مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

جهت مهاجرت به کانادا و درباره کانادا و راههای مهاجرت به کانادا سوالاتی در ذهن همه ایجاد می شود مبنی بر اینکه طرق مهاجرت به کانادا چیست؟ شرایط مهاجرت به کانادا چیست؟ آیا با مهاجرت به کانادا می توان اقامت دایم کانادا و پس از مدتی تابعیت کانادا را اخذ نمود؟ جهت مهاجرت به کانادا اصولا چه راههایی ساده تر است؟ امکان تحصیل در کانادا و اقامت پس از تحصیل در کانادا با چه شرایطی میسر است؟

کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان و یازده مرکز اداری و سه قلمرو تشکیل شده است. کانادا با مساحت ۹/۹۸ میلیون کیلومتر مربع؛ دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی است.

روش های مختلف مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند ،مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج،مهاجرت از طریق پناهندگی،مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری،سرمایه گذاری استانی،مهاجرت از طریق تخصص،مهاجرت از طریق مهارت در کار کبک،تحصیلات

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

نوزادی که در خاک کانادا متولد شود جدا از تابعیت پدر و مادر شهروند کانادا محسوب می گردد. و از همان ابتدا از تمام مزایای شهروندی کانادا بهره مند می شود. و از تمام امکانات آموزشی درمانی و رفاهی و … می تواند استفاده کند.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

برای اینکه فرد بخواهد همسرش را برای مهاجرت به کانادا معرفی کند باید شامل شرایطی باشد. برای این مورد از طریق اسپانسر شدن خویشاوند و یا همسر متقاضی مهاجرت به کانادا باید یک خویشاوند درجه اول در کشور کانادا داشته باشد. که این فرد از لحاظ مالی ساپورت کند. و این خویشاوند فرد از لحاظ مالی ساپورت کند. و این خویشاوند فرد باید شهروند کانادا باشد و حداقل ۲ سال با هم مشترک زندگی نمایند.

مهاجرت از طریق پناهندگی

این هم یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که افراد با فرار از کشور خود به کشوری دیگر پناه می برند.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

یکی از پرطرفدارترین برنامه مهاجرتی کانادا ؛ برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری استان کبک است. این برنامه مهاجرتی کانادایی به مهاجران سرمایه گذاری واجد شرایط و اعضای خانواده شان این اجازه را می دهد با سرمایه گذاری مبلغی بر۸۰۰/۰۰۰  دلار کانادا از طریق انتقال وجه به واسطه یک موسسه مالی معتبر؛ اقامت دایم کانادایی خود را به دست آوردند.

موارد لازم برای مهاجرت به کبک از طریق سرمایه گذاری:

۱) دارایی خالص حداقل ۱.۶ میلیون دلاری

۲) وجود سابقه مدیریتی

۳) سرمایه گذاری در ایالت کبک

سرمایه گذاری استانی

هر استان در کانادا برنامه مهاجرتی مخصوص به خود را اجرا می نماید که به نام (برنامه انتخاب استانی) شناخته می شود. با وجود اینکه هر متقاضی می تواند برای برخی از برنامه های انتخابی استانی اقدام نماید؛ اما در سال ۲۰۱۵ بسیاری از استان ها برنامه انتخابی خود را با سیستم فدرال تطبیق دادند. و متقاضیات مهاجرت به کانادا باید از طریق سیستم (ورود سریع) اقدام می نمودند.

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

از سال ۲۰۱۶ درخواست های مهاجرت به کبک از جمله روش skilled worker (نیروی متخصص) افزایش یافته است. یک متقاضی مجرد اخذ اقامت کبک از طریق تخصص؛ باید برای تشکیل پرونده حداقل ۴۲ امتیاز و برای قبولی ۴۹ امتیاز کسب کند و اگر متقاضی متاهل باشد باید حداقل ۵۰ امتیاز برای تشکیل پرونده و برای قبولی ۵۷ امتیاز کسب نماید.

امتیازبندی برنامه مهاجرت به کبک از طریق تخصص ۲۰۱۷:

تحصیلات: حداکثر ۱۴ امتیاز

مدارک آموزشی: حداکثر ۱۶ امتیاز

داشتن تجربه کار: حداکثر ۸ امتیاز

سن: حداکثر ۱۶ امتیاز

سطح زبان فرانسه/انگلیسی: حداکثر ۲۲ امتیاز

اقامت قبلی در کبک و داشتن خویشاوند در کبک: حداکثر ۸ امتیاز

ویژگی های همسر (برای متاهلین): حداکثر ۱۶ امتیاز

توانایی مالی: حداکثر ۱ امتیاز

پیشنهاد کار تایید شده: حداکثر ۱۰ امتیاز

فرزندان وابسته: حداکثر ۸ امتیاز

تحصیلات

مامور اداره مهاجرت officer با توجه به موارد زیر ویزای تحصیلی و اجازه تحصیل در کانادا را صادر می کند:

۱) داشتن پذیرش از یک موسسه آموزشی کانادا

۲) ارایه مدارک کافی دال بر اینکه متقاضی امکان پرداخت هزینه های تحصیلی ؛ هزینه های اقامت و نیز هزینه رفت و برگشت از کانادا را داشته باشد.

۳) اثبات این مساله که فرد پس از پایان دوره تحصیلی کانادا را ترک می کند.

این سه شرط؛ شروط اصلی برای صدور ویزا است.

همانطور که گفته شد هنگام تقاضای ویزای تحصیلی باید نشان دهیم که هنگام اتمام ویزای تحصیلی خود حتما کانادا را ترک می کنید. به عبارت دیگر قصد ندارید پس از اتمام تحصیلاتتان به صورت غیر قانونی در خاک کانادا باقی بمانید. این مساله با اقدام قانونی ما برای مهاجرت به کانادا مغایرتی ندارد. بخشی از ماده ۲۲ قانون مهاجرت کانادا به عنوان dual intent بیانگر آن است که تقاضای مهاجرت دایم کانادا نباید مستقیما مانع دریافت سایر ویزاها شود. به عبارت دیگر: اگر حتی قبل از تقاضای ویزای تحصیلی پرونده مهاجرتی هم باز کرده باشیم؛ مامور سفارت نمی تواند صرفا به واسطه تقاضای مهاجرت شما؛ از صدور ویزای تحصیلی خودداری کند.

در این مقاله به مهاجرت به کانادا پرداختیم و همچنین به روش های مختلف مهاجرت به کانادا و اینکه کشور کانادا از نظر مساحت بسیار پهناور است و راه های بسیاری برای مهاجرت دارد. و یکی از پرطرفدارترین مهاجرت به کانادا برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است.

 

الهه کیال

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *