شرایط اخذ تابعیت سوئیس

شرایط اخذ تابعیت سوئیس

آیا به دنبال اخذ تابعیت سوئیس هستید ؟  آیا شرایط اخذ تابعیت سوئیس را می دانید ؟ شرایط اخذ تابعیت سوییس تقریبا مانند دیگر کشور های اروپایی است . افرادی که قصد مهاجرت و اقامت در سوئیس دارند , حتما باید مراحل و شرایط اخذ تابعیت سوئیس را بدانند . شرایط اخذ تابعیت سوئیس به گونه ای است که شما از چند طریق می توانید در این زمینه اقدام کنید . مهاجرت تحصیلی به سوئیس , مهاجرت کاری به سوئیس , سرمایه گذاری در سوئیس , ازدواج در سوئیس و … از جمله این موارد هستند . همچنین می توانید تمامی سوالات خود راجع به شرایط اخذ تابعیت سوئیس  را از وکیل مهاجرت به سوئیس جویا شوید .

سوئیس کشوری است در غرب اروپا که دارای ۷٫۵ میلیون نفر جمعیت است . پایتخت این کشور شهر برن است  و شهرهای زوریخ و ژنو شهرهایی مهم و قطب های اقتصادی و تجاری سوئیس هستند . سازمان های بین المللی مهمی همچون سازمان ملل , صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی در این کشور قرار دارند . این کشور یکی از ثروتمند ترین کشورهای اروپا و جهان است . سوئیس جزو اتحادیه اروپا نیست و پول رسمی این کشور فرانک است . در این جا قصد داریم همه راه هایی که که افراد می توانند به وسیله آن ها اقدام به اخذ تابعیت سوئیس نمایند را شرح دهیم .

 

اخذ تابعیت سوئیس از طریق ازدواج :

اگر فردی خارجی با یکی از اتباع کشور سوئیس ازدواج نماید , فرد مقیم سوئیس می تواند همسر و فرزندان خود را به کشور سوئیس منتقل کند , به این شرط که توانایی تامین مالی و درآمد به اندازه کافی داشته باشد و همچنین یک خانه و سرپناه مناسب برای زندگی . این دو نفر باید سن شان بالاتر از ۱۸ سال باشد و با فرد دیگری ازدواج نکرده باشند .

بعد از تهیه مدارک مورد نیاز , فرد باید آن ها را به سفارت سوئیس تحویل داده تا مقدمات حضور همسر وی در سوئیس فراهم شود . اگر شما ۳ سال با فردی که تابعیت سوئیسی دارد ازدواج کرده اید و ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشید , می توانید درخواست اقامت دائم نمایید .

 

اخذ تابعیت سوئیس از طریق تحصیلی :

سوئیس دارای بهترین دانشگاه ها در سطح اروپا می باشد . دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس را دارند , باید مدرک زبان آلمانی سطح B1 و  B2داشته باشند ,  چون در مقطع لیسانس , تحصیل به زبان آلمانی و فرانسوی است . دوره لیسانس در سوئیس ۴ سال به طول می انجامد . دانشجویان مقطع لیسانس ۱۰ ساعت در هفته حق کار دارند . افرادی که قصد ادامه تحصیل در سوئیس را دارند , باید بتوانند ثابت کنند که هزینه زندگی کزدن در سوئیس برای مدت یک سال را دارند و آن را به سفارت تحویل دهند . هزینه تحصیل در سوئیس در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ فرانک سوئیس است .افراد نمی توانند به صرف تحصیل در سوئیس تابعیت بگیرند , بلکه باید پس از اتمام تحصیل مشغول به کار شوند و پس از گذشت مدت زمانی می توانند تابعیت خود را دریافت نمایند .

 

اخذ تابعیت سوئیس از طریق سرمایه گذاری :

به منظور سرمایه گذاری در سوئیس , ابتدا باید یک شرکت ثبت کنید . سپس یک فعالیت اقتصادی راه اندازی کنید که بتوانید حداقل ۱۰ نفر را استخدام نمایید . حقوق این افراد استخدام شده حدودا مبلغ ۳۵۰۰ فرانک سوئیس است .پس از سپری شدن یک سال و چنانچه فعالیت شما به سوددهی رسیده باشد , می توانید کارت B  دریافت و اگر ۵ سال این روند ادامه داشته باشد , می توانید به کارت اقامت C  برسید و پس از گذشت ۳ سال از داشتن کارت  C , می توانند برای دریافت تابعیت سوئیس درخواست بدهند .

 

اخذ تابعیت سوئیس از طریق کاری :

پیدا کردن شغل در سوئیس قدری سخت تر از دیگر کشورهای اروپایی است , آن هم به دلیل محدود کردن شرایط ورود مهاجرین به سوئیس . ما چند نوع اجازه کار در سوئیس داریم :

L  : اجازه کار موقت است و اجازه کار برای یک سال را می دهد .

B  : اجازه اقامت یک ساله است که می توان آن را سالانه تمدید نمود .

C : مخصوص افرادی است که ۱۰ سال متوالی در سوئیس کار کرده باشند .

اتباع خارجی تنها در صورتی برای مشاغل پذیرفته می شوند که هیچ کس در سوئیس و اتحادیه اروپا چنین شغلی را درخواست ننموده باشند . با توجه به دشواری در پیدا کردن شغل و اقامت , بهترین کار این است که فرد به عنوان  دانشجو و به صورت تحصیلی به سوئیس بیاید و در آگهی ها شرکت کند و کار پیدا کند تا بتواند پس از پرداخت مالیت طی ۳ الی ۴ سال اقامت دائم سوئیس را دریافت نماید و پس از ۱۰ سال تابعیت سوئیس را اخذ کند .

 

اخذ تابعیت سوئیس از طریق پناهندگی :

متقاضی پناهندگی وقتی وارد سوئیس می شود , درخواست خود را ابتدا به پلیس و سپس به اداره مهاجرت سوئیس تحویل می دهد . بعد از وی مدارک هویتی اش دریافت و دلایل سفر پرسیده می شود . وی در این فاصله برای دریافت جواب پناهندگی صبر می کند . بررسی این شرایط نشان می دهد که آیا فرد صلاحیت و حق دریافت پناهندگی را دارد یا خیر . دولت سوئیس هم در این مدت موظف است که نیازهای اولیه شامل مسکن و خوراک و پوشاک فرد را تامین نماید . در این مدت از فرد انگشت نگاری و مصاحبه خواهد شد تا مطمئن شوند که وی در کشور دیگری درخواست پناهندگی نداده باشد . اگر جواب مثبت باشد , فرد می تواند اقامت دائم بگیرد و چنانچه جواب منفی بود ,  می تواند به رای اعتراض و ئذخواست تجدید نظر نماید . پس از گذشت ۵ سال چنانچه شرایط فرد در کشور خود به همان گونه سابق بود , تابعیت آن کشور به فرد اعطا خواهد شد .

مزایای اخذ تابعیت سوئیس :

اخذ مجوز اقامت دائم سوئیس به معنای زندگی کردن در این کشور تحت یک سری شرایط خاصی خواهد بود . این در حالی است که افراد دارای تابعیت این کشور از مزایای بسیاری استفاده خواهند کرد . این موارد به شرح ذکر شده در ذیل خواهند بود :

— دسترسی آزاد به شغل ها ، دارا بودن شرایط استخدام و شرایط کار .

— توانایی راه اندازی شرکت خود .

— دارا بودن حق آموزش ، به رسمیت شناخته شدن مدارک تحصیلی و دریافت کمک های مالی .

— توانایی خرید املاک و مستغلات بدون داشتن هرگونه محدودیت .

— توانایی زندگی در هر منطقه ای از سوئیس .

— دسترسی به مزایای رفاهی و کمک های اجتماعی در این کشور .

کسب تابعیت و اقامت سوئیس علاوه بر موارد ذکر شده در بالا مزیت هایی مانند حق رای و مشغول شدن به مشاغل در مراکز دولتی را به همراه خواهد داشت . برای نمونه مردان سوئیسی ۱۸ تا ۳۴ ساله باید به خدمت سربازی بروند. با این تفاسیر برخلاف مجوز تابعیت و اقامت سوئیس ، وقتی که فرد کشور را ترک می کند ، تابعیت کشورسوئیس و یا پاسپورت خود را از دست نخواهد داد .

در انتها از مطالب گفته شده می توان چنین برداشت نمود که شرایط اخذ تابعیت سوئیس شرایط فوق العاده مناسبی است . درآمد سرانه و رفاه اقتصادی فوق العاده بالا در این کشور از دلایلی است که افراد زیادی از سر تا سر جهان خواهان اخذ تابعیت سوئیس باشند . تنها عاملی که تا حدودی شرایط اخذ تابعیت سوئیس را دشوار می نماید , هزینه های بالای زندگی در این کشور است . در پایان چنانچه شما خواهان دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط اخذ تابعیت سوئیس  باشید , می توانید از طریق وکلای مهاجرت به سوئیس اقدام نمایید .

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *