ویزای توریستی بلژیک

ویزای توریستی بلژیک

همانطور که می دانید راه های متفاوتی جهت ورود به کشور بلژیک وجود دارد. ویزای توریستی بلژیک از جمله راه هایی است که افراد تمایل به ورود و انتخاب آن دارند. بلژیک از جمله کشورهای عضو شینگن می باشد بنابراین متقاضی باید جهت اخذ ویزای توریستی بلژیک، ویزای شینگن اخذ نماید. همانطور که می دانید افرادی که قصد دیدار و یا حتی ویزاهای کوتاه مدت، در واقع ویزای توریستی بلژیک را دارند باید در جریان باشند که به صورت جداگانه اقدام کنند و اجازه ی بردن همراه را از این طریق ندارند. سوالاتی که ممکن است در رابطه با ویزای توریستی بلژیک برای شما ایجاد شود را در ادامه بیان خواهیم کرد. آیا تمکن مالی افراد در پروسه ی ویزای توریستی بلژیک مهم است؟ مدارک و شرایط لازم جهت اخذ ویزای توریستی بلژیک چیست؟ دانستن زبان در طول پروسه ی ویزای توریستی بلژیک چه کمکی به فرد خواهد کرد؟

ویزای توریستی بلژیک از جمله ویزاهایی است که افراد از این طریق وارد کشور می شوند و به اهدافی که مد نظرشان هست دست پیدا خواهند کرد. در ابتدا انواع ویزاهای توریستی برای شما ذکر خواهد شد تا بتوانید با شرایط کامل آشنا شوید.

یکی از این ویزاها به نام ویزای A می باشد در این حالت متقاضی اجازه ی خروج از فرودگاه را ندارد، بلکه فرد اجازه عبور از فرودگاه های کشورهای عضو شینگن را دارد. به این معناست که اگر فرد قصد عبور برای کشور های دیگر را دارد می تواند از این نوع ویزا استفاده نماید. نوع دیگر ویزای نوع B می باشد در این شرایط افراد اجازه ی خروج از فرودگاه را دارند. این موضوع زمانی اتفاق میافتد که افراد می خواهند از طریق زمینی به کشور های خارج از شینگن بروند. ویزای دیگری که در شینگن وجود دارد ویزای نوع C می باشد که افراد معمولا برای اخذ ویزای توریستی از این نوع ویزا اقدام می نمایند. و در آخر ویزای نوع D می باشد که معمولا برای انجام پروسه ی کاری و امور تجاری از این نوع ویزا اقدام می نمایند. تا ممنوعیتی برای رفت و آمد نداشته باشند.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی بلژیک

  • ارائه ی مدارک هویتی که شامل پاسپورت و کارت ملی می باشد. البته افراد پاسپورتی را که ارائه می نمایند باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. همچنین از تمام صفحات شناسنامه کپی ارائه شود.
  • ارائه ی مدارک شغلی مبنی بر اینکه در حال حاضر مشغول به کار هستند و کار فرما به این افراد با مدت مشخص مرخصی داده است. ارائه این مطالب باید به صورت قانونی باشد. در واقع روی سربرگ و مهر و امضای شرکت باشد. همینطور اگر فرد در حین کار بیمه شده باشد باید بیمه ی خود را ارائه نماید.
  • در صورتی که افراد مشغول به تحصیل هستند باید از مدرسه ی خود مرخصی بگیرند و یا در زمانی اقدام نمایند که تعطیلات تابستانی است و اختلالی در مدرسه ی افراد ایجاد نمی شود.
  • در صورتی که فرد به عنوان مدیر عامل و یا اعضای هیات مدیره است باید روزنامه رسمی و تمام مدارک مبنی بر کار خود را ارائه نماید.
  • ارائه اسناد ملکی و تمام اموال غیر منقول همچنین ارائه ی تمکن مالی به صورت نقد و سپرده در بانک. در نظر داشته باشید تمکن مالی افراد در این پروسه بسیار مهم و حائز اهمیت است. فرد باید از تمکن مالی قوی برخوردار باشد. البته نشان دادن تمکن مالی به صورت نقد به ازای اعضای خانواده می باشد.
  • اخذ بیمه نامه مسافرتی از طرف متقاضی با حداقل ۳۰ هزار یورو اعتبار. این بیمه نامه هزینه هایی که ممکن است برای افراد در طی پروسه و برگشت ایجاد شود را تامین خواهد کرد.
  • سه قطعه عکس در ابعاد ۶*۴ که این عکس ها باید شرایط اساسی را داشته باشد. کاملا واضح, روشن باشد.

ممکن است افرادی از طریق دعوت نامه وارد کشور شوند و مدتی را از طریق این دعوت نامه در کشور بمانند. در بعضی مواقع ارائه ی مدارک فردی که دعوت نامه را ارسال کرده است، جهت سفارت مورد نیاز می باشد. که ممکن است از محتویات دعوت نامه از شما سوالاتی پرسیده شود که در این شرایط بهتر است که تمام اطلاعات دعوت نامه را بدانید تا در روز مصاحبه با مشکل مواجه نشوید.

مدت اعتبار ویزای شینگن

مدت اعتبار ویزای شینگن معمولا ۹۰ روز می باشد در این شرایط افراد می توانند در این مدت در کشور بلژیک باشند و در این مدت اگر تمایل داشتند به کشورهای دیگر شینگن هم می توانند سفر داشته باشند.

البته ممکن است افرادی که برای دفعه ی وارد کشور می شوند مدت اعتبار ویزایشان ۱۵ روز باشد. که این موضوع و تعیین مدت اعتبار بستگی به سفارت و مدارکی که فرد رائه می دهد متفاوت می باشد.

البته اعتبار ویزای توریستی دو تاریخ دارد. اولین مورد تاریخ اعتبار ویزا دومین مورد روزهای مجاز ویزا می باشد. که فرد زمان اقدام باید ویزایش اعتبار داشته باشد.

ویزای شینگن دارای دو کد می باشد. اگر در ویزای متقاضی کد ۱ خورده باشد فرد نمی تواند چندین بار در شینگن سفر داشته باشد در واقع ویزای فرد برای یکبار اعتبار دارد حتی اگر ویزای متقاضی اعتبار داشته باشد بازهم نمی تواند جهت ورود به شینگن اقدام نماید. در صورت دوم اگر ویزای فرد کد ۲ داشته باشد، فرد با توجه به میزان اعتبار ویزا می تواند چندین بار در شینگن سفر داشته باشد و هیچ محدودیتی برای وارد شدن به شینگن برای افراد وجود ندارد.

شما دوستان عزیز می توانید با توجه به دلایل مختلف به طور مثال دیدار ار اقوام، امور تجاری، بازدید از کشور و … ویزای تریستی بلژیک را دریافت نمایید و وارد کشور شوید. همانطور که در بالا ذکر شد ویزای توریستی بلژیک کوتاه مدت می باشد و افراد صرفا به میزان اعتبار ویزا میتوانند در بلژیک به عنوان توریست بمانند. از مزیت های ویزای توریستی بلژیک این است که افراد می توانند با اخذ این ویزا به کشورهای عضو شینگن دیگر سفر داشته باشند و از زیبایی ها و مناظر و شرایط کشور های دیگر هم استفاده نمایند. اما مراقب باشید از وکیل مهاجرتی در پروسه ی خود استفاده نمایید تا با اطلاعات کامل اقدامات را پیش ببرید.

نگارنده: ارزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *