مهاجرت غیر قانونی به آلمان

مهاجرت غیر قانونی به آلمان

مهاجرت غیر قانونی به آلمان از چه طرقی انجام می پذیرد؟ مهاجرت غیر قانونی به آلمان با چه دلایلی انجام می شود؟ در صورت مهاجرت غیر قانونی به آلمان، چه سرنوشتی در انتظار مهاجرین است؟ آیا سفر با قاچاقچی به آلمان و انجام مهاجرت غیر قانونی، ارزانتر است؟ آیا در خصوص مهاجرت غیر قانونی به آلمان سوالی در ذهن دارید؟ معایب مهاجرت غیر قانونی به آلمان چیست؟ وکلا و مشاورین در یک موسسه MIE معتبر مقاله در خصوص مهاجرت غیر قانونی به آلمان از طریق قاچاقچی و امثالهم، اطلاعات مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند و مضرات مهاجرت غیر قانونی به آلمان را بر می شمارند.

کلیات

مهاجرت غیر قانونی به آلمان، به دلیل برخی از شرایط دشوار برای ورود قانونی به این کشور، ممکن است مورد توجه برخی از افراد قرار گرفته باشد. آلمان، کشوری است که به دلیل اقتصاد قوی و شرایط کاری خوب، بسیار مورد توجه قرار گرفته است، اما برخی از افراد تحت تاثیر برخی بیانات غیر واقع به سفر غیر قانونی به آلمان روی می آورند. راه های مهاجرت غیر قانونی به آلمان، بیشتر از طریق زمینی صورت می پذیرد. به این معنا که مهاجرین غیر قانونی برای سفر به آلمان عمدتا از طریق قاچاقچیان و به شکل غیر قانونی از طریق مرز زمینی ایران و ترکیه، وارد این کشور شده و پس از مدتی به طور غیر قانونی به آلمان مهاجرت می کنند. در حقیقت، مسیر مهاجرت غیر قانونی به آلمان، بسیار پر فراز و نشیب و پر خطر بوده و اکثر اشخاصی که به طور غیرقانونی به آلمان یا سایر کشورهای اروپایی، مهاجرت می کنند، در مسیر دچار آسیب های جدی جسمی و یا حتی روانی می شوند.

در حقیقت، آسیب های مهاجرت غیر قانونی به آلمان به چند دسته کلی تقسیم می شود:

آسیب های جسمی و روانی مهاجرت غیرقانونی به آلمان، حین سفر

مهاجرین غیر قانونی به آلمان، حین سفر، به طور جدی با خطرات جانی مواجه اند، سفر به طور معمول در شب انجام شده و مهاجرین غیر قانونی به آلمان در آب و هوای نامطلوب سفر خواهند کرد. قاچاقچیان انسان معمولا برای سفر غیر قانونی به آلمان  هزینه های گزافی را به مهاجرین غیر قانونی تحمیل خواهند نمود. برای از ورود به آلمان، مهاجرین غیر قانونی از طریق قاچاقچیان، ۱۴ تا ۱۵ ساعت در جنگل های سرد، پیاده روی خواهند داشت. به طور معمول، افرادی که در مسیر انتقال مهاجرین غیر قانونی به آلمان قرار دارندف چندان به فکر حفظ سلامت جان مسافرین و همراهان خود نیستند. از دیگر سو، اموالی که همراه مهاجرین غیرقانونی به آلمان وجود دارد، از تعدی مصون نبوده و بسیاری از افراد، بخش مهمی از اموال یا وسایل خود را در این طریق از دست خواهند داد. به علاوه، زنان و کودکان، به عنوان مهاجرین غیر قانونی، به طور جدی تری در معرض خطر  قرار دارند.

 

آسیب های پس از سفر مهاجرین غیرقانونی به آلمان

مهاجرین در صورتی که از پس خطرات بسیار سفر غیر قانونی به آلمان برآیند و به مقصد برسند با مشکلات عدیده ی دیگری رو به رو خواهند بود. در ابتدا باید توجه داشت که سفر به یک کشور دیگر، باید بر طبق مقررات آن ویزا اخذ نمود. مهاجرت غیر قانونی به آلمان یا هر کشور دیگر در حقیقت نقض تمام مقررات آن کشور و قواعد بین المللی در خصوص احترام به مرزهای شناخته شده بین دولت ها است. اشخاصی که از طریق قاچاقچیان و به طور غیر قانونی مهاجرت می کنند، باید توجه داشته باشند که به دو طریق می توانند زندگی خود را در کشور جدید آغاز نمایند. مهاجر غیر قانونی به آلمان یا باید به طور مخفیانه و بدون دریافت هر گونه حقوق و مزایای انسانی مورد توافق جامعه بین المللی زندگی کند، یعنی به طور مداوم از دسترس پلیس خارج بوده و به کارهای غیر قانونی و بعضا بسیار سخت و طاقت فرسا روی آورد و یا تقاضای پناهندگی نماید. در صورت اول، واضح است که دشواری های مهاجرت به و اقامت غیر قانونی در آلمان، بسیار زیاد خواهد بود. شخصی که مهاجرت غیر قانونی به آلمان را انجام داده و بدون داشتن مدارک لازم برای اقامت قانونی توسط پلیس دستگیر شود به ۶ ماه حبس محکوم خواهد شد، در این صورت پس از اتمام مدت حبس، مهاجر غیرقانونی به کشور خود دیپروت خواهد شد.

اشخاصی هم که درخواست پناهندگی داده اند، باید در هایم به عنوان پناهنده مستقر شوند؛ اگرچه برخی از حقوق اولیه انسانی مثل درآمدی اندک، حق رفت و آمد، حق مسکن و مانند آن به این اشخاص اعطا می شود، اما باید توجه داشت که زندگی به عنوان پناهنده در آلمان کار ساده ای نیست و در برخی از موراد اردوگاه های مهاجرین غیر قانونی به آلمان که بعدها به عنوان پناهنده اعلام وضعیت کرده اند، توسط برخی از راست گرایان افراطی (نئونازی ها) مورد حمله قرار می گیرد.

در حقیقت، بسیاری از مردم جهان وقتی در مقام جامعه ی میزبان مهاجرین غیرقانونی قرار می گیرند، پذیرش اندکی به لحاظ اجتماعی و فرهنگی را ارائه می کنند. به این ترتیب، مهاجرین غیر قانونی به آلمان، پس از سفر هم با دشواری های جدی رو به رو خواهند بود. به هر ترتیب، یک مهاجر غیرقانونی در آلمان، یک شهروند آلمانی یا دارنده اقامت قانونی آلمان نیست تا از تمام حمایت های مورد نظر قانون بهره مند باشد.

مهاجرت غیر قانونی به آلمان و از طریق قاچاقچی، باعث می شود تا مهاجرین عمدتا در دام گروه های غیر قانونی و دارای فعالیت های زیر زمینی بیفتند و سرنوشت نامعلومی در انتظار آنان باشد.

مهاجرت غیر قانونی به آلمان؛ راه حل جایگزین

مهاجرت، به عنوان یک پدیده حقوقی اگر در مسیر صحیح خود انجام پذیرد می تواند در جهات مختلف اقتصادی و فرهنگی، باعث رشد شخص مهاجر شود. در صورتی که مهاجرت غیر قانونی به آلمان و یا هر کشور دیگر، با عواقب غیر قابل جبرانی چون بیماری، مورد آزار و اذیت قرار گرفتن روحی و جسمی، در دام گروه های خلاف کار قرار گرفتن و ضعیف شدن احتمال اخذ اقامت قانونی و حتی مرگ، همراه خواهد بود.

بنابراین باید موضوع راه حل های جایگزین را به طور جدی مورد بررسی قرار داد، به طور مثال اگر شخص بتواند از طریق تحصیل رایگان در یکی از دانشگاه های دولتی اروپایی پذیرش اخذ نماید، یا به طریق جستجوی کار، کارآفرینی یا ثبت شرکت به آلمان مهاجرت نماید، چرا باید از طرق غیر قانونی اقدام نمود؟ مهاجرت غیر قانونی به آلمان می تواند با مجازات زندان و بازگرداندن به کشور مبدا همراه باشد، این در حالی است که با اخذ پذیرش تحصیلی، برای مثال، راه برای جستجوی کار در کشور آلمان و در نهایت اخذ اقامت قانونی فراهم می شود.  بنابراین، وکلا و مشاورین ارشد موسسه MIE، به منظور حفظ کرامت انسانی هر گونه مهاجرت غیرقانونی به آلمان و از طرق غیر مجاز را توصیه نمی کند. افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، می توانند از خدمات حقوقی و مشاوره ای همکاران موسسه MIE استفاده نمایند.

 

 

نتیجه گیری

مهاجرت غیر قانونی به آلمان و از طریق قاچاقچیان، می تواند صدمات و لطمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. مهاجرین غیر قانونی با خطرات جانی، مالی و عرضی جدی مواجه هستند. مسیر سفر غیرقانونی به آلمان ناشناخته و پر از خطر است به علاوه مهاجرین غیر قانونی پس از ورود به آلمان ، با خطر دستگیری و بازگردانده شدن مواجه هستند. در حقیقت مهاجرت غیر قانونی به آلمان، طریق امن و قابل توصیه ای نیست. به منظور جایگرین کردن راه حل های قانونی مشاورین و وکلای در یک موسسه MIE معتبر ، می توانند راهنمای شما عزیزان جهت مهاجرت قانونی و امن به آلمان هستند.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *