ثبت شرکت در روسیه

ثبت شرکت در روسیه

در این مقاله به موضوع ثبت شرکت در کشور روسیه می پردازیم به اینصورت که مراحل ثبت و نوع شرکت های موجود در کشور روسیه را برای شما توضیح می دهیم تا با آگاهی کامل اقدام به ثبت شرکت در روسیه نمایید اما قبل از هر امری بهتر است بدانید اگر قصد اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در روسیه را دارید راه های دیگری نیز برای اخذ اقامت در کشو روسیه و مهاجرت به آن علاوه بر ثبت شرکت در روسیه وجود دارد که عبارتست از : مهاجرت تحصیلی به روسیه  و مهاجرت کاری به روسیه که علاوه بر ثبت شرکت در روسیه وجود دارد . در قسمت ذیل به ادامه ی مبحث در رابطه با نحوه ی ثبت شرکت در این کشور می پردازیم .

ثبت شرکت در روسیه دارای چه مراحلی می باشد ؟ در ثبت شرکت در روسیه باید به چه نکاتی دقت کرد ؟ هزینه ی ثبت شرکت در روسیه به چه میزان می باشد ؟ آیا ثبت شرکت در روسیه گزینه ی مناسبی برای اخذ اقامت می باشد؟

ثبت شرکت در روسیه متشکل از اقدامات استانداردی می باشد مانند تهیه ی پیش نویس اساسنامه ، امضای نمونه اساسنامه ، و حتی امضای فرم های مخصوص دیگرکه توسط اداره ی ثبت کشور روسیه تنظیم شده می باشد . اسناد خواسته شده از افراد حتما باید به زبان روسی ترجمه شده باشند . و بهتر است بدانید در مرحله ی اول فرد نیاز به یک دفتر و یک حساب بانکی و حسابداری می باشد که اسلوونیایی بوده باشد و تمام این فعالیت ها باید به منظور راه اندازی شرکت مربوطه انجام گردد .

انواع شرکت در کشور روسیه :

شرکت با مسئولیت محدود : این نوع شرکت محبوبترین نوع شرکت درکسب و کار میان مردم روسیه می باشد که این شرکت می تواند حداکثر تا ۵۰ سهامدار داشته باشد که هر کدام حداقل تا ۱۰۰۰۰ روبل روسیه باید سهم پرداخت نمایند .و از این ۱۰۰۰۰ روبل نیمی در هنگام ثبت نام و نیمی دیگر سه ماه از ثبت شرکت پرداخت می شود .

برای اینکه هر یک  از سهامداران شرکت را ترک نموده و دیگر مایل به همکاری با شرکت نباشند رضایت تمامی سهامداران شرکت الزامی می باشد . که تمامی تصمیمات مهم در شرکت های با مسئولیت محدود در روسیه در نهاد مجمع عمومی شرکت گرفته می شود اما تصمیمات روزانه توسط مدیر عامل شرکت با مسئولیت محدود اخذ می شود و البته در موارد خاص توسط هیئت مدیره و کمیته اجرایی ممکن منصوب میگردد.

 

شرکت های سهامی : در قانون تجارت روسیه ذکر شده است که برای سرمایه گذاری های بزرگ الزامی می باشد که فقط از دو نوع شرکت استفاده نمایند که عبارتند از:

  • شرکت سهامی باز روسیه

۲- شرکت سهامی بسته روسیه

در شرکت سهامی باز روسیه سهام آزادانه به عموم مردم فروخته می شود که حداقل سرمایه ی مورد نیاز برای خرید سهام ۱۰۰۰۰۰روبل می باشد .

در شرکت سهامی بسته روسیه سهام تنها میان سهامداران در شرکت می باشد  و حداقل سرمایه ی مورد نیاز ۱۰۰۰۰۰ روبل می باشد .

شرکت های تضامنی

 

شرکت های تضامنی در کشور روسیه به اینصورت می باشند که زمانی که دو یا چند شریک تصمیم به راه اندازی یک شرکت می گیرند با مشارکت آنها شرکت مزبور تشکیل میشود اما بهتر است بدانید در شرکت تضامنی هر یک از افراد سهامدار در شرکت به میزان کل بدهی های شرکت متعد می باشد و می توان نتیجه گرفت مسئولیت افراد در این شرکت نسبت به سایر شرکت ها بیشتر است اما باز این را باید در نظر گرفت که مردمان کشورها به شرکت های تضامنی بیشتر از سایر شرکت ها اعتماد دارند زیرا در صورت داشتن بدهی می توانند به هر یک از شرکا جهت اخذ بدهی مراجعه نمایند .

 

 

 

تبدیل شرکت با مسئولیت محدود در کشور روسیه :

اگر شرکت با مسئولیت محدود در روسیه  سهامدارانی بیش از ۵۰ عدد داشته باشد می تواند به عنوان شرکت سهامی دوباره سازمان دهی شود .البته همانطور که ذکر شد تصمیمات اصلی و مهم توسط مجمع عمومی و مدیر کل و هیئت مدیره گرفته می شود که اگر این شرکت دارای بیش از ۵۰ سهامدار باشد هیئت مدیره می تواند توسط یک هیئت نظارت یا مجمع عمومی سهامداران این موارد را نظارت نماید.

 مراحل  ثبت شرکت در  روسیه

مرحله ی اول ثبت شرکت در روسیه شامل تهیه ی اسناد شرکت و همچنین امضای موجود در نرم افزار ثبت نام می باشد که به مدت یک هفته به طول می انجامد . پس از این کار حداقل سرمایه ی مقرر باید در حساب بانکی سپرده شود و فیش واریزی سپرده باید موجود باشد . فرد متقاضی ثبت شرکت در کشور روسیه باید همه اسناد مربوط به ثبت شرکت به سازمان مالیاتی کشور روسیه ارائه دهد و از سازمان مالیاتی شماره شناسایی اخذ نماید که در حدود هفت روز به طول می انجامد .

افراد باید پس از ثبت شرکت کارت امضای بانک و همچنین مهر شرکت را جهت بازگشایی حساب بانکی دائم اخذ نمایند .به طور کلی فرآِیند ثبت شرکت در روسیه حدود ۱۸ روز به طول می انجامد . به طور کلی شرکت های خارجی موجود در کشور روسیه به طور متوسط سالیانه در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ شغل ایجاد می کند اما کارمندان خارجی باید قبل از استخدام در شرکت روسی اجازه ی کار را  از کشور روسیه اخذ نمایند .

درنهایت می توان گفت افراد برای ثبت شرکت در روسیه باید عوامل متعددی را در نظر بگیرند و پس از بررسی تمام شرایط اقدام به ثبت شرکت در روسیه نمایند و این بسیار حائز اهمیت می باشد که افراد بدانند برای مهاجرت به روسیه می توانند از وکیل مهاجرت به روسیه در تمام زمینه ها مانند ثبت شرکت در روسیه و یا حتی تحصیل در روسیه و مهاجرت کاری به روسیه  راهنمایی و مشاوره ی لازم را اخذ نمایند اما نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که افراد از طریق ثبت شرکت در روسیه حتی می توانند از دولت روسیه وام نیز دریافت نمایند و بهتر است برای این امر از وکیل مهاجرت اطلاعات کافی را دریافت نمایند .

نگارنده: سپیده علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *