ثبت شرکت در نیوزیلند

ثبت شرکت در نیوزیلند

آیا از ثبت شرکت در نیوزیلند اطلاع دارید ؟ آیا می دانید ثبت شرکت در نیوزیلند چه مزایایی دارد ؟ آیا می دانید برای ثبت شرکت در نیوزیلند چه میزان سرمایه نیاز است ؟ این ها سوالاتی است که قصد داریم در این مقاله با عنوان ثبت شرکت در نیوزیلند به آن ها پاسخ دهیم . شما عزیزان می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت در نیوزیلند و سایر امور  مهاجرتی با دفتر ملک پور تماس حاصل فرمایید .
از گزینه های جذاب برای شروع یک کسب و کار، سرمایه گذاری در نیوزیلند می باشد. بر اساس رتبه بندی بانک جهانی در سال ۲۰۱۵ ، کشور نیوزیلند، ساده ترین کشور برای شروع یک کسب و کار و دومین کشور از جهت سادگی تجارت به طور کلی اعلام شد.
فرآیند ثبت شرکت به معنی ایجاد شخصیت حقوقی به منظور راه اندازی یک کسب و کار ، در نیوزیلند امری بسیار آسان بوده و کاملا به صورت اینترنتی صورت می پذیرد. در ابتدای امر متقاضی ثبت شرکت باید نامی را برای شرکت انتخاب و اختصاص دهد که اختصاص این نام خود دارای شرایطی به شرح آتی است: ابتدائا متقاضی باید از امکان اخذ و اختصاص نام انتخابی خود به وسیله بررسی نام شرکت های موجود، اطمینان حاصل نماید. درخواست شما در ساعات کاری ظرف مدت ۲ساعت بررسی میشود و برای رزرو و محفوظ بودن آن، نام انتخابی می بایست ظرف مدت ۲۰ روز کاری مورد استفاده قرار گیرد. سپس باید برای استفاده از وب سایت اداره شرکتها، برای خود حساب کاربری ایجاد کند که حتما نیازی نیست که جدید باشد و می توان از حساب های کاربری سابق استفاده نمود. شمای کلی اطلاعات الزامی برای درج در وب سایت مذکور به شرح ذیل است :

– نشانی

نشانی های الزامی که هر شرکت باید آن را دارا باشد عبارتند از :

الف) نشانی اقامتگاه قانونی به ثبت رسیده شرکت
ب) نشانی برای ارائه خدمات
ج) نشانی روابط عمومی

– مدیر شرکت

هر شرکت به ثبت رسیده باید حداقل دارای یک مدیر باشد . اسم قانونی و معتبر و نشانی اقامتگاه مدیر و یا هر یک از مدیران باید اعلان شود. حتی باید بیان گردد که مدیر و یا مدیران، مقیم نیوزیلند هستند یا خیر. اشخاص غیر مقیم نیوزیلند هم می توانند مدیر یا سهامدار باشند، با این وجود در صورتی که حداقل ۲۵% یا بیشتر متعلق به فردی غیرمقیم باشد نیاز به ارایه گزارش عملکرد مالی می باشد.
ممنوعیت های انتصاب افراد به سمت مدیریت:

الف) افراد زیر ۱۸ سال
ب) ورشکستگانی که حساب هایشان تسویه نشده است
ج) افراد مشمول بخش ۳۰ و ۳۱ قانون حمایت از حقوق شخصی و مالی مصوب۱۹۸۸
د) اشخاصی که صلاحیتشان هماهنگ با اصول قانون اساسی نباشد.
پس هرکس غیر از اشخاص مذکور با هر ویژگی امکان ثبت شرکت را داراست. ضمانت اجرای تخلف از قواعد محدود کننده مذکور عبارت است از: ممنوعیت از مدیریت، ترفیع شغلی و مشارکت در مدیریت هر شرکت بر اساس قواعد قانونی است.
وظایف مدیران : مدیران نباید کسب و کار خود را طوری اداره کنند که احتمال ضرر نسبتا زیاد و با ریسک بالا باشد.(RECKLESS TRADING) . همچنین بر اساس قانون شرکت ها مصوب ۱۹۹۳ مدیران وظیفه دارند در هر دوره زمانی ۲ تست مرسوم به تست اعسار(THE SOLVENCY TEST) را پشت سر بگذارند.۱) بررسی میزان دارایی و میزان دیون یه صورتی که دارایی از دیون بیشتر باشد. این شرط به منظور جلوگیری از ورشکسته شدن شرکت و تضییع حقوق احتمالی طلبکاران است. ۲) توانایی ارائه صورتحساب های شرکت در موعد مقرر

– سهام و سهامداران

هر شرکت (به غیر از تاجر انحصاری ) باید حداقل دارای یک سهم یا یک سهامدار باشد. ابتدائا باید اطلاعات هر یک از سهامداران، مانند اسم و آدرس اخذ شود. سایر اطلاعات باید طبق نوع سهامداری افراد در شرکت جمع آوری شود. اگر یک یا بیش از یک سهامدار خود مدیر باشند شما می توانید آن ها را طبق لیست مدیران موجود انتخاب کنید در غیر این صورت می توانید شخص حقیقی یا حقوقی را به عنوان سهامدار اضافه کنید. پس به طور کلی باید گفت هر شرکت برای تاسیس حداقل به یک مدیر و یک سهامدار نیاز دارد و هیچ شرکتی به صورت تکنفره امکان تاسیس تخواهد داشت.
همچنین باید اطلاعات زیر را در مورد سهامداران ارائه دهید :
اسم کامل و آدرس هریک از سهامداران
تعداد کل سهام شرکت
تعداد سهام متعلق به هر یک از سهامداران
اساسنامه (اختیاری) : شما می توانید در نیوزیلند شرکتی را با تدوین اساسنامه یا بدون آن ثبت کنید. یک اساسنامه حقوق و تکالیف اجزای تشکیل دهنده شرکت به قرار زیر را پیش بینی می کند:
۱- شرکت
۲- هیئت مدیره
۳- مدیر
۴- سهامداران

– مالیات

چنانچه قصد شما صرفا ثبت شرکت نبوده و قصدتان راه اندازی کسب و کار به وسیله شرکت مذکور باشد، ناچارید مالیات بپردازید و باید در Inland Revenue Department (IRD) ثبت نام کرده وشماره مخصوص دریافت نمایید.چنانچه گردش مالی شرکت در ۱۲ ماه اول بیش از ۶۰ هزار دلار پیش بینی شود، در این صورت ثبت نام در GST نیز الزامی است.
پرداخت مالیات کالا و خدمات (GOOD AND SERVICE TAX)GST را همزمان با ثبت شرکت در اداره شرکت ها به صورت اینترنتی انجام دهید. به محض آنکه فرآیند ثبت شرکت تکمیل گردید به شما مجوز ثبت شرکت همراه با جزییات مالیات ارسال خواهد شد.

– پرداخت هزینه ها اجرایی

برای تایید درخواست ثبت شرکت ، باید هزینه درخواست به مبلغ ۱۵۳٫۳۳ هزار دلار نیوزیلند پرداخت شود.
هر یک از مدیران و سهامداران باید فرم مخصوص به خود را که به وسیله ایمیل یا فکس دریافت مینماید، امضا کنند قبل از آنکه شرکت به صورت رسمی ثبت شود. مدت زمانی که پروسه ثبت از نظر شکلی (که به صورت اینترنتی است) در حدود ۲ ساعت به طول می انجامد. همچنین تغییر اطلاعات داده شده پس از ثبت به وسیله اینترنت در تعامل با دولت امکان پذیر است.
همانطور که گفته شد، ثبت شرکت در نیوزیلند، قواعد ساده ای داشته و از مهمترین اهداف این کشور ایجاد سهولت در کسب و کار به وسایل گوناگون از جمله تسهیل امکان ثبت شرکت در نیوزیلند می باشد. البته به علت ذات قواعد حقوقی و نسبی بودن آنها در زمان های مختلف نباید با موضوع ساده انگارانه برخورد نمود و می بایست همیشه درپی کسب اطلاعات به روز از قواعد و قوانین در زمینه های مختلف، خاصه موضوع مورد بحث یعنی قواعد ثبت شرکت درنیوزیلند باشیم. از سوی دیگر قواعد حقوقی ظرافت های خاص خود را داشته و باید از افراد متخصص اطلاعات به روز را دریافت نمود. موسسه ملک پور با هدف ایجاد آگاهی دقیق از آخرین قوانین مهاجرتی لازم الاجرا و از بین بردن ابهامات و دغدغه های شما، خدمات مشاوره ای متناسب با نیاز شما ارائه می دهد. شما می توانید برای گرفتن اطلاعات و گرفتن جواب های خود با وکلا و مشاورین مجرب موسسه تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *