ویزای کار مالزی

ویزای کار مالزی

همانطور که می دانید راه ها و قوانین مهاجرت به کشورها از جمله مهاجرت به کشور مالزی گوناگون می باشد .کشور مالزی از جمله توسعه یافته ترین کشورهای جنوب شرقی قاره آسیا می باشد .یک از راه های مهاجرت به این کشور ، در یافت ویزای کار مالزی می باشد .به دلیل اقتصاد مناسب این کشور و هزینه های زندگی مناسب افراد زیادی مشتاق دریافت ویزای کار مالزی می باشند .دریافت ویزای کار مالزی همانند سایر کشور ها قوانین و شرایط خاص خود را دارد .اگر قصد مهاجرت به این کشور ،از طریق ویزای کار مالزی را دارید بهتر است از شرایط آن آگاه باشید تا بتوانید تصمیم صحیح تری برای مهاجرت کاری به مالزی بگیرید .ما در این مقاله سعی بر این داریم که شما عزیزان را از قوانین دریافت ویزای کار مالزی مطلع سازیم .

مالزی یکی از کشورهای توسعه یافته آسیایی می باشد . پایتخت آن کوالالامپور است اما وزارتخانه‌ها و مراکز اداری آن در شهر پوتراجایا مستقر شده اند. واحد پول کشور مالزی رینگیت و زبان  مردم آنها مالایی است. رشد اقتصادی در چند دهه اخیر باعث اشتیاق متخصصان جهت مهاجرت به مالزی شده است . اولین گام جهت دریافت ویزای کار مالزی داشتن یک کارفرما است . متقاضیانی که خواهان کار در مالزی هستند می بایست  مجوز کار دریافت نمایند ودر ویزایی آنها اجازه کار اعمال شود .کشور مالزی برای افرادی که بدون مجوز و به طور غیر قانونی در این کشور مشغول به کار شوند مجازات ها سختی در نظر می گیرد . همچنین همراهان شخص متقاضی (همسر و فرزندان ) اگر بخواهند در این کشور مشغول به کار شوند نیز باید مجوز کار داشه باشند .

به منظور به دست آوردن اجازه کار، می بایست از اعتبار گذرنامه حداقل ۱۸ ماه باقی مانده باشد. اجازه کار معمولا برای دوره های بین شش ماه تا پنج سال صادر خواهد شد. همچنین برای کارفرمایان، هر گونه اطلاعات مربوط به روند ویزا مورد نیاز و یا فرم های مورد نیاز، در دسترس در وب سایت رسمی ااداره مهاجرت مالزی موجود است .

 

انواع ویزای کاری  در مالزی :

بسته به نوع شغل  و مهارت مورد نظر ، مراحل منحصر به فرد در به دست آوردن اجازه کار منتشر شده است.باید توجه داشت در تمامی

  • استخدام با تایید کارفرما : این نوع ویزای کار ، برای کارگران با مهارت های خاص و معمولا برای کار های فنی و مدیریتی می باشد . حداقل مدت که صادر می شود معمولا ۲ سال است. استخدام کارگر خارجی باید توسط کمیته خارج از کشور و یا سازمان نظارتی مربوطه تایید شده است.
  • اشتغال موقت با تایید کارفرما : برای اشتغال مدت زمان زیر ۲ سال و یا اینکه شغل مورد نظربا حقوقی کمتر از RM 5000 در ماه می باشد .این ویزا برای کارگران غیر ماهر یا نیمه ماهر در تولید، کشاورزی، ساخت و ساز و خدمات می باشد. قبل از اجازه کار باید جهت سهمیه از وزارت امور خارجه تایید گرفت .
  • ارائه خدمات حرفه ای با تایید کارفرما : متقاضی از کشور مبدا خود برای یک شرکت مالزیایی خدماتی خاص انجام می دهد و معمولا برای ۶ ماه صادر می شود . این ویزابه طور معمول برای کارشناسان فنی و کارآموزان، و همچنین به عنوان داوطلب مناسب است .

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار مالزی :

به طور کلی، مدارک مورد نیاز برای تقاضا مجوز کار در مالزی به شرح زیر می باشد :

_نامه درخواست و نامه انتصاب ازسوی کارفرما در مالزی

_ قرارداد کار

_فرم های درخواست ویزا مربوطه

_نامه تایید از وزارت کار کشور مالزی

_رسید اصلی پرداخت نرم افزار

_کپی از پاسپورت متقاضی

_عکس متقاضی

_ CV و مدارک تحصیلی

_گزارش های پزشکی از کشور متقاضی که توسط توسط وزارت بهداشت مالزی تایید شده باشد .

 

چگونگی کار در مالزی :

کشور مالزی در مسیر تبدیل شدن به یک کشور بسیار توسعه یافته، با اقتصادی شکوفا و بازار کار با ثبات است. با این حال، این موضوع لزوما  اشتغال را برای  مهاجران تضمین نمی کند .به منظور حفاظت از نیروی کار بومی دولت مالزی محدودیت هایی را برای اتباع خارجی تعیین کرده است . اتباع خارجی بسته به نوع شغلی که دارند  برای حداکثر ۵ تا ۱۰ سال اجازه کار در کشور مالزی را خواهند داشت . شرکت ها نیز محدودیت هایی در تعداد افرادا خارجی دارند  شرکتها همچنین نیاز به رعایت محدودیت در تعداد استخدام کارگران خارجی، و تنها می تواند در صورتی می توانند یک تبعه خارجی استخدام نمایند که هیچ کارگر مالزی به همان اندازه واجد شرایط برای موقعیت شغلی  در دسترس نباشد .

جذب کارگران خارجی معمولا تنها در بخش های خاص در کشور مالزی ، مانند کسب و کار الکترونیکی مورد نیاز می باشد. علاوه بر این، چشم انداز شغلی به طور کلی بسیار کم و افزایش دستمزد  کارگران نادر است. همچنین کشور مالزی در نظر دارد برای آموزش نیروی کار ملی خود را برای رقابت بین المللی آماده نماید  . این مساله می تواند پیدا کردن کار در مالزی را برای کارگران ماهر خارجی  دشوار نماید . با این حال، با وجود بیش از ۵۰ شرکت خارجی و بین المللی که در این کشور فعالیت دارند هنوز هم فرصت های خوبی برای پیدا کردن کار وجود دارد و متقاضی برای جستجوی کار نیاز به کمی تلاش و پشتکار دارد .

 

نحوه جستجوی یک شغل در مالزی :

جستجوی کار در مالزی از چند طریق امکان پذیر می باشد .موسسات کاریابی ، سایت های کاریابی ، روزنامه ها و مجلات .

اما معمول ترین راه برای جستجوی کار در کشور مالزی سایت های کاریابی می باشد برای مثال، www. eetjobs.com.my

همچنین  روزنامه ها ی محلی و منطقه ای در این کشور که به زبان انگلیسی نیز چاپ می شوند راه مناسبی برای جستجوی کار می باشد .

 

 

شرایط کارو میزان دستمزد در مالزی :

قانون استخدام کشور مالزی هفته های کاری ۴۸ هفته تعریف می کند، با حداکثر ۸ ساعت در روز و شش روز در هفته. سن کارگران واجد شرایط برای کارگران کشور ۱۴ سال می باشد .با این حال، مقررات حمایتی خاصی را پوشش نوجوانان در سن ۱۴ تا ۱۶ در نظر گرفته شده است . کودکان زیر ۱۴ سال نیز می توانند  کار م کنند، اما تنها شش ساعت در روز و در زمینه های بسیار محدود است. متوسط ماهانه حقوق و دستمزد ماهیانه در کشور  پس از کسر مالیات ۳٫۴۵۱٫۰۲RM است . لازم به ذکر است تمام بر حسب واحد پول مالزی رینکینگ می باشد .

 

ساعات کار در مالزی :

ساعات اداری عادی در مالزی ۰۹:۰۰-۱۷:۰۰ از دوشنبه تا جمعه، و بسیاری از کسب و کار و سازمان های دولتی نیز تا ظهر در روزهای شنبه باز است.

 

تعطیلات در مالزی :

در قانون کارکشور مالزی مجموعه حداقل ۱۰ روز مرخصی با حقوق در سال را برای کارگران در نظر گرفته شده است. که به نسبت سایر کشور ها کمتر به نظر می رسد . اما باید در نظر داشت که تعطیلات رسمی و مذهبی  این کشور بسیار زیاد است .

 

قرارداد کاری :

اگر دوره ای اشتغال در یک شرکت مالزیایی طولانی تر از ۱ ماه باشد ، یک قرارداد کتبی اجباری است. حداقل شرایط لازم برای محتوای قرارداد در قانون استخدام کشور مالزی ۱۹۵۵ تنظیم شده است. در این قرارداد باید اطلاعات اختصاصی کارگر ،صمت ، شرایط و ضوابط مربوط به ساعت کارهفتگی یا ماهانه کار ، آزادی مشروط و ختم، اضافه کاری و تعطیلات، و همچنین مقدار دستمزد و عنوان دقیق از کار قید گردد. یک کارفرما ممکن است شرایط خاص خود در بندهای قرار داد کاری ایجاد کند ، اما باید حداقل الزامات قانون استخدام کشور مالزی  در نظر گرفته شود .

اضافه کاری در کشور مالزی :

دستمزد اضافه کاری کمتر از ۱٫۵ برابردر یک ساعت  در یک روز کاری عادی است، ۲ بار در روز و ۳ بار در یک روز تعطیل اجازه استراحت دارد.باید توجه داشت که مقدار کل اضافه کاری در هر ماه نباید از ۱۰۴ ساعت در ماه تجاوز کند.

 

در نهایت از آنچه که در این مقاله ذکر شد می توان این نتیجه را گرفت که متقاضی برای  دریافت ویزای کار مالزی می بایست  در این کشور کار فرما داشته باشد . ۳ نوع ویزای کارمالزی وجود دارد که شرایط متقاضی و کارفرمای مربوطه آن را تعیین می نماید . پیشنهاد ما این است  قبل از اقدام جهت دریافت ویزای کارمالزی تحقیقات لازم در رابطه با تحصیل در این کشور نیز بپردازید .شما می توانید از طریق تحصیل وارد این کشور شوید ،سپس با آشنایی از شرایط به راحتی در این کشور مشغول به کارشوید . توصیه می کنیم جهت هر گونه امرمهاجرتی از موسسه MIE که دارای وکلای مهاجرتی هستند و با قوانین بین المللی آشنایی دارند اقدام نمایید . این موسسات با تجاربی که دارند می توانند در کوتاه ترین زمان با توجه به شرایط شما به مقصد محاجرتی تان می رسانند .

نگارنده: علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *