شرایط اخذ اقامت دانمارک

شرایط اخذ اقامت دانمارک

شرایط اخذ اقامت دانمارک امروزه یکی از سوالات متداول متقاضیان مهاجرت به دانمارک است ، در حال حاضر طرقی از جمله تحصیل در دانمارک ، کار در دانمارک ، سرمایه گذاری در دانمارک ، ازدواج در دانمارک و طرق خاص دیگر حتی راه های غیر قانونی ، از طرق شرایط اخذ اقامت دانمارک است ، مهاجرت به دانمارک در زمینه ی مهاجرتی است و باید قوانین مهاجرتی در شرایط اخذ اقامت دانمارک باید بررسی شود و در این زمینه تنها وکیل مهاجرتی است که می تواند به شما کمک کند . دانمارک کشوری در شمال اروپا با تقریباً ۵ میلیون نفر جمعیت که پایتخت آن انها در کپنهاگ می باشد ، این کشور یکی از قدرتمند ترین اقتصاد منطقه است و در اروپا به علت موقعیت جغرافیایی و سطح رفاه اقتصادی این کشور سبب شده است که شرایط اخذ اقامت دانمارک مسئله ی بسیاری از متقاضیان مهاجرت به اروپا باشد . تلاش شده است که در این مقاله تمامی ابعاد مهاجرت به اروپا و قوانین مهاجرتی دانمارک را به صورت کامل از نظر وکیل مهاجرتی بررسی شود .

تحصیل در دانمارک

یکی از شرایط اخذ اقامت دانمارک ، تحصیل در دانمارک است ، این راه اخیراً بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان را به خود ترغیب کرده است ، لذا برای ادامه تحصیل در این کشور دانشگاه های فوق العاده ای با سطح علمی بالا سالانه پذیرای دانشجویان هستند . تحصیل در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس تقاضای بسیاری از میان دانشجویان بین المللی بر خود دار است .

حتی این امکان وجود دارد که افراد از سن ۱۷ سالگی بدون مدرک زبان و با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود اقدام به اخذ اقامت تحصیلی دانمارک کند و این تنها مستلزم این امر است که دان آموزان در امتحان زبان دانشگاه قبول شوند و  این افراد در دوره هایی خاص وارد شوند . باید توجه داشت امروزه در دانمارک بهترین رشته ها و پر متقاضی ترین رشته ها ، رشته های مدیریتی است که به نوعی افراد می‌توانند با تحصیل در رشته های مدیریتی به آینده ای روشن  بیاندیشند . لذا پس از فراغت از تحصیل این ممکن است که با کار در دانمارک و یا سرمایه گذاری در دانمارک و یا طرق مختلف دیگر به اخذ اقامت دانمارک دست یابند .

ازدواج در دانمارک

یکی دیگر از شرایط اخذ اقامت در دانمارک ازدواج با شخصی است که تابعیت دانمارک را دارد و اینکه این شهر مرد باشد یا زن تفاوتی
نمی کند . تنها کافیست شخصی که تابعیت دانمارک را دارد از نظر مالی تمکن مالی خوبی داشته باشد و ساپورت مالی شخص متقاضی ازدواج در دانمارک را انجام دهد . اگر شخص متقاضی ازدواج در دانمارک ، همسر قبلی او فوت شده باشد می بایست گواهی فوت او را به سفارت ارائه دهد و یا اگر شخص  از همسر قبلی اش طلاق گرفته باشد ، می بایست گواهی و سند طلاق را ارائه نماید . لذا لازم به ذکر است در این پروسه شما باید بتوانید مامور سفارت را از لحاظ واقعی بودن این واقعه متقاعد نمایید .

 

کار در دانمارک

یکی دیگر از شرایط اخذ اقامت دانمارک ، کار در این کشور است که متقاضیان زیادی دارد ، باید دقت داشته باشید از ۱۰ ژوئن ۲۰۱۶ ویزای گرین کارت دانمارک بسته شده است و دیگر افراد نمی‌توانند از ویزای امتیازی گرین گارت دانمارک استفاده نمایند . در این ویزا افراد می‌توانستند حداقل ۱۰۰ امتیاز از مجموعه امتیازات لازم کسب نمایند و به اقامت دانمارک دست یابند .

این امتیازات شامل : تحصیلات ، سن ، مدرک تحصیلی ، مقطع تحصیلی ، مدرک زبان و غیر بوده است ، از فاکتور تحصیلات حداکثر امکان اخذ ۱۳۰ نمره بود و کارشناسی حداقل مدرک تحصیلی بود و لازم به ذکر است که مقاطع بالاتر با توجه به لیستی که خود کشور دانمارک ارائه کرده بود امتیازات خود را داشته است .

کارشناسی ۳۰ امتیاز

کارشناسی ارشد یکساله ۵۰ امتیاز

کارشناسی ارشد دو سال ۶۰ امتیاز

دکترا ۸۰ امتیاز

امتیازات دانشگاه های مبداء

لذا اگر مدرک دانشگاه شما در لیست ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا باشند به شما امتیاز بیشتری تعلق می گرفت :

اگر در ۴۰۰ دانشگاه برتر ۵ امتیاز

اگر در لیست ۲۰۰ دانشگاه برتر ۱۰ امتیاز

اگر در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر ۱۵ امتیاز  برای شما قائل بوده اند .

مدرک زبان یکی دیگر از مهارت ها و امتیازات شما بوده است که هر کدام از هر کدام از نمره ها امتیازات خاص خود را خواهد داشت . داشتن مدرک زبان دانمارکی و همچنین کار کردن در اتحادیه اروپا و یا تحصیل در این کشورها هم کدام امتیازات لازم خود را داشت ولکن که امروزه با بسته شدن تایپ ویزای گرین کارت دانمارک ، بازگشت قوانین این کشور را نسبت به قوانین اصلی اروپا شاهد هستیم و با آگهی شدن شغل و داشتن دعوت نامه کاری می‌توان به مهاجرت کاری به دانمارک اندیشید .

تولد فرزند در دانمارک

تولد در خاک دانمارک موجب اقامت فرزند و یا پدر و مادر نخواهد شد مگر اینکه پدر و مادر طرف مشخص نباشند و شخص بدون تابعیت در خاک این کشور حضور داشته باشد . وگر نه اگر والدین و یا حتی یکی از آنها تابعیت دانمارک را نداشته باشند امکان اخذ اقامت در این کشور ممکن نخواهد بود . اخذ اقامت دانمارک از طریق تولد فرزندی که پدر یا مادر فرزند دانمارکی باشد امکان پذیر است و بدون توجه به کشور محل تولد به فرزند تبعه دانمارک محسوب خواهد شد ، البته اطفالی که تنها مادر آنها تابعیت دانمارک را داشته باشند و قبل از ژانویه ۱۹۷۹ به دنیا آمده باشند باید برای به دست آوردن تابعیت درخواست داده و اقدام نمایند

 

تابعیت دانمارک به یکی از دو صورت ذیل اتخاذ خواهد شد :

  1. شخصی که بتواند مدت هفت سال به طور متداول در خاک دانمارک اقامت داشته باشد .
  2. شخصی که بتواند با مدارکی ثابت کند که در زمان قدیم تابعیت این کشور را داشته است و آن را از دست داده است .

تابعیت مضاعف در کشور دانمارک تنها برای دو قشر تعریف شده است :

  1. اتباع دانمارکی که با بیگانگان ازدواج کنند و قانون کشور همسر ترک تابعیت دانمارک را شرط نکرده باشد .
  2. طفلی که یکی از والدین وی تابعیت دانمارک را داشته باشد و در خارج متولد شده باشد و تابعیت کشور محل تولد خود را کسب کرده باشد ، لذا وی می‌تواند تا ۲۲ سالگی تابعیت مضاعف داشته باشد ولی بعد از ۲۲ سال باید تابعیت خود را انتخاب کنند .

دانمارک در سال ۱۹۷۳ به اتحادیه اروپا پیوست و این کشور جنوبی ترین کشور در حوزه اسکاندیناوی و تنها با کشور آلمان توسط یک پل هم مرز است . دانستن شرایط اخذ اقامت دانمارک اولین قدم شما برای مهاجرت به دانمارک است ، لذا پیشنهاد می شود در زمینه های مهاجرتی و قانونی و همچنین قوانین مهاجرتی دانمارک قطعا به وکیل مهاجرتی مراجعه کرده و تمام سوالات خود را در باب شرایط اخذ اقامت دانمارک از جمله : تحصیل در دانمارک ، کار در دانمارک ، سرمایه گذاری در دانمارک ، ازدواج در دانمارک ، تولد فرزند در دانمارک و غیره را  بپرسید .

نگارنده : رضا شریفی

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *