مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک

 

آیا از نحوه مهاجرت به بلژیک اطلاعی ندارید؟ آیا با روشهای مختلف مهاجرت به بلژیک آشنایی ندارید؟آیا نحوه مهاجرت به بلژیک ذهن شما را مشغول کرده است؟ایا مهاجرت به بلژیک سخت است؟ موسسه حقوقی ملک پور بزرگترین و مورد وثوق ترین موسسه حقوقی در خاورمیانه ، در این مقاله درباره ی بلژیک و راه های مهاجرت به بلژیک به صورت مختصر و کلی پرداخته است . موسسه ملک پور روشهای مناسب, بی خطر و بی دردسر و یک مهاجرت خوب به بلژیک را به هموطنان گرامی ارضه مینماید. شما با مطالعه ی این مقاله می توانید به تمامی سوالات خود درباره ی بلژیک دست پیدا کنید. برای هر گونه سوال دیگر درباره بلژیک میتوانید با تمامی دفاتر همکار موسسه ملک پور تماس حاصل نموده و از طریق کارشناسان و حقوقدانان این دفاتر مشاوره ی تلفنی و مشاوره ی حضوری رایگان دریافت نمایید .

بلژیک از سمت شمال با کشور هلند، از شرق با آلمان، در جنوب شرقی با کشور لوکزامبورگ، در جنوب با فرانسه از شمال غربی با دریای شمال هم مرز می باشد.۶۰ % جمعیت کشور بلژیک به زبان فلامنی (یکی از گویشهای هلندی) صحبت می کنند ، حدود ۴۰ % افراد ساکن در بلژیک ،فرانسوی زبان هستند و کمتر از یک درصد آنان به زبان آلمانی حرف میزنند. بروکسل، ، به طور رسمی شهری دوزبانه محسوب می گردد. (زبان فرانسوی و زبان فلامنی) . جمعیت کشور بلژیک  ۱۰,۳۹۲,۲۶۶ نفر است  .واحد پول این کشور یورو می باشد .  بلژیک حدود ۳۰۵۲۸ کیلومتر مربع است و تقریبا” اندازهٔ ارمنستان است. بلژیک کشوری پادشاهی محسوب می گردد و در مقابل ، دارای دو  وجهه ی ملی و دموکراسی پارلمانی  است .  بلژیک از معدود کشورهایی می باشد که رای دادن در آن اجباری است و از این جهت در جهان یکی از بالاترین آمار رأی‌گیری را دارا می باشد. بلژیک سه منطقه جغرافیایی مهم دارد: دشت ساحلی در شمال غربی، فلات مرکزی و کوه‌های آردن در جنوب شرقی. بروکسل پایتخت این کشوراست وشهری بزرگ و فوق العاده زیبا می باشد. بلژیک برای سالیان درازی در استعمار کشورهایی چون فرانسه، اسپانیا و هلند بوده است؛ امروزه بلژیک کشوری کاملا استقلال یافته است. این کشور جزء اتحادیه ی اروپا می باشد و در سال ۲۰۰۰ جزء شینگن شد. بلژیک یک کشور صنعتی به حساب می آید و شهرهای مهمی چون شارلوآ و لیژ قطب صنعتی این کشورهستند. وضعیت اقتصادی در کشور بلژیک به گونه ای است که بیشتر بخش خصوصی در این زمینه فعالیت دارد. حدود ۳۰% افراد در کشور بلژیک در بخش صنعتی، حدود ۱% افراد در بخش کشاورزی و بقیه افراد در بخش خدمات فعالیت می کنند. بلژیك از نظر آب و هوایی دارای  تابستانهای نسبتاً خنك و زمستان هایی معتدل می باشد .  بارندگی كافی در تمامی ایام سال در کشور بلژیک وجود دارد و معمولاً  مناطق دور از دریا تابستانهای گرمتر و زمستانهای سردتری دارد . کشور بلژیک از  جمله زیبا  ترین کشورهای اروپایی برای اقامت محسوب می شود . بلژیک دارای  ثبات و تعادل سیاسی و اقتصادی می باشد و کشوری است که  سیستم مالیاتی مناسب و نسبتاً پایینی ر ا دارد. برای مثال معافیت های مالیاتی زیادی در امور سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور دیده می شود. حدود ۸۶٪ از جمعیت بلژیک دارای ملیت بلژیکی هستند. ۹٪ (بر اساس تعداد) ایتالیایی، مراکشی، فرانسوی، ترکی یا هلندی هستند و ۵٪ یکی از ملیت‌های دیگر را دارا می‌باشند. قانون اساسی بلژیک معتقد به آزادی مذهب است و دولت کاملا” به این حق احترام می‌گذارد. بلژیک به خاطر معماری و هنرهای زیبایش مشهور است. منطقه‌ای که امروزه به نام بلژیک می‌شناسیم شاهد شکوفایی جریانات هنری مهمی بوده‌ است که بر هنر اروپا تاثیراتی عظیم داشته‌ است.

کار در بلژیک

ویزای کار در کشور بلژیک مانند سایر کشورهاست و این کشور جزء اتحادیه اروپا و عضو شنگن است.۶ ماه

حداقل زمان نیازاست برای پیدا کردن کارفرما. زمانی که درخواست از طرف کارفرما پذیرفته شود ، شخص

متقاضی وظیفه دارد دعوت نامه ی کاری را به سفارت  ارائه کند. افرادی که میخواهند از طریق کار وارد

این کشور شوند باید این را بدانند که این کشور، کشور سختگیری میباشد چون کشور بلژیک معتقد است که

بیشترباید ساکنین کشور خود را به کار بگیرند.

 

سرمایه گذاری در بلژیک

کشور بلژیک یکی از زیباترین کشورها برای اقامت است. یقیناً این کشور یکی از بهترین کشورها برای

سرمایه گذاری می باشد. در این کشور بعنوان مثال در امور سرمایه گذاری مالیات زیادی گرفته نمیشود.

افرادی که اقامت دائم کشور بلژیک را دارند می توانند به راحتی در کشورهایی که عزو شینگن هستند

جا به جا شوند و فعالیت تجاری داشته باشند.

 

تحصیل در بلژیک

تحصیل در بلژیك‌ به سه‌ دسته‌ ی آموزشی تقسیم میشود:

  • آموزش ابتدایی
  • آموزش متوسطه‌
  • آموزش دبیرستان

 

ارائه ی مدرک زبان IELTS   یا TOFEL  برای پذیرش در تمامی مقاطع تحصیلی در کشور بلژیک الزامی است.

شروع کلاس ها در دو ترم سپتامبر و اوایل اکتبر می باشد.

تحصیلات عالی در بلژیك‌ به دو قسم می باشد:  تحصیلات‌ در دانشگاه‌ یا مؤ‌سسات‌ آموزش‌ عالی‌.

اولین قدم برای ورود به‌ دانشگاه‌های بلژیک، ارائه ی مدرک دیپلم‌ دبیرستان‌ در کشور بلژیك‌ یا دیپلم‌ دبیرستان‌ كشورهای‌ دیگر ضروری است.

تحصیل‌ در رشته‌های‌ فنی‌ و مهندسی، پزشكی‌ و دندانپزشكی‌ در دانشگاه های کشور بلژیک ، این نوع تحصیلات همراه با آزمون ورودی می باشد.

بسیاری از دانشگاه های بلژیک دارای رتبه های خوب و نسبتاً بالا در سطح جهانی هستند.

هزینهای تحصیلی سالانه در کشور بلژیک بین ۸۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو میباشد.

برای شروع ترم اول این هزینه را نمیگیرند. معمولا” دانشجویان از ترم دوم به بعد این مبلغ را میپردازند.

دروسهایی که در دانشگاه های بلژیک داده میشوند اقلب به زبان هم فرانسوی هم انگلیسی میباشد.

پرخطرترین و ریسکترین روش مهاجرت نه فقط به کشور بلژیک بلکه به کل کشورهای دنیا مهاجرت غیرقانونی یا همون مهاجرت به روش پناهندگی میباشد.موسسه ملک پور این اطمینان را به شما میدهد که با خیالی آسوده میتوانید به کل کشورهای دنیا مهاجرت کنید.این موسسه با سالها سابقه در زمینه مهاجرت آماده خدمت رسانی به شما هموطنان عزیز میباشد.موسسه ی حقوقی ملک پور در زمینه ی مهاجرت به بلژیک برای شما متقاضیان محترم اقدام خواهد نمود و وکیل مهاجرت به بلژیک و وکلای برتر و مشاورین حقوقی در این زمینه تمام راهنمایی های لازم را در اختیار شما دوستان عزیز قرار خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت مهاجرت بلژیک مراجعه و یا با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

 

نگارنده : اردلان فراهانی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *