ویزای کاری نیوزلند

ویزای کاری نیوزلند

داشتن ویزای کاری نیوزلند یکی از بهترین طرق قانونی ورود به این کشور زیباست. امروزه بسیاری از کسانی که خواهان اخذ اقامت کشور نیوزلند هستند در پی کسب اطلاعات در مورد ویزای کاری نیوزلند می باشند. انواع ویزای کاری نیوزلند ، شرایط اخذ ویزای کاری نیوزلند ، امتیازات دارنده ی ویزای کاری نیوزلند و اعتبار ویزای کاری نیوزلند از جمله سوالاتی است که ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول داشته است. چنانچه مایلید پاسخ این سوالات را بیابید و در خصوص ویزای کاری نیوزلند اطلاعات مفید کسب کنید مقاله ی زیر را که توسط وکیل مهاجرت و مشاور موسسه MIE نگارش شده مورد مطالعه قرار دهید.

کشور نیوزلند واقع در جنوب غربی اقیانوس آرام و با مرکزیت ولینگتون و جمعیت ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت بالاخص از طریق کاری است. متقاضیان این کشور برای ورود به این سرزمین و اخذ اقامت طرح های مختلفی را پیش روی خود دارند که در ادامه با آنها روبه خواهید شد.

ویزای کاری مهارت خاص Essential Skills

برای اخذ ویزای کار نیوزلند با عنوان Essential Skills یا کارهای خاص اگر شما دعوتنامه یا پیشنهاد کار تمام وقت از یک کارفرمای نیوزلندی داشته باشید و شرایط شما برای احراز شغل مربوطه مناسب باشد می توانید از این طریق به نیوزلند مهاجرت نمایید. کارفرمای شما باید پیش از صدور دعوتنامه اطمینان حاصل نماید که هیچ فرد نیوزلندی واجد شرایطی متقاضی شغل مذکور نباشد. چنانچه ویزا برای شما صادر شود همسر و فرزندان شما نیز می توانند همراه با شما به نیوزلند مهاجرت نمایند. این ویزا می تواند تا سقف ۵ سال صادر شود ولی در صورتی که در قرارداد کاری زمانی کمتر از این میزان ذکر شده باشد مدت قید شده در قرار داد ملاک نظر است. برای تمدید اقامت از طریق کار نیز می توانید از همین نوع ویزا استفاده نمایید و هیچ محدودیتی از نظر تعداد دفعات درخواست و مدت زمانی وجود ندارد.

در تمدید ویزای کاری شرایط شما و همچنین اعتبار کارفرما باید مجدداً ارزیابی شود. شخصی که خواهان حداکثر بازه ی زمانی مجاز برای ویزای کا Essential Skills است باید دارای شرایط زیر باشد.
۱٫ دعوتنامه ی کاری باید مرتبط با یکی از مشاغل طبقه بندی شده سطح ۱ ANZSCO باشد.
۲٫ دستمزد سالیانه ۵۵۰۰۰ دلار نیوزلند باشد (۱۱۵ میلیون تومان)
۳٫ فرد قبلاً ویزای کاری ۵ ساله دریافت نکرده باشد.

ضمناً در حالتیکه دعوتنامه ی کاری مرتبط با یکی از مشاغل سطح ۴ یا ۵ مشاغل طبقه ی ANZSCO باشد و کارفرمای شما یک شرکت جذب نیروی کار معتبر نباشد و پیشنهاد شغلی شما متعلق به Canterbury نباشد به شما ویزای یک ساله کار  Essential Skills داده می شود.

دارنده ویزای کاری می تواند به عنوان بخشی از قرارداد استخدام خود برای مدت ۳ ماه در طول سال تحصیل نماید. همسر و فرزندان شما می توانند از طریق ویزای جداگانه ای الحاق به شما را تقاضا نمایند. صلاحیت فرزند شما برای درخواست این ویزا مشروط به این است که شما حداقل ۳۶۸۵۰ دلار نیوزلند درآمد داشته باشید.

این ویزا به دارنده ی خود مجوز خود اشتعالی نمی دهد. اگر شما می خواهید خوداشتغال باشید می توانید درخواست ویزای کارآفرینی یا Entrepreneur نمایید.

ویزای اقامتی مهاجر متخصص یا Skilled Migrant

کشور نیوزلند مردمی که قادر به بهتر کردن وضعیت اقتصاد این کشور هستند را فرامی خواند. پیش از این دعوت نامه نیاز است متقاضیان فرمی تحت عنوان EOI یا زمینه ی مورد تمایل را ارائه نمایند تا به دولت درباره ی تجارب شغلی، مدارک و توانایی های خاص نکاتی را اعلام کنند. اگر زمینه ی مورد تمایل شما قبول شد شانس پذیرش درخواست شما و زندگی و کار در نیوزلند افزایش می یابد.

ویزای شما چنانچه مشکلات شخصیتی داشته باشید یا شرایط شما از زمان دریافت ویزا تغییر کرده باشد یا در ارائه مدارک هویتی سهل انگاری یا اشتباه کرده باشید رد می شود.

کسانی که از اوکلند پیشنهاد کاری دارند باید ظرف ۳ ماه برای انجام شغل خود را برسانند و حتماً ۳ ماه مشغول به کار شوند. ولی چنانچه پیشنهاد کاری خارج از اوکند باشد باید یکسال در شغل مربوطه کار کنند.

با داشتن این ویزا شما می توانید از مزایای زندگی، کار و تحصیل در نیوزلند بهره مند شوید. همچنین همسر و فرزندان زیر ۲۴ سال شما نیز محق به استفاده از این امکانات هستند. ذکر این نکته الزامی است که افراد بر اساس امتیازی که در سیستم امتیاز دهی اخذ می کنند ارزیابی می شوند، حداقل امتیازی که فرد برای قبولی به آن نیاز دارد ۱۶۰ امتیاز می باشد. حداکثر سن برای ورود به نیوزلند از طریق این ویزا ۵۵ سال است.

ویزای بلند مدت لیست مشاغل مورد نیاز

شما برای اخذ این ویزا نیاز به تجربه ی کاری خاص، مدارک و ثبت نام کاری در لیست کمبود مشاغل و پیشنهاد شغلی در همان موارد را دارید. اگر شما دو سال از این طریق در نیوزلند مشغول به کار باشید می توانید تقاضای اقامت دائم نمایید. مدت اعتبار این ویزا ۳۰ ماه می باشد. به صرف داشتن این نوع ویزا همسر و فرزند شما نمی توانند همراه شما بیایند ولی می توانند از طریق رابطه ای که با شما دارند برای پیوستن به شما اقدام نمایند.

ویزای کار بعد از تحصیل

اشخاصی که مدارک تحصیلی خود را از نیوزلند دریافت کرده باشند می توانند به مدت یکسال در این کشور به دنبال کار بگردنند و در صورت یافتن موقعیت شغلی مناسب و استخدام اقامت خود را تمدید نمایند.

ویزای کار بعد از تحصیل (کمک به کارفرما)

همانند ویزای کار بعد از تحصیل، این ویزا نیز مخصوص کسانی است که اخیراً در نیوزلند فارغ التحصیل شده اند. برای استفاده از این ویزا شما باید یک پیشنهاد کار تمام وقت مرتبط با تحصیل خود پیدا کنید. مدت زمان اعتبار این ویزا ۲ تا ۳ سال است. آوردن همسر و فرزندان زیر ۲۴ سال به صرف داشتن این ویزا ممکن نیست اما آنها می توانند از طریق ویزاهای پیوستن به اعضای خانواده برای حضور در کنار شما استفاده نمایند. شرط لازم اتمام تحصیل در دوره های لیسانس یا فوق لیسانس است که حداقل ۳۰ ساعت در هفته وقت تحصیل برای آن سپری شده است. دارندگان این ویزا می توانند برای هر کارفرمایی و در هر مشاغلی مشغول به کار شوند.

ویزای کار هنرمندان

اگر شما دارای مهارت های خاصی هستید که صنعت سرگرمی نیوزلند فاقد آن است می توانید برای مدت مشخصی به نیوزلند بروید و یک فیلم، موسیقی، تصویر یا اثر هنری خاص تولید را نمایید. کارفرمای شما در نیوزلند باید جزئیات کار شما را قید و به تایید برساند. دانستن این نکته الزامی است که همسر و فرزندان دارنده ی ویزا نمی توانند به عنوان همراه با او مهاجرت نمایند. این نوع ویزا کوتاه مدت و اعتبار آن تا پایان برگزاری فعل هنری مربوطه است ولی دارنده ی آن می تواند برای تمدید یا تبدیل از سایر ویزاهای کار مطرح شده استفاده نماید.

مشاهده فرمودید که روش های مختلفی برای اخذ ویزای کاری نیوزلند وجود دارند. تمامی این روش ها با کمک و راهنمایی وکیل مهاجرت به نتیجه می رسند. با استفاده از مشاوره ی متخصصین امر و منابع قانونی مهاجرت به نیوزلند می توانید اقامت کاری این کشور را به راحتی اخذ نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالب مربوط به ویزای کاری نیوزلند و مقالات مرتبط را مطالعه فرمایید یا با وکلای دادگستری متخصص در این حوزه مشاوره و راهنمایی شوید.

فرشاد پورآذر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *