تحصیل در دانمارک

تحصیل در دانمارک

همانگونه که مطلع هستید امر مهاجرت راه های گوناگونی دارد به خصوص مهاجرت تحصیلی ،  بعید نیست که تحصیل دردانمارک  هدف خیلی از اشخاص  باشد و یکی از اساسی ترین مسائلی که  قبل از انجام هر کاری در مورد تحصیل  دردانمارک باید مورد توجه قرار گیرد مسئله هزینه زندگی و تحصیل می باشد . هزینه ها در کشورها متغیر است ، برای هر دانشجویی که تمایل به  تحصیل دارد ، یکی از مهمترین مسائلی است که باید از آن مطلع شد . ما در این مقاله ( تحصیل دردانمارک) قصد داریم تا با بیان موضوعات مهم که در ذهن شما  ابهاماتی  را درباره تحصیل در دانمارک به وجود آورده  است بیان کنیم . امیدوار هستیم تا در این مقاله (تحصیل در دانمارک ) به شما عزیزان کمک شایانی شود . حال این سوال مطرح می گردد که آیا هر کس می تواند در حین تحصیل خود ، کار دانشجویی پیدا کند یا خیر ؟ هزینه های لیسانس و دیگر مقاطع در سال چه مقدار است ؟ آیا به مدارک زبان نیاز می باشد ؟

تحصیل در مدارس دانمارک

در کشور دانمارک دوره ی مهد کودک بصورت اجباری نخواهد بود . دوره ی ابتدایی در کشور دانمارک ۱۰ سال  به طول خواهد انجامید . پس از اتمام دوره ی ابتدایی دوره ی دبیرستان به مدت ۳ سال می باشد . لازمه ورود به دانشگاه گذراندن ۱۳ ساله تحصیلی و داشتن مدرک دیپلم است .

مزایای ادامه تحصیل در دانمارک

یکی از مزیتهای  ادامه تحصیل در دانمارک مقطع تحصیلی فوق دیپلم (AP) که متقاضی با دارا بودن مدرک دیپلم فنی و حرفه ای، و بدون مدرک پیش دانشگاهی می تواند برای ورود به این مقطع اقدام نماید. طول دوره ی AP بین ۲ الی ۲.۵ سال می باشد و پس از کسب این مدرک دانشجو می تواند وارد بازار کار گردد و یا جهت ادامه ی تحصیل در مقطع لیسانس اقدام کند.

کشور دانمارک با توجه به بازار مناسبی که برای رشته هایی نظیر کشاورزی،علوم مهندسی و رشته هایی مشابه این رشته ها جهت کار در این کشور فراهم آورده است بیشتر مورد توجه اشخاصی بوده است که بدنبال یافتن شغل مناسب در کشور های اروپایی خواهند بود. همیشه بازار کار مناسب در یک کشور باعث ایجاد انگیزه در تحصیل می گردد . با تحصیل در دانشگاه های  معتبردانمارک هم از کیفیت تحصیلی و هم از کیفیت زندگی در آینده بهره مند خواهید شد.

حق کار در مقطع لیسانس

دانشجویان مقطع لیسانس کشور دانمارک مجوز کار در محدوده ای ۱۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این اشخاص حدودا بین ۸ الی۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند به آسانی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال مهیا کند . پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به فاکتورهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشورها، تجربه کاری، ویژگی های فرد و چندین عامل دیگر وابسته است.

 

زبان تدریس

با توجه به اینکه عموم رشته ها به غیر از زیر گروه های پزشکی و هنر در  اتحادیه اروپا در مقاطع فوق لیسانس و دکتری به زبان انگلیسی و تعداد محدودی از رشته های  مقطع لیسانس  به زبان انگلیسی ارائه میگردند . اخذ مدارک زبان  تافل و آیلتس بسیاردشواراست فرصتی فراهم شده است که که دانشجویان بین المللی  بتوانند در کشورهای اتریش، سوئد و دانمارک بدون نیاز به مدرک زبان به تحصیلات خود ادامه دهند والبته هر یک شرایط خاص خود را دارند.

در کشور دانمارک امکان ادامه تحصیل بدون مدرک زبان حتی از مقطع دیپلم نیز مقدور می باشد . البته مشروط به اینکه متقاضی دارای سطح زبان در حد روزمزه باشد . پس حداقل برای شروع  تحصیل در دانشگاه های  کشور دانمارک  و زندگی  در این کشورقاعدتا سطح زبان شما باید در حد باشد . البته تجربه نشان داده است که حضور در یک کشور برای یادگیری آن زبان همیشه مفید بوده  است و سرعت یادگیری را بیشتر خواهد کرد. پس شما با داشتن حداقل دانش زبان انگلیسی می توانید هم زبان انگلیسی خود را تقویت کنید وهم به مرور زمان  زبان دانمارکی را فرابگیرید . البته اگر سطح زبان شما پایین تر از حد معمول باشد در این مورد تا قبل از ارائه پذیرش متقاضی مهلت دارید که سطح زبان خود را افزایش داده و پس از مصاحبه از طریق اسکایپ پذیرش خود را دریافت کنید . تحصیل در دانمارک بدون مدرک زبان سکوی پرشی برای تحصیل در اروپا و کار در اتحادیه اروپا است .

تحصیل رایگان در دانمارک با کمک هزینه

چنانچه دانشجویی دارای سوابق تحصیلی خوبی باشد به عبارتی دیگر دارای معدل بالای ۱۷ در مدرک زبان IELTS  با نمره ۵/۶ باشد میتواند از این تسهیلات استفاده نموده و نه تنها تحصیلات خود را بصورت رایگان ادامه دهد حتی امکان دریافت کمک هزینه زندگی نیز برای او وجود دارد ،  البته برای دختران امکانپذیر است .

به عنوان  مثال :

اگر شخص جهت دوره لیسانس از کشور دانمارک پذیرش اخذ کند تحصیلات رایگان خواهد بود و حدود ماهی ۲ هزار کرون کمک هزینه دریافت مینماید و چنانچه پذیرش فوق لیسانس داشته باشد حدود ۴ هزار کرون کمک هزینه دریافت خواهند کرد که هزینه زندگی با  ۴ هزارکرون پوشش داده میشود . . دقت نمایید که داشتن معدل بالا و مدرک آیلتس الزامی است ولی نوع دانشگاه مطرح نیست و مسلما هرچه سابقه آکادمیک بهتری داشته باشید این شانس افزایش خواهد یافت . رشته های زیر با شرایط  ذکر شده امکان پذیرش همراه با کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه را دارا می باشند .

بهداشت عمومی در مقطع فوق لیسانس (Public Health)

شرایط لازم :

معدل بالای ۱۶ وداشتن مدرک آیلتس با نمره ۶.۵

 

شرایط کمک هزینه تحصیلی در مقطع لیسانس در رشته های مدیریت و کامپیوتر و فنی

 

مدیریت بازرگانی

طراحی صفحات وب

نرم افزار کامپیوتر

فشن دیزاین

مدیریت فنی

 

داشتن دیپلم و همچنین مدرک پیش دانشگاهی با معدل بالای۱۶ سن زیر ۲۴ سال

کمک هزینه تحصیلی شامل ماهیانه حقوق و معافیت از پرداخت شهریه خواهد بود .

هزینه ی زندگی و تحصیل در دانمارک

تحصیل برای دانشجویان کشور های اتحادیه اروپا رایگان می باشد . اما شهریه تحصیلی برای همه ی دانشجویان بطور سالیانه در حدود ۶هزارتا ۱۶ هزار یورو معادل ۴۵ هزارتا ۱۲۰ هزار کرون دانمارک میباشد. در نگاه کلی هزینه ی زندگی و تحصیل در دانمارک بدین صورت است که هزینه ی زندگی در دانمارک ماهیانه ۶۰۰ الی ۹۰۰ یورو خواهد بود و در دوران دانشجویی هفته ای ۲۰ ساعت اجازه ی کارخواهید داشت . هزینه ی تحصیل در دانمارک سالیانه ۴۰ میلیون تومان می باشد. مقطع دکترا رایگان است و شغل محسوب می گردد .

تحصیل در مقطع دکترای دانمارک

کشور دانمارک برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل می باشند ، حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا ۲۰۰۰ دلار را مدنظر قرار می دهند، لذا دانشجویان مقطع دکترا رقابت بسیار سختی را در راستای  اخذ بورسیه دکترا در کشور دانمارک پیش رو خواهند داشت .

در جهت اخذ بورسیه ی تحصیل مقطع دکترا در کشور دانمارک شخص متقاضی می بایست فاکتورهای ذیل را احراز نماید :

در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر_

اخد مدرک دال بر تسلط کافی و زبان انگلیسی حداقل آیلتس  ۶٫۵_

یک استاد راهنما که تز دکترا فرد را پشتیبانی می نماید .supervisor_

داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی ، کتاب _

 

در پایان شایان ذکر است که مهاجرت از طریق تحصیل در  دانمارک دارای شرایط و پیچیدگی های خاص خود می باشد که شما عزیزان می توانید با مراجعه  به  موسسه MIE و استفاده از وکلای مجرب  از این فرصت استثنایی بهره مند شوید. امیدوارم با مطالعه این مقاله از شرایط تحصیل در دانمارک  آگاهی های لازم را کسب کرده باشید و بتوانید با این اطلاعات تصمیم صحیح تری برای مهاجرت از طریق تحصیل در دانمارک بگیرید .

 

نگارنده: علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *