مهاجرت افراد خاص به مجارستان

مهاجرت افراد خاص به مجارستان

همانطور که میدانید منظور از مهاجرت  افراد خاص به مجارستان افرادی مد نظر هستن که  از نظر شغل و موقعیت با افراد عادی  متفاوت هستند مهاجرت افراد خاص به مجارستان یا کشور های دیگر دارای شرایط خاصی میباشد ما برای اینکه اطلاعات شما عزیزان را در مورد مهاجرت افراد خاص به مجارستان یا کشورهای دیگر بالا ببریم در این مقاله به این موضوع میپردازیم . بنابراین یکی از راه های دیگر برای مهاجرت با شرایط خاص مهاجرت افراد خاص به مجارستان یا کشورهای  دیگر میباشد . لذا باید به این توجه داشت باشیم که برخی از کشورها از جمله مجارستان دارای چنین مهاجرتی یعنی مهاجرت افراد خاص نمی باشند ما در این مقاله به مقایسه کشورهایی که دارای مهاجرت افراد خاص می باشند می پردازیم ایا درباره مهاجرت افراد خاص به مجارستان اطلاعات دارید ؟ ایا قصد مهاجرت به مجارستان از طریق افراد خاص را دارید ؟ راه های مهاجرت به مجارستان از طریق افراد خاص چکونه است ؟ ایا افراد خاص با مهاجرت به مجارستان میتوانند اقامت کامل را اخذ کنن ؟

همانطور که در مقدمه گفته شد تمام کشور ها دارای مهاجرت از طریق افراد خاص نمی باشند و فقط تعدادی از انها دارای چنین شرایطی میباشند ، از جمله این کشور ها کشور امریکا هست که دارای ویزای مهجرتی افراد خاص می باشد که به ان  ویزای eb1 هم کفته می شود. این نوع ویزا برای مهاجرت افرادی است که در خود استعداد و توانایی های خارق العاده ای دارند لذا این استعدادها می تواند در موارر مختلفی مانند علوم تجربی ، ورزشی و هنری و اموزش و پرورش یا تجاری باشد.موارد خاصی برای اخذ این ویزا به دست قوانین مهاجرتی بیان گردید است لیکن افراد که خواستار چنین مهاجرتی هستند باید بتوانند مهارت و اموزهای خود را در سطح جهانی و بین المللی به اثبات برسانند که صحیح ترین روش  اثبات ان این گونه است که شخص مورد نظر برای داشتن مهارت هایش از طرف چند مرکز یا سازمان بین المللی تجلیل شده باشند. اما این روش ها اثباتشان کار اسانی نمی باشد بخاطر همین راه های دیگری برای این کار وجود دارد که در اینجا به ان می پردازیم :

۱-داشتن جوایزی ارزنده در سطح ملی و بین المللی

۲- تألیف مقالاتی و چاپ آن ها در انتشارات و مجله های معتبر بین المللی

۳- مدارکی که عضویت فرد را در یک هیأت داوران برای دریافت یک پاداش بزرگ اثبات نماید

۴- مدرکی پایین تر از مورد مذکور که توانایی او را اثبات نماید

حال باید بدانیم برای دریافت ویزا برای افراد خاص احتیاج به پذیرش کاری ندارد. در کل باید ذکر  کرد که شرایط قبولی در چنین ویزایی خیلی سخت میباشد لذا فرادی که این راه مهاجرت را انتخاب کرده باید بتوانند توانایی ها و استعدادهایشان را اثبات کنند و بتوانند اعلام کنند که جز معدود افرادی هستند که در جهان دارای چنین استعدادی می باشند.

 

ویزای EB1 به سه دسته از افراد تعلق می گیرد

۱-ویزای EB-1:

افرادی با استعدادهای  فوق العاده ای در زمینه های هنر و علوم و تجارت و ورزش و یا آموزش و پرورش که این مهارتهای آن ها مورد تجلیل و استقبال ملی و بین المللی گرفته است.
۲-ویزای EB-1 :

اساتید و دانشمندان که مدت ه سال در مراکز علمی معتبر تدریس داشته و با علم و دانش  خود در یک رشته  خاص دانشگاهی مورد تجلیل قرار گرفته باشند تا بتوانند برای همیشه  به یکی از دانشگاه های امریکا  منتقل شوند.

۳-ویزای EB-1:

برخی ازمالکان شرکت های خارجی که این اشخاص بایدکم کم کم یک سال در شرکتی که اکنون در امریکا مشغول به کار  است، استخدام شده باشند.

ویزای EB-1 (نوع اول)افراد با توانایی ها و استعدادهای خاص

(داشتن سه مورد از ویژگی های زیر الزامی می باشد)

•    دریافت جوایز ملی یا بین المللی  ومدراکی برای ثبات آن همانند مؤفقیت در المپیادها و…
•    تألیف و انتشار مقالاتی در نشریات و مجله های معتبر بین المللی
•    مدرک داوری متقاضی درباره فعالیت دیگران در رشته مورد نظر به صورت انفراد و یا گروهی
•    مدرکی مبنی بر عضویت فرد در نهادهای مربوط به رشته خود
•    مدرکی مبنی بر اثبات خدمات علمی ویا هنری و ورزشی و … فرد
•    مدرکی مبنی بر نمایش آثار او در نمایشگاه ها
•    مدرکی مبنی برمدیریت یا تصدی گری او در یک نقش کلیدی در یکی از نهادهای ممتاز
•    مدرکی مبنی بر اثبات در آمد بالای فرد در رشته مورد نظر نسبت به دیگران
•    مدرکی برای اثبات مؤفقیت ها ی تجاری فرد در هنرهای نمایشی
این دسته ویزا گاهی به حد نصاب برای تکمیل ظرفیت خود نمی رسد و میتوان این ویزارو به اسانی به ویزاد eb1 تغییر داد .
ویژکی های این ویزا:

برای گرفتن این دسته  ویزا احتیاجی به چیشنهاد کاری از سود کارفرما نیستاین  ویزا به راحتی  و به سرعت بیشتری از دیگر  ویزاها صادر میشود.احتیاجی به مدرک تحصیلی و مدرک زبان نیست واین که شرایط سنی نمی خواهد. در هر حال باید در نظر داشت که افراد برای اخذ ویزای نوع اول باید دارای یک جایزه بین المللی باشند در غیر این صورت دچار مشکل میشوند چون استعداد های  فرد باید در سطح ملی و بین المللی معتبر باشد.

ویزای EB-1 (نوع دوم) دانشمندان و اساتید به نام

ویزای دانشمندان برتر و اساتید نیز که ویزای EB-1B یا EB-OR نام دارد از ان دسته از ویزاهایی هستند که جزجزو ویزاهای کاری محسوب می شود که مرکز علمی  که قرار است فرد در آن استخدام شود. باینیار به مدارکی می باشد لذا در مدراکی که اشخاص تحویل می نماید باید خیلی واضع و روشن به توانایی و مهارت خارق العاده ود اشاره داشته باشد و این که شخص مورد نظر سه سال در مراکز علمی مهم تدریس داشته باشد .
اشخاص داوطلب  از شش شرط زیر حداقل باید داری دو شرط باشد

دریافت جوایز معتبر به دلیل دستاوردهای برجسته او

عضویت فرد در نهادهایی که عضویت در این نهادها احتیاج به دستاوردهای معتبر ملی و بین المللی دارد و مدراکی مبنی بر اثبات این عضویت

مدارکی مبنی برانتشار مقالاتی توسط دیگران درمورد دستاوردهای علمی فرد متقاضی که در نشریات تخصصی منتشر شده باشد

دستاوردهای علمی و دانشگاهی فرد در رشته مورد نظر.

تألیف کتاب یا مقالات دانشگاهی در نشریات پژوهشی مهم بین المللی

ویزای EB-1 (نوع سوم)مدیر شرکت های چند ملیتی

در این ویزا افراد باید دارای کارفرما باشند تا به تقاضای کارفرمای خود از یک کارخانه و یا موسسه و یا شرکت امریکایی ویزا صادر شود بخاطر اینکه نشان دهنده این باشد که بین فرد و کارفرما رابطه ای نیز وجود دارد که نشان میدهد فرد امریکایی (کارفرما) مرکز و زیر مجوموعه شرکت در خارج از امریکا می باشد .

 

متقاضی باید درای شرایط زیر باشد:

فرد متقاضی باید مدیرعامل ویا مدیر اجرایی  شرکت خارجی بوده باشد
در یک شرکت شناخته شده ی چند ملیتی که درای شعبه ای در امریکاست فعالیت نماید.
او باید حداقل به مدت یک سال در ۳ سال کذشته در شرکت مزبور مشغول به کار بوده باشد
کارفرمای امریکایی و کارفرمای خارجی باید حداقل یک سال سابقه شراکت داشته باشند.
در ضمن این افراد به مجوز کار احتیاجی ندارند.

 

در نهایت باید گفت که مهاجرت افراد خاص برای کشور های محدودی می باشد و تمام کشور ها از این شرایط یعنی مهاجرت افراد خاص برخوردار نیستند که کشور مجارستان از این دسته کشور ها میباشد و اینکه این نوع مهاجرت که همان مهاجرت افراد خاص می باشد به افراد عادی پیشنهاد نمیشود چون دارای شرایط و ضوابط خاصی می باشند از طرفی یکی از بهترین راه های مهاجرت برای افراد خاص می باشد چون خیلی سریع باعث اخذ  تابعیت کشور مورد نظر می باشد.

مجتبی فلاح

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *