هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه

مقدمه

نوشتار حاضر توسط وکلا و کارشناسان جهت آشنایی شما خواننده محترم با موضوع هزینه تحصیل در فرانسه گردآوری شده است، لذا چنانچه به دنبال کسب اطلاعات در خصوص هزینه تحصیل در فرانسه هستید پیشنهاد می گردد، مطالب ذیل را به دقت مطالعه فرمایید. از آنجایی که کشور فرانسه همواره جهت ادامۀ تحصیل و ادامۀ زندگی مورد توجه بسیاری از افراد و همچنین هموطنان عزیزمان بوده است، لذا مهم است پیش از هرگونه تصمیمی برای ادامه تحصیل، نسبت به کسب اطلاعات در خصوص هزینه تحصیل در فرانسه اقدام نموده و با آگاهی از جزئیات هزینه تحصیل در فرانسه و بورسیه ها و کمک هزینه تحصیل در فرانسه، تصمیمی شایسته و منطقی اتخاذ شود. لذا پیشنهاد می گردد مقاله حاضر مطالعه گردیده و چنانچه پس از مطالعه سعی در کسب اطلاعات بیشتر یا طرح پرسش در خصوص هزینه تحصیل در فرانسه داشتید، می توانید با وکلا و کارشناسان در ارتباط باشید.

هزینه های تحصیل در کالج، مدارس و دانشگاه های فرانسه

هزینۀ تحصیل در کالج و مدارس فرانسه کاملاً بستگی مستقیمی به دوره و مقطع تحصیلی دانش آموز دارد. اما به طور متوسط شهریه از حدود ۱۵۰ یورو در هر ترم تا ۹۰۰ یورو متغیر است و بنابراین پیش از آغاز تحصیل می بایست نسبت به انتخاب کالج مناسب با هزینه های متناسب و منطقی اقدام نمود.
هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی به میزان زیادی به دوره و مقطع تحصیلی دانشجو بستگی دارد، شهریۀ این دانشگاه ها در دوره کارشناسی و حدوداً در تمامی رشته ها به طور متوسط ۱۹۰ یورو در سال می باشد اما شهریه دانشگاه برای رشته های فنی و مهندسی بیشتر از این میزان و حدود ۶۲۰ یورو در سال بوده و هزینه تحصیل در رشته های علوم پایه، پزشکی و دندان پزشکی حدود ۴۵۲ یورو می باشد.
برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حالی که هزینه تحصیل برای دوره ی ارشد حدود ۲۶۰ یورو و برای دکترا حدود ۳۹۶ یورو می باشد، اما باید هزینه هایی بیش از این را در نظر بگیرید.

دانشگاه های خصوصی هزینه ای بین ۱۵۰۰ الی ۶۰۰۰ یورو در سال هزینه دارند.
تحصیل در مدارس بازرگانی و کسب و کار بدون در نظر گرفتن مقطع تحصیلی حدوداَ بین ۵۰۰۰ الی ۷۰۰۰ یورو می باشد،
علاوه بر اطلاع از هزینه های تحصیل در دانشگاه و شهریه دانشگاه می بایست حتماً در خصوص هزینه های دیگر مانند غذا، خرید کتاب و لوازم التحریر، اجارۀ محل اقامت و هزینه های متفرقه آگاهی داشت. باید توجه داشت که هزینه های زندگی و تحصیل در فرانسه از بسیاری از کشورهای دنیا مانند امریکا و انگلستان کمتر است.

 

کمک هزینه های تحصیلی در فرانسه

در فرانسه تعداد بی شماری بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی وجود دارد که البته اکثر آنها برای شهروندان آن کشور فراهم شده است اما دانشجویان بین المللی نیز قادر هستند از بسیاری از کمک هزینه ها بهره مند شوند. این کمک ها شامل کمک های دولتی فرانسه، یا کمک های تعیین شده از جانب کشور فرد متقاضی و یا از جانب سازمان های دولتی بین المللی و سازمان های غیردولتی بین المللی NGO ها باشد و این کمک هزینه های تحصیلی عموماً به دانشجویان مستعد و شایسته اعطا می گردد. این بورسیه های داخلی و خارجی می تواند تمام یا بخشی از هزینه های تحصیلی دانشجو را پوشش دهد. در ادامه به برخی از بورسیه های تحصیلی موجود در فرانسه اشاره می گردد:
• بورس تحصیلی یادبود میشل فارنوم توسط سازمان مطالعات بین المللی در خارج از فرانسه
• بورس تحصیلی یادبود دکتر کارلوس توسط سازمان مطالعات بین المللی در خارج از فرانسه
• بورس تحصیلی توسط دانشگاه ایلینوی
• بورس تحصیلی زبان های خارجی توسط موسسه آموزش بین المللی
• بورس تحصیلی ISA توسط سازمان مطالعات بین المللی
• بورس تحصیلی GSE جهت توسعه ی زبان های خارجی توسط Global Student Experience

مقاله ی حاضر توسط وکلا و کارشناسان جهت آشنایی شما عزیزان با موضوع هزینه تحصیل در فرانسه گردآوری شده است، چنانچه در خصوص اخذ تابعیت در فرانسه، مهاجرت تحصیلی به فرانسه ، مهاجرت کاری به فرانسه ، سرمایه گذاری در فرانسه و قوانین مربوطه به فرانسه و به طور کلی مهاجرت به فرانسه قصد کسب اطلاعات دارید پیشنهاد می شود به مقالات دیگر سایت در این خصوص مراجعه فرمایید.

پیشنهادات و توصیه هایی جهت صرفه جویی در هزینه های زندگی در فرانسه

در فرانسه هزینه های زندگی و اجاره محل اقامت در مرکز شهر بالاتر از سایر مناطق است، لذا چنانچه دانشجو مناطق حومه ای شهر را به عنوان محل اقامت خود انتخاب نماید، به طور قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی می شود. در فرانسه دانشجویان زیر ۲۵ سال واجد شرایط برای دریافت بسیاری از تخفیفات هستند مانند بلیت مترو و اتوبوس و بازدید از موزه ها و مناطق دیدنی و توریستی. لذا دانشجویان می توانند از این فرصت عالی برای صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل استفاده نمایند. بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی در فرانسه هستند که قیمت پایین تری را برای فروش سبزیجات و مواد اولیه ی تهیه خوراک در نظر گرفته اند لذا دانشجو می تواند نسبت به شناسایی این گونه فروشگاه ها اقدام نموده و خرید های خود را از آنها انجام دهد.
رستوران های بین المللی برخلاف رستوران های کلاسیک و سنتی فرانسه، قیمت های معقول و متناسبی را ارائه می دهند، همچنین دانشجو می تواند رستوران های به سبک سلف سرویس را انتخاب کند که به مراتب از رستوران های دیگر ارزان تر هستند، یکی از معروف ترین رستوران های زنجیره ای در این سبک رستوران Courtepaille می باشد. همچنین در پاریس رستوران Michi نیز به قیمت و کیفیت خوب غذاهایش معروف است.

نتیجه گیری

همان گونه که در فوق اشاره شد فرانسه به دلیل سیستم پیشرفته و پیروی از استانداردهای بالای بین المللی همواره جزء انتخاب ها و اولویت های اولِ اشخاص جهت ادامه تحصیل بوده است، قدمت بسیاری از دانشگاه های این کشور به بیش از یک قرن پیش بر می گردد و این امر نشان دهندۀ توجه فرانسه به آموزش عالی می باشد. لذا انتخاب این کشور جهت ادامه تحصیل علاوه بر آمادگی دانشجویان در یک سیستم بین المللی و ایده آل می تواند تضمینی جهت آیندۀ روشن دانشجو و یافتن مشاغل مورد توجه در داخل فرانسه یا کشورهای دیگر و یا سازمان ها و شرکت های بین المللی باشد. البته قبل از هرگونه تصمیمی، از مهم ترین مسائل، سنجش هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی است که در مقاله ی حاضر سعی شد به طور خلاصه هزینه تحصیل در فرانسه مورد بررسی قرار گیرد. چنانچه با مطالعۀ این نوشتار سعی در کسب اطلاعات بیشتر یا طرح پرسش در خصوص هزینه تحصیل در فرانسه داشتید می توانید با کارشناسان در ارتباط باشید. همچنین چنانچه در خصوص اخذ تابعیت در فرانسه، مهاجرت تحصیلی به فرانسه ، مهاجرت کاری به فرانسه ، سرمایه گذاری در فرانسه و قوانین فرانسه و به طور کلی مهاجرت به فرانسه قصد کسب اطلاعات دارید پیشنهاد می شود به مقالات دیگر سایت در این خصوص مراجعه فرمایید.

گردآوری: رویا خدایاری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *