چگونگی تبدیل اقامت به تابعیت سوئیس

چگونگی تبدیل اقامت به تابعیت سوئیس

مقدمه

مقاله چگونگی تبدیل اقامت به تابعیت سوئیس  میتواند راهنمای مناسبی برای شما عزیزانی که قص تبدیل اقامت خود را به تابعیت در سوییس دارید می باشد تا از دغدغه های متمادی نسبت به موقتی بودن اقامت و دایمی بودن تابعیت و شرایط آن را مهیا میکند. اگر چه خارجی ها می تواند در سوئیس طولانی مدت تنها با اجازه اسکان سوئیس زندگی می کنند، برخی ممکن است مزایای در به دست آوردن تابعیت سوئیس و یا اقامت دائم سوئیس را پیدا گذرنامه سوئیس به عنوان یکی از گذرنامه دشوار ترین در اروپا برای به دست آوردن مشهور اما آن را ارائه مزایای سفر – گذرنامه سوئیس رتبه دوم در شاخص قدرت گذرنامه را دارد.بسته به ملیت خود رامورد نیاز مختلف اعمال می شود فرایندهایی که برای اتباع اروپایی آسان تر در حالی که شهروندان سوم ملی می تواند برای شهروندی پس از تعداد معینی از سال ها زندگی به طور مداوم در سوئیس، بسته به شرایط اعمال می شود. بیگانگان برای تبدیل اقامت به تابعیت سوئیس واجد شرایط پس از ۱۲ سال اقامت و یا برای اقامت دائم پس از ۱۰ سال، اگر چه مسیر کوتاه تر به تبدیل شدن به سوئیس برای کسانی که ازدواج کرده اند سوئیس، نسل دوم ساکنان کودک و افراد خاصی متولد در سوئیس وجود دارد.اگر شما می توانید برای هر دو تابعیت سوئیس و یا اقامت دائم، که  بهترین منافع را ارائه می دهد ، و آنچه که شما برای برنامه تبدیل اقامت به تابعیت سوئیس را باید اعمال کرد.

چه کسی می تواند تابعیت سوئیس و یا اقامت دائم دریافت کنند؟

شرایط مختلف برای شهروندان که از یک کشور در اتحادیه اروپا یا انجمن تجارت آزاد اروپا (انجمن تجارت آزاد اروپا) (کشورهای عضو اتحادیه اروپا به علاوه ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس) اعمال می شود. پیدا کردن مورد نیاز در راهنمای ما برای اتباع اتحادیه اروپا / انجمن تجارت آزاد اروپا در حال حرکت به سوئیس.اگر شما یک غیر اتحادیه اروپا / شهروند انجمن تجارت آزاد اروپا، پس از شما را در سوئیس به مدت ۱۰ سال (کمتر برای برخی از ملیت های) زندگی می کردند شما می توانید برای حل و فصل سوئیس و یا اجازه اقامت دائم اعمال می شود. شما همچنین می توانید درخواست برای تبدیل شدن تابعیت به عنوان یک شهروند سوئیس پس از ۱۲ سال یا کمتر در برخی شرایط مانند ازدواج یا تولد .بسیاری از خارجی ها که زندگی می کنند در دراز مدت در سوئیس خوشحالم که با مجوز اقامت دائم سوئیس به جای رفتن را از طریق فرایند تابعیت طولانی باقی می ماند به نظر می رسد. بررسی های کمیسیون فدرال مهاجرت در سال ۲۰۱۲ منتشر شد نشان داد در حالی که در اطراف ۹۰۰،۰۰۰ نفر در سوئیس واجد شرایط تابعیت بودند، تنها حدود ۳۶۰۰۰ نفر – فقط ۲ درصد از خارجی ها در سوئیس – شهروندان سوئیس سال قبل تبدیل شده بود.

ملیت دوگانه

اگر شما در تابعیت سوئیس را شما می توانید ملیت تولد خود را نگه دارید (و بنابراین باید تابعیت دوگانه) تا زمانی که کشور متبوع خود را نیز آن را می پذیرد.از آنجا که از توانایی نگه داشتن تابعیت دوگانه، شهروندان انگلیسی که واجد شرایط ممکن است در نظر گرفتن تا تابعیت سوئیس زیر رای بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا. چند کانتون افزایش قابل توجهی در برنامه های کاربردی شهروندی در سال ۲۰۱۶ گزارش شده است.کسانی که با تابعیت دوگانه نیز قادر به وارد مواضع دیپلماتیک از ژانویه سال ۲۰۱۷، لغو یک منسوخ “و” تبعیض آمیز “ممنوع قبلی و رد این دیدگاه که مانند شهروندان کمتر وفادار و یا وطن پرست هستند.

آیا باید اجازه اسکان سوئیس و یا تابعیت سوئیس را انتخاب کنید؟

اجازه اسکان (اجازه ج) اجازه می دهد تا شما را به در سوئیس زندگی می کنند تحت شرایط مشابه و لذت بردن از بسیاری از مزایای همان اتباع سوئیس. این شامل:

دسترسی آزاد به اشتغال، شرایط استخدام و شرایط کار.

که قادر به راه اندازی شرکت خود را.

حق آموزش، رسمیت شناختن مدارک تحصیلی، کمک های مالی.

که قادر به خرید املاک و مستغلات بدون محدودیت.

که قادر به زندگی در هر نقطه در سوئیس.

دسترسی به مزایای رفاهی و کمک های اجتماعی.

کسب تابعیت سوئیس را به شما تمام موارد بالا به علاوه حق رای و اداری عمومی ایستادگی کند اما شما خواهد بود موضوع به وظایف قانونی هم مانند دیگر شهروندان سوئیس. برای مثال، مردان سوئیس سال ۱۸ تا ۳۴ به انجام خدمت سربازی. با این حال، بر خلاف اجازه اقامت سوئیس، که مرور زمانی که شما کشور را ترک، شما تابعیت سوئیس و یا گذرنامه خود را از دست می کنید اگر شما در خارج از کشور زندگی می کنند.

تقاضا برای حل و فصل سوئیس و یا اجازه دائمی

پس از ۱۰ سال به طور مداوم در سوئیس شما می توانید برای اقامت دائم و یا اجازه اسکان C. آمریکا اعمال می شود و شهروندان کانادایی می توانید پس از پنج سال اعمال می شود. شما می توانید سوئیس در این دوره برای مقادیر کوتاه از زمان و بدون آن موثر بر اقامت مستمر “خود را ترک – باید به شما میخواهید تابعیت سوئیس اعمال می شود بعد از آن – اما شما باید دفتر مهاجرت در ایالت خود را برای جزئیات خاص در این دوره زمانی تماس بگیرید. شما باید برای اثبات ادغام در جامعه سوئیس و ممکن است مجبور به یک دوره مهارت در زبان و یا بررسی در زبان رسمی ایالت که در آن زندگی می کنید.شما برای اجازه اسکان از طریق مقامات استانی های محلی خود را اعمال می شود.

آخرین وضعیت  به تابعیت سوئیس ۲۰۱۶-۲۰۱۷

تغییرات در روند تابعیت سوئیس در سال ۲۰۱۴ به تصویب رسید و انتظار می رود که به اجرا در آمده در سال ۲۰۱۷٫ این اصلاحات برای راحتی در فرایند مقدماتی تابعیت سوئیس طراحی شده بودند، اگر چه آنها منفی خارجی ها که اجازه اسکان C در طول سال خود را برگزار نکرده اند، تحت تاثیر قرار دهد اقامت سوئیس.

برخی از قابل توجه ترین تغییرات به واجد شرایط برای تابعیت سوئیس خواهد شد عبارتند از:

ساکنان می توانند پس از ۱۰ سال ۱۲ سال اعمال می شود، به جای آن.

تنها ساکنان برگزاری یک اقامت سوئیس دائم (مجوز C) صعود خواهد کرد، که پس از پنج یا ۱۰ سال اقامت بسته به ملیت اعطا می شود. این عواقب قابل توجهی بر ساکنان خارجی که در سوئیس مجوز موقت (به عنوان مثال. B، L، F، مجوز CI) زندگی کرده اند، به عنوان سال اقامت خود را از دیگر سوی شهروندی به حساب یک بار قانون جدید به اجرا در می آید.سال را صرف در سوئیس بین تولد هشت و ۱۸ سال به حساب به عنوان دو به سمت نیاز اقامت.سال صرف در سوئیس با حق موقت به شهروندان – به عنوان مثال، پناهندگان و یا پناهجویان – شمارش قرار شهروندی به عنوان نیمی از سال است.شرایط اقامت استانی نیاز به بین دو تا پنج سال، که در آن نامزدها باید برای یک دوره مجموعه ای قبل از اعمال ساکن در آن ایالت خاص باشد.اگر زوج خارجی به طور مشترک اعمال آنها ممکن است هر دو مورد نیاز برای تحقق نیاز اقامت.با توجه به این قوانین جدید، ساکنان که به مجوز C را نگه دارید، اما با شرایط فعلی شهروندی (۱۲ سال اقامت) در حال توصیه به در نظر اعمال کن، به عنوان آنها دیگر تابعیت سوئیس واجد شرایط پس از آن که اصلاحات اجرا می شوند.اگرچه سوئیس خواهد زمان مورد نیاز برای شهروندی از ۱۲ به ۱۰ سال در سال ۲۰۱۷ کاهش می دهد، این کشور هنوز هم در میان بالاترین زمان اقامت الزامات مورد نیاز برای شهروندی در میان کشورهای اروپایی را دارند. حدود ۳۰،۰۰۰ تا ۴۰،۰۰۰ نفر در هر سال در سوئیس تابعیت.

تولدبه یک شهروند سوئیس ازدواج ، بودن کودک – با تولد یا تصویب – یک شهروند سوئیس

بعد از اینکه شما در سوئیس به مدت ۱۲ سال، از جمله سه از آخرین زندگی کردید.سال را در سوئیس بین سنین ۱۰ و ۲۰ در حال حاضر به حساب دوگانه نسبت به نیاز اقامت است. برخی استان نیز ممکن است شرایط دیگر را مشخص کنید، به عنوان مثال، که متقاضی در کانتون برای یک دوره حداقل بدون وقفه زندگی می کردند؛ این در حال حاضر در سراسر استان نامحدود (اما خواهد شد تحت قوانین جدید اونیفورم پوش) و می تواند از یک تا ۱۰ سال یا بیشتر متغیر است. همچنین شما می خواهد به طور معمول نیاز به شما نشان می دهد یکی از زبان سوئیس به دست داده اند.تحت شرایط خاصی، همسر خارجی و یا فرزند یک شهروند سوئیس ممکن است برای این روش تابعیت ساده شده واجد شرایط؛ ببینید که چه کسی می تواند با ازدواج یا تولد اعمال می شود. دیگران باید از طریق فرایند تابعیت به طور منظم اعمال می شود، به عنوان مثال، اگر آنها شرایط اقامتی به انجام برسانند.

از طریق تولد یا پدر و مادر

بر خلاف بسیاری از کشورها، یک نوزاد متولد شده در خاک سوئیس به صورت خودکار حق تابعیت سوئیس را دارند. کودک سوئیس خواهد بود اگر او است:

فرزندان از پدر و مادر ازدواج کرده، که یکی از آنها سوئیس است.

متولد شده از پدر سوئیس مجرد، اگر پدری است قبل از سن ۲۲ شناخته شده است.

یک کودک خارجی زیر ۲۲ سال که در تابعیت از پدر و مادر را شامل نمی شد و در سوئیس به مدت پنج سال از جمله یک سال بلافاصله قبل از برنامه زندگی می کردند.

یک کودک از پدر و مادر که تابعیت سوئیس را از دست دادند اما می تواند روابط نزدیک به سوئیس نشان می دهد؛

از طریق ازدواج یا پدر و مادر

شما می توانید برای سریع (شناخته شده به عنوان ساده و تسهیل) تابعیت اگر شما به یک شهروند سوئیس به مدت سه سال ازدواج کرده و در سوئیس در مجموع از پنج سال زندگی می کردند، ارائه شریک زندگی خود را در سوئیس به مدت یک سال زندگی می کردند اعمال می شود. شما نمی توانید برای تابعیت تقاضا بر اساس رابطه خود را اگر شما شریک ثبت یک شهروند سوئیس شوید.در برخی از موارد شما می توانید برای تابعیت تقاضا اگر شما در خارج از کشور زندگی می کنند اما می توانید ثابت کنید که روابط نزدیکی با سوئیس و به مدت شش سال به یک شهروند سوئیس ازدواج شده است.این کنفدراسیون که باعث می شود تصمیم گیری در مورد نرم افزار به طوری برنامهها باید به FOM ارسال (اعطای تابعیت بخش،  برن-مقصد و یا به سفارت سوئیس یا کنسولگری اگر شما در خارج از کشور است. شما باید برای انجام الزامات خاص از جمله ادغام در جامعه سوئیس، مطابق با قوانین کشور سوئیس و نما هیچ خطری برای امنیت سوئیس (به عنوان مثال، داشتن سابقه کیفری). شما لازم نیست که برای دیدار با هر نیاز دیگر از کانتون یا کمون اما آنها این حق را برای تجدید نظر شود.اگر شهروندی متقاضی رد شود، متقاضیان حق درخواست تجدید نظر است. روند نرم افزار می توانید به طور متوسط ​​از یک سال و نیم طول می کشد. خوانده شده در مورد هزینه ها و الزامات مورد نیاز برای تابعیت سوئیس ساده.از شما ممکن است خواسته شود تا ثابت کند چیزهایی مانند که به شما پرداخت مالیات خود را، که شما آماده هستید به انجام خدمت نظام، شما هر گونه قوانین شکسته نمی شود، شما صحبت می کنید  فرانسوی آلمانی و یا ایتالیایی، شما به متصل و حرفه ای و اجتماعی یکپارچه در سوئیس، شما شخصیت خوب هستید و یا این که با دولت (از جمله در ژنو) پشتیبانی نمی شود.

پس از زندگی در سوئیس به مدت ۱۲ سال

بعد از اینکه در سوئیس به مدت ۱۲ سال زندگی می کردند شما می توانید تقاضای خود را به تبدیل شدن به یک شهروند سوئیس تابعیت، اگر چه هر سال در سوئیس بین سنین ۱۰ و ۲۰ تعداد به عنوان دو سر برد. اگر شما می خواهید به عنوان یک زن و شوهر اعمال می شود، تنها یکی از شما است برای پاسخگویی به نیاز ۱۲ ساله در حالی که دیگر به در سوئیس به مدت پنج سال زندگی می کردند.شما باید به تقاضای تابعیت کنند در سه سطح: کنفدراسیون، ایالت و کمون. پس از ارسال درخواست خود را، مقامات شما را به یک مصاحبه که در آن جزئیات این روش شرح داده خواهد شد دعوت می کنند. الزامات در سطح فدرال برای همه یکسان است: شما نیاز به فرهنگی و اجتماعی در جامعه سوئیس یکپارچه و با آداب و رسوم و سنت های سوئیس آشنا، پیروی از قانون سوئیس و نه یک تهدید برای امنیت سوئیس.  fom   باعث می شود تصمیم خود بر اساس گزارش ها از کانتون و کمون خود را.اگر FOM نرم افزار شما را تأیید، شما اجازه تابعیت فدرال اعطا می شود. این به تنهایی شما را به تابعیت سوئیس را محق است. تابعیت سوئیس تنها با متقاضیانی که همچنین الزامات تابعیت برای کانتون و کمون که در آن زندگی شما را برآورده سازد به دست آورد.الزامات و روش های بین بلوکهای اقامت، بطور قابل توجهی متفاوت است، به عنوان مثال، شما ممکن است نیاز به در کانتون زندگی می کنند برای یک مقدار مشخصی از سال (نگاه کنید به شرایط اقامت در کانتون)، و یا یک کمون ممکن است شما بخواهید را در حالی که نوشته شده است و یا بررسی تابعیت کلامی دیگر ممکن است تصمیم مجمع عمومی (نگاه کنید به شرایط شهروندی در هر کانتون) است.طول مدت روند و هزینه دولت نیز متفاوت است، با قیمت بین استان های مختلف در هر نقطه از. هزینه های اضافی نیز ممکن است دچار شده برای به دست آوردن گواهینامه سابقه کیفری، گواهی رجیستری اولین، و غیره کل فرآیند می تواند به سه سال و در طول این زمان در حال حرکت به کمون دیگر تا حد زیادی می توانید درخواست خود را پیچیده و به طور معمول امکان پذیر نیست طول بکشد.

نتیجه

روش های متفاوتی برای تبدیل اقامت به تابعیت سوییس وجود دارد همچون سکونت ۱۰ساله در با شرایط خود و ازدواج با یک سوییسی یا شرایط تحصیل در سوییس می باشد.سوییس به خاطر مهاجر پذیر بودن و شرایط مناسب زندگی در این کشور ، مبدل به یک کشور ایده آل در سطح جهان برای اقامت و تابعیت شده است که سالانه افراد بی شماری جهت تحصیل تابعیت سویی اقدام میکنند برای . شما به منظور تبدیل اقامت به تابعیت سوییس میتوانید با وکلا و مشاوران مجرب تماس حاصل نمایید . تا با افتخار شرایط تبدیل اقامت و تابعیت را برای شما مشاوره و توضیح دهد.

 

نگارنده : نیما قربانی

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *