کارآفرینی در نیوزلند

کارآفرینی در نیوزلند

کشور نیوزلند یکی از محبوب ترین کشورها برای سرمایه گذاران محسوب می شود. کارآفرینی در نیوزلند یکی از راه های مناسب برای کسانی است که قصد دارند در نیوزلند سرمایه گذاری نمود یا کسب و کاری را راه اندازی نمایند و به این ترتیب به اقامت نیوزلند دست یابند. اخذ کارآفرینی در نیوزلند برابر قوانین این کشور دارای فرایند قانونی مشخصی است. در این مقاله که توسط کارشناسان و متخصصین امر مهاجرت تهیه و نگارش شده است فرایند قانونی اخذ کارآفرینی در نیوزلند را براساس قوانین مهاجرت نیوزلند برای شما تشریح خواهیم نمود. ضمناً زمانی که شخص با داشتن کارآفرینی در نیوزلند در این کشور اقامت داشته باشد و حقوقی که به دارنده کارآفرینی در نیوزلند تعلق می گیرد ذکر خواهد شد. پیشنهاد می شود برای اخذ اقامت نیوزلند از طریق کارآفرینی در نیوزلند از وکیل مهاجرت به نیوزلند مشاوره اخذ نمایید و در مورد مهاجرت به نیوزلند از نظر کارشناس این حوزه بهره مند شوید. علاوه بر کارآفرینی در نیوزلند شما می توانید سایر طرق مهاجرت به نیوزلند را نیز بررسی و ارزیابی نمایید. طرق دیگر اخذ اقامت مثل اقامت از طریق تحصیل در نیوزلند، اقامت از طریق کار در نیوزلند و همچنین سرمایه گذاری در نیوزلند بسته به موقعیت و شرایط متقاضیان می توانند راه های مناسبی برای مهاجرت به این کشور تلقی گردند.

کارآفرینی چیست؟

چنانچه شما یک تاجر با تجربه در حوزه خوداشتغالی و راه اندازی کسب و کار خود هستید و نسبت به اخذ اقامت نیوزلند هم علاقه مند هستید، کارآفرینی در نیوزلند می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اکثراً افرادی که بیزینس آماده ای را در نیوزلند خریداری کنند و از این طریق به اقامت نیوزلند برسند برای کارآفرینی در نیوزلند اقدام می کنند. کار آفرینی به این ترتیب است که فرد متقاضی باید براساس تجربه کاری و تحصیلات و تخصص خود تجارتی برای خود طراحی و راه اندازی کند و مشغول به کار شود. پرداخت مالیات از الزامات ذکر شده در قانون برای تمدید اقامت فرد متقاضی می باشد.

مدت کارآفرینی در نیوزلند برای اتباع خارجی سه سال است و شامل دو مرحله کلی می شود:

مرحله اول (راه اندازی): اگر درخواست ویزای کارآفرینی شما تایید شود در ابتدا یک ویزای دوازده ماهه دریافت خواهید کرد که به شما اجازه داده می شود کسب و کار خود را راه اندازی نمایید. و شروع به کار کنید. اگر طی این یکسال موفق به راه اندازی بیزینس خود نشوید می بایست اقدام به ترک خاک نیوزلند نمایید.

مرحله دوم (تعادل) زمانی که اثبات کنید طی یکسال اخیر مراحل ایجاد و راه اندازی بیزینس خود را طی کرده اید و در موضع کارآفرین خارجی مستقر شوید یک ویزای ۲۴ ماهه برای اقامت در نیوزلند دریافت خواهید کرد. پس از این گذشت این دوره اگر بیزینس شما به روند خود با موفقیت ادامه دهد می توانید درخواست اخذ اقامت دائم نیوزلند نمایید. اخذ تابعیت نیوزلند نیز پس از داشتن اقامت دائم نیوزلند و مشروط به قبولی در آزمون شهروندی این کشور امکان پذیر است.

الزامات و شرایط مورد نیاز برای اخذ کارآفرینی در نیوزلند

  • حداقل سرمایه برای کارآفرینی در نیوزلند با باید ۱۰۰ هزار دلار نیوزلند (به استثنای سرمایه در گردش) می باشد
  • اخذ ۱۲۰ امتیاز یا بیشتر با احتساب امتیازات مربوط به عوامل موفقیت شما و ارزش بیزینس شما در نیوزلند الزامی است
  • متقاضی می بایست طرح توجیه اقتصادی و بیزینیسی خود را ارائه نماید
  • متقاضی سابقه ورشکستگی، تقلب یا کلاهبرداری نداشته باشد
  • متقاضی باید شخصیت و کاراکتر مناسب برای اخذ اقامت در نیوزلند داشته باشد
  • تسلط به زبان انگلیسی و گذراندن آزمون های پزشکی و سلامت نیز برای متقاضیان الزامی است

خوداشتغالی عبارت است از مدیریت و بهره برداری تمام وقت، قانونی و فعال از یک بیزینس و تجارتی که خود شخص در نیوزلند راه اندازی نموده، خریداری کرده و یا سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داده است. اقامت از طریق کارآفرینی به این شرط که شما یک کسب و کار فعال و نوآورانه با رشد و با ظرفیت صادرات در نیزولند ایجاد کنید به شما اجازه زندگی در نیوزلند به صورت دائم را می دهد. دو راه برای اخذ اقامت از طریق این برنامه وجود دارد:

دسته اقامت از طریق کارآفرینی (۲ ساله) : نیاز است که شما یک بیزینس فعال در نیوزلند را خریداری یا از ابتدا ایجاد نمایید و به مدت ۲ سال در آن تجارت فعالیت نمایید و سود قابل توجهی تصاحب نمایید.

دسته اقامت از طریق کارآفرینی (۶ ماه): این گزینه یک مسیر سریع تر برای رسیدن به اقامت را برای شما فراهم می نماید. حداقل سرمایه برای این طرح ۵۰۰ هزار دلار نیوزلند است و می بایست حداقل ۳ شغل جدید برای شهروندان و مقیمان نیوزلند ایجاد نمایند. تحت دو طرح اخیر شما باید سلامت جسمی، شخصیتی و سطح زبان مناسبی داشته باشید.

خانواده یعنی همسر و فرزندان زیر بیست و چهار سال شخصی که کارآفرینی در نیوزلند دریافت می کنند می توانند به عنوان همراه وی اقامت نیوزلند را اخذ نمایند ویا اینکه به صورت مستقل درخواست ویزای دانشجویی یا کار در نیوزلند نمایند.

کارآفرینی در نیوزلند برای مهاجرانی طراحی شده است که قصد دارند به صورت تمام وقت در بیزینس خود کار کنند. اگر شما قصد دارید سرمایه گذاری منفعل انجام دهید و خود مجبور به کارکردن نباشید باید مبلغ یک و نیم میلیون دلار نیوزلند در اوراق قرضه، سهام یا سرمایه گذاری های دیگر هزینه و سرمایه گذاری نمایید تا ویزای سرمایه گذاری در نیوزلند دریافت کنید و اقامت این کشور را کسب نمایید.

مشاهده فرمودید که راه اندازی کسب و کار و تجارت در نیوزلند تحت عنوان کارآفرین در نیوزلند منوط به اخذ کارآفرینی در نیوزلند است و این مهم پس از بررسی شرایط متقاضی ایجاد می شود. لازم به ذکر است برای کسانی که سابقه اقامت در نیوزلند نداشته اند اخذ ویزای کارآفرینی به جهت آثار مسئولیت های قانونی که این طرح برای متقاضیان آن دارد روش پر ریسکی است و از این رو پیشنهاد می شود متقاضیان اخذ اقامت این کشور با مراجعه به وکیل مهاجرت به نیوزلند در خصوص سایر طرق مهاجرت به این کشور اطلاعات تکمیلی دریافت نمایند و در صورت نیاز طی فرایند اخذ کارآفرینی در نیوزلند از راهنمایی وکیل مهاجرت به نیوزلند بهره مند شوید.

نگارنده: فرشاد پورآذر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *