کارآفرینی در اتریش

 

کارآفرینی در اتریش :

همانطور که میدانید کشور اتریش یکی از بهترین کشور ها از نظر اقتصادی درحوزه اتحادیه اروپا ودر سطح جهان است. کار آفرینی در اتریش مورد استقبل افراد زیادی در سرتاسر جهان قرار دارد. . کارآفرینی در اتریش به دلیل اقتصاد پیشرفته وزیرساخت های قوی اقتصادی محل مناسبی برای کار آفرینی میباشد. دولت سوئد متقاضیان بین المللی را که قصد کارآفرینی در اتریش را دارند مورد حمایت قرار میدهد. کار آفرینی در اتریش به نسبت سایر کشور های اروپایی بهتروکم ریسک تر می باشد وهمین دلیل باعث محبوببیت کارآفرینی در اتریش شده است. اگر قصد کار آفرینی در اتریش را دارید بهتر است قبل از هر اقدامی تحقیقات لازم را انجام دهید وبه یک وکیل مهاجرت به اتریش مراجعه فرمایید .
کارآفرینی در اتریش چگونه است؟ شرایط کارآفرینی در اتریش به چه صورت میباشد؟ آیا ویزای کار آفرینی در اتریش به اقامت دائم تبدیل میشود؟ ویزای های کار آفرینی در اتریش چند نوع هستند؟ آیا میتوان از طریق ویزای کار آفرینی به کشور اتریش مهاجرت کرد؟

کارآفرینی یک پروسه شروع سرمایه گذاری وکسب وکار جدید است . اشخاص کارآفرین کسانی هستند که ابتکار عمل دارند وکسب وکر جدیدی را شروع کرده اند . در برخی اوقات تولید یک محصول جدید و یک نوع کسب وکار جدید می باشد .

طرح های دولت اتریش در پیشرفت کارآفرینی :

– آموزش برای رسیدن به یک جامعه کار آفرین :
در اتریش توجه فراوانی برای تشویق کردن کار آفرینان در دانشگاه ها و کالج ها انجام شده و به همراه آن آموزش بیشتر هم در شروع کسب وکارهای جدید صورت گرفته است . حدودا ۴۷ درصد از شرکت ها در اتریش در زمینه های آموزش حرفه ای برای کارمندانشان فعالیت می کنند . در مدرسه های اتریش هم برای دانش آموزانی که سن شان بین ۱۵ تا ۱۹ سال است یک برنامه کسب وکار را به عنوان پروژه تحصیلی خود ارائه می دهند و یک تجارت وکسب وکار کوچک وجزئی را به مدت یک سال تجربه میکنند وسپس می توانند محصولات تولیدی خود وخدمات شان را در بازار محلی به فروش می رسانند وتمام برنامه ها و تصمیم گیری های مربوط به کسب وکار را خودشان انجام می دهند .
حمایت های مالی از سمت دولت و وزارت فدرال کار و امور اقتصادی دوره های آموزشی جدیدی در کشور اتریش در حال ایجاد وسامان دهی هستند که به عنوان ملاقات شرکت به شرکت معروف است . این برنامه به افراد علاقه مند این فرصت را می دهد که از دیگر کسب وکار های موفق ایده بگیرند . براساس توافقات همکاری بین اتریش و آلمان کارآفرینان اتریشی می توانند در رشته های مشابه در کشور آلمان نیز فعالیت کنند .
– تامین مالی شرکت ها برای گسترش شرکت های کوچک وبزرگ با تکنولوژی بالا :
با اصلاح قانون (شرکت های کوچک و متوسط ) SME مسئولیت بانک ها تضمین کسب و کار های کوچک از ۴۵۰ میلیون دلار به ۷۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است . علاوه بر این بانک OHT نیز هم دویست و سی میلیون دلار جهت تضمین اعتبارات تصویب کرده است وزارت امور مالی اتریش به نمایندگی از سمت دولت مرکزی اتریش این تضمین را کرده است که در صورت وجود نداشتن منابع ضمانت های این دو بانک را عمل می کند .

– دسترسی به تحقیق ها و نوآوری ها و استفاده بهینه از آن ها توسط SME ها :
این طرح فعالیت هایی را در بر می گیرد که کمک به شرکت های کوچک ومتوسط (SME) است که به تغییر و نوآوری های جدید احتیاج دارند که برای آن ها روش های جدیدی برای توسعه و بهبودی شان پیش بینی شده است .
و طرح های متعدد ومتنوع دیگری که که دولت اتریش پیشبینی کرده است که بهچند مورد آن در فوق اشاره شد اتریش کشوری است که با جمعیتی بیش از ۸ ملیون نفر در مرکز اروپا قرار دارد که دارای شرایط مناسب اقتصادی می باشد . اتریش در سال دو هزار تولید ناخلص داخلی اش ۲۳۰۰۰ هزار دلار آمریکا بوده است . و نرخ بیکاری در اتریش ۴ درصد پیش بینی شده است . کارآفرینی در شرکت های کوچک ومتوسط (sme) در اقتصاد اتریش تاثیر به سزایی دارد . شهروندان اتریش تقریبا ۶۶٫۱ درصد از کل شغل های کشور اتریش در صنعت وخدمات ر در سال ۱۹۹۷ به وجود آورده اند .
کسب و کار به طور متوسط در اتریش می بایست دارای ۱۱ کارمند باشد که در واقع بیشتر از حد متوسط در اتحادیه اروپا می باشد .

معروف ترین نوع کار آفرینی وثبت شرکت در اتریش ثبت شرکت با مسئولیت محدود(gmbh) است .
انواع شرکت ها وکار آفرینی هایی که در اتریش وجود دارد :
– شرکت با مسئولیت محدود
– سهامی خاص
– با تشکیلات باز
– مشترک از افراد حقیقی وحقوقی
– مطابق با قوانین اتحادیه اروپا
– و . . .

مزیت های کار آفرینی و ثبت شرکت در اتریش :

شخصی که در اتریش اقدام به کارآفرینی می کند مالکیت ۱۰۰ در موضوع کار آفرینی از آن خود شخص است .
شخص متقاضی کار آفرینی در اتریش امکان دسترسی به تمام اتحادیه شنگن برای تجارت ومسافرت واقامت طولانی
شخص کار آفرین می تواند پس از گذشت ۳ سال در خواست اقامت دائم دهد .
و همچنین پس از ۵ سال از اقمت دائم می تواند در خواست پاسپورت دهد .
شخص کار افرین می تواند حساب شرکتی وشخصی افتتاح کند
در اتحادیه اروپا قوانین گمرکی وتجاری آزاد می باشد
امکان استفاده از یک برند ومارک اروپایی

مالیات بر کار آفرینی در اتریش :

در آمد شرکت های ثبت شده در اتریش به ویژه شرکت های با مسئولیت محدود شامل قوانین مالیاتی اتریش می شوند . و بر اساس قانون سود این شرکت ها با مالیات ۲۵ در صد به طور مساوی مشمول پرداخت مالیات می باشند . در سال ۲۰۰۵ مبلغمالیات شرکت ها از ۳۴ در صد به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است به همین علت کشور اتریش مورد توجه اکثر سرمایه گذاران در سراسر دنیا قرار گرفته است . در این سال قوانین ونرخ مالیاتی کشور اتریش مانند سایر کشور های اورپای شرقی اسلوونی ،لهستان ، مجارستان یکسان و به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است .
اکثر شرکت های ثبت شده در اتریش از رفرم مالیاتی جدید که در سال ۲۰۰۵ تصویب شده است پیروی می کنند . شایان ذکر است که این رفرم مالیاتی برای شرکت های بین المللی وشرکت های کوچک وبزرگ وشعبات آن ها بسیار سود آور می باشد . بری کاهش یافتن مالیات های حقوقی شرکت ها در کشور اتریش در مورد دسته بندی های مالیاتی سود وزیان اعضای شرکت اصلی و سود و زیان اعضای شرکت های تابعه با هم در برابر یکدیگر محاسبه می شود . در صورتی که ۵۰ در صداز اعضا عضو باشند وسهام نیز وجود داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد . در صورتی که شخص متقاضی کارآفرینی شرکتی را خرید ارزش ان را می تواند به مدت پانزده سال در محاسبات مد نظر قرار قرار دهد. و این موردی است که در کشور های دیگر امکان پذیر نمی باشد .

مدارک مورد نیاز جهت کار آفرینی وثبت شرکت در اتریش :

داشتن پاسپورت وگذر نامه معتبر
شناسنامه
داشتن مجوز تاسیس شرکت
گواهی نامه عدم سوئ سابقه وپیشینه
اساسنامه شرکت
آدرس محل شرکت ومیزان وسرمایه ونوع فعالیت و. . .
داشتن حداقل مبلغ ۳۵ هزار یورو برای شرکت با مسئولیت محدود که البته ۱۷۵۰۰ یورو آن باید به صورت نقد پرداخت شود .

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که کار آفرینی در اتریش به دلیل پایین آمدن نرخ مالیاتی آن مورد توجه افراد زیادی در سرارسر دنیا قرار گرفته است کار آفرینی وثبت شرکت در اتریش یکی از بهترین و آسان ترین راه های اخذ اقامت اتریش می باشد که احتیاجی به ارائه مدرک تحصیلی عالیه ومدرک زبان خاصی ندارد. اتریش به دلیل قوانین شفاف و روشن سرمایه گذاری ومالیات پایین به محل مناسبی برای کار آفرینی تبدیل شده است . توصیه می شود جهت انجام بهتر روند قانونی کارآفرینی در اتریش با وکیل مهاجرت به اتریش مشورت نمایید.
گردآورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *