ویزای توریستی روسیه

ویزای توریستی روسیه

همانطور که می دانید برای ورود به کشور روسیه را ه های گوناگونی وجود دارد یکی از این را ه ها دریافت ویزای توریستی روسیه می باشد . معمولا افرادی که قصد مسافرتی کوتاه و گردشگری دراین کشور را دارند برای دریافت ویزای توریستی روسیه اقدام می کنند . همانند سایر کشورها دریافت ویزای توریستی روسیه دارای شرایط و ضوابطی می باشد . مهمترین نکته ای که قبل از هر چیزی باید آن را ذکر نمود این است که دریافت ویزای توریستی روسیه راه مهاجرت به این کشور برای دریافت اقامت و تابعیت روسیه نمی باشد . اگر متقاضی خواهان دریافت اقامت و تابعیت روسیه است  می بایست  ازطریق یکی از  راه های ، تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری ، ثبت شرکت و … اقدام نماید . باید توجه داشت که ویزای توریستی روسیه برای مدت زمان محدودی صادر می شود و نمی توان آن را در کشور روسیه تمدید کرد . ما در این مقاله سعی بر این داریم که اطلاعات لازم برای کسب ویزای توریستی روسیه را برای شما عزیزان بازگو نماییم .

روسیه بزرگترین کشور و یکی از قدرتمندترین اقتصادها در سطح جهانی می باشد . کشور روسیه در شرق قاره اروپا و شمال قاره آسیا واقع شده است . تقریبا تمامی دسته بندی های مناطق جغرافیایی به دلیل وسعت زیاد در این کشور دیده می شود . جالب است بدانید شهر مسکو ، پایتخت کشور روسیه بعد از نیویورک و لندن سومین شهر میلیارد نشین جهان است و بسیاری از میلیاردرهای این کشور افراد سرشناسی در سطح بین المللی هستند .

روسیه در طی چند قرن اخیر از کشورهای ثروتمند و قدرتمند جهان بوده است . بنابر این بناها و ساخت وسازهای با شکوهی در روسیه دیده می شود ، آثار هنری  زیادی در آن خلق شده  و همچنین آثار بسیاری از سر تا سر  جهان به این کشور منتقل شده است . به طوری که از موزه ها و کتابخانه ها و گالری های این کشور بسیار غنی هستند از جمله این موزه ها ، موزه آرمیتاز در شهر سن پترزبورگ است . سفر به این کشور بزرگ و با شکوه می تواند برای هر شخصی وسوسه انگیز باشد .

 

مدارک لازم برای ویزای توریستی روسیه :

برای کسب ویزای توریستی روسیه مدارک زیر را باید به سفارت روسیه و یا کنسولگری کشور روسیه ارائه کرد :

  1. اصل گذرنامه متقاضی با حداقل ۲ صفحه خالی برای مهر ویزا (پاسپورت برای حداقل ۶ ماه پس از تاریخ خروج در نظر گرفته شده از روسیه اعتبار داشته باشد).
  2. فرم درخواست ویزا توریستی کشور روسیه ، که توسط متقاضی می بایست تکمیل و امضاء گردد . ( ۲ نسخه )
  3. ۲ قطعه عکس در سایز پاسپورتی با پشت زمینه سفید . پشت عکس باید توسط متقاضی امضا گردد .
  4. اگرسفر توسط تور گروهی و یا کروز مسافری باشد ؛ نامه ای از شرکت تور یا خط کروزکه به تاییدی برای برنامه سفرمتقاضی می باشد . به همراه یک کپی از تایید از اجازه  سفر به روسیه نشان می دهد .
  5. اگر سفر فردی باشد ؛ تایید رزرو هتل از مجاز شرکت مسافرت روسیه و یا به طور مستقیم از هتل روسی باید ارائه گردد .

 

فرم درخواست ویزا روسیه:

فرم در خواست ویزای توریستی روسیه را  می توان به صورت اینترنتی دریافت کرد ، سپس تکمیل و امضا نمود . با تکمیل فرم در خواست ID برای شما صادر می گردد که در صورت لزوم بتوانید مندرجات فرم درخواست را اصلاح و یا تغییر دهید .

فرم در خواست ویزا کودکان:

دریافت ویزای توریستی روسیه برای کودکان به عنوان  همراه فرم درخواست کشور روسیه می تواند توسط پدر و مادر تکمیل  و امضا شود . در مورد تکمیل فرم برای کودکی که به طور جداز پدر و یا مادر خود در خواست ویزای کشور روسیه را دارد . ارائه کپی از گواهی تولد و صفخات اطلاعات پاسپورت پدر و مادر و یک رضایت نامه که توسط یکی از والدین امضا شده و توضیح مختصری از سفر کودک به روسیه  باشد ، الزامی است .

 

 

اعتبارویزای توریستی روسیه :

اخذ ویزای توریستی روسیه  برای حداکثر به مدت ۳۰ روز صادر می گردد . اعتبار ویزا و تعداد ورودی ها با توجه به تاریخ بلیط و رزرو هتل مشخص می گردد و در کوپن گردشگری رسمی  تایید و صادرمی شود . و توسط فرد متقاضی در اختیار کنسولگری روسیه قرار می گیرد . تمدید اعتبار این نوع ویزا در کشور روسیه امکان پذیر نیست .

 

محدودیت برای ورود و خروج ارز:

ارزی که متقاضی به همراه خود به کشورروسیه می برد نباید کمتر از ۱۰،۰۰۰ $ باشد .

فرد می تواند در هنگام خروج از کشور  ۳۰۰۰ $ (یا معادل آن) بدون اعلام از کشور روسیه خارج نماید .

کشور های زیر برای مدت تعیین شده نیاز به دریافت ویزای توریستی ندارند و فقط ملزم به ارئه مدارک جهت سفر و یا دعوتنامه رسمی از یک مقیم و یا دارای تابعیت کشور روسیه می باشند که باید این مدارک به تایید اداره گردشگری کشور روسیه برشد .

_آرژانتین ، به مدت ۹۰ روز

_ ارمنستان

_ آذربایجان

_ بلاروس

_بولیوی  ،برای بازدید کننده تا ۹۰ روزامکان پذیر است .

_بوسنی و هرزگوین ، ۳۰ روز و تا ۹۰ روز قابل تمدید است .

_برزیل ، به مدت ۹۰ روزدر هر دوره ۱۸۰ روز

_برونئی ، ۱۴ روز

_شیلی ، به مدت ۹۰ روز ، در هر دوره ۱۸۰ روز

_ کلمبیا ، به مدت ۹۰ روز ، در هر دوره ۱۸۰ روز

_ کوبا

_کرواسی ، تا ۳۰ روز و تا ۹۰ روز قابل تمدید است .

_جمهوری دومینیکن ، به مدت ۹۰ روز

_هنگ کنگ  ، برای گردشگران  تا ۱۴ روز

_ایسلند ، ۹۰ روز

_اسرائیل، ۹۰ روز

_ قزاقستان

_ جمهوری قرقیز

_مقدونیه ،۳۰ روز و تا ۹۰ روز قابل تمدید است .

_ مولدووا

_ مونته نگرو ، ۳۰ روز

_موزامبیک ، ۳۰ روز.

_نیکاراگوئه ، ۹۰ روز

_پرو ، به مدت ۹۰ روز ، در هر دوره ۱۸۰ روز

_ پاناما ،  به مدت ۹۰ روز در هر دوره ۱۸۰ روز

پاراگوئه ، به مدت  ۹۰ روز در هر دوره ۱۸۰ روز

_صربستان ،۹۰ روز

_جمهوری آفریقای جنوبی، ۹۰ روز

_تایلند ، ۳۰ روز که ۹۰ روز قابل تمدید می باشد .

_ تاجیکستان

_اوکراین

_ اروگوئه ، به مدت  ۹۰ روز در هر دوره ۱۸۰ روز

_ازبکستان

_ ونزوئلا ،۹۰

 

در نهایت بهتر است برای دریافت ویزای توریستی روسیه از شرایط و ضوابط آن آگاه باشید .مدت زمان اقامت با ویزای توریستی روسیه به مدت ۳۰ روز می باشد . برای تمدید ویزای توریستی روسیه فرد باید به کشور خود باز گردد . به طور کلی وسعت و فرهنگ غنی کشور روسیه ، گردشگران را به خود جذب می کند . اگر قصد انجام کار و یا تحصیل در کشور روسیه را دارید بهتر است از طریق ویزای کار و یا تحصیل وارد این کشور شوید . دانشگاه های کشور روسیه به خصوص در رشته های پزشکی در سطح جهانی بسیار مطرح  و معتبر هستند . پیشنهاد ما این است اگر قصد مهاجرت به روسیه را دارید از طریق موسسات حقوقی اقدام نمایید . موسسات حقوقی با تکیه بر تجارب و وکلای حاذق شما را به مقصد مهاجرتی تان می رسانند .

نگارنده: علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *