تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل رایگان در بلژیک :

همانطور که می دانید کشور یکی از کشور هایی می باشد که بنیان گذار اتحادیه اروپا می باشد . یکی از راه های مهاجرت به بلژیک مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی بلژیک می باشد . دانشگاه هایی که در بلژیک وجو دارند از سطح بالای علمی بر خوردار می باشند . و مدارک اخذ شده از این دانشگاه ها  در سطح جهان مورد تایید می باشند . همین دلیل باعث شده است که افراد زیادی تمایل به تحصیل رایگان در بلژیک داشته باشند . با توجه به اینکه تحصیل رایگان در بلژیک مورد توجه افراد زیادی در سرتاسر دنیا می باشد . دانشجویان خارجی برای تحصیل رایگان در بلژیک از تحصیل رایگان برخوردار می شوند . تحصیل رایگان در بلژیک راه های زیادی دارد که درادامه این مقاله به بررسی راه های مهاجرت تحصیلی به بلژیک  و نحوه اخذ پذیرش  تحصیلی رایگان در دانشگاه های بلژیک ، شرایط تحصیل در دانشگاه های بلژیک و . . . میپردازیم . برای اقدام به مهاجرت تحصیلی به بلژیک می توانید به وکیل مهاجرت به بلژیک اقدام کنید و کلیه پروسه مهاجرت تان را بر عهده وکیل مهاجرت به بلژیک  بسپارید . شرایط تحصیل رایگان در بلژیک چگونه است ؟ پذیرش تحصیلی  رایگان در کشور بلژیک به چه صورت می باشد؟ آیا در هر مقطع تحصیلی در کشور بلژیک  میتوان پذیرش گرفت ؟ آیا کشور بلژیک بورس تحصیلی  به دانشجویان خارجی میدهد؟ هزینه تحصیل و زندگی در بلژیک چه میزان است؟

هزینه های تحصیل در  بلژیک برای دانشجویان خارجی اغلب در دانشگاه های بلژیک به صورت  رایگان می باشد . فقط تعداد  محدودی از دانشگاه ها آن هم در رشته ای خاص و محدودی دانشجویان می بایست هزینه پرداخت کنند . دوران تحصیلی در کشور بلژیک قبل از ورود به دانشگاه دارای سه مقطع ابتدایی ، متوسطه ، دبیرستان می باشد . دانش آموزان پس از اتمام دوره های تحصیلی ذکر شده می تواند وارد دانشگاه شود . البته توجه داشته باشید کسانی که علاقه مند به تحصیل در  رشته های تاپی مثل پزشکی و دندان پزشکی و همچنین دندان پزشکی در دانشگاه های بلژیک می باشند می بایست آزمون ورودی رشته ها رو نیز پاس کنند .

کارشناسی : برای تحصیل در دوره ی کارشناسی  دانشجوی متقاضی می بایست مدرک فارغ التحصیلی دوره متوسطه خود را ارائه دهد . این مدرک باید مطابق با مدرک تحصیلات دبیرستانی طبق قوانین والونیا بروکسل باشد . دانش آموزانی که دوره دبیرستان خود را در کشور های خارجی گذرانده و تکمیل کرده اند باید  یک درخواست مبنی بر معادل سازی مدرک دیپلم و یا گواهی تکمیل دوره دبیرستان را به اداره  خدمات معادل سازی وزارت بروکسل والونیا ارسال کند تا بتوانند نسبت به شروع دوره کارشناسی خود اقدام کنند .
قبل از شروع دوره کارشناسی متقاضیان می بایست یک رشته خاص را انتخاب نموده و با توجه به رشته ی مورد نظرشان  با دانشگاه موسسات آموزش عالی و یا دانشکده های هنر جهت آگاهی از قوانین و مقررات پذیرش در تماس باشند .
این نکته را در نظر داشته باشید که در برخی مناطق مانند سایر دانش آموزان بلژیکی دانشجویان باید برای ورود به برخی رشته ها مانند هنر و مهندسی یک امتحان ورودی بدهند و یا ممکن است در بعضی رشته ها مانند دندانپزشکی و پزشکی ، در پایان سال اول تحصیل خود لازم باشد تا در یک امتحان رقابتی شرکت کنند .

کارشناسی ارشد : برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دانشجویان خارجی می باید مدرک کارشناسی مانند رشته ای که میخواهند ادامه دهند را  داشته باشند و همچنین می بایست دوره ی کارشناسی را حد اقل سه ساله گذرانده باشند .
تجربه شخصی و یا حرفه ای که مورد تایید هیئت داوران مربوط به پذیرش با توجه به شیوه های ارزیابی باشد نیز می تواند دانشجوی خارجی را در رابطه با ادامه تحصیل در مقطه کارشناسی ارشد کمک کند . کسانی که مدرک کارشناسی خود را در کشوری غیر از بلژیک گذرانده اند به تایید مدرک دیپلم در وزارت والونیا بروکسل ندارند و همان مدرک کارشناسی کافی است . همچنین این امکان را دارند که شرایط مربوط به رشته مورد نظر در مقطع کارشناسی ارشد را از مرکز آموزش عالی مرتبط در بلژیک پرس و جو کنند . دانشجوی خارجی که بخواهد در مقطع کارشناسی ارشد تخصصی تحصیل کند  می بایست یک مدرک کارشناسی ارشد ارائه کند که حد اقل در آن ۱۲۰ واحد گذرانده است .

دکتری : دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در مقطع دکترا دارند می بایست یک مدرک کارشناسی ارشد که ۱۲۰ واحد گذرانده را داشته باشند. نکته مهم این است که حتما در نظر داشته باشید که پایان نامه دکترا باید تحت نظر و راهنمایی یک سرپرست و یا مشاور نوشته شده باشد .
برای پذیرش  دانشجو می بایست یک پایان نامه داشته باشد که به خوبی تعریف شده باشد و همچنین رضایت نامه سرپرست و یا مشاور پروژه هم باید موجود باشد .
اولین گام برای  اخذ پذیرش تحصیلی بلژیک در مقطع دکترا این می باشد که باید یک استاد راهنما در زمینه رشته تحصیلی خود پیدا کنند و با او در مورد ارائه پروژه خود و تصویب و تایید پروژه شان تماس حاصل نمایند . برای این منظور دانشجویان می توانند به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنند .

تحصیل رایگان در بلژیک :

متقاضیان تحصیل در بلژیک برای برخورداری از تحصیل رایگان در بلژیک می توانند از موسسات آکادمیک ی که در کشور آلمان وجود دارند استفاده کنند. بهره بردن از این تحصیل رایگان در بلژیک به این صورت می باشد که دانشجویان بعد از ورود به خاک بلژیک می توانند پروژه و تحقیقات و مقالات و اختراعات خود را به این موسسات معرفی کنند و بعد از تائید علمی اساتید این موسسات دانش جویان متقاضی می توانند از تحصیل رایگان در بلژیک استفاده کنند اما این درصد برخورداری از تحصیل رایگان در بلژیک برای دانشجویان بسته به توانایی و رزومه فردخواهد داشت . توجه داشته باشید که قوانین بلژیک برای تحصیل رایگان در بلژیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، دولت بلژیک برای دانشجویان خارجی که قصد اقدام مهاجرت از طریق تحصیل رایگان در بلژیک را دارند ارزش واحترام بالایی می گذارد و این امر را محترم می داند . به این علت نظام آموزشی کشور بلژیک مانند کشور های نروژ ، فرانسه ، فلاند و اتریش رایگان می باشد و فقط برای ورود به دانشگاه  ثبت نام مبلغ بسیار کمی برای ثبت نام دانشگاه پرداخت خواهند کرد . متقاضیان تحصیل در بلژیک برای برخورداری از تحصیل رایگان در بلژیک می توانند از موسسات آکادمیک  که در کشور بلژیک وجود دارند استفاده کنند. بهره بردن از این تحصیل رایگان در بلژیک به این صورت می باشد که دانشجویان بعد از ورود به خاک بلژیک می توانند پروژه و تحقیقات و مقالات و اختراعات خود را به این موسسات معرفی کنند و بعد از تائید علمی اساتید این موسسات دانش جویان متقاضی می توانند از تحصیل رایگان در بلژیک استفاده کنند اما این درصد برخورداری از تحصیل رایگان در بلژیک برای دانشجویان بسته به توانایی و رزومه فردخواهد داشت .

در کل با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که تحصیل رایگان در بلژیک مقصد خیلی از دانشجویان بین المللی می باشد زیرا هزینه تحصیل شان رایگان می شود . این موضوع عمده ترین دلیل دانشجویان خارجی برای تحصیل رایگان در بلژیک می باشد. افراد متقاضی می بایست برای هرمقطع تحصیلی که قصد تحصیل در آن را دارند مدارک مورد نیاز آن مقطع  را برای دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارند ارائه کنند . کسانی که می خواهند از تحصیل رایگان در بلژیک استفاده می بایست به زبان بلژیکی تسلط کامل داشته باشند .

گرد آورنده : مریم مومن

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *