کار در بلاروس

کار در بلاروس

در این مقاله کار در بلاروس را برای شما عزیزان شرح می دهیم.
آیا به کار در بلاروس می اندیشید؟ آیا از شرایط کار در بلاروس اطلاع دارید؟ آیا به مهاجرت از طریق کار در بلاروس می اندیشید؟ کار در بلاروس به چه صورت می باشد؟ آیا می توان با کار در بلاروس اقامت و تابعیت بلاروس را اخذ کرد؟ آیا اشخاص با کار در بلاروس باید مالیات بپردازند؟
برای مهاجرت به بلاروس راههای متعددی وجود دارد که از جمله این راهها تحصیل، کار، سرمایه گذاری، پناهندگی، ازدواج و تولد می باشد. همه ساله افراد بسیاری علاقه مند به کار در بلاروس هستند که می توانند از طریق کار در بلاروس به اقامت و سپس تابعیت بلاروس دست یابند. اشخاص به راحتی می توانند به کار در بلاروس بپردازند و از تمام مزایای کار در بلاروس بهره مند شوند. ما در این مقاله برآن شدیم تا در مورد کار در بلاروس برای شما عزیزان شرح دهیم و به سوالات شما در زمینه کار در بلاروس پاسخ دهیم.
در رابطه با کار در بلاروس باید اینگونه بیان نماییم که فرد متفاضی کار در بلاروس باید ابتدا در بلاروس یک job offer یا کارفرما داشته باشد تا بتواند در بلاروس مشغول به کار شود اما نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که کار مورد نظر باید توسط کارفرما به مدت ۳ ماه در بلاروس آگهی شود و فرد مورد نظر کار در بلاروس یافت نشود و سپس به مدت ۳ ماه دیگر در اتحادیه اروپا آگهی شود و باز هم فرد مورد نظر کار در بلاروس یافت نشود و سپس فرد خارجی می تواند تقاضای کار را قبول نماید و به کار در بلاروس مشغول شود که می توان گفت این پروسه عملا غیر ممکن می باشد اما مورد دیگری که وجود دارد و افراد به راحتی می توانند کار مورد نظر خود را در بلاروس بیابند و به کار مشغول شوند این است که یک ویزای جستجوی کار به مدت ۶ ماه را اخذ می نمایند و سپس در بلاروس به جستجوی کار می پردازند و کار مورد نظر را می یابند اما افرادی که متاهل هستند بهتر است بدانند که در ابتدا فرد اصلی وارد کشور بلاروس می شود کار مورد نظر را می یابد و سپس مسکن مناسب را اجاره می کند و پس از آن اجازه دارد همسر و فرزند خود را همراه ببرد.
نظام اقتصادی بلاروس در حدود ۸۰ درصد تحت کنترل دولت بلاروس می باشد. کشور بلاروس از لحاظ اقتصادی دارای ثبات بسیار خوبی می باشد اما نکته ای که وجود دارد این است که بلاروس یکی از معدود کشور هایی بازمانده در اقتصاد ملی با سرمایه گذاری دولتی می باشد.

صنایع اصلی در بلاروس

مهندسی، مواد شیمیایی، موتور سیکلت، منسوجات، تراکتور و ماشین آلات، چوب، الکترونیک و رادیو.

در اینجا بهتر است این نکته را بیان نماییم که بیش از ۹۰ درصد از کارگران و کارمندان در بلاروس قرارداد کاری امضا می نمایند و تمامی قراردادهای کار افراد با مدت ثابت می باشد. در حدود ۳۰ درصد قرار دادها برای ۱ سال و ۳۱ درصد از قرار دادها برای ۱ تا ۳ سال و همچنین ۳۵ درصد از قراردادها برای ۳ تا ۵ سال منعقد می شوند. همچنین این نکته ضروری می نماید که هیچ کارمند و کارگری بدون قرارداد در بلاروس وجود ندارد و تمامی کارمندان و کارگران با قرارداد کار مشغول به کار و فعالیت می باشند.
بسیاری از مردم در بلاروس به طور رسمی در شرکت های دولتی مشغول به کار و فعالیت می باشند و علاوه بر آن به صورت نیمه وقت هم در شرکت ها و کارهای دیگر از جمله فروش محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و…. مشغول فعالیت می باشند.
با توجه به اینکه ویزای کاری مستقیم در بلاروس وجود ندارد و افراد متقاضی کار در بلاروس نمی توانند به جستجوی کار بپردازند و ویزای کار دریافت نمایند عملا بهترین راه برای گرفتن ویزای کاری کشور بلاروس دریافت دعوت نامه کاری از جانب کارفرما می باشد. دعوت نامه ای که شخص کارفرما برای فرد متقاضی کار در بلاروس ارسال می نماید باید شامل قرارداد کاری باشد اما باید توجه داشت که کار مورد نظر باید قبلا در بلاروس آگهی شده باشد و فرد متقاضی یافت نشده باشد در این صورت شغل مورد نظر به فرد خارجی با ملیت غیر بلاروسی خواهد رسید.
در اینجا این نکته ضروری می باشد و می توان گفت که اشخاص متقاضی کار در بلاروس می توانند پس از یافتن کار مناسب و پرداخت مالیات پس از گذشت چند سال به اقامت و سپس تابعیت کشور بلاروس دست یابند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در بلاروس بهتر است با وکلا و مشاورین برگزیده در امر مهاجرت مشاوره نمایید و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

انواع ویزاهای کشور بلاروس

۱: ویزای نوع B: این ویزا در واقع ویزای ترانزیت می باشد که افراد می توانند پرواز خود را در فرودگاه تغییر دهند و اجازه خروج از فرودگاه را نخواهند داشت.
۲: ویزای نوع C: این ویزا در واقع ویزای کوتاه مدت می باشد و مدت اعتبار آن به طور معمول ۹۰ روز است.
۳: ویزای نوع D: این ویزا در واقع ویزای بلند مدت می باشد و مدت اعتبار آن به طور معمول ۱ ساله است و حتی این نوع ویزا قابلیت تمدید را هم خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کار در بلاروس:

۱: اصل پاسپورت شخص متقاضی ویزای کار بلاروس
۲: کپی پاسپورت شخص متقاضی ویزای کار در بلاروس
۳: دو قطعه عکس ۶*۴ از فرد متقاضی کار در بلاروس
۴: دعوت نامه کاری از جانب یک کارفرما برای فرد متقاضی کار در بلاروس
۵: پرینت تمکن مالی ازحساب بانکی شخص متقاضی کار در بلاروس
در رابطه با هزینه زندگی در بلاروس بهتر است بدانید که هزینه زندگی هر فرد با فرد دیگر کاملا متفاوت می باشد و بستگی به سطح زندگی افراد دارد که می تواند از حد معمول آن کمتر و یا بیشتر شود اما در کل می توان اینگونه بیان کرد که از هزینه زندگی متوسطی برخوردار می باشد و از شرایط مناسبی برای زندگی برخوردار است.
پایتخت بلاروس شهر زیبای مینسک می باشد و زبان رسمی مردم بلاروس، بلاروسی می باشد. نوع حکومت کشور بلاروس
جمهوری میباشد. و همچنین واحد پول این کشور روبل بلاروس است.
در نهایت بهتر است اینگونه بیان نماییم که مهاجرت از طریق کار در بلاروس یکی از بهترین روش های مهاجرت به بلاروس نخواهد بود به دلیل اینکه افراد متقاضی کار در بلاروس بسیار زیاد می باشند و شغل های مناسب در بلاروس محدود هستند و پیشنهاد شغلی برای افراد خارج از بلاروس برای کار در بلاروس عملا کم می باشد و پس از پشت سر گذاشتن مراحلی کار ممکن است به فرد مورد نظر برسد. افراد متقاضی کار در بلاروس می توانند از طرق دیگری وارد بلاروس شوند و در آنجا کار مناسب خود را بیابند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کار در بلاروس می توانید به موسسه MIE مراجعه نمایید و یا با مشاورین و وکلای برگزیده در زمینه مهاجرت از طریق کار در بلاروس مشاوره نمایید.

 

نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *