اقامت پس از تحصیل در هلند

اقامت پس از تحصیل در هلند

مهاجرت به هلند طبق آمار از گزینه های پر متقاضی بین کشور های اتحادیه اروپا بوده است ، که شهروندان زیادی در پی اقدام جهت مهاجرت تحصیلی به هلند بوده اند و سوالی که اکثر دانشجویان متقاضی تحصیل در هلند دارند اقامت پس از تحصیل در هلند است ، اینکه دانشجویان پس از تحصیل در هلند از چه طرقی می توانند اقامت هلند را کسب کنند اولین مسئله امروز متقاضیان اقامت پس از تحصیل در هلند است . با توجه به اینکه در این مقاله تمامی طرق مهاجرت به هلند را توضیح خواهد داد و بیشتر تلاش شده است تمام قوانین مهاجرتی هلند را در نظر داشته باشید که بتوانید پس از تحصیل به اقامت پس از تحصیل در هلند دست یابید و به این ام بتواند به اخذ تابعیت هلند ختم شود ، پیشنهاد می شود در این موارد به وکیل مهاجرتی متخصص مراجعه نماید و از تمام قوانین مهاجرتی هلند مطلع شوید .

با توجه به قوانین مهاجرتی هلند متقاضیانی که قصد مهاجرت به هلند دارند به دو دسته مهاجرین موقت و دایم تقسیم می شوند ، در حقیقت اگر متقاضیان اقامت پس از تحصیل در هلند از نظر مالی تامین باشند ولکن سایر مدارک را تکمیل نکنید یا به طور ناقص به سفارت ارائه دهید در نهایت با مشکی بزرگ رو به رو خواهند شد. طریق اول اقامت پس از تحصیل در هلند ، راه ازدواج در هلند است ، لذا شرایطی دارد که به آن خواهیم پرداخت ، در ابتدا برای اخذ اقامت پس از تحصیل در هلند همسر شما باید تابعیت هلند را داشته باشد نه اقامت موقت این کشور را ، به عبارتی باید شخص پاسپورت هلند را داشته باشد . دومین شرط اقامت پس از تحصیل در هلند از طریق ازدواج ، سن متقاضیان است که بالای ۲۱ سال باشد و باید توجه داشته باشید که آدرس هر دو باید در ارائه به اداره مهاجرت یکسان باشد . نکته پایانی اخذ اقامت پس از تحصیل در هلند از طریق ازدواج در هلند این است که همسر هلندی شما باید شما را ساپورت مالی کند و با نشان دادن نامه کاری و یا تمکن مالی مناسب بتواند شما را حمایت کند .

طریقه دوم اقامت پس از تحصیل در هلند اعلام پناهندگی است ولکن این راه اصلا مورد تائید و اعتبار نیست و باید خار نشان کنم که تا زمانی که می توانید به صورت قانونی به فکر اقامت پس از تحصیل در هلند باشید حتی فکر کردن به این راه اصلا به صلاح شما دانشجویان عزیز نخواهد بود . اگر قصد اقامت پس از تحصیل در هلند را دارید و جویای کسب تجربه در هلند می باشید قانون مهاجرتی کشورها راه های مطمئن و حقوقی حتی با هزینه های مقرون به صرفه به شما پیشنهاد خواهند کرد .

طریق چهارم اقامت پس از تحصیل در هلند سرمایه گزاری و ثبت شرکت که با توجه موقعیت جغرافیایی کشور هلند و موارد بسیار زیاد می توان گفت شاید از مناسب ترین راه ها در این کشور است . به علاوه هلند جهت تامین نیروی متخصص با شهروندان و ایجاد بازار کار اقدام به ارائه اقامت دائم به سرمایه گذاران بین المللی کرده است. در یکی از برنامه های سرمایه گذاری  سرمایه گذار می بایست حدوداً ۳۶۰۰۰ دلار را در تجارت خود هزینه کند ضمن اینکه این تجارت می بایست مورد تایید و مورد نیاز دولت هلند باشد . اینکه بیزینس پلن شخص متقاضی اقامت پس از تحصیل در هلند از طریق سرمایه گذاری در هلند تائید شود موضوعی مهمی است .

قوانین مهاجرتی بیشتر در زمینه سرمایه گذاری در هلند به نفع افرادی است در این کشور اقامت یک ساله داشته اند ، زیرا افرادی که به رق مختلف از جمله تحصیل وارد هلند می شوند بهتر بازار کار هلند را می شناسند و به آن آشنایی دارند و می توانند پس از تحصیل به فکر اقامت پس از تحصیل در هلند از طریق سرمایه گذاری در هلند باشند . لازم به ذکر است که این سرمایه گذاری ها امتیازی است و افرادی که در این کشور تحصیلات داشتند می توانند امتیاز بیشتری داشته باشند و این سرمایه تنها با استخدام فارغ التحصیلات دانشگاه های هلند و نشان دادن تمکن مالی و گردش مالی تمدید خواهد شد .

راه دیگر  اقامت پس از تحصیل در هلند ، کار در هلند می باشد که بسیار مورد توجه فارغ التحصیلان هلند قرار گرفته است . اگر شما میخواهید اقامت پس از تحصیل در هلند  از طریق کار در هلند داشته باشید باید توجه داشته باشید که در هلند با توجه به ملیت شما و یا وضعیت اقامت شما تعیین میگردد که آیا نیاز به مجوز کار در هلند دارید یا بدون آن هم میتوانید کار کنید . هلند فضای مناسبی برای کار نیروهای بین المللی فراهم نموده است و میزان مالیاتی که نیروهای مهاجر در اثر کار در هلند می بایست پرداخت نمایند ۳۰ درصد می باشد . لازم به ذکر است که متقاضیان اقامت پس از تحصیل در هلند  از طریق کار در هلند ۳ الی ۵ سال با این شرایط کار کند می تواند اخذ اقامت دائم هلند را نماید.

در آخرین راه شاید می توان حتی ادامه تحصیل را به دانشجویان متقاضی اقامت پس از تحصیل در هلند پیشنهاد داد که دانشجویان پس از فراغت از تحصیل می توانند با ورود به مقاطع بالا تر اقامت پس از تحصیل در هلند بگیرند و سپس با داشتن وقت مناسب به یکی از طرق مذکور دست پیدا کنند .

در پایان باید خاطر نشان کرد اخذ اقامت هلند از طرق مختلف مذکور امکان پذیر است ، لذا دانشجویانی که متقاضی اقامت پس از تحصیل در هلند هستند باید توجه داشته باشند که تمام قوانین مهاجرتی هلند را از جمله : ازدواج در هلند ، تحصیل در هلند ، کار در هلند ، سرمایه گذاری در هلند و طرق خاص دیگر را باید وکیل مهاجرتی جویا شوید تا بتوانید اطلاعات کافی و درستی داشته باشید .  لازم به ذکر است که مهاجرت به هلند و پس از آن اقامت پس از تحصیل در هلند یک مسئله مهاجرتی است که قطعا باید در زمینه امور مهاجرتی  بررسی شود .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *