اخذ تابعیت کانادا

اخذ تابعیت کانادا

آیا سوال شما این است که چگونه میتوان تابعیت کشور کانادا را کسب نمود؟ آیا راه های کسب اقامت دائم کانادا و در نهایت تابعیت کانادا را می دانید؟ برای اخذ تابعیت کانادا چه راه هایی وجود دارد؟؟ هر شخص باید دارای چه شرایطی باشد تا بتواند تابعیت کانادا را کسب نماید؟؟ آیا والدین میتوانند با تولد فرزند خود در کانادا تابعیت کانادا را اکتساب کنند؟ آیا شما بدنبال تابعیت کشور کانادا هستید؟ آیا شما با قوانین کانادا آشنا هستید؟؟ آیا شما نیازمند وکیل مهاجرت به کانادا هستید؟؟ آیا با اقامت طولانی مدت میتوان در کشور کانادا تابعیت گرفت؟ ما در این مقاله سعی داریم به سوالات شما در مورد چگونگی اخذ تابعیت کانادا و چگونگی سیستم حقوقی در امراخذ تابعیت کانادا توضیح داده و پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشیم.
راه های اخذ اقامت دائم و در نهایت کسب تابعیت کشور کانادا در ذیل خدمت شما عزیزان توضیح داده خواهد شد:

اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور کانادا از طریق ازدواج

در این روش یعنی اخذ اقامت از طریق ازدواج در کانادا، شخصی که ساکن کانادا اعم از اینکه اقامت دایم این کشور یا تابعیت کانادا را دارا می باشد درواقع باید نقش حمایتی یا بعبارتی اسپانسر شیپ را برای خانواده خود ایفا کرده ومدارکی دال بر تمکن مالی اعم از داشتن منزل برای سکونت خود و خانواده خود و داشتن شغلی ثابت با درامد مکفی ارایه دهد تا بتواند برای همراهان خود درخواست اقامت کانادا از طریق ازدواج را دهد.
در ذیل به شرایط مورد نیاز برای فردی که برای همسر خود در خواست ویزا می دهد می پردازیم:
۱-دارای ۱۸ سال تمام به بالا باشد.
۲-دارای اقامت دایم کانادا یا سیتیزن(تبعه ی کانادا) باشد.
۳-شخص ورشکسته نبوده یا زندانی نبوده باشد و تابحال مرتکب جرم سنگین در کانادا نشده باشد ویا همچنین نامه اخراج او از کانادا صادر نشده باشد.
۴-شخص اسپانسر کننده بایدتعهد کند که به مدت سه سال قادر به تامین هزینه های اولیه ی زندگی فرد اسپانسر شونده می باشد.
در راستای اخذ این نوع ویزا باید بتوانید با ارایه مدارکی دال بر وجود رابطه بین خود و شخصیکه برای او درخواست اقامت کانادا از طریق ازدواج را می دهید افسر ویزا رادراین خصوص قانع نمایید ازجمله ارایه عکسهای خانوادگی یا مربوط به سفرهایی که با هم داشته اند یا نبودن تفاوت سنی زیاد، لیست مکالمات تلفنی یا چت ها و ایمیلهایی که برای همدیگر فرستاده اند می توان اشاره کرد.

اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور کانادا از طریق تولد فرزند

۱٫شرایط افراد متولد شده در کانادا پس از ۱۴فوریه،۱۹۴۷ :
فعلی می گوید افرادی که پس از ۱۴ فوریه ۱۹۷۷ در کانادا متولد شده اند به عنوان یک شهروند کانادایی در نظر گرفته می شوند و از این تاریخ است که قانون کنونی به اجرا در آمده است.
۲٫افرادی که بعد از ۳۱ دسامبر،۱۹۴۶ و قبل از ۱۵ فوریه،۱۹۴۷ در کانادا متولد شده اند.
طبق قانون سابق فردی که قبل از ۳۱دسامبر در کانادا متولد میشد به عنوان یک شهروند کانادایی محسوب میشد حتی اگر برروی یک کشتی کانادایی متولد میشد.
۳٫افراد متولد شده در کانادا در تاریخ قبل از ۱ ژانویه، ۱۹۴۷
تحت قانون سابق افراد در کانادا متولد شده قبل از ۱ ژانویه ۱۹۴۷ از “بیگانگان” بودند اما شایان ذکر است که تابعیت کانادا از طریق تولد در کانادا ادعا نیست. با این حال، ممکن بود دولت سابق هنوز هم شهروندان کانادایی تحت نسب کانادا را خارج از بحث این قوانین در نظر بگیرند اما این نظریه شکست خورده، و در قانون فعلی تحت عنوان یک موقعیت ویژه برای بحث تابعیت اعمال می گردد.
وضعیت اقامت پدر و مادر پس از تولد فرزند در کانادا : وضعیت مهاجرت پدر و مادر در زمان تولد کودکی که شهروند کانادا است منوط به واجد شرایط بودن کودک برای تابعیت کانادا است. یک کودک در کانادا متولد شده از دو پدر و مادر غیر قانونی بیگانه هنوز هم یک شهروند کانادایی در نظر گرفته خواهد شد با این حال برای افراد متولد شده در کانادا پس از ۱۵ فوریه سال ۱۹۷۷ چنانچه تابعیت کانادا به یک کودک در کانادا متولد شده داده نشود، در زمان تولد او نه تنها وی بلکه پدر و مادر او نیز یک شهروند کانادا یا مقیم دائم کانادا خواهند بود .

 اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور کانادا از طریق پناهندگی

تعداد زیادی از پناهندگان هرساله از سراسر جهان وارد کشور کانادا می شوند و بر اساس ادعاهای مختلف در این کشور و به شیوه های مختلف قصد اقامت گرفتن در کانادا را دارند. در سال ۲۰۱۴، بیش از ۱۳۵۰۰ نفر به کانادا آمده و درخواست پناهندگی داده اند.
برنامه پناهندگی در کانادا برای حفاظت از پناهندگانی که در کشور های خود ترس از آزار و اذیت دارند و یا در معرض خطر شکنجه یا مجازات بی رحمانه و غیر معمول در کشورهای خود هستند اعمال می شود.
در ضمن تمام افرادی که به دنبال پناهندگی در کانادا هستند نمی توانند واجد شرایط باشند. برای مثال، افرادی که با جرائم جنایی جدی و افرادی که تقاضای پناهندگی قبلی آنها توسط دولت کانادا تکذیب شده است ادعای آنها مورد قبول نمی باشد. پناهندگان مستقر در کانادا کمک های اولیه را از سوی حکومت فدرال، استان کبک، و یا حامیان مالی خصوصی دریافت می کنند.

 اخذ اقامت کانادا از طریق کار یا برنامه skilled worker

اشخاص واجد شرایط می توانند در برنامه skilled worker کانادا اقدام نمایند. این برنامه برای کار شامل ۲ مرحله می باشد که در مرحله ی اول شخص متقاضی باید از ۱۰۰ امتیاز ۶۷ امتیاز لازم را کسب نماید در مرحله ی دوم این برنامه شخص متقاضی با سایر افراد ثبت نام شده در این برنامه وارد نمودار میشود و شرایطش با آنها سنجیده میشود در این برنامه سن متقاضی، مدرک زبان و نمره ی آن که در حال حاضر آیلتس حداقل ۶ میباشد، سابقه ی کار مرتبط با رشته ی تحصیلی و مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در کسب امتیازات لازم تاثیر گذار است همچنین در مرحله ی دوم دعوتنامه ی کاری شخص دارای ۶۰۰ امتیاز میباشد که شانس متقاضی را در پذیرفته شدن این برنامه بالا میبرد در صورت پذیرفته شدن و اشتغال در کشور کانادا به مدت ۵ سال عموما شخص متقاضی میتواند درخواست اقامت دائم کانادا را دهد. پس از اخذ اقامت دائم کانادا اگر در پی ۵ سال ۳۰ ماه مداوم را در کشور کانادا حضور داشته باشد میتواند تابعیت ( شهروندی ) کشور کانادا را اخذ نماید.

 اخذ اقامت کانادا از طریق ویزای دانشجویی ( تحصیل)

دانشجویان بین المللی معمولا میتوانند به شرط داشتن شرایط سنی مناسب و مدرک زبان جهت ادامه ی تحصیل در کشور کانادا درخواست دهند.در صورت پذیرش از مدارس یا دانشگاههای کشور کانادا و موافقت با روادید متقاضی شخص وارد کشور کانادا شده و عموما اگر شخص بتواند ۵ سال مداوم را در کشور کانادا تحصیل و یا کار کند میتواند برای درخواست اقامت دائم کانادا اقدام نماید پس از اخذ اقامت دائم کانادا اگر در پی ۵ سال ۳۰ ماه مداوم را در کشور کانادا حضور داشته باشد میتواند تابعیت ( شهروندی ) کشور کانادا را اخذ نماید.

اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور کانادا از طریق ثبت شرکت
در حال حاضر کشور کانادا از طریق استان مانیتوبا از کار آفرینان در کشورهای مختلف برای ثبت شرکت در این ایالت دعوت مینماید.در این برنامه شخص متقاضی میبایست ۱۰۰۰۰۰ دلار کانادا را به مدت ۲ سال به عنوان ودیعه به دولت کانادا بسپارد و در این استان شرکتی را ثبت و فعالیتی را راه اندازی نماید پس از گذشت ۲ سال از تاریخ ثبت شرکت و پرداخت مالیات توسط متقاضی دولت کانادا به شخصی که شرکت را ثبت نموده و خانواده ی وی ( همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال ) اقامت دائم کانادا را میدهد و پس از آن طبق قوانین موجود بعد از گذشت ۳۰ ماه از حضور شخص به صورت متداوم در مدت ۵ سال در کانادا اخذ تابعیت کانادا امکان پذیر میباشد.

اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور کانادا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور کانادا در حال حاضر در ایالت کبک برای متقاضیان امکان پذیر میباشد.در برنامه ی سرمایه گذاری ایالت کبک میزان ۱۸۰۰۰۰۰ دلار کانادا سرمایه مورد نیاز میباشد که از این مبلغ می بایست ۸۰۰۰۰۰ دلار آن به صورت دارایی به نام شخص متقاضی و ۸۰۰۰۰۰ دلار دیگر آن به صورت سرمایه ی نقدی باشد و این سرمایه ی نقدی به مدت ۵ تا ۷ سال توسط دولت کانادا بلوکه خواهد شد طبیعی است که مبلغ ۸۰۰۰۰۰ دلار مبلغ هنگفتی میباشد و سود آن در مدت سالهایی که بلوکه میشود مبلغ قابل توجهی میباشد بنابراین موسسات مالی و اعتباری در دولت کانادا وجود دارد که تحت نظارت دولت و به صورت کاملا قانونی فعالیت میکنند که از شخص متقاضی ۲۱۰۰۰۰ دلار کانادا را اخذ مینمایند و به جای متقاضی ۸۰۰۰۰۰ دلار کانادا را به دولت میپردازند در این پروسه مبلغ ۲۱۰۰۰۰ دلار کانادا از بین خواهد رفت اما در نتیجه ی آن متقاضی و خانواده ی وی ( همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال ) تابعیت کشور کانادا را به صورت مستقیم اخذ مینمایند و دیگر پروسه ی طولانی مدت اقامت دائم کانادا را نخواهند داشت.
ضمن سپاس از حضور شما عزیزان در سایت ایران مهاجرت در پایان سعی شد که شما را با راه های اخذ اقامت و تابعیت کشور کانادا ، مهاجرت به کانادا ، قوانین کانادا ،آشنا کنیم و چنان که مشاهده نمودید راه های اخذ اقامت و تابعیت کشور کانادا عبارت بودند از ازدواج در کانادا، تولد فرزند در کانادا ، پناهندگی در کانادا ، اقامت تحصیلی در کانادا و اقامت از طریق کاردر کانادا ، ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کانادا.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *