ثبت شرکت در استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا یکی از روشهای مهاجرت به استرالیاست که بسیاری از افراد خواهان اقامت در استرالیا و در نتیجه اخذ تابعیت استرالیا از آن استفاده می کنند. چنانچه متقاضی این روش هستید می بایست از قوانین استرالیا در خصوص ثبت شرکت در استرالیا آگاهی لازم را داشته باشید. به همین جهت مقاله زیر با موضوع ثبت شرکت در استرالیا تقدیم حضورتان می گردد. در این مقاله فرایند ثبت شرکت در استرالیا، قوانین استرالیا راجع به انواع شرکت و امتیازات ثبت شرکت در استرالیا و وظایف و اختیارات مدیران شرکت مورد بررسی قرار می گیرد. به واسطه اهمیت بالای این موضوع چنانچه قصد مهاجرت از طریق ثبت شرکت در استرالیا را دارید، با وکیل مهاجرت به استرالیا یا وکیل پایه یک دادگستری مشورت نموده و از تجارب ایشان بهره مند شوید. وکیل مهاجرت به استرالیا علاوه بر مقررات ثبت شرکت در استرالیا، طرق دیگر مهاجرت مثل مهاجرت تحصیلی به استرالیا، مهاجرت کاری به استرالیا از طریق طرح Skilled Worker و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در استرالیا را برای شما تشریح خواهد نمود.

شخص متقاضی ثبت شرکت در استرالیا باید سازوکار کسب و کار نجاری خود را تعیین نماید. به این منظور می بایست انواع شرکت ها مورد بررسی قرار بگیرند. شما می توانید شرکت های با مسئولیت محدود را بدلیل قوانین و مقررات سهل تر این نوع شرکت انتخاب نمایید. فرایند ثبت شرکت به این ترتیب است که ابتدا می بایست اسم تجاری شرکت انتخاب شود. نام تجاری شرکت به موضوع فعالیت شرکت بستگی دارد. انواع موضوع شرکت در کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا ASIC عنوان شده است. شرکت های Sole Trader یا شرکت انحصاری ساده ترین نوع شرکت هستند که تمامی مسئولیت های شرکت از جمله بدهی ها به عهده مدیران شرکت می باشد.

عنوان کسب و کار، نامی است که شخص یا نهاد برای فعالیت تجاری خود باید ثبت نمایند. شما باید نام تجاری خود را ثبت نمایید مگر اینکه فعالیت تجاری شما تحت نام شخص شما انجام بگیرد. ثبت نام تجاری به شما حق استفاده انحصاری از آن را نمی دهد. شرکت نهاد مستقل قانونی است که می تواند در حوزه قانونی خود فعالیت تجاری داشته باشد. ثبت نام تجاری شرکت به شما اجازه استفاده انحصاری از آن را اعطا می نماید.

 

تعریف شرکت

یک شرکت دارای اعضا (سهامدارانی) است که صاحب شرکت هستند و مدیرانی که شرکت را اداره می کنند. اگرچه اگر شما یک پیمانکار مستقل باشید می توانید شرکت شخصی تاسیس کنید که تنها یک مدیر داشته باشد. همچنین شرکتها ممکن است تحت عنوان شرکت عمومی به این معنی که مردم بتوانند سرمایه خود را وارد شرکت نمایند و سهام دار باشند ثبت شوند. اما ثبت این نوع شرکت نسبتاً گران تر است.

از جمله نکات کلیدی در ثبت شرکت در استرالیا الزام به تعهدات قانونی ASIC است. استانداردهای دقیقی (تحت قانون شرکت مصوب ۲۰۰۱) وجود دارد که شامل گزارش به اعضا و ASIC می باشد.

مسئولیت قانونی شرکت

شرکت ها مسئولیت محدودی دارند اما مدیران شرکت برابر قانون شرکت ۲۰۰۱ در صورت کلاهبرداری، سهل انگاری و بی مبالاتی یا افراط وتفریط به تنهایی مسئول تعهدات می باشند. با توجه به مسئولیت محدود، ساختار شرکت ممکن است به سود یک بیزینس با ریسک بالا باشد. اگرچه عمده طلبکاران معمولاً برای احیای طلب خود به مدیران تضامنی این شرکت ها مراجعه می کنند. مسئولیت شخصی مدیران و کارکنان در صورت ارتکاب آنان به جرائم ذکر شده در قانون شرکت ۲۰۰۱ یا تسامح در اجرای وظایف خود نیز وجود دارد. همچنین یک شرکت می تواند طبق قواعد برای احقاق حقوق خود شکایت نماید.

 

شرکت های خصوصی نباید بیش از ۵۰ سهامدار غیر کارمند داشته باشد. در شرکت محدود به سهام، مسئولیت سهامداران به میزان سهم آنان از شرکت است. ساختار این شرکتها برای اکثر بیزینس های تجاری است. شرکت های تضامنی معمولاً توسط سازمان های غیر تجاری مثل باشگاه های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند.

عنوان خصوصی یا Pty باید در نام شرکت قید شده باشد تا وضعیت قانونی مشابه شرکت های محدود یا Ltd پیدا کنند. سازمان ASIC‌ اطلاعات بیشتری من جمله قوانین حاکم بر فروش سهام، نگهداری از شرکت و سوابق مالی و ثبت شرکت ارائه می نماید.

ACN چیست؟

شماره ثبت شرکت در استرالیا یا ACN هر شرکت یک شماره ۹ رقمی منحصربه فرد است که توسط ASIC صادر شده و شماره شناسایی شرکت درحال کسب و کار است. شرکت ها از نظر قانونی ملزم به نمایش این شماره بر روی اسناد ، شامل فاکتورها، اطلاعیه های رسمی شرکت، چک ها و سربرگ تجاری شرکت خود هستند.

مالیات بر کالا و خدمات GTS

زمانی که گردش مالی سالیانه به حدنصاب ۷۵۰۰۰ $ برسد، شرکت می بایست برای پرداخت مالیات سالیانه ثبت نام نماید. شرکت شخصی می تواند به صاحب خود پرداخت داشته باشد. قانون اداره مالیات در خصوص درآمد خدمات شخصی ممکن است برای این مورد اعمال شود. جزئیات این مراتب باید توسط اداره مالیات مورد بررسی قرار گیرد. شرکتی که مکلف به پرداخت مالیات است باید طی سه ماه با ATO تسویه نماید. حق مالیات اعضا نیز از درصد کلی مالیات شرکت کسر خواهد شد. نرخ عمومی مالیات بر درآمد شرکت یا مالیات بر سود ۳۰٪ می باشد.

در مورد کارمندان واجد شرایط می بایست ۹٪ از حداقل درآمد معمولی آنها تحت عنوان حق بازنشستگی به ایشان پرداخت شود. این موضوع شامل مدیران نیز می گردد.

مراحل ثبت شرکت

پس از بررسی مزایا و معایب شرکت برای ثبت آن شما می بایست یک بررسی از زمینه فعالیت مدیران شرکت تهیه نمایید که مشخص گردد آیا ایشان از نظر قانونی صلاحیت احراز مدیریت شرکت و انجام تعهدات محوله را دارند یا خیر. اطلاعات بیشتر در این خصوص را می توان از کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا ASIC در خصوص راه اندازی شرکت کسب کرد.

راه اندازی شرکت منوط است به توجیه تمامی اعضا به نقش ها، مسئولیت ها و تعهدات قانونی خود در خصوص موارد مشخص شده در ASIC.

افراد ذیل مجاز به راه اندازی بیزینس در استرالیا نیستند:

  • شخص ورشکسته
  • نوع خاصی از جرائم ذکر شده در ماده s206B قانون شرکتها را مرتکب شده باشد
  • نوع خاصی از جرائم ذکر شده در ماده s32(1) قانون ثبت نام تجاری را مرتکب شده باشد
  • شخصی که بعلت ارتکاب جرم خاصی از مدیریت شرکت به مدت ۵ سال منع شده باشد.

ASIC می تواند صلاحیت شخصی که بمدت ۵ سال از مدیریت شرکت منع شده بوده را مجدداً رد نماید اگر:

  • شخص مذکور طی ۷ سال گذشته در دو شرکت ورشکست شده عضو بوده باشد
  • گزارشی مبنی بر عدم توان شرکت تحت مدیریت فرد مذکور به پرداخت بدهی های پس از انحلال وجود داشته باشد

مدیریت یک شرکت در صورت رد صلاحیت یک جرم جنایی جدی بحساب می رود.

ویزای مخصوص صاحبان کسب و کار

افراد زیر واجد شرایط اخذ این نوع ویزا می باشند:

  • اشخاصی که زیر ۵۵ سال سن دارند. هر چند بعضی از ایالات ممکن است از این موضوع بواسطه منافع اقتصادی تجاری صرف نظر کنند
  • حداقل ۶۵ امتیاز از آزمون صلاحیت کسب نمایند.
  • دو سال از ۴ سال مالی قبل، صاحب کسب و کاری به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار دلار استرالیا بوده باشند.

یا یکی از موارد ذیل شامل حال آنها باشد:

  • صاحب ۵۱ درصد از کسب و کاری که گردش مالی آن کمتر از ۴۰۰ هزار دلار استرالیا است باشند.
  • صاحب ۳۰ درصد از کسب و کاری که گردش مالی آن بیشتر از ۴۰۰ هزار دلار استرالیا یا بیشتر از آن است باشند
  • صاحب ۱۰ درصد از کسب و کاری که جزو لیست دولتی قید شده باشند.

برای اخذ اقامت دائم استرالیا از این طریق، ظرف یکسال بعد از راه اندازی شرکت، باید دو نفر از اتباع استرالیایی برای کار تمام وقت در شرکت مذکور استخدام شوند. ضمن اینکه گردش مالی شرکت در سال اول می بایست به حداقل ۳۰۰ هزار دلار استرالیا برسد. دارنده این ویزا می تواند از امتیاز کار و تحصیل در استرالیا بهره مند گردد.

همچنان که مطالعه فرمودید قوانین ثبت شرکت در استرالیا در عین سادگی نیاز به تشریح و راهنمایی و بررسی کارشناسی توسط وکیل مهاجرت به استرالیا دارد. البته طرق مقرون به صرفه تر به نسبت ثبت شرکت در استرالیا یا سرمایه گذاری در استرالیا نیز برای اقامت در استرالیا برای متقاضیان مهاجرت به این کشور وجود دارد. از جمله اینکه اشخاص از طریق مهاجرت تحصیلی به استرالیا از امتیاز استفاده از بورسیه تحصیلی در استرالیا برخوردار شوند و هزینه تحصیل در استرالیا برای ایشان به قدر قابل ملاحظه ای کاهش یابد و بعضا تحصیل رایگان در استرالیا را تجربه نمایند. پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به وکیل مهاجرت به استرالیا مراجعه و راهنمایی اخذ نمایید.

فرشاد پورآذر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *