اخذ تابعیت استرالیا از طریق تولد

اخذ تابعیت استرالیا از طریق تولد

در این مقاله، سعی برآن داریم که در زمینه ی اخذ تابعیت استرالیا از طریق تولد اطلاعاتی هرچند مختصر اما مفید برای شما عزیزان در اختیار قرار دهیم. پیشنهاد می شود اگر قصد اخذ تابعیت استرالیا از طریق تولد را دارید و پیرامون اخذ تابعیت استرالیا از طریق تولد آگاهی ندارید متون ذیل را مطالعه کرده و امید بر این است که پاسخ سوالات خود را در این مقاله اخذ نمایید .آیا امکان اخذ تابعیت استرالیا از طریق تولد وجود دارد ؟ اخذ تابعیت استرالیا از طریق تولد واجد چه شرایطی می باشد ؟ سیستم تابعیت استرالیا از طریق خون می باشد یا از طریق خاک ؟موسسه حقوقی برگزیدگان ملک پور این افتخار را دارد که به هموطنان کشورمان در باب اخذ تابعیت استرالیا از طریق تولد ، به کمک مشاورین مجرب و وکلای ارشد موسسه مشاوره دهد، تا با آگاهی درست از روش های قانونی، بهترین و آسوده ترین راه را انتخاب نمایند ، همچنین تقاضا دارد که از راه های غیر قانونی جدا خوداری کرده و به هیچ عنوان زندگی خود و خانواده ی خود را به خطر نیندازید.

به طور کلی سیستم اصلی جهت تابعیت در استرالیا خون می باشد، در اکثر کشورهای دنیا درصورتی که سیستم اصلی خون را بپذیرد سیستم فرعی خاک را می پذیرد و بلعکس اگر سیستم اصلی خاک را بپذیرد سیستم فرعی خون را می پذیرد و استرالیا هم به همین صورت سیستم فرعی آن خاک می باشد . به همین دلیل است که وقتی فرزندی در استرالیا به دنیا می آید بر اساس تاریخ تولد فرزند معلوم می شود که آیا تابعیت در استرالیا به او داده خواهد شد یا نه.
به همین دلیل در زمان ثبت نام فرزند در مدارس استرالیا مدارس مؤظف می باشند وضعیت اقامت دانش آموز را بررسی کنند و در صورتی که شخص مقیم یا تبعه استرالیا نباشد باید مدارکی جهت اثبات وضعیت اقامت از وی دریافت کنند .
اگر یکی از والدین ، تبعه استرالیا باشد یا در زمان متولد شدن فرزند اقامت دائم استرالیا را داشته باشد فرزند وی در این صورت است که می تواند تابعیت استرالیا را با متولد شدن در خاک استرالیا دریافت نماید .
کودکانی که در بیرون از استرالیا متولد شده اند و پدر و مادر آنها مقیم استرالیا یا از شهروندان استرالیا محسوب نمی شوند به طور معمول و طبیعی نمی توانند تابعیت استرالیا را داشته باشند همچنین واجد شرایط برای اخذ تابعیت استرالیا از طرف نسل خود نمی باشند .

کودکانی که در بیرون از استرالیا متولد شده اند و پدر و مادر آنها مقیم استرالیا می باشند برای اخذ تابعیت در استرالیا باید والدین اقامت دائم برای فرزند خود درخواست دهند تا فرزند بتواند با والدین خود در استرالیا مستقر شود . این برای اکثر بچه هایی که در بیرون از خاک استرالیا متولد می شوند صدق می کند .

تغییراتی که در قوانین شهروندی استرالیا در ۲۰ آگوست ۱۹۸۶ به وجود آمد، شما به مدرکی نیاز دارید که نشان دهد شما یک شهروند استرالیایی هستید و به این بستگی دارد که قبل از این تاریخ متولد شده باشید یا بعد از این تاریخ یا در خارج از خاک استرالیا .

 متولدین قبل از تاریخ ۲۰ آگوست ۱۹۸۶

شناسنامه ی شما که صادر شده است توسط اداره ثبت تولد ، وفات و ازدواج استرالیا ، بسنده می کند برای تایید کردن تابعیت استرالیا.

متولدین پس از تاریخ۲۰ آگوست ۱۹۸۶

به طور معمول به راحتی تابعیت استرالیا را دریافت نخواهند کرد، به منظور اخذ تابعیت ، یکی از والدین شما باید در زمان تولد اقامت دائم استرالیا داشته باشد . در غیر این صورت اگر پدر و مادر در زمان تولد فرزند اقامت دائم یا تابعیت استرالیا را نداشته باشند اقامت موقت به فرزند آنها داده خواهد شد .
حالا این سوال پیش می آید که اگر کودکی در زمان تولد تابعیت استرالیا را دریافت نکند ، آیا در آینده به او تابعیت استرالیا داده خواهد شد؟ اگر ۱۰ سال از تاریخ تولد فرزند گذشته باشد و وی در استرالیا زندگی کرده باشد ، واجد شرایط اخذ تابعیت استرالیا خواهد شد .

کسانی که در خارج از خاک استرالیا متولد می شوند و شخصی از تبعه استرالیا وی را به فرزند خواندگی قبول می کند ، فرزند واجد شرایط اخذ تابعیت استرالیا خواهد بود . و این فرزند خواندگی باید تحت نظر کنوانسیون به تصویب رسیده باشد .

در هر صورت اگر تابعیت استرالیا را اخذ کرده اید و یا اقامت دائم و موقت دارید یک سری مدارک وجود دارد که جهت اثبات وضعیت اقامت نمی توانند استفاده شوند ، از جمله :
– شناسنامه
– گواهی نامه رانندگی
– دفترچه بیمه درمانی استرالیا

همه ی کسانی که برای ویزای فرزند درخواست می دهند ، شامل متقاضیانی که فرزندان آنها قامت دائم دارند باید واجد شرایط و پرداخت هزینه های مرتبط برای ویزای مربوطه باشند .

ویزای کودک به پدر و مادر واجد شرایط اجازه می دهد تا از فرزند خود به طور نا محدود در استرالیا حمایت کرده و والدین می توانند از سوی فرزند زیر ۱۸ سال برای این ویزا درخواست دهند . جهت درخواست این ویزا یکی از والدین باید اقامت دائم یا تابعیت استرالیایی را داشته باشد .

پدر و مادر واجد شرایط هستند که :
– شهروند استرالیا باشند.
– اقامت دائم استرالیا داشته باشند.
– واجد شرایط شهروند نیوزلند باشند.

مفهوم چند تابعیتی

چند تابعیتی به این معنی می باشد که فرد دارای چند ملیت به صورت همزمان است ، به طور مثال فرد در کشوری که سیستم خاک را می پذیرد متولد می شود و از طرف پدر هم که در استرالیا متولد شده است یا تابعیت استرالیا را دارد استرالیایی محسوب می شود(چون سیستم استرالیا اصل خون را می پذیرد) در این صورت فرد دارای چند تابعیتی یا دو تابعیتی می باشد، چند تابعیتی در استرالیا به رسمیت شناخته شده است .

با توجه به مقررات و قوانین مهاجرتی و دولتی در زمینه ی اخذ تابعیت استرالیا از طریق تولد و مطالبی که در متن بالا ذکر شد ، به این نتیجه رسیدیم که کشور استرالیا سیستم اصلی خون را پذیرا است و تمام فرزندانی که یکی از والدین آنها از تبعه ی استرالیا محسوب شود ، چشمپوشی از این که فرزند در خاک استرالیا متولد شده است یا خیر می توانند تابعیت استرالیا را اخذ نمایند .در راستای اخذ تابعیت استرالیا از طریق تولد و اخذ تابعیت از طرق قانونی، راهنمایی های مفید ومکفی را از مشاورین مجرب و وکلای ارشد موسسات معتبر بخواهید و توصیه داریم برای آگاهی بیشتر و بهتر با کارشناسان حقوق بین الملل تماس حاصل فرمایید .

 

نگارنده : نگار فاضل

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *