ثبت شرکت در نروژ

ثبت شرکت در نروژ

یکی از طرق مهاجرتی به نروژ طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت می باشد. لذا در این مقاله سعی بر آن داریم ثبت شرکت در نروژ را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. ثبت شرکت در نروژ با توجه به اینکه کشوری است که بسیار قوانین سخت گیرانه ای در این زمینه دارد و شرکت باید فعالیت داشته باشد تا در نهایت ثبت شرکت در نروژ ختم به کسب اقامت دائم تان شود، پیشنهاد می نمائیم با وکیل مهاجرت به نروژ که مسلط به قوانین نروژ می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را به طور کامل در خصوص ثبت شرکت در نروژ هدایت و راهنمائی نمایند.

 

مقدمه

در این مقاله سعی بر آن داریم که اطلاعات کلی در خصوص ثبت شرکت در نروژ و راه اندازی شغل در این کشور بپردازیم. نکته ای که بد نیست در همین ابتدا به آن بپردازیم، اشاره به این مطلب می باشد که به منظور ثبت شرکت در نروژ نیازمند مدارک و اجازۀ خاص از سوی دولت نروژ برای راه اندازی شغل در بخش های مختلف می باشید. و شرکت مورد نظر باید در مرکز Brønnøy ثبت نام نمایند. و سه نوع شرکتی که بیشترین طرفدار را دارد عبارتند از: تاسیس شعبه در کشور نروژ، شرکت با مالیکت یگانه و نوع دیگر شرکت خصوصی با مسئولیت محدود می باشد.

به طور کلی به منظور ثبت شرکت در نروژ، نیاز هست که حتماٌ national ID number or D number  و یا شمارۀ مربوط به تعیین هویت یا دارا باشند. و در صورتیکه چنین موردی را ندارید باید فرم مورد نظر را تکمیل نمائید تا شمارۀ هویتی به شما تعلق گیرد. یکی از مزایائی که ثبت شرکت در نروژ دارد این است که امکان انتقال یک شرکت به نروژ به عنوان شرکت شعبه امکان پذیر می باشد. اما در ادامه به مسائل کلی در خصوص ثبت شرکت در نروژ خواهیم پرداخت.

 

چشم انداز اقتصادی نروژ

مقالۀ حاضر در خصوص ثتب شرکت در نروژ تهیه و تنظیم شده است اما مسئله ای که بسیار اهمیت دارد و نیاز است که حتماً سرمایه گذار خارجی از آن مطلع باشد چشم انداز اقتصادی کشور مربوطه می باشد. این کشور از استانداردهای بالای زندگی برخوردار می باشد، و به خصوص در زمینه های نفت، جنگل و معدن بسیار پیشتاز می باشد و در مقایسه با نرخ جمعیتی که دارد، نروژ یکی از قدرتمند ترین کشورهای اروپائی می باشد.

در حال حاضر نروژ در زمینه های نفت، گاز طبیعی و ماهی در صدر سایر کشور ها قرار دارد. و به لحاظ قدرت نیروی دریای بسیار شناخته شده می باشد و از جمله سازندگان بزرگ برق آبی می باشند. با اینکه این کشور تصمیم بر آن داشته که به عضویت اتحادیۀ اروپا در نیاید، اما به بازار اقتصادی اروپا دسترسی دارد و به عضویت اتحادیۀ اقتصادی اروپا در آمده است. شرایط بسیار خوبی را جهت سرمایه گذاری در این کشور فراهم نموده است و قوانین و مقررات حمایتی بسیاری را جهت حمایت از سرمایه گذار خارجی تدوین نموده است و تنها پیمودن چند راه کافیست برای سرمایه گذاری در این کشور. و یکی از مناسب ترین کشورها برای سرمایه گذار خارجی محسوب می شود.

 

 

ساختار قانونی

پیرو ثتب شرکت در نروژ اولین سوالی که ممکن است ذهن متقاضی را به خود مشغول دارد ساختار و شکل شرکتی می باشد که متقاضی خواستار تاسیس آن می باشد. در نروژ می تواند به ثبت انواع مختلفی از شرکت ها بپردازید که در ادامه به توضیح کوتاهی در خصوص هر یک از آنها خواهیم پرداخت اما بهترین نوع شرکتی که سرمایه گذار خارجی بتواند سرمایه گذار خارجی از این طریق اقدام نماید شرکت با مسئولیت محدود می باشد. حال به انواع مختلف شرکت در این کشور می پردازیمک

 

تاجر تنها و یا شرکت با مالیکت یگانه: تاجر تنها موردی می باشد که مالک مسئولیت کلیۀ مسائل و مشکلات شرکت، بدهی ها و سایر موارد را بر عهده دارد.

شرکت مشارکتی: این شرکت نوعی از شرکت های سرمایه گذاری می باشد که یک یا دو نفر شریک دارد که هر کدام مسئولیت خود را در قبال هرگونه بدهی و سایر موارد به همراه خواهند داشت.

شرکت با مسئولیت محدود: این شرکت با شرکت هائی که در بالا به آنها اشاره داشتیم متفاوت می باشد و این تفاوت در این است که شرکا به صورت شخصی هیچ مسئولیتی را در قبال وظایف شرکت بر عهده نخواهند داشت، و هر یک از شرکا موظف هستند که حداقل ۱۰۰۰۰۰ کرون نروژی در سرمایۀ شرکت سهیم باشید و به طور معمول تنها اشخاص سهام خود را در کمپانی از دست خواهند داد.

شرکت سهامی عام: این نوع از شرکت شباهت بسیاری با شرکت با مسئولیت محدود می باشد، اما در میان عوامل دیگر،حداقل باید میزان سرمایۀ ۱ میلیون کرونی را در سرمایه های شرکت سهیم باشند.

شاخۀ نروژی از یک شرکت خارجی: در نروژ امکان اینکه کمپانی خارجی مستحق اینکه بتواند یک شاخه از شرکت خود را تاسیس نماید امکان پذیر می باشد. آن شعبه موظف به پرداخت مالیات ها می باشد و همانند سایر شرکت ها و کمپانی هائی که در نروژ مشغول به کار می باشند، تمامی قوانین و مقررات را مربوطه را رعایت نمایند. که در این خصوص نیازی به سرمایۀ خاصی نمی باشد.

شرکت تعاونی: این شرکت یک نوع شرکت مستقل می باشد که باید حداقل دو مالک و یا مدیر داشته باشد که هیچ یک از آنها به هیچ عنوان مسئولیتی را به طور شخصی دارا نخواهند بود.

در این بخش به انواع مختلف از انواع شرکت هائی که بتوان در نروژ ثبت نمود پرداختیم اما مسئلۀ دیگری که از اهمیت بالائی برخوردار می باشد نحوۀ ثبت شرکت در نروژ می باشد که طریق ثبت شرکت در این کشور از شرکت به شرکت متفاوت می باشد که بررسی تمامی موارد و شرایط هر یک از آنها موضوع بسیار گسترده ای می باشد که خارج از حیطۀ موضوع این مقاله که به طور کلی قصد بررسی ثبت شرکت در نروژ می باشد، است. لذا بدین منظور پیشنهاد می نمائیم با وکیل مهاجرت به نروژ تماس حاصل نمائید.

 

فعالیت های کسب و کار و قوانین مربوط به آن

پیرو موضوع مقاله در خصوص ثبت شرکت در نروژ، در این بخش می پردازیم به مشاغلی که می توان در نروژ تاسیس نمود. برای برخی فعالیت های خاص اقتصادی، شرایط و صلاحیت های خاصی مورد نیاز می باشد. اما بخش هائی که بتوان در این خصوص اقدام نمود عبارتند از:

  • شرکت حسابداری
  • وکلا
  • صنعت حمل و نقل
  • خدمات بهداشت و درمان

و سایر موارد. اما به طور کلی به منظور کسب اطلاعت بیشتر در این خصوص که آیا با توجه به شغل ویا رشتۀ تحصیلی که داشتید می توان از این طریق اقدام نمود یا خیر بهتر است با وکلی مهاجرت به نروژ تماس حاصل نمائید.

 

طرح ریزی طرح شغلی و ارزیابی آن

پیش از شروع هر اقدامی در خصوص ثبت شرکت در نروژ، نیاز هست که حتماً برایتان طرح شغلی طرح ریزی شود. طرح شغلی، طرحی می باشد که ایده های شغلی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. و یک عنصر و عامل بسیار مهم در ثبت شرکت می باشد. در نروژ هیچ قاعدۀ خاصی در خصوص تعیین و ایجاد طرح شغلی وجود ندارد، اما به طور کلی طرح شغلی این امکان را فراهم می سازد که ریسک شغل مورد نظر مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و دید بهتری در خصوص شغل مورد نظر در اختیار شخص قرار می دهد.

اما به طور کلی، به منظور کسب موفقت در راه اندازی شغل مورد نظر علاوه بر حداقل سرمایه ای که نیازمند آن می باشید، نیاز هست تا استراتژی های خاصی را در خصوص شغل مورد نظر پی ریزی نمائید. که مواردی که در این بخش به آن پرداختیم گاه در  خصوص ایجاد شعبه ای از شرکت مورد نظر در نروژ نیز ملاک و حکم فرما می باشد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی بر آن داشتیم ثبت شرکت در نروژ را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. با توجه به چشم انداز اقتصادی که این کشور دارا می باشد، شرایط سرمایه گذاری در این کشور بسیار مهیا و فراهم می باشد. و شرکتها همانند سایر کشورها قابل تقسیم بندی به انواع مختلف می باشد که مهمتری و پرطرفدار ترین نوع شرکت که سرمایه گذار خارجی می تواند و بهتر است از آن طریق اقدام نماید شرکت با مسئولیت محدود می باشد. که امکان انتقال یک شعبه از شرکت خاص نیز فراهم می باشد. و همچنین می توان در زمینه و بخش های مختلف اقتصادی اقدام به ثبت شرکت نمود که البته نیاز هست در ابتدا برایتان طرح شغلی طرح ریزی شود که در خلال مقاله به آن پرداختیم. اما در نهایت پیشنهاد می نمائیم به منظور کسب اطلاعات کلی در خصوص ثبت شرکت در نروژ، با وکیل مهاجرت به نروژ که مسلط به قوانین نروژ می باشدد تماس حاصل نمائید تا ایشان شما با در مسیر صحیح ثبت شرکت در نروژ هدایت و راهنمائی نمایند.

نگارنده: جیران تاجبخش

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *