ویزای توریستی روسیه

ویزای توریستی روسیه

چگونه ویزای توریستی روسیه اخذ کنیم؟ مزایای کسب ویزای توریستی روسیه چه می باشد؟ برای اخذ ویزای توریستی روسیه چه مدارکی نیاز داریم؟ ویزای توریستی روسیه جز ویزای شنگن می باشد؟ ویزای توریستی روسیه برای  چه مدت زمانی صادر می شود همانطور که می دانید در این مقاله میخواهیم به ویزای توریستی کشورروسیه  ونحوی کسب ویزای توریستی روسیه بپردازیم بدین نحوی که آیا کسب و اخذ ویزای توریستی روسیه شرایط ویژی را میخواهد آیا ویزای توریستی روسیه برای یک ایرانی دارای شرایط سنی خاصی می باشد آیا ویزای توریستی روسیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی امکانات خاصی را به فرد اختصاص می دهد آیا ویزای توریستی روسیه جز ویزای شنگن می باشد.

موسسه MIE در سراسر کشور آماده ارائه مشاوره در زمینه امور مهاجرتی خصوصی و عمومی به علاقه مندان در این زمینه می باشد در صورتی که نیاز به مشاوره احساس کردید می توانید به مشاوره یا کارشناسان موسسه MIE مراجعه نماید. راهای کسب ویزای توریستی کشور روسیه چه می باشد؟چگونه میتوان ویزای توریستی روسیه را بدست آورد؟ آیا ویزای توریستی روسیه دارای ویژگیهای بهتری نسبت به ویزای توریستی کشورهای آمریکایی و اروپایی دیگری دارد؟ آیا کشورروسیه برای دادن ویزای توریستی به اشخاص شرایط سنی در نظر گرفته است؟آیا کشور روسیه برای دادن ویزای توریستی به اشخاص مدت زمانی برای گذراندن اوقات در آن کشور در نظر گرفته است؟

امیدوارم بتوانم در این مقاله به تمام سوالات شما که البته جز ضروری ترین سوالات شما می باشد پاسخ داده و بتوانم در انتهای این مقاله رضایت شما را جلب نمایم. مقدمتا عرض می نمایم که کشورروسیه بدلیل وسعت بالای سرزمینی خود دارای آب وهوایی متفاوتی می باشد لذا دارای اختلاف دمای متفاوتی است.ودرمنطقه سیبری دارای دمای ۴۶ درجه سانتیگراد زیر صفر می باشد و زمستان سرد و تابستان های گرم و خشک می باشد و واحد پول کشور روسیه روبل است .دو شهر خودمختار روسیه سنت پترزبورگ ومسکو می باشد چرا که از نظر مساحت و جغرافیا با سایر شهرهای روسیه متفاوت می باشد اسلام در روسیه ۱۴۰۰ سال قدمت دارد.اقتصاد روسیه در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری یافته است چرا که قیمت نفت و گاز افزایش یافته است.و اصلی ترین کشور در صادرات منابع سوختی به کشور اروپا می باشد

جمعیت کشور روسیه ۱۴۲ میلیون تن است لذا کشور روسیه یکی از ۱۰ کشور پرجمعیت دنیا می باشد ولی پایین ترین نرخ تراکم جمعیت را دارا می باشد و در چند سال اخیر رشد جمعیت در این کشور منفی بوده است.بیشترین جمعیت کشور روسیه در غرب این کشور زندگی میکنند و نژاد مردم این کشور روسی می باشد وسایر نژاد های این کشور تاتار اوکراینی ارمنی مغول آذر و گرجی وغیره می باشد همچنین است که زبان مردم کشور روسیه روسی می باشد.

در کشور روسیه جاذبه های گردشگری بسیاری دارد از جمله رودخانه بایکال روسیه که از آن آب وبخار بیرون می آید وجز آثار میراث جهانی یونیسکو ثبت شده است.و مجسمه تاریخی مادرمیهن که در جهت یادبود کشته شدگان جنگ جهانی دوم بنا گردیده است که از لحاظ ارتفاع دوبرابر مجسمه آزادی در کشور آمریکا می باشد وکلیسای جامع سنت باسیل که در میدان سرخ واقع شده است که گنبد های رنگارنگ و افسانه ی آن را احاط کرده است و در قرن شانزده با اجر مجددا بازسازی گردیده است کاخ کرملین مسکو که به صورت مجتمع در قلب شهر قرار دارد و کوه های ال بروس که بلندترین قسمت روسیه است.کلیسای عیسی منجی نزدیک میدان سرخ و جنوب غربی کاخ کرملین که نام دیگر آن کاخ ناجی است.اتشفشان کامچاتکا که در میراث جهانی یونیسکو ثبت شده است.و تپه های گنجشک ها مسکو یا باممسکو که بلندترین نقطه مسکو است که در سمت راست رودخانه مسکو قراردارد.

در خصوص ویزای توریستی روسیه باید بیان کرد که ویزای توریستی برای اشخاصی مناسب است که قصد تفریح و دیدن مناظر  وجاذبه های گردشگری  و بازدید از اقوام و دوستان خود را در کشور روسیه دارند مناسب است لذا کسانی که قصد تحصیل و کار را دارند ویزای توریستی مناسب نمی باشد لذا باید برای ویزای تحصیلی و کار اقدام کنند هرچند راهای مهاجرت به کشور روسیه تحصیل و کارو سرمایه گزاری و پناهندگی و ازدواج و تولد و توریستی می باشد که هر کدام جهت پذیرش ویزا مراحل خاص خود را طی می کند .

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی روسیه

شناسنامه شخص متقاضی

گذرنامه

لازم به ذکر است که  گذرنامه شخص متقاضی باید حداقل اعتبار ۶ ماه داشته باشد به عبارت دیگر باید ۶ ماه اعتبار گذرنامه بیشتر از مدت زمان ویزای شما باشد و شخص متقاضی ویزای توریستی باید از صفحات اول و دوم گذرنامه خود وباقی صفحات دیگر گذرنامه که مهر ویزا سفارت در ان خورده است کپی تهیه کند.

دو قطعه عکس رنگی

ویژگی های عکس رنگی: زمینه عکس باید زمینه رنگی نبوده بلکه سفید باشد و در ابعاد ۳ در ۴ بوده که باید حتما با ظاهر فعلی شخص متقاضی ویزا همخوانی داشته باشد وجود این ویژگی ها برای این است که عکس روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد مدارک دال بر اشتغال متقاضی در کشور خود

گردش کاری ماه آخر حساب بانکی شخص متقاضی

بلیط هواپیما رفت و برگشت

رزرو هتل در یک یا چند شهرروسیه برای کل مدت اقامت

بیمه مسافرتی شخص متقاضی

بیمه مسافرتی فردی یا جمعی باید داشته باشد فرد متقاضی ویزا توریستی حال اینکه این بیمه باید شامل هزینه احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبتهای پزشکی هزینه های احتمالی نیاز به درمان یا هزینه بیمارستانی اضطراری تا پایان اقامت در تمام کشورهای عضو شنگن که باید معتبر باشد.البته بیمه گزار باید در کشور روسیه نماینده ای معتبر داشته باشد

باید بدانیم چنانچه اشخاص به صورت خانوادگی و گروهی برای ویزای توریستی اقدام میکنند باید برای هرکدام یک فرم جداگانه تهیه کنند. از همه مدارک کپی تهیه کنید چرا که اصل مدارک به شما بازگردانده میشود ولی کپی مدارک جهت بررسی نزد سفارت باقی می ماند در هر صورت شخصی که قرار است به کشور روسیه به عنوان توریست اقدام کند باید حتما گواهی عدم بیماری ایدز را به عنوان مدارک خود ارایه دهد یا اینکه  کسی که بیش از ۳ ماه اقامت در کشور روسیه می خواهد داشته باشد باید تست ایدز بدهد.

البته باید بدانیم که هزینه ویزای کشور روسیه به دو صورت عادی و فوری صادر میشود عادی آن قیمت ش تقریبا ۵۰۰ هزار تومن است که ظرف یک هفته طول میکشد ولی ویزای فوری قیمتش تقریبا ۷۰۰ هزار تومن می باشد که ظرف ۳ روز صادر می شود. البته باید مدنظر داشت ویزای توریستی کشور روسیه چند نوع است که عبارتند از ویزای توریستی یکماهه تجاری عادی و یک ماه تجاری فوری سه ماه تجاری یکبار تردد و سه ماه تجاری دوبار تردد ویزای ترانزیت یکساله مولتی پل.

در نهایت باید در نظر داشت که ویزای توریستی روسیه برای اشخاصی خوب است که قصد بازدید از اقوام و بستگان و آشنایان خود را دارند یا قصد تفریح و بازدید از کشور روسیه را دارند همچنین ویزای توریستی روسیه قابل تبدیل نیست لذا اشخاصی که قصد تحصیل و کار را دارند نیاز به گرفتن این ویزاها را دارند نه ویزای توریستی و برای تهیه این ویزای توریستی باید شرایط و مدارکی را تهیه نمود تا منجر به اخذ  ویزای توریستی روسیه شود. موسسه MIE  در سراسر کشور آماده ارائه مشاوره در زمینه مهاجرت به علاقه مندان در این زمینه می باشد در صورتی که نیاز به مشاوره احساس کردید می توانید به مشاوره یا کارشناسان موسسه MIE تماس حاصل فرمایید .

نگارنده: حسین گودرزی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *