اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

ایا تا کنون در رابطه با اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک فکر کرده اید؟ آیا قوانین مرتبط با اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک را می دانید؟ آیا اخذاقامت اسپانیا از طریق خرید ملک سرمایه گذاری محسوب   می شود؟

این روزها اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک مورد سوال بسیاری از متقاضیان این عرصه واقع گردیده است. ما در این مقاله سعی می کنیم با بررسی مجموعه قوانین کشور اسپانیا در رابطه با اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک پاسخ مناسبی به متقاضیان داده باشیم. در حال حاضر یکی از مهمترین طرق مهاجرت به اروپا اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا می باشد. در همین راستا دولت اسپانیا در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی قوانین خود را در زمینه اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک با تغییرات شگرفی همراه نموده و در نتیجه امکانات بسیاری برای متقاضیان اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک فراهم گردیده است.

به منظور پاسخ به تمام سوالاتی که در ابتدای مباحث پیش آمد و همچنین به دلیل وجود شبهات گوناگون در رابطه با اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک می بایست از تخصص مشاورین موسسه MIE، استفاده نمود. در همین راستا پیشنهاد می شود به منظور آگاهی هر چه تمام در رابطه با اطلاع از قوانین داخلی کشور اسپانیا در رابطه با اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک فقط با متخصصین این امر و آن هم از طریق موسسه MIE معتبر اقدام شود. دلیل این گفته از این جهت است که گاها بسیاری از متقاضیان امر اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا تنها با جستجو در اینترنت و به وسیله تبلیغاتی که در این زمینه در وبسایت ها از سوی برخی صورت گرفته و بدون استعلام از سابقه ی این افراد اقدام به این امر نموده و در نتیجه در بسیاری موارد نه تنها به هدف خود یعنی اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک نرسیده اند بلکه سرمایه هایی که طی چندین سال جمع اوری نموده اند نیز از دست خواهند داد.. لذا پیش از هر اقدامی جهت انتقال سرمایه های گرانبهای به منظور اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک، به منظور استفاده از تخصص و کسب اطلاع از قوانین جاری در این زمینه از مشاوران موسسه MIE معتبر بهره مند گردید.

 

با عنایت به این مسیله که در حال حاضر اخبار و اطلاعات گوناگون و گاها متناقضی در ارتباط با اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک در وبسایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شود توصیه می شود پیش از هر اقدامی در این زمینه حتما از اطلاعات دقیق و به روز کارشناسان معتبر استفاده نمایید.

نکته ی مهمی که باید در این حین به ان اشاره نماییم این است که تفاوت قابل توجه و در عین حال ظریفی میان اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک با اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری بیش از پانصد هزار یورویی در این کشور وجود دارد. به عبارت دیگر چناچه فردی بخواهد برای اخذ اقامت دایم اسپانیا از طریق سرمایه گذاری اقدامم نماید می بایست مبلغ بیش از پانصد هزار یورو از سرمایه های خویش را به داخل خاک این کشور منتقل نماید. این نحوه ی اخذ اقامت اسپانیا که از آن با عنوان ویزای سرمایه گذاری طلایی اسپانیا Golden Investor VISA Spainیاد می شود که می تواند از طریق خرید ملک یا سهام و یا به هر طریق دیگری تحصیل شود. شایان ذکر است که اخذ این ویزا مستقیما و بدون نیاز به گذراندن مدت زمانی مشخص در خاک اسپانیا منجر به اخذ اقامت دایم خواهد گردید. بدین معنی که ازابتدا شخص از تمامی حقوق و تکالیف یک شهروند اسپانیایی برخوردار بوده و به همراه او اعضای درجه یک خانواده اش نیز می توانند از تمامی امکانات موجود همچون تحصیل راه اندازی کار شخصی و از این دست  در کشور اسپانیا بدون کوچکترین محدودیت نسبت به شهروندان اسپانیایی نهایت استفاده را ببرند. نکته قابل ذکر دیگری که در زمینه اخذ اقامت دایم از طریق سرمایه گذاری بیش از پانصد هزار یورویی وجود دارد اینکه شخص با اخذ این ویزا می تواند به راحتی می تواند وارد دیگر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا گردیده و ازامکانات موجود در خاک دیگر کشورهای شنگن بهره مند گردد.

پر واضح است که انچه تا کنون در سدد بیانش بودیم شرایط و ضوابط ویزای طلایی سرمایه گذاری اسپانیا بوده و با قوانین مدون در زمینه اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک متفاوت است. آنچه که می بایست مورد مداقه و توجه بیشتر قرار گیرد این است که هر چند اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا لزوما مستلزم          هزینه های بیش از پانصد هزار یورویی نمی باشد اما به دلیل پیچیده بودن قوانین و عدم اطلاع عموم مردم عزیز و متقاضیان گرامی و همچنین نزدیکی این واژگان به یکدیگر، موجب گردیده تا باب سو استفاده های کلان از این طریق گشوده شده و با گذشت زمان دیدی منفی در ذهن عموم مردم در رابطه با اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا و موهو بودن این نوع موضوعات شکل گیرد. این گفته از آن جهت ممکن است مورد پذیرش واقع شود که بسیاری از افرادی که حتی کمترین اطلاعات در زمینه اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک ندارند و تنها برای سودجویی و بدون در نظر گرفتن مصالح متقاضیان اقدام به بزرگنمایی در زمینه شرایط  زندگی کشور اسپانیا و آن را بهترین طریق برای مهاجرت می دانند. از سوی دیگر این گفته نیز با انتقاد اساسی مواجه است که اخذاقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا امری نا ممکن و خطرناک بوده و تنها سرابی پیش روی چشم انسان است. بدون شک و به طور قطع می بایست در رابطه با اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک، موضوع فوق می بایست از منظری دیگر و بدون هیچ گونه پیش داوری و قضاوت و صرفا از نقطه نظر حقوقی و مطابق با اصول و قواعد موجود در کشوراسپانیا مورد بحث و بررسی قرار گیرد. این امر نیز جز مشاوره با وکلا و مشاورین حقوقی مسلط و مشرف به قوانین اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک و به توسط موسسه MIE امکان پذیر نیست.

همانطور که تا کنون بیان شد می توان از طریق خرید ملک اقامت اسپانیا را اخذ نمود. اما باید اضافه نمود روند قانونی نحوه ی اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک به این صورت خواهد بود که شخص می بایست درابتدا ملکی حداقل به میزان ۶۰ هزار یورو را در هر یک از ایالات کشور اسپانیا خریداری نموده و در انتهای سال ثابت نماید که این ملک هنوز در مالکیت خود او باقی مانده است. فرد متقاضی می تواند حتی مالکیت منافع ملک خریداری شده را از طریق اجاره به فردی دیگر واگذار نماید. اما نکته ای که می بایست مورد توجه قرار دهد اینکه مطابق قوانین کشور اسپانیا مالک می بایست مدت زمان مشخصی را طی سال در خاک اسپانیا سپری نماید. پس از مدت پنج سال و با احراز این امر که ملک در مالکیت فرد باقی مانده است شخص می تواند اقدام به  اخذ اقامت دایم اسپانیا نماید. شایان توجه است که چنانچه فردی بخواهد از این طریق همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را نیز وارد خاک اسپانیا کند می بایست مبادرت به خرید ملکی کند که متناسب زوجین و تعداد فرزندان بوده و به عبارت دیگر برای اسکان و ادامه زندگی برای تمام افراد خانواده واجد شرایط تشخیص داده شود. نکته ای که می بایست نسبت به آن توجه ویژه ای داشت اینکه روند اخذاقامت از طریق خرید ملک به این شیوه با خرید ملک از طریق سرمایه گذاری بیش از پانصدهزار یورویی متفاوت است. چنانچه متقاضی  ملکی در اسپانیا به ارزش پانصد هزار یورو خریداری نمود می تواند ابتدا یک اقامت یکساله اخذ نموده و با تمدید آن به مدت سه و با اخذ اقامت دایم در نهایت برای اخذ پاسپورت کشور اسپانیا اقدام نماید.

انچه حایز اهمیت است اینکه در مباحث اخذ اقامت اسپانیا طریق سرمایه گذاری از طریق خرید ملک و کار با بنگاه های معاملاتی املاک در اسپانیا معمولا تبلیغات گسترده ای از سوی آژانس های مهاجرتی به گونه ای القا می شود که افراد به محض انجام این هزینه ها شهروندی اسپانیا را اخذ خواهند نمود. در حالی که می بایست بیان داشت فرایند این امر و اخذ اقامت دایم و همچنین اخذ پاسپورت مستلزم طی روندی یک الی چهار ساله  بوده و پس از اخذ اقامت دائم با طی نمودن روند زمانی مجزایی برا اخذ پاسپورت اقدام کرد. بنابراین توصیه می شود چنانچه قصد اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک را دارید با استفاده از تجربیات موسسه MIE و پیش از هرگونه صرف هزینه ی گزاف چالش های خود را در این زمینه  مطرح نموده تو پس از اشراف همه جانبه به آن اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *