اخذ تابعیت المان از طریق ازدواج

اخذ تابعیت المان از طریق ازدواج

ایا اخذ تابعیت المان از طریق ازدواج امکان پذیر می باشد ؟ ایا شرایط اخذ تابعیت از طریق ازدواج درالمان را می دانید ؟ ازدواج با فردی که در المان اقامت دارد پس از چه مدتی سبب اخذ تابعیت المان از طریق ازدواج می شود ؟ ازدواج با فردی که تابعیت کشور المان را دارد پس از چه زمانی سبب اخذ تابعیت المان از روش ازدواج می شود ؟ فرد تبعه کشور المان و فرد خارجی باید چه شروطی برای اخذ تابعیت المان از طریق ازدواج را دارا باشند ؟ ایا برای اخذ تابعیت المان از طریق ازدواج باید درخواست تابعیت نمود ؟ در این مقاله به توضیحاتی در ارتباط با اخذ تابعیت المان از طریق ازدواج می پردازیم ، شما عزیزان می توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود و کسب اطلاعات لازم در این رابطه با ما همراه باشید .

کشور المان صنعتی ترین و ثروتمند ترین کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد ، فرهنگ غنی ، نرخ بیکاری پایین ، تحصیل رایگان و بسیاری از مزایای دیگر هر ساله سبب مهاجرت بسیاری از متقاضیان به کشور المان شده و بسیاری از افراد خواهان زندگی ، اخذ اقامت و اخذ تابعیت در این کشور می باشند . جمعیت این کشور هم اکنون در حال پیر شدن است و در سال های گذشته تعداد بسیار زیادی از مهاجران و پناهندگان را به کشور خود راه داده است.

تابعیت و اقامت

تابعیت رابطه ای است سیاسی ، اقتصادی و معنوی که بین فرد و کشورش برقرار می شود و باعث می شود فرد و کشور مورد نظرش در قبال یکدیگر وظایف ، تکالیف و تعهداتی داشته باشند .
اقامت رابطه ای است مادی و حقوقی که فرد را به قسمتی از خاک یک کشور مرتبط کرده و به تابعیت شخص ارتباطی ندارد ، هم چنین فرد در مواردی مثل حق رای و امور سیاسی اجازه هیچ گونه دخالتی ندارد.

در کشور المان از راه های متفاوت می توان به اقامت و تابعیت رسید ، یکی از روش های اخذ تابعیت در کشور المان ، اخذ تابعیت از طریق ازدواج است .
حداقل سن برای ازدواج در کشور المان ۱۸ سال می باشد اما افراد از سن ۱۶ تا ۱۸ سالگی با اجازه والدین نیز قادر به ازدواج می باشند . اگر فردی قبلا ازدواج کرده باشد و بخواهد مجدد ازدواج نماید به مدارکی برای اثبات اتمام یا انحلال ازدواج های قبلی مانند گواهی فوت همسر یا حکم طلاق نیاز دارد هم چنین اگر فرد غیر المانی و فرد تبعه کشور المان بخواهند مراسم ازدواج خود را در کشور المان برگزار نمایند ، فرد غیر المانی می تواند با اخذ ویزای توریستی به مدت ۳ تا ۶ ماه وارد کشور المان شده و برای برگزاری مراسم خود اقدام نمایند .
در کشور ایران ازدواج اتباع بیگانه با زن ایرانی سبب اخذ تابعیت در این کشور نمی گردد و تابعیت تنها با ازدواج با مرد ایرانی اعطا می شود اما درکشور المان ازدواج با زن و مرد تبعه المان در صورت درست و اصولی بودن پرونده ، هردو سبب اخذ اقامت و سپس تابعیت المان می شود و شخص اجازه تحصیل و کار به طور تمام وقت را خواهد داشت .
دو فرد مقیم در کشور المان برای ازدواج با یکدیگر باید قصد خود را به اداره ثبت اسناد واقع در محل سکونت خود اعلام نمایند و مدارکی مانند کارت شناسایی ، گذرنامه برای اثبات اقامت قانونی خود در خاک کشور المان با مدت اعتبار بیش از ۳ هفته ، ادرس محل سکونت و …. را به عنوان گواهی صحت این امر به این اداره ارائه دهند ، پس از دو سال از زمان ازدواج مشروط به اینکه افراد از سه سال قبل از ازدواج ، در خاک کشور المان اقامت داشته باشند به هر دو انها تابعیت کشور المان اعطا می شود که طی این شرایط اخذ تابعیت کشور المان از ۸ سال به ۵ سال کاهش می یابد .
اگر فردی که تبعه کشور المان می باشد بخواهد با فردی غیر المانی ازدواج نماید باید سطح درامد خود را برای تامین هزینه های خود و همسرش اثبات نماید و نشان دهد که نیازی به کمک های دولت ندارد هم چنین فرد غیر المانی باید به زبان المانی در سطح A1 مسلط باشد . پس از ازدواج ، شخص متقاضی دریافت ویزا ، با مدارک ثبت ازدواج و تقاضای خود به سفارت المان در کشور خود مراجعه نموده و تقاضای خود برای دریافت ویزای ازدواج را ارائه می نماید ، سفارت المان پس از بررسی مدارک ارائه شده ( ترجمه شده ) در صورت صحت مدارک و کفایت درامد شخص تبعه المانی اقدام به صدور ویزای ازدواج می نماید . شخص متقاضی با ویزای ازدواج می تواند وارد خاک کشور المان شده و اقامت کشور المان را دریافت نماید ، پس از ۳ سال اقامت در کشور المان شخص می تواند تابعیت کشور المان را کسب کند .
برای اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور المان فرد حتما باید درخواست تابعیت بدهد و پس از طی زمان و پروسه لازم به وی تابعیت کشور المان اعطا می شود و بدون درخواست تابعیت هیچ حقی به فرد داده نمی شود .

در این مقاله به اخذ تابعیت المان از طریق ازدواج پرداخته شد ، همان طور که در متن بالا اشاره شد افراد از طریق ازدواج نیز می توانند به تابعیت المان دست یابند ، برای اخذ تابعیت المان از طریق ازدواج شروطی مانند داشتن سطح درامد مناسب برای تامین هزینه های خود و همسر و هم چنین داشتن مدرک و دانش زبان المانی مورد نیاز می باشد . زمان رسیدن به تابعیت برای افراد تبعه یا مقیم در کشور المان متفاوت است که به هر کدام جداگانه پرداختیم . امیدواریم مطالب فوق برای شما دوستان گرامی مفید واقع گردد . شما عزیزان می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال پیرامون اخذ تابعیت در کشورهای گوناگون با موسسات حقوقی تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را کسب نمایید .

نگارنده : مهسا رهنما

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *