بورسیه تحصیلی اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش ، تحصیل در اتریش ، انواع بورسیه های تحصیلی در اتریش ، بورسیه دولتی در اتریش ، شرایط مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی اتریش ، کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه زندگی در اتریش ، مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی اتریش ، امکان دریافت بورسیه تحصیلی اتریش وکیل مهاجرت تحصیلی به اتریش

در عصر حاضر اشخاص فراوانی  هستند که رویای تحصیل در بهترین دانشگاه های اتحادیه اروپا را در ذهن خود می پرورانند و قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های معتبر اروپا و دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های آن کشور را دارند، که در باب اخذ بورسیه تحصیلی، اتریش میتواند با توجه به شرایط ایده آلی که در میان کشورهای اروپایی دارد گزینه عده ی کثیری از دانشجویان باشد. آیا شما متقاضی اخذ بورسیه تحصیلی اتریش هستید ؟ و یا به دنبال راهی کم هزینه براى ادامه تحصیل خود هستید ؟ در این مقاله شما می-توانید اطلاعاتی را در ارتباط با فرصت های بورسیه تحصیلی در اتریش بیابید. دانشگاه¬های اتریش انواع بورسیه های تحصیلی اتریش را برای دانشجویان اتریشی و بین المللی  در رشته های مختلف تحصیلی فراهم می کند. این بورسیه¬ها به دانشجویان کمک خواهد کرد که در اتریش یا خارج از کشور تحصیل کنند. همچنین، میتوانید با خواندن این مقاله که توسط وکلای حقوق بین الملل در باب اخذ بورسیه تحصیلی اتریش به نگارش در آمده است ، بهره مند گردید و اطلاعات صحیح و درست در باب اخذ بورسیه تحصیلی اتریش به دست آورید قبل از هر اقدامی باید به عرض شریف شما متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی اتریش برسانیم که مهاجرت تحصیلی و اخذ بورسیه تحصیلی اتریش یک امر کاملاً تخصصی بوده و با توجه به اینکه افراد سودجو همیشه در کمین هستند به شما متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی در اتریش پیشنهاد و توصیه مینماییم که حتما برای اخذ بورسیه  با مشاوران و وکلای زبده حقوق بین الملل که تجربه کافی در زمینه مشاوره ی حقوقی و نامخ نگاری جهت اخذ بورسیه تحصیلی در اتریش را دارند مشاوره شوید تا راه را کاملا به شما نشان داده و شما بتوانید با داشتن اطلاعات جامع و دقیق، بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

اکنون اطلاعات مربوط به بورسیه تحصیلی اتریش را مطالعه کرده و بدون هیچ گونه تأخیری درخواست بدهید. در این مقاله سعی داریم فقط به چند بورسیه ی تحصیلی اتریش که پر طرفدار هستند اشاره نموده و مراجع معتبر را به شما جهت مطالعه معرفی نماییم.

-کمک هزینه ی تحصیلی (فلوشیپ) میلنا جسنکا مؤسسه¬ی علوم انسانی برای روزنامه نگاران در اتریش، ۲۰۱۷

مؤسسه ی علوم انسانی کمک هزینه های تحصیلی میلنا جسنکا را برای سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به روزنامه نگاران اعطا می کند. کمک هزینه های تحصیلی میلنا جسنکا به عنوان جایزه ای برای ممتازان در نظر گرفته می شود و به روزنامه نگاران با تجربه ی اروپایی (شامل ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و ترکیه) اعطا می گردد.

برنامه ی کمک هزینه ی تحصیلی میلنا جسنکا این امکان را برای روزنامه نگاران اروپایی فراهم می کند که بتوانند کمی از وظایف حرفه ای خود بکاهند و در مورد موضوع انتخابی خود عمیق تر و با دقت بیشتر تحقیق نمایند.

مؤسسه ی علوم انسانی (IWM) یک مؤسسه ی مستقل برای تحصیلات عالی و مطالعات پیشرفته در زمینه ی علوم اجتماعی و انسانی است. مؤسسه ی IWM به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی خصوصی ثبت شده است و از سوی دولت اتریش (وزارت علوم، اقتصاد و پژوهش)، دولت لهستان (وزارت علوم و آموزش عالی) و شهر وین (علوم و امور فرهنگی) حمایت می شود. به علاوه برنامه¬ها و فعالیت های آن توسط بنیادهای بین¬المللی و سایر مؤسسات بودجه ی پژوهش تأمین مالی می شود. کمک هزینه های تحصیلی مخصوص روزنامه¬نگاران است.

موضوع پژوهش:

دانش پژوهان عمیقاً و با دقت در مورد موضوع انتخابی خود تحقیق و مطالعه می کنند.

مبلغ بورسیه:

در طول ترم تحصیلی بعدی (ژوئیه ۲۰۱۷- ژوئن ۲۰۱۸) از ۴ دانش¬پژوه دعوت می¬شود تا ۳ ماه در مؤسسه ی IWM در وین اتریش تحقیق و مطالعه نمایند. آن ها کمک هزینه ای به مبلغ ۲۵۰۰ یورو ماهانه دریافت خواهند کرد. به علاوه مؤسسه ی IWM دفتری با دسترسی به امکانات اداری و پژوهشی، اینترنت و همچنین سایر خدمات رایگان در اختیار آن ها قرار می دهد. همچنین دانش پژوهان برگزیده می توانند کمک هزینه ی سفر به مبلغ ۱۹۰۰ یورو نیز برای سفرهای تحقیقاتی اخذ نمایند. این بورسیه ی تحصیلی اتریش در شهر وین اعطا میگردد.

افراد واجد شرایط:

متقاضیان باید از معیارهای زیر برخوردار باشند:

کمک هزینه های تحصیلی میلنا جسنکا به عنوان جایزه¬ای برای ممتازان در نظر گرفته می شود و به روزنامه نگاران با تجربه ی اروپایی (شامل ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و ترکیه) اعطا می گردد.

متقاضیان باید در مطبوعات، رسانه یا اینترنت به مدت چند سال متوالی روزنامه نگاری کرده باشند و باید دارای سابقه ی حرفه ای عالی باشند.

روزنامه نگاران مبتدی و دانشجویان رد خواهند شد.

ملیت: روزنامه نگاران اروپایی (شامل ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و ترکیه) جهت درخواست برای این بورسیه ها واجد شرایط هستند.

نحوه ی درخواست

متقاضیان باید از طریق فرم درخواست آنلاین درخواست بدهند:

یک پروپوزال کوتاه به زبان انگلیسی (حداکثر ۸۰۰۰ علامت شامل فاصله ها) همراه با توصیف نتیجه ی مورد نظر (کتاب، مقالات، فیلم، تلویزیون یا رادیو)

رزومه

فهرستی از مقالات و کتاب های منتشر شده

مهلت درخواست: ۶ فوریه ۲۰۱۷

 

-برنامهی فولبرایت، ۲۰۱۷-۲۰۱۸

بورسیه ی فولبرایت مخصوص اتریشی هایی است که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایالات متحده دارند. این بورسیه یک یا دو سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را پشتیبانی می کند. متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی از دانشگاهی معتبر یا دانشگاه علوم کاربردی باشند.

سطح دوره:

بورسیه های مقطع کارشناسی ارشد

موضوع مطالعه:

۱٫مدیریت و کسب و کار (MBA و برنامه های مرتبط)

۲٫برنامه های LLM

۳٫داروسازی و پزشکی حیوانات و انسان

مبلغ بورسیه:

مبلغ ۲۵۰۰۰ دلار آمریکا جهت هزینه ی تحصیل و زندگی برای یک سال یا مبلغ ۱۲۵۰۰ دلار آمریکا برای برنامه های دو ساله.

۸۰۰ یورو کمک هزینه ی تحصیلی

تأمین هزینه های بیمه ی سلامت و حوادث

افراد واجد شرایط:

اتباع اتریش

دارا بودن مدرک کارشناسی از یک دانشگاه معتبر یا دانشگاه علوم انسانی

متقاضی باید مقطع کارشناسی خود را در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۱۷ به اتمام رسانده باشد (تاریخ فارغ¬التحصیلی تا ۳۰ اکتبر ۲۰۱۷ ممکن است پذیرفته شود).

ارائه ی پایان نامه مقطع کارشناسی باید تا تاریخ ۱ مه ۲۰۱۸ باشد.

اساساً برنامه های کارشناسی ارشد در مؤسسات معتبر آمریکا واجد شرایط بورسیه ی فولبرایت است. رشته هایی که شامل این بورسیه می شود: مدیریت و کسب و کار (MBA و برنامه های مرتبط)، برنامه های LLM و داروسازی و پزشکی حیوانات و انسان.

در صورت علاقه ی تحصیلی مستند یا تجربه ی حرفه ای مرتبط، این برنامه ها نیز شامل می شود: سیاست، امور و مدیریت عمومی (MPA/MPP)، مدیریت غیرانتفاعی، قانون اساسی، حقوق بشر، حقوق بین الملل عمومی، فلسفه و نظریه ی حقوقی و پزشکی غیربالینی یا سلامت عمومی.

در صورتی که متقاضیان غیر از محل های مطالعاتی برنامه ی فولبرایت ثبت نام کرده باشند، بورسیه تعلق نخواهد گرفت.

متقاضیان واجد شرایط بورسیه ی تحصیلی محققین فولبرایت (محققین و متخصصین) براساس دستاوردهای حرفه ای و سوابق تحصیلی خود از برنامه ی فلوشیپ فولبرایت حذف می شوند.

متقاضیانی که قبلاً بورسیه¬ی دانشجویان فولبرایت، بورسیه ای از BMWF برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا (به جز دوره ی کارآموزی)، بورسیه ی اسکرادینگر (FWF)، فلوشیپ DOC یا APART (OAW) را دریافت کرده اند از این برنامه حذف می-شوند. امکان ندارد دریافت کنندگان جوایز و بورسیه ها بالا بتوانند این کمک هزینه را نیز اخذ کنند.

از آنجا که بورسیه ی فولبرایت از سوی BMWF تأمین و حمایت می شود، دریافت کنندگان بورسیه ی فولبرایت دیگر امکان دریافت سایر بورسیه های BMWF را ندارند.

بورسیه ی فولبرایت به موافقت FSB (هیئت بورسیه ی ویلیام فولبرایت) در واشنگتن دی سی بستگی دارد. بدین ترتیب افرادی که هنگام درخواست در ایالات متحده ساکن هستند عموماً از این بورسیه حذف می شوند. متقاضیانی که تجربه ی چندانی از زندگی در ایالات متحده ندارند ترجیح داده می شوند.

ملیت: دانشجویانی که دارای تابعیت اتریشی هستند می توانند برای بورسیه ی فولبرایت درخواست بدهند.

شرط پذیرش در کالج

شرط ورود: متقاضیان باید دارای یک مدرک کارشناسی از دانشگاهی معتبر یا دانشگاه علوم کاربردی باشند.

مدرک کارشناسی: تاریخ فارغ التحصیلی باید ۱ اکتبر ۲۰۱۷ باشد (تا ۳۰ اکتبر ۲۰۱۷ نیز ممکن است پذیرفته شود)

تاریخ ارائه ی پایان نامه ی مقطع کارشناسی باید حداکثر تا ۱ مه ۲۰۱۸ باشد.

نحوه ی درخواست

جهت درخواست ابتدا توضیحات کمیته اتریشی فولبرایت را مطالعه بفرمایید.

شما می توانید به صورت آنلاین درخواست بدهید.

آخرین مهلت درخواست: تاریخ ۱ مه ۲۰۱۷

 

 

-کمک هزینه ی تحصیلی فردی (فلوشیپ) ماری اسکلودوفسکا کوری مؤسسه ی مطالعات پیشرفته در اتریش، ۲۰۱۷

مؤسسه ی مطالعات پیشرفته (IHS) کمک هزینه¬ی فردی ماری اسکلودوفسکا کوری را در سال ۲۰۱۷ اعطا می کند. متقاضیان تمام ملل واجد شرایط درخواست برای این کمک هزینه ها هستند. هدف این بورسیه بهبود خلاقیت و نوآوری محققین با تجربه ای است که قصد دارند مهارت های خود را از طریق آموزش پیشرفته بین المللی متنوع سازند.  مؤسسه ی مطالعات پیشرفته (IHS) یک مؤسسه ی تحقیقاتی غیرانتفاعی مستقل در مرکز وین (اتریش) است. این مؤسسه متخصصین با تجربه را در زمینه ی اقتصاد، جامعه شناسی و دانشمندان سیاسی را گرد هم می¬آورد یا انتخاب های سیاسی و مسائل اجتماعی و اقتصادی اساسی را مورد بررسی قرار دهد.

سطح دوره:

این بورسیه ها مخصوص مقطع دکترا است.

موضوع پژوهش:

این برنامه از محققین فوق دکترا از هر ملیتی استقبال می کند تا به کمک یک سوپروایزر میزبان از IHS برای بورسیه ی ماری کوری ۲۰۱۷ در زمینه های تحقیقاتی زیر درخواست بدهند:

اقتصاد تجربی و رفتاری

مطالعات تطبیقی انتخاباتی، پارلمانتاریسم در اتحادیه اروپا

جمعیت شناسی، حقوق بازنشستگی و سیاست های اجتماعی

امنیت و سیاست انرژی در اتحادیه اروپا

تحقیقات خدمات بهداشتی، سیاست درمان طولانی مدت و بهداشت

تأثیر نوآوری های علم و فناوری بر جوامع معاصر و آینده

پیش بینی اقتصاد کلان، سیاست های کلان اقتصادی، مالیات

تحول اجتماعی و زیست محیطی در زمینه های جابه جایی، مواد غذایی و یا کار

مبلغ بورسیه: متقاضیان کمک هزینه ای به مبلغ ۴۸۷۰ یورو ماهانه، کمک هزینه ی جابجایی به مبلغ ۶۰۰ یورو ماهانه، کمک هزینه ی تأمین مالی خانواده به مبلغ ۵۰۰ یورو ماهانه دریافت خواهند کرد.

بورسیه ها در اتریش قابل دریافت است.

افراد واجد شرایط:

معیارهای کلی جهت اخذ بورسیه ی ماری کوری:

محققین با تجربه: محققینی که دارای مدرک دکترا یا حداقل ۴ سال تجربه ی تحقیق تمام وقت هستند.

قانون جابه جایی: در زمان مهلت ارائه ی پروپوزال (۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷) محقق نباید به مدت ۱۲ ماه در طول ۳ سال اخیر در اتریش سکونت داشته یا شاغل بوده باشد.

بودجه ی محققین: هزینه ی زندگی ماهانه ۴۸۷۰ یورو، کمک هزینه ی جابه جایی ماهانه حدود ۶۰۰ یورو، هزینه ی تأمین مالی خانواده ماهانه حدود ۵۰۰ یورو.

ملیت: متقاضیان تمام ملل واجد شرایط درخواست برای این فلوشیپ ها هستند.

شرط پذیرش کالج

شرایط ورود: محققین باید دارای یک مدرک دکترا یا حداقل ۴ سال تجربه ی تحقیق تمام وقت باشند.

مهارت زبان انگلیسی: اغلب متقاضیان مستلزم هستند مهارت های زبان انگلیسی یا زبان دیگر را جهت تحصیل و تحقیق ثابت نمایند.

جهت درخواست:

نامه ی توضیحی (شامل اطلاعاتی درباره ی رشته هایی که برای تحقیق و پژوهش درخواست می دهید)

رزومه

یک پروپوزال کوتاه حداکثر ۳ صفحه جهت تحقیق

درخواست شما باید به زبان انگلیسی و تمام و کمال باشد تا مورد بررسی قرار گیرد. لطفاً درخواست خود را تا تاریخ ۱۱ آوریل ۲۰۱۷ ایمیل کنید. نتایج در اواخر ماه مه ۲۰۱۷ اعلام خواهد شد. سپس از متقاضیان برگزیده دعوت خواهد شد تا پروپوزال کامل خود را به سوپروایزر خود ارائه دهند. جهت پیشرفت پروپوزال و ارائه از سوی IHS به متقاضی برگزیده کمک خواهد شد.

مهلت درخواست: تاریخ ۱۱ آوریل ۲۰۱۷

 

-بورسیه های دانشگاه وین برای دانشجویان بین المللی در اتریش، ۲۰۱۷

دانشگاه وین از متقاضیان دعوت می کند که برای برنامه ی کمک هزینه ی تحصیلی درخواست بدهند. این کمک هزینه ها در اختیار متقاضیان دکترا همه ی رشته ها قرار می گیرد. این برنامه یک بورسیه ی فردی است که قصد دارد متقاضیان ممتاز مقطع دکترا را به مدت ۳ سال تأمین مالی نماید. دانشگاه وین یک دانشگاه دولتی واقع در شهر وین در اتریش است. این دانشگاه توسط دوک رودلف در سال ۱۳۶۵ تأسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آلمانی زبان بشمار می رود. جهت درخواست برای این بورسیه مدرک آیلتس یا تافل iBT مورد نیاز خواهد بود.

سطح دوره:

مقطع دکترا در دانشگاه وین

موضوع تحصیل و تحقیق: متقاضیان مقطع دکترا در تمامی رشته ها

مبلغ بورسیه:

دانش پژوهان با توجه به توافق جمعی کنونی با ۳۰ ساعت کار در هفته در دانشگاه وین استخدام می شوند.

دانش پژوهان عضو هیأت علمی شده و از تمام حقوق و وظایف چنین جایگاهی برخوردار می گردند.

بورسیه در اتریش قابل دریافت است.

افراد واجد شرایط:

این برنامه از مقاضیان دکترا در تمامی رشته ها استقبال می کند.

چندان ضرورتی ندارد که متقاضیان در زمان درخواست بورسیه در مقطع دکترا ثبت نام کرده باشند.

متقاضیانی که قبلاً در مقطع دکترا ثبت نام کرده اند: اگر متقاضی قبلاً در مقطع دکترا در دانشگاه وین ثبت نام کرده باشد، تاریخ پذیرش او نباید پیش از ترم تحصیلی تابستان سال ۲۰۱۵ باشد.

متقاضیانی که هنوز ثبت نام نکرده اند: در این صورت پذیرش باید پیش از اکتبر ۲۰۱۷ انجام شود.

اگر متقاضی قبلاً به مدت ۲ سال از منبع دیگری بورسیه دریافت کرده باشد (برای مثال بورسیه OAW-DOC یا اشتغال در دانشگاه) دیگر درخواست برای این بورسیه ممکن نخواهد بود.

اعطای بورسیه برای تحصیلات پاره وقت ممکن نیست. کار مضاعف که به تحقیق مرتبط نباشد نیز ممکن نیست.

متقاضیان به یک سوپروایزر در دانشگاه وین نیاز دارند که در رشته ی پایان نامه ی مورد نظر کار می کند و حداقل باید یک قرارداد ۵۰ درصدی با دانشگاه وین داشته باشد که تا سپتامبر ۲۰۲۰ اعتبار دارد. هنگام درخواست متقاضیان قبلاً باید توسط این سوپروایزر به عنوان متقاضی دکترا پذیرفته شده باشند. سوپروایزر مستلزم است که یک فرم آنلاین را تکمیل نماید تا مراحل درخواست کامل شود.

ملیت: متقاضیان بین المللی و اتریشی

شرط پذیرش کالج

شرط ورود: مراحل پذیرش به این بستگی دارد که متقاضی آخرین مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه وین یا دانشگاه دیگری یا یک دانشگاه علوم کاربردی اخذ کرده باشد.

شرط مهارت زبان انگلیسی: هنگام درخواست متقاضی مستلزم است که دارای مدرک آیلتس آکادمیک یا تافل iBT باشد.

حداقل نمرات مدرک زبان:

تافل iBT: حداقل ۹۰ از ۱۲۰ نمره

آیلتس آکادمیک: حداقل ۵/۶ نمه از ۹ نمره (میانگین نمرات ۵/۶، نمره¬ی نوشتاری ۶)

برخی دانشگاه ها ممکن است نمرات بالاتری را درخواست کنند.

نحوه ی درخواست الین نوع از  بورسیه تحصیلی اتریش:

یک درخواست کامل شامل بخش های زیر است:

فرم درخواست آنلاین، درخواست کوتاه به زبان آلمانی یا انگلیسی

بارگذاری رزومه (حداکثر ۳ صفحه به زبان آلمانی یا انگلیسی)، نباید شامل اطلاعاتی نظیر عکس، نام، آدرس ایمیل با نام متقاضی)

بارگذاری پروپوزال تحقیق (حداکثر ۱۰ صفحه شامل فهرست منابع). پروپوزال باید حاوی اطلاعاتی به روز و همچنین جزئیات روش های تحقیق، برنامه ی زمانی و اطلاعاتی در مورد پیشینه ی موضوع باشد. پروپوزال نباید حاوی تصویر و نام متقاضی باشد.

مهلت درخواست: ۱۳ ژانویه ۲۰۱۷٫ سوپروایزر باید پیش از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ پذیرش را اعلام نماید. همچنان که در مقاله اخیر ذکر شد اخذ بورسیه تحصیلی در اتریش تابع قوانین خاص خود است به همین جهت پیشنهاد میگردد جهت اخذ بورسیه تحصیلی در اتریش و مهاجرت تحصیلی به اتریش به وکیل مهاجرت به اتریش مراجعه فرمایید و راهنمایی و مشاوره تخصصی در خصوص اقامت در اتریش از طریق تحصیل و طرق دیگر مهاجرتی نظیر اقامت کاری در اتریش یا سرمایه گذاری برای اخذ اقامت اتریش دریافت نمایید. همچنین شما میتوانید از طریق  Website های معتبر دولتی این کشور، به طور کامل انواع بورسیه تحصیلی اتریش را بشناسید.

نگارنده : امید جلالی فراهانی

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *