگلیسی و درس شیمی می باشد . و در مرحله شفاهی که در باب دروس فیزیک ، شیمی و زیست مصاحبه درسی انجام خواهد شد و سپس در باب انگیزه ورود به دانشگاه مربوطه ، سطح زبان انگلیسی و علاقه شما به رشته پزشکی صحبت انجام خواهد شد.

پس از گذراندن مراحل آزمون و ثبت نام اولیه کورس تحصیلی شما آغاز خواهد شد که به زبان انگلیسی برگزار می گردد. مدت زمان تحصیل در کشور مجارستان دقیقا همانند کشور ایران می باشد.

برخی از رشته هایی که در کشور مجارستان آزمون ورودی را دارند به شرح ذیل می باشد :

رشته روانشناسی ، باید هیئت علمی رشته روانشناسی در دانشگاه مربوطه شما را تأئید نمایند . مفاد آزمونی رشته روانشناسی بنابراین اساس دروس رشته روانشناسی و زبان انگلیسی خواهد بود . لذا داشتن انگیزه و اثبات آن در زمینه پذیرش دانشگاه می تواند بسیار تأثیر گذار باشد.

رشته بهداشت ، که معمولا از دروس رشته های پزشکی آزمون گرفته می شود و این آزمون به صورت شفاهی از متقاضی گرفته خواهد شد. در این آزمون نیز همانند سایر آزمون های رشته های دیگر زبان انگلیسی شما نیز سنجیده خواهد شد. انگیزه نامه نیز باید به همراه آزمون تسلیم دانشگاه نماید تا پذیرش دانشگاه برای شما صادر گردد.

رشته دامپزشکی ، در دو مرحله به صورت شفاهی و کتبی آزمون این رشته برگزار می شود و پس از موفقیت در آزمون های مربوطه مفاد تحصیلی خود و زبان انگلیسی شما می توانید با کسب نمرات مکفی پذیرش تحصیلی را از دانشگاه مربوطه اخذ نمایید .

فوق لیسانس در کشور مجارستان

در مقطع فوق لیسانس در کشور مجارستان می بایست شما مدرک لیسانس در دانشگاه های مورد تأیید کشور مجارستان را اخذ نموده باشید . کسب نمره مورد تأیید و رشته تحصیلی شما نقش مهم و به سزایی در پذیرش تحصیلی شما ایفا می کند .

لیست برخی از دانشگاه های مورد تأیید در وزارت بهداشت ایران

دانشگاه سملوایز بوداپست * دانشگاه آلبرت سنت جورجی در سگد * دانشگاه پچ * دانشگاه دبرسن در دبرسن

لیست برخی از دانشگاه های مورد تأیید در وزارت علوم ایران

دانشگاه فنی بوداپست * دانشگاه فنی میشکولس * دانشگاه کشاورزی گودولو * دانشگاه کشاورزی پانون * دانشگاه دبرسن * دانشگاه کوروینوس * دانشگاه صنایع غذایی * دانشگاه اتوش لورند

تحصیل مقطع دکتری در مجارستان

در مقطع دکتری در کشور مجارستان می بایست مدرک مورد تأیید از دانشگاه های مورد تأیید مجارستان را اخذ نمایید . و لذا نسبت به گرفتن سوپروایزر و استاد راهنما اقدامات ثانویه را انجام دهید . در این مقطع دانشجو می بایست مدارک تحصیلی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را ترجمه نماید . رزومه و حداقل دو توصیه نامه از محل تحصیل و چنانچه سابقه کاری را دارد تسلیم نماید . و یک طرح تحقیقاتی به انضمام موارد فوق الذکر به دانشگاه ارسال نمایید.

امتیازات کشور مجارستان برای تحصیل

علاوه بر حضور کشور مجارستان در حوزه کشورهای شنگن ، مدرک تحصیلی کشور مجارستان مورد تأیید ۲۵ کشور در سطح اروپا و کشور کانادا و امریکا می باشد.

پایداری اقتصاد کشور مجارستان یکی از عللی است که سبب تمیز کشور مجارستان نسبت به سایر کشور های حوزه شنگن می باشد و تأثیر مستقیم بر هزینه های زندگی در کشور مجارستان گذاشته است.

کسب اقامت از طریق تحصیل در کشور مجارستان یکی دیگر از امتیازات مجارستان است که به نحوی اقامت اتحادیه اروپا را به شما اعطا خواهد نمود . و شما از طریق تحصیل در مجارستان می توانید شهروند درجه دوم در مجارستان باشید . که امتیازات برابر با شهروند درجه یک مجاری را خواهید داشت به جز حضور در انتخابات ، مجلس و مواردی از این قبیل که شما از آنها نمی توانید بهره مند گردید .

رنکینگ عالی دانشگاه ها و کالج های کشور مجارستان در سطح رنکینگ جهانی که اعتبار مدرک تحصیلی شما را دو چندان خواهد نمود.

تسلیم مدرک دکتری حرفه ای در پایان تحصیل که امکان ادامه تحصیل برای متقاضی سهل تر گردد.

 

 

نتیجه گیری

در خاتمه این مقاله همانطور که مطالعه فرمودید سعی بر آن داشتیم اطلاعاتی را هر چند کوتاه و مختصر در باب مهاجرت تحصیلی به مجارستان را در اختیار شما عزیزان قرار نمائیم. همانطور که اشاره شد مهاجرت تحصیلی به مجارستان با توجه به مزایائی که دارد، توانسته متقاضیان زیادی را به خود جلب نماید اما به منظور کسب اطلاعات کامل و جامع در خصوص مهاجرت تحصیلی به مجارستان، با وکیل مهاجرت که تسلط به قوانین مجارستان دارد با وکیل مهاجرت تماس حاصل نمائید، تا ایشان شما را به طور کامل در خصوص مهاجرت تحصیلی به مجارستان هدایت و راهنمائی نمایند.

نگارنده: مهران فراهانی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *