پناهندگی در سوئیس

پناهندگی در سوئیس

پناهندگی در سوئیس نیز مانند پناهندگی در کشورهای دیگر شرایط مناسبی را  دارا نمی باشد به اینصورت که افراد برای پناهندگی در سوئیس باید شرایط بسیار سختی را تحمل نمایند تا بتوانند از دولت سوئیس اجازه ی اقامت را دریافت نمایند و در نهایت پناهندگی در سوئیس مورد تایید این کشور قرار بگیرد به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله به توضیح پناهندگی در سوئیس می پردازیم .

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

البته مدنظر داشته باشید که بعد از اینکه وارد کشور سوئیس شدید چطور می توانید پناهندگی در سوئیس را اخذ نمایید و آیا این امر به نفع شما می باشد یا نه و این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد .و شما می توانید در این زمینه از وکیل مهاجرت به سوئیس راهنمایی های لازم را دریافت نمایید . پناهندگی در سوئیس چگونه می باشد ؟ نحوه ی تعیین هویت در کشور سوئیس چگونه می باشد ؟ آیا قانون دابلین در کشور سوئیس اجرا می شود ؟ آیا پناهندگان در کشور سوئیس نتیجه ی مطلوبی از پناهندگی در این کشور اخذ می نمایند ؟

بهتر است بدانید درخواست پناهندگی در سوئیس هم می تواند بوده صورت کتبی باشد و هم  می تواند به صورت شفاهی باشد به اینصورت که در صورتیکه درخواست شما به صورت کتبی بود باید به اداره ی پلیس و یا در فرودگاه تحویل داده شود .

 

پروسه ی تعیین هویت

  • تعیین هویت ساده
  • تعیین هویت کامل

در پروسه ی تعیین هویت ساده که در حال حاضر به علت کثرت مهاجرت افراد و عدم اطمینان کشور سوئیس به این افراد کمتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا  پروسه ی تعیین هویت ساده   برای افرادی در نظر گرفته می شود که شناخت نسبی از او در دسترس می باشد به عنوان مثال پلیس کشور سوئیس گذارشی از این فرد ارائه داده باشد که از این افراد فقط عکس و اثر انگشت شصت گرفته می شود و شماره ی شناسایی داده می شود .البته از کودکان زیر ۱۴ سال اثر انگشت گرفته نمی شود . در پروسه ی تعیین هویت کامل که بیشتر در کشور سوئیس این مورد اجرا می شود پروسه ی تعیین هویت بسیار کامل انجام می پذیرد به اینگونه که علاوه بر عکس از تمامی انگشتان دست فرد اثر انگشت گرفته می شود البته باز در اینجا نیز از افراد زیر ۱۴ سال اثر انگشت اخذ نمی شود . پس از اینکه افراد تعیین هویت شدند به آنها شماره شناسایی داده می شود .و نام آنها وارد سیستم می شود.

قانون دابلین در کشور سوئیس به این گونه می باشد که اگر فردی در قاره ی اروپا درخواست پناهندگی دهد و درخواست او از طرف کشور سوئیس رد شود دیگر آن فرد نمی تواند  به هیچ یک از کشورها عضو این پیمان درخواست پناهندگی دهد . در خواست پناهندگی به این صورت می باشد که اگر افراد در معرض خطر یا مورد آزار کشور متبوع خود قرار گرفته اند و این آزار به دلایل تفاوت در نژاد و یا مذهب و یا ملیت فرد می باشد کشور سوئیس درخواست این افراد چرا قبول می نماید و همچنین دلیل دیگر برای پناهندگی ممکن است دیدگاه های سیاسی و یا وابستگی به یک گروه اجتماعی خاص باشد سازمان unhcr وظیفه ی حمایت از افراد پناهجو را در سطح بین الملل دارا می باشد .همچنین این سازمان بر وضعیت امنیت و حقوق پناهندگان در کشور مورد نظر رسیدگی می نماید .

بهتر است بدانید این سازمان با کشورهایی که عضو کنوانسیون ژنو می باشند همکاری های لازم را انجام می دهد .بهتر است بدانید سازمان unhcr به مواردی از قبیل رسیدگی به پناهنجویان بیمار و درمان آنها و همچنین امنیت پناهندگان در کشور سوئیس رسیدگی می نماید . همچنین این سازمان موقعیتی را فراهم می نماید تا فرد پناهنده به  دلخواه یکی از موارد گفته شده را انتخاب کند:۱-اقامت در کشور دیگر ۲- اقامت در کشور میزبان ۳- بازگشت به کشور خود همچنین این سازمان با کشور سوئیس در زمینه ی رسیدگی به امور پناهندگان از قبیل امور ثبت نام و دیگر موارد همکاری می نماید . سازمان unhcr همچنین با سازمان ngo همکاری های لازم را انجام می دهد .

اگر فردی در مرز کشور سوئیس از دادن اطلاعات طفره رفته و به طور غیر قانونی وارد کشور سوئیس شود  آنها اغلب به یکی از مراکز پلیس رفته و فرم پناهندگی را درخواست پناهندگی می نمایند .بسیاری از افرادی که به سوئیس پناه می آورند به دلیل تغییرات سیاسی انجام شده موجب آزار و اذیت قرار می گیرد . در این باره باید دید افراد پناهنده چگونه و در کجا در کشور سوئیس زندگی می نماید آیا کمپ های موجود در کشور سوئیس جوابگوی ازدحام افراد مهاجر پناهجو در کشور سوئیس می باشند یا خیر .

در این باره باید افزود معمولا  افراد در کمپ های کشور سوئیس به صورت دسته جمعی زندگی و ایم کمپ ها دارای امنیت نمی باشد مخصوصا برای افراد ی که با خانواده ی خود و به همراه همسر و فرزند به این کشور پناه آورده اند . همه ساله افراد  زیادی به این دلایل پس از گذراندن سفر سخت و رسیدن به کشور سوئیس با دیدن وضعیت زندگی و امنیت و همچنین وضعیت نا مناسب پناهجویان به کشور خود بازگشته و زندگی در کشور خود را ترجیح می دهند. اما باید توجه داشت افرادی که دارای وضعیت مالی مناسب می باشند می توانند از طریق اجاره ی منزلی جداگانه در این کشور زندگی نمایند .اما باز این را نیز مد نظر داشته باشید که هزینه های زندگی در کشور سوئیس بسیار بالا می باشد و حقوقی که افراد پناهنده در یافت می نمایند جوابگوی این هزینه ها نمی باشد.

در نهایت می توان گفت وضعیت افراد پناهنده نه تنها در کشور سوئیس بلکه در دیگر کشورهای اروپایی نیز چندان مناسب نمی باشد و تا زمانی که افراد می توانند با احترام و با ارزش وارد کشور مورد نظر شوند به هیچ عنوان مناسب نمی باشد که از طریق پناهندگی وارد این کشور شوند و پناهندگی در سوئیس مناسب نمی باشد در صورتی که افراد می توانند از طریق دیگر مهاجرت به سوئیس اقدام نمایند .همچنین توجه داشته باشید که شما می توانید اطلاعات لازم را درباره ی پناهندگی در سوئیس از طریق وکیل مهاجرت به سوئیس دریافت نمایید .در این مقاله نیز سعی نمودیم اطلاعات کافی را در باره ی پناهندگی در سوئیس در اختیار شما قرار دهیم .لاز به ذکر می باشد شما می توانید از طرق مهاجرت دیگر مانند مهاجرت تحصیلی به سوئیس ، مهاجرت کاری به سوئیس ،  سرمایه گذاری در سوئیس اقدام نمایید .

نگارنده: سپیده ایمانعلی زاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *