کارآفرینی در سوئد

کارآفرینی در سوئد

 

شما می توانید از طریق راه های مختلفی اقدام به اخذ اقامت سوئد نمایید یکی از این راهها کارآفرینی در سوئد می باشد به این طریق که افراد از طریق کارآفرینی در سوئد می توانند اقامت خود را اخذ نمایند . و از این طریق افراد زیادی همه ساله اقدام به مهاجرت می نمایند اما بهتر است قبل از اینکه افراد برای کارآفرینی در سوئد اقدام نمایند در مرحله ی اول افراد باید شرایط کارآفرینی در سوئد را کاملا مطالعه کرده و برای این امر با وکیل مهاجرت به سوئد صحبت نموده و نه تنها در مورد کارآفرینی در سوئد بلکه در مورد تمامی راه های مهاجرت به سوئد از جمله مهاجرت تحصیلی به سوئد ، مهاجرت کاری به سوئد و سرمایه گذاری در سوئد نیز اطلاعات لازم را اخذ نمایند .

 کارآفرینی در کشور سوئد دارای چه شرایطی می باشد ؟ کارآفرینی در سوئد چگونه می باشد و آیا مانند سرمایه گذاری می باشد ؟ آیا می توان از طریق ثبت شرکت در زمینه های مختلف در کشور سوئد کارآفرینی نمود ؟ اگر شما شهروند اتحادیه ی اروپا  باشید می توان گفت  تا سه ماه نیازی به اخذ اجازه ی اقامت برای ماندن در کشور سوئد را ندارید اما برای افرادی که می خواهند اقامت طولانی مدت در کشور سوئد داشته باشند از طرق مختلفی اقدام به این کار نمایند که یکی از این طرق کارآفرینی در سوئد می باشد که افراد برای این کار باید مواردی را در نظر بگیرند که در قسمت زیر  به طور کامل برای شما توضیح داده می شود  .

  • شما در مرحله ی اول باید دارای یک گذرنامه ی معتبر بوده
  • همچنین شما باید دارای سابقه ی کاری باشید که نشان دهد شما در این زمینه مهارت کافی دارد و می توانید شغل مورد نظر را به راحتی در کشور سوئد انجام دهید و این امر بسیار مهم می باشد .
  • همچنین فرد بهتر است دانش زبان سوئدی یا انگلیسی داشته باشد تا بتواند در این کشور به کارآفرینی بپردازد به این صورت که افراد بهتر است زبان بومی همان کشور را بدانند تا بتوانند بهتر به کارآفرینی بپردازند و در کل افراد در صورت داشتن دانش زبان آن کشور بسیار موفق تر عمل می نمایند و بسیار راحت تر می توانند به کار بپردازند .
  • همچنین شما باید نشان دهید که بودجه ی کافی داشته و می توانید خانواده ی خود را ساپورت مالی نمایدد و این امر بسیار مهم می باشد که این مبلغ به میزان ۲۰۰۰۰۰کرون برای خود و ۱۰۰۰۰۰کرون برای همسر و ۵۰۰۰۰کرون برای فرزندان می باشد که حتما باید این تمکن مالی را نشان دهد .
  • و این که اسناد قابل اعتما برای بودجه را باید به مرجع صلاحیتدار نشان داده و تایید بگیرید .
  • در کشور سوئد از شما برای ۲ سال بعد از تاسیس شرکت کارکرد اقصادی مثبت در نظر گرفته است و از شما فعالیت اقصادی مثبت می خواهد همچنین خانواده ی شما نیز باید تحت حمایت شما باشند و بتوانند خانواده ی خود را نیز حمایت نمایند تا بتوانند آنها را به همراه خود به کشور سوئد ببرند .

 

همچنین افراد بهتر است بدانند که برای اقدام به کارآفرینی در سوئد  باید قبل از مهاجرت و زمانی که در کشور خود می باشید باید حساب بانکی خود را قوی نشان داده تا بتوانید از این طریق ویزای کارآفرینی سوئد را اخذ نمایید . زیرا سفارت کشور سوئد برایش بسیار مهم می باشد که فردی که وارد کشورش می شود دارای هزینه ی زندگی برای گذراندن امور خود و خانواده اش را دارد و مطمئن شوند که هزینه ی سرمایه گذاری برای شروع کسب و کار را دارا می باشند .

همچنین شما اگر ملکی خریداری کرده اید باید قرارداد فروش خود را نیز داشته باشید .یا اینکه می توانید قرارداد مشارکت یا ثبت نام سهام را نیز ارائه دهید .همچنین شما موظف هستید ترازنامه و صورت سود و زیان برای سال مالی جاری خود را به طور دقیق حساب کرده و در صورت نیاز تحویل مراجع صالح دهید .بهتر است همچنین برای اقدام برای این نوع ویزا شما گواهی از کارفرمایان قبلی خود را داشته باشید البته در صورتی که شما قبل از این برای کسی کار می کرده اید .در کشور سوئد زمینه های کاری برای شما بسیار زیاد است اما این مهم می باشد که شما در چه زمینه ای حرفه ای هستید و مهارت لازم را کسب نموده اید . خدمات بیمه ی شما به اینصورت می باشد که اخذ اقامت شما در کشور سوئد کمتر از یک سال باشد بیمه به شما تعلق نخواهد گرفت اما اگر اقامت شما بیشتر از یک سال  یا همان یک سال باشد به شما به عنوان نفر اصلی و به خانواده ی شما به عنوان همراه بیمه تعلق خواهد گرفت.

 

به همراه بردن خانواده از طریق ویزاهای مختلف در کشور سوئد به اینصورت می باشد که افراد اجازه ی بردن همراه یعنی همسر و فرزند را دارند و این اجازه ربطی به اینکه فرد در این امر چه مدت دارای ویزا و اجازه ی اقامت می باشد ندارد و افراد حتی اگر شش ماه اجازه ی اقامت نیز داشته باشند می توانند برای مهاجرت به سوئد خانواده ی خود را نیز به همراه ببرند . کار آفرینی در سوئد می تواند در زمینه های زیر باشد از جمله رشته های مهندسی مانند مهندسی عمران و برق که بسیار سود آور نیز می باشد یا اینکه در رشته های it فوق العاده زمینه ی کاری در کشور سوئد عالی می باشد یا اینکه حتی فرد می تواند از طریق داشتن مدارک فنی و حرفه ای که در دست دارد کارآفرینی لازم را در آن زمینه ایجاد نمیاد مثل مدارک آرایشگری و خیاطی.

در نهایت می توا گفت زمینه ی کاری در کشور سوئد و همچنین کارآفرینی در سوئد بسیار عالی و مناسب می باشد اما این بسیار مهم می باشد که میزان هزینه ای که می توانسد انجام دهید را در نظر داشته و بعد اقدام به این امر نمایید و کارآفرینی در سوئد معمولا به اینصورت می باشد که افراد بسیار  در این زمینه کوشا بوده و اطلاعات لازم را کسب نمایید . به دلیل اهمیت موضوع کارآفرینی در سوئد  در این مقاله به طور کامل برای شما توضیح داده شد و همچنین می توانید در این زمینه از وکیل مهاجرت به سوئد نیز کمک و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید .و بهتر است بدانید راههای مهاجرت به سوئد متفاوت می باشد از جمله ی این راهها می توان به مهاجرت تحصیلی در سوئد، مهاجرت کاری در سوئد و سرمایه گذاری در سوئد اقدام نمود .

نگارنده: سپیده علیزاده

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *