پناهندگی در ایتالیا

پناهندگی در ایتالیا

در این مقاله در رابطه با پناهندگی در ایتالیا برای شما عزیزان شرح می دهیم.

آیا در رابطه با پناهندگی در ایتالیا سوالی دارید؟ آیا به پناهندگی در ایتالیا می اندیشید؟ پناهندگی در ایتالیا به چه صورت می باشد؟ آیا می خواهید بیشتر با پناهندگی در ایتالیا آشنا شوید؟ آیا خطرات مهاجرت از طریق پناهندگی در ایتالیا را می دانید؟ همانطور که قبلا نیز گفته شده است راههای متعددی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد که یکی از این راهها مهاجرت از طریق پناهندگی در ایتالیا می باشد. همه روزه افراد بسیاری از سرتاسر جهان با سختی و مشقت فراوان مهاجرت از طریق پناهندگی در ایتالیا را بر می گزینند.

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

پناهندگی در ایتالیا یکی از اشتباه ترین راههای مهاجرت است به این دلیل که فرد پناهنده خطرات و گاها ضرر و زیان های بسیاری را متحمل می شود که گاه خطرات ناشی از پناهندگی در ایتالیا برای فرد غیر قابل جبران خواهد بود. ما در این مقاله برآن شدیم تا در مورد مهاجرت از طریق پناهندگی در ایتالیا و همچنین خطرات و ضرر و زیانهای مهاجرت از طریق پناهندگی در ایتالیا برای شما عزیزان شرح دهیم.

پناهندگان در ایتالیا در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی قرار دارند با توجه به اینکه راههای قانونی بسیاری برای مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت وجود دارد اما برخی افراد مهاجرت از طریق پناهندگی را برای اخذ اقامت و تابعیت انتخاب می نمایند.

پناهندگان در ایتالیا چندبن سال در شرایط حقوقی نامناسبی قرار دارند تا با تقاضای پناهندگیشان موافقت شود. در کل می توانیم اینگونه بیان نماییم که پناهندگان در این دوران در سخت ترین شرایط چه از نظر حقوقی و چه از نظر روحی به سر می برند.

طبق کنوانسیون پناهندگی ۱۹۵۱ژنو پناهنده به کسی اطلاق می شود که در کشور خود به دلایل نژادی، مذهب، ملیت، عقاید سیاسی، تعلق به یک گروه اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

برای ورود پناهندگان به اروپا ۲ قطب اصلی وجود دارد که یکی از آنها ایتالیا و دیگری یونان می باشد که پناهندگان می توانند از طریق این ۲ شاهراه اصلی به اروپا وارد شوند اما نکته حائز اهمیتی که در اینجا وجود دارد این است که فرد پناهنده اگر به یکی از این کشورها یعنی ایتالیا و یونان وارد شود و سپس درخواست پناهندگی خود را در کشور دیگری مطرح نماید اداره پلیس و مهاجرت کشور مقصد فرد پناهنده، افراد را به کشوری که وارد شده اند باز خواهد گرداند این رویه مطابق با قانون دابلین در مورد افراد پناهنده اجرا می شود. در هنگام ورود افراد به کشورهای اروپایی مثل ایتالیا اثر انگشت از افراد توسط اداره پلیس و مهاجرت گرفته می شود تا در صورتی که فرد در کشور دیگری پناهنده شود به کشور اولیه که به آن وارد شده است برگردانده شود.

تقاضای پناهندگی در ایتالیا به ۳ دسته تقسیم می شود:

۱: پناهندگی مذهبی                          ۲: پناهندگی اجتماعی                    ۳: پناهندگی سیاسی

۱: پناهندگی مذهبی: افرادی که قصد پناهندگی در ایتالیا را دارند می توانند از طریق پناهندگی مذهبی اقدام نمایند اما پناهندگی مذهبی شرایط خاص خود را دارد و آن بدین صورت است که فرد متقاضی پناهندگی در ایتالیا باید بتواند اثبات نماید که دین خود را تغییر داده است و اگر به کشور خود باز گردد مورد آزار و اذیت قرار خواهد گرفت.

۲: پناهندگی اجتماعی: اشخاصی که قصد پناهندگی در ایتالیا را دارند می توانند از طریق پناهندگی اجتماعی اقدام نمایند. در حال حاضر پناهندگی اجتماعی برای افراد مورد قبول واقع نمی شود به دلیل اینکه کشور ایران از شرایط اجتماعی مطلوب و امنیت بالایی برخوردار است به همین دلیل پناهندگی اجتماعی برای افراد مورد قبول واقع نمی شود.

۳: پناهندگی سیاسی: در حال حاضر افرادی که قصد پناهندگی در ایتالیا را دارند می توانند از طریق درخواست پناهندگی سیاسی اقدام نمایند. درخواست پناهندگی سیاسی توسط افراد باید به اثبات برسد و فرد پناهنده باید بتواند اثبات نماید که با کشور و دولت خود مشکل سیاسی دارد و اگر به کشور خود باز گردد مورد اذیت و آزار جسمی ، روحی و روانی قرار خواهد گرفت در این صورت با درخواست پناهندگی وی موافقت می شود.

پناهندگان در ایتالیا تا زمانی که با درخواست پناهندگیشان موافقت نشده است اجازه کار در کشور را نخواهند داشت و همچنین از هیچگونه حق و حقوقی در کشور برخوردار نیستند اما زمانی که با درخواست پناهندگیشان موافقت شود از تمام حق و حقوق یک شهروند ایتالیایی برخوردار خواهند شد.

حقوق فرد پناهنده در تعیین هویت ایتالیا:

انجام تعیین هویت باید به طور کامل از فرد پناهنده گرفته شود و مامورین اداره پلیس به هیچ عنوان نباید با فرد پناهنده رفتار خشونت آمیز داشته باشند. اما نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که فرد پناهنده باید همکاری لازم را در زمینه شناسایی و تعیین هویت با اداره پلیس ایتالیا نماید همچنین فرد پناهنده در طول انجام پروسه حق داشتن وکیل را خواهد داشت.

UNHCR در مورد پناهندگان در ایتالیا چیست؟

UNHCR یک بخش از سازمان ملل متحد می باشد که وظیفه حمایت و حفاظت از پناهندگان در سطح بین المللی را دارا می باشد. وظیفه این سازمان این است که بر وضعیت پناهندگان و امنیت و حقوق آنها در کشورها نظارت داشته باشد.

از جمله مواردی که سازمان UNHCR باید بر آن نظارت نماید عبارتند از:

۱: رسیدگی به پناهندگان بیمار و همچنین درمان پناهندگان در کشور.

۲: همکاری با دولت ها در زمینه انجام امور پناهندگان مثل ثبت نام، تهیه مکان مناسب و ….

۳: اطمینان بر امنیت پناهندگان در کشور.

۴: همکاری این سازمان با سازمان NGO

 

 

قانون دابلین در مورد افراد پناهنده:

قانون دابلین یک توافق بین کشورهای اتحادیه اروپا می باشد و آن بدین گونه است که در صورتی که با تقاضای پناهندگی شخص پناهنده در کشوری که شخص درخواست پناهندگی کرده موافقت نشود و یا فرد اخراج شود در هیچ کشوری نمی تواند درخواست پناهندگی نماید و به عبارتی درخواست پناهندگی فرد در هیچ کشوری پذیرفته نمی شود. شاهراه اصلی ورود پناهندگان به اروپا کشور یونان و ایتالیا می باشد و به محض ورود افراد به این کشورها از آنها اثر انگشت گرفته می شود تا در هر کشور دیگر از اتحادیه اروپا که درخواست پناهندگی نمایند به کشوری که وارد شده اند فرستاده شوند این امر برای سختتر کردن کار پناهندگان در کشورهای اروپایی می باشد.

هزینه زندگی در ایتالیا:

در رابطه با هزینه زندگی در ایتالیا بهتر است بدانید که هزینه زندگی هر فرد با فرد دیگر کاملا متفاوت است اما هزینه زندگی در ایتالیا به طور معمول بین ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو در سال متغیر می باشد و بسته به سطح زندگی افراد دارد که می تواند از این مبلغ کمتر و یا بیشتر شود.

کشور ایتالیا عضو اتحادیه اروپا و عضو شنگن می باشد و افراد برای سفر و مهاجرت به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا دچار مشکل نخواهند شد و به راحتی می توانند بدون اخذ ویزا به سایر کشورهای عضو شنگن سفر نمایند. واحد پول ایتالیا همانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و طبق قوانین اتحادیه اروپا یورو می باشد و زبان رسمی مردم ایتالیا، ایتالیایی می باشد. پایتخت کشور ایتالیا شهر رم است. ایتالیا جز پرجمعیت ترین کشورهای دنیا محسوب می شود و دارای بیشترین جمعیت در اروپا می باشد.

ایتالیا دارای آب و هوای بسیار مطلوب است و در واقع می توان گفت که ۴ فصل را به خود اختصاص داده است. ایتالیا از نظر جذب توریست بسیار قوی می باشد و همه ساله افراد بسیاری برای گردشگری به ایتالیا سفر می نمایند.

در نهایت می توان گفت که مهاجرت از طریق پناهندگی در ایتالیا یکی از پر خطرترین و اشتباه ترین راههای مهاجرت می باشد و افراد می توانند از طرق قانونی اقدام به مهاجرت نمایند. همه ساله افراد بسیاری با انتخاب مهاجرت از طریق پناهندگی در ایتالیا و از مسیرهای زمینی و دریایی دچار ضرر و زیان های فراوانی می شوند که گاها این ضرر و زیان ها غیر قابل جبران می باشند. اشخاصی که قصد مهاجرت به ایتالیا و یا دیگر کشورها را دارند می توانند از طریق قانونی و به سادگی اقدام به مهاجرت نمایند و از این طریق به اقامت و سپس تابعیت کشور مورد نظر خود دست یابند.

نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *