اعزام دانشجو به دانمارک

اعزام دانشجو به دانمارک

همانگونه که مطلع هستید را های مهاجرت گوناگون است ، که یکی از پرطرفدارترین را ه های آن مهاجرت تحصیلی می باشد . کشور دانمارک می تواند یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی به اروپا باشد . افرادی که قصد مهاجرت  تحصیلی به این کشور را دارند می توانند از طریق اعزام دانشجو به دانمارک اقدام نمایند . اعزام دانشجو به دانمارک شرایط و قوانین خاص خود را دارد . اگر شما متقاضی مهاجرت تحصیلی به دانمارک هستید بهتر است از طریق موسسه MIE که مجوز  اعزام دانشجو به دانمارک را دارند اقدام نمایید . این موسسات با تکیه بر وکلای مهاجرتی ذبده و آشنایی با قوانین بین المللی ، اعزام دانشجو به دانمارک را سهل تر از هر موسسه دیگری انجام می دهند . این مقاله در رابطه با اعزام دانشجو به دانمارک نگارش شده است ، امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید اطلاعات لازم در رابطه با اعزام دانشجو به دانمارک کسب نمایید .

پادشاهی دانمارک کوچکترین کشوردر منطقه اسکاندیناوی در اروپا می باشد و به عنوان پل ارتباطی کشورهای این منطقه و کشورآلمان محسوب می شود . پایتخت این کشور شهر کپنهاک می باشد و زبان رسمی کشور، زبان دانمارکی است .

این کشور عضو شینگن است که بنابراین دارا بودن اقامت این کشور به متقاضی این امکان می دهد تا بین ۲۶ کشور عضو شینگن ( آلمان ،  اتریش ، استونی ، ایسلند ، ایتالیا ،  بلژیک ، جمهوری چک ، دانمارک ، فنلاند ، فرانسه ، یونان ، مجارستان ، لتونی ، لیختن اشتاین ، لیتوانی ، لوکزامبورگ ، مالت ، هلند ، نروژ، لهستان ، پرتغال ، اسلواکی ، اسلوانی ، اسپانیا ، سوئد ) به طورآزادانه و بدون در یافت ویزا و کنترل های مرزی سفر نمایند . دانمارک به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا که از واحد پول یورو استفاده  نمی‌کند و واحد پولی آن کرون دانمارک است .  اقتصاد کشور دانمارک در چند سال گذشته به دلیل رشد خصوصی‌ سازی توسعه زیادی یافته است . البته افزایش صادرات و سرمایه‌ گذاری نیز نقش مهمی در این توسعه اقتصادی کشوردانمارک ایفا کرده است .

 

دانشگاه های برتر دانمارک :

جستجوی دانشگاه های برتردانمارک و انتخاب بهتربن گزینه برای تحصیل در دانمارک امر بسیار مهمی است . رتبه بندی دانشگا هها می تواند بهترین کمک را برای انتخاب موسسات عالی در سطح جهان به شخص متقاضی کند . دانشگاه هایی که در شاخص های بالا هستند مطمئنا مزایایی دارند که آنها را مورد توجه قرار داده است که می تواند کیفیت بالای آموزش ، نمرات بالای دانشجویان ، مقالات علمی ، برنامه ها ی تحقیقاتی ، تمرکز بین المللی و… باشد .

در جدول زیر به رتبه بندی ۷ دانشگاه دانمارک در سطح جهانی  در سال ۲۰۱۷ اشاره می کنیم .

دانشگاه های کشور دانمارکرتبه بندی علمی دانشگاه های دانمارک در سال ۲۰۱۷دانشکده ها
دانشگاه آرهوس۹۸

 

 

مدرسه  بازرگانی ، الهیات ، علوم بهداشت ، مدرسه آموش ، علوم انسانی
دانشگاه کپنهاگ۱۲۰علوم و دارو سازی ، الهیات ، حقوق ، علوم بهداشت ، علوم اجتماعی ، علوم انسانی
دانشگاه فنی دانمارک (DTU)۱۷۶دانشگده  مهندسی ، بیولوژی سیستم ، نانو ، ریاضیات ، فضا ، شیمی و محیط زیست
دانشگاه آلبورگ۲۰۱علوم انسانی ،علوم اجتماعی ، مهندسی و علوم
مدرسه کسب و کار کپنهاگ۲۵۱دانشکده ها ی زبان مدرن و مدیریت بازرگانی
دانشگاه جنوب دانمارک۲۵۱علوم انسانی ، مهندسی ، علوم بهداشت ، علوم  اجتماعی
دانشگاه روسکیلده۵۰۱علوم اجتماعی ، علوم انسانی و علوم طبیعی

 

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانمارک :

طول دوره کارشناسی در کشور دانمارک ۴ سال می باشد . معمولا زبان تدریس در مقطع کارشناسی دانمارکی است ولی برای پذیرش از دانشگا ه های کشور دانمارک ارائه مدرک زبان دانمارکی الزامی نیست البته مشروط بر اینکه در حد محاوره های روز مره دانایی زبان دانمارکی را داشته باشد . دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۰ ساعت در طول هفته اجازه کار دارند و میانگین حقوقی در هر ساعت ۸ تا ۱۰ یورو می باشد . تسلط بیشتر از زبان دانمارکی شانس پیدا کردن کار و موفقیت در کار را برای دانشجوی متقاضی بالا می برد .

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک :

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگا ه های کشور دانمارک ۲ تا ۳ سال می باشد . برای ورود به این مقطع نمرات بالا در مقطع کارشناسی امری مهم می باشد . زبان تدریس در مقطع کارشناسی ارشد انگلیسی است و دانشجو باید برای ورود به این مقطع مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ را ارائه دهد . دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در کشور دانمارک در طول هفته ۲۰ ساعت اجازه کار دارد و میزان حقوق بین ۸ تا ۱۰ یورو می باشد . همانطور که در قبل از این نیز اشاره شد دانستن زبان دانمارکی در دست یافتن به کار در کشور دانمارک امر بسیار مهمی است .

 

تحصیل در مقطع دکترا در دانمارک :

دانشجوی متقاضی برای تحصیل در این مقطع می تواند بورسیه دریافت کند . و حتی در این مقطع می تواند برای پژوهش هایی که انجام می دهد حقوق دریافت کند و به نوعی شغل محسوب می شود . طول دوره دکترا معمولا ۴ سال است . و دانشجو اجازه ۳۰ ساعت کار در طول هفته را دارد .

برای دریافت بورسیه در مقطع دکترا رقابت بسیار زیاد است لذا دانشجو برای دریافت آن باید مدارک زیر را داشته باشد :

_ مدرک کارشناسی از دانشگاه های معتبر

_پایان نامه ای قوی مقطع کارشناسی

_مدرک زبان آیلتس ۶٫۵

_ جلب نظر یک استاد به عنوان استاد راهنما

_مقالات بین المللی و دیگر تالیفات معتبر

 

هزینه تحصیل در دانمارک :

متقاضیانی که درکشور دانمارک اقامت دارند می توانند در دانشگاه های این کشور به طور رایگان تحصیل نماید . دیگر دانشجویان مبنی بر مقطع تحصیلی ، رشته تحصیلی و دانشگاه باید به طور میانگین در سال ۴۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ کرون شهریه پرداخت نمایند .

 

در نهایت می توان گفت که در اثرازدیاد مهاجرت به کشور های اروپایی در سالهای اخیر و سیاست های سختگیرانه دولت کشور دانمارک اعزام دانشجو به دانمارک کار آسانی نیست . با این حال شما عزیزان با مشاوره با وکلای مهاجرتی در موسسه MIE می توانید اطلاعات دقیقتری جهت اعزام دانشجو به دانمارک کسب کنید . علاوه بر اعزام دانشجو به دانمارک شما می توانید به کشورهای مثل آلمان و نروژو… که سیستم پذیرش دانشجو آسان تر و هزینه تحصیل نیز رایگان می باشد بی اندیشد.

 

نگارنده: علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *