مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

در این مقاله برآن شدیم تا در مورد مهاجرت تحصیلی به فرانسه را برای شما شرح دهیم.

آیا به مهاجرت تحصیلی به فرانسه می اندیشید؟ آیا در مورد مهاجرت تحصیلی به فرانسه سوالی دارید؟ شرایط مهاجرت تحصیلی به فرانسه چگونه است؟ آیا با مهاجرت تحصیلی به فرانسه می توان اقامت و تابعیت فرانسه را اخذ کرد؟

همانطور که می دانید برای مهاجرت به فرانسه راههای متعددی وجود دارد که یکی از این راهها مهاجرت تحصیلی به فرانسه است. همه ساله اشخاص بسیاری قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه را دارند که می توانند در بهترین دانشگاههای فرانسه به تحصیل خود بپردازند همچنین اشخاصی که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند می توانند با مهاجرت تحصیلی به فرانسه به اقامت و تابعیت فرانسه دست یابند. ما در این مقاله برآن شدیم تا در مورد مهاجرت تحصیلی به فرانسه برای شما شرح دهیم و به سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به فرانسه توضیح دهیم.

در ابتدا بهتر است اینگونه بیان نماییم که در فرانسه ۲ نوع ویزای تحصیلی برای دانشجویان صادر می شود:

۱: این نوع ویزا در صورتی صادر می شود که مدت زمان تحصیل دانشجو کمتر از ۹۰ روز باشد که در این صورت یک ویزای تحصیلی کوتاه مدت به فرد داده خواهد شد.

۲: این نوع ویزا در صورتی صادر می شود که مدت زمان تحصیل دانشجو بیشتر از ۹۰ روز باشد که در این صورت به فرد یک ویزای تحصیلی بلند مدت داده می شود.

اشخاصی که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند بهتر است بدانند که برای ورود به خاک فرانسه باید ویزای کشور فرانسه را اخذ نمایند اما نکتۀ مهمی که وجود دارد این است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای ورود به فرانسه نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت.

اشخاصی که قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه را دارند بهتر است بدانند که در فرانسه مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی بسیاری وجود دارند که افراد می توانند با مهاجرت تحصیلی به فرانسه در یکی از بهترین دانشگاههای فرانسه به تحصیل بپردازند. کشور فرانسه می تواند پیشنهاد بسیار مناسب برای اشخاصی باشد که قصد تحصیل در بهترین دانشگاههای اروپا را دارند و دلیل این امر این است که کشور فرانسه از سطح آموزش بسیار مطلوبی در اروپا برخوردار است همچنین فرانسه فرصت های خوبی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار داده است.

انواع ویزاهای کشور فرانسه

۱: ویزای کوتاه مدت        ۲: ویزای بلند مدت       ۳: ویزای موقت بلند مدت       ۴: ویزای کوتاه مدت دانشجویی       ۵:ویزای توریستی           ۶: ویزای ترانزیت

ویزای کوتاه مدت دانشجویی

ویزای کوتاه مدت دانشجویی مخصوص افرادی است که قصد تحصیل در فرانسه را دارند صادر می شود. ثبت نام این اشخاص باید به صورت کامل انجام شود همچنین اشخاصی که ویزای کوتاه مدت دانشجویی اخذ می نمایند باید سالانه ویزای خود را تمدید نمایند. اشخاصی که قصد اخذ ویزای کشور فرانسه را دارند بهتر است بدانند که این ویزا در کشور تابع فرد صادر خواهد شد همچنین صدور این ویزا بین ۸ الی ۱۲ ماه به طول خواهد انجامید.

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا تحصیلی فرانسه:

۱: پاسپورت شخص متقاضی ویزای تحصیلی که مدت اعتبار آن بیشتر از ۶ ماه باشد.

۲: گواهی بیمه نامه درمانی شخص متقاضی

۳: ترجمه مدارک تحصیلی فرد متقاضی تحصیل در فرانسه

۴: دو قطعه عکس از فرد متقاضی تحصیل در فرانسه

۵: تمکن مالی شخص متقاضی تحصیل در فرانسه

۶: رزومه فرد متقاضی

شما سروران گرامی می توانید با مراجعه به سایت های معتبر حقوقی اطلاعات جامعی از مهاجرت به فرانسه به خصوص مهاجرت تحصیلی به فرانسه بدست آورید همچنین این امکان را دارید که از مشاورین و وکیل مهاجرت به فرانسه بهره مند شوید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

تحصیل در دوره Licence فرانسه

تحصیل در دوره licence شامل ۳ مقطع است که عبارتند از L1، L2، L3 . نظام آموزشی در فرانسه به صورت سالانه می باشد و در هر سال تحصیلی دانشجویان موظف به گذراندن تعداد خاصی از واحدهای دروس خود می باشند.

تحصیل در دوره master در فرانسه

تحصیل در دوره master در فرانسه شامل ۲ مقطع می شود که عبارتند از: master1  و master2  که دانشجویان می توانند به صورت جداگانه در هردوره به تحصیل بپردازند و مدرک تحصیلی مورد نظر خود را اخذ نمایند.

دوره phd در فرانسه

تحصیل در دوره phd در فرانسه ۳ ساله می باشد و اشخاص می توانند در مقطع  phd به تحصیل بپردازند همچنین تحصیل در مقطع phd به صورت پژوهشی می باشد.

نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است  که تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا در فرانسه برای دانشجویانی که فارغ التحصیل  کارشناسی و یا کارشناسی ارشد می باشند امکان پذیر است و افراد می توانند در رشته مورد نظر خود به تحصیل بپردازند. شروع کرس های تحصیلی در فرانسه به ۲ صورت می باشد و در ماههای  فوریه و سپتامبر پذیرای دانشجویان خواهند بود و دانشجویان می توانند در این ماهها در دانشگاههای کشور فرانسه به تحصیل بپردازند همچنین مدت زمانی که افراد نیازمندند تا بتوانند ویزای تحصیلی فرانسه را اخذ نمایند حداکثر ۷۰ روز کاری می باشد.

هزینه تحصیل در فرانسه

پیرو مهاجرت تحصیلی به فرانسه، هزینه تحصیل در فرانسه متغییر می باشد و بستگی به دانشگاه و سطح تحصیل افراد دارد اما بهتر است بدانید که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه در حدود ۱۹۰ یورو در سال می باشد همچنین شهریه ای که برای رشته های مهندسی در فرانسه وجود دارد در حدود ۶۲۰ یورو در سال می باشد که این مبلغ هم متغیر می باشد و بستگی به سطح تحصیلات فرد دارد همچنین هزینه تحصیل برای اشخاصی که قصد تحصیل پزشکی در فرانسه را دارند در حدود ۴۵۲ یورو در سال می باشد. بهتر است بدانید که هزینه تحصیل در فرانسه و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا متغییر است و همانطور که بیان شد بستگی به تحصیلات و دانشگاه افراد دارد اما هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه حدود ۲۶۰ یورو در سال و هزینه تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه در حدود ۳۹۶ یورو در سال متغیر می باشد. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که هزینه تحصیل در موسسات آموزش عالی به مراتب بالاتر می باشد و هزینه ای در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو در سال را می رسد. همچنین شهریه دانشگاههای خصوصی در فرانسه سالانه بین ۱۵۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو متغیر می باشد.

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه متغیر می باشد و بستگی به سطح زندگی افراد دارد که می تواند از مبلغ نهایی آن کمتر و یا بیشتر شود اما در کل بهتر است بدانید که هزینه زندگی در فرانسه بین ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو در سال می باشد اما باز هم بهتر است بگوییم که این هزینه بستگی به سطح زندگی افراد دارد.

در نهایت بهتر است بدانید که اشخاصی که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند می توانند از طریق مهاجرت تحصیلی به فرانسه اقدام نمایند و در صورتی که قصد تحصیل در فرانسه را ندارند می توانند از طریق مهاجرت کاری به فرانسه و یا سرمایه گذاری در فرانسه اقدام نمایند و از این طریق اقامت و تابعیت فرانسه را اخذ نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به فرانسه می توانید به سایت های معتبر حقوقی مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را در زمینه مهاجرت به فرانسه به خصوص مهاجرت تحصیلی به فرانسه بدست آورید همچنین می توانید از مشاورین و وکیل مهاجرت به فرانسه بهره مند شوید و اطلاعات لازم را در زمینه مهاجرت به فرانسه و مهاجرت تحصیلی به فرانسه بدست آورید.

نگارنده: نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *