هزینه تحصیل در آلمان

هزینه تحصیل در آلمان

بهتر است بدانید برای مهاجرت به کشورهای دیگر باید تمامی اطلاعات را داشته باشید تا بتوانید تصمیم نهایی را اخذ نمایید. هزینه تحصیل در آلمان هم از موضوعاتی است که می تواند در پروسۀ مهاجرت به شما کمک نماید. به طور کلی بدانید هزینه تحصیل در آلمان بسیار مناسب می باشد اما باید بدانیم هزینه های کلی چقدر می باشد و آیا همۀ افراد قادر به پرداخت هزینه تحصیل در آلمان می باشند. در ادامه برای شما عزیزان سوالاتی که ممکن است در باب هزینه تحصیل در آلمان پیش اید را بیان خواهیم کرد. یکی از موضوعاتی که برای افراد در الویت می باشد، هزینه تحصیل در آلمان است البته به این علت است که افراد در ابتدا هزینه ها را بررسی می کنند و اگر توان هزینه تحصیل در آلمان را نداشته باشند اقدام نخواهند کرد. در این زمینه از افراد و وکلا موسسه MIE کمک بگیرید که بتوانند به شما کمک نمایند و در این زمینه خدایی نکرده مسیر خود را اشتباه نروید.

همانطور که در جریان هستید هزینه ها در کشورها کاملا متفاوت می باشد. و از همه مهمتر هزینه ها به چند دسته تقسیم خواهد شد. یکی از گزینه ها بابت هزینه تحصیل در آلمان است و دیگری هزینه زندگی در آلمان است. شاید برای شما سوال ایجاد شود که آیا هزینۀ زندگی و تحصیل از هم مجزاست؟ آیا هر کشور از باب هزینه با یکدیگر متفاوت است؟ جواب سوال این است که هزینه ها در آلمان با هر کشور دیگر کاملا متفاوت می باشد.

هزینه های تحصیل در آلمان رایگان می باشد البته هزینه تحصیل تقریباً رایگان می باشد. ممکن است سوال ایجاد شود منظور از تقریباً چیست؟ دانشجو با تحصیل در آلمان هزینه های بسیار پایینی را پرداخت خواهند کرد. سوال این است که هزینه ای که دانشجو باید پرداخت نماید چیست؟ هزینه دانشجو برای تحصیل در آلمان فقط مربوط به بیمه های دانشجویی و یا خدماتی است که دانشجو استفاده می نماید. پس هزینۀ زیادی را پرداخت نخواهد کرد.

اما در این بین ممکن است بعضی دانشگاه ها وجود داشته باشند که فرد باید بابت تحصیل در این دانشگاه هزینه پرداخت نماید. که پرداخت شهریه در این دانشگاه ها بسته به نوع دانشگاه و شهر انتخابی کاملا متفاوت می باشد.

کشور آلمان دو نوع دانشگاه دارد، دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی. این دانشگاه ها می توانند در رشته های حقوق، پزشکی، اقتصاد، رشته های هنر و موسیقی و … خدمات ارائه نماید.

دانشگاه ها در کشور آلمان درمقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس و دکترا خدمات ارائه می نمایند البته مراکز آموزش عالی بسیاری هم وجود دارند که افراد می توانند در این مراکز مشغول به تحصیل شوند. که در این مقاطع هزینه ها کاملا متفاوت خواهد بود.

در این بین افراد زیادی هم وجود دارند که این توانایی را دارند که بتوانند در کنار تحصیل در دانشگاه ها در مراکز فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل شوند. این مراکز هیچ ارتباطی با درس آنها در دانشگاه ندارد. این افراد می توانند در کنار تحصیل در این مراکز هم مشغول شوند البته هزینۀ این دورۀ تحصیلی با خود فرد می باشد چون این مراکز معمولاً حالت خصوصی دارند و افراد باید هزینه ها را در این دوره تقبل نمایند.

این دوره ها در کنار تحصیل به دانشجو کمک خواهد کرد تا بتوانند بعد از اتمام تحصیل کار مورد نظر خود را راحت تر پیدا نمایند. در این دوره ها افراد تجربۀ زیادی را کسب خواهند کرد و این تجربه برای کسب کار کمک زیادی را به افراد خواهد کرد.

مراکز خصوصی در کشور آلمان افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است. این افراد می توانند با تحصیل در این مراکز امنیت شغلی خود را تضمین نمایند. چون یکی ار دغدغه های دانشجو پیدا کردن کار می باشد. اگر دانشجو از باب پیداکردن کار اطمینان داشته باشد با آرامش خاطر بیشتری مضغول به تحصیل می شود.

هزینه های تحصیل ممکن است در کشور آلمان از ۳۰۰ یورو به بالا باشد که بازهم تایید خواهیم کرد بسته به دانشگاه و رشته کاملاً متفاوت باشد. البته هزینه های کتاب و دفتر و وسایل مورد نیاز با دانشجو می باشد.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان رادارند باید در نظر بگیرند در کنار هزینه های تحصیل در کشور آلمان باید بابت هزینه های زندگی در کشور آلمان هم مبالغی را داشته باشند.

هزینه های زندگی در کشور آلمان هیچ ارتباطی با هزینه های تحصیل در کشور و دانشگاه ندارد. این تفکر اشتباه برای بسیاری از افراد ایجاد شده است که اگر دانشگاه رایگان باشد افرادی که وارد کشور می شوند، دیگر هزینۀ زندگی هم نخواهند داشت. اما باید بدانید این دو موضوع کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد.

دانشجویان باید بتوانند هزینه های زندگی خود را به سفارت نشان دهند. به طوری که افراد باید میزان هزینۀ خود را در کشور بررسی نمایند و در حساب بانکی خود به عنوان سپرده نشان دهند. و اگر نتوانند این مبلغ را به سفارت نشان دهند در پروسۀ ویزا از طرف سفارت با مشکل روبرو خواهند شد.

موضوع مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که ممکن است افراد زمان بیشتری را برای تحصیل طی نمایند. یعنی به جای هشت ترم، ترم های بیشتری را مشغول به تحصیل شوند که این مورد اگر طبیعی و زمان کمی باشد اشکالی در تحصیل رایگان برای افراد نخواهد داشت اما ممکن است افراد بیش از حد معمول بخواهند درس خواندن را ادامه دهند که اگر بیشتر از ۴ ترم باشد برای افراد مشکل ساز خواهد شد. ممکن است سوال ایجاد شود که مشکل افراد در این زمینه چیست؟ آیا آنها از دانشگاه اخراج می شوند؟ ایا اجازۀ ادامه تحصیل به این افراد داده می شود؟

پاسخ سوال این است که افراد بعد از گذراندن این دوره و طولانی شدن دورۀ تحصیلشان باید به دانشگاه مورد نظر هزینه پرداخت نمایند که این هزینه ممکن است از ۹۰۰ یورو شروع شود. که این ۹۰۰ یورو پایین ترین حد خواهد بود که ممکن است بالاتر از این هم باشد.

افراد دانشجو در مقطع دکترا هزینه ای بابت تحصیل پرداخت نخواهند کرد. و هزینه ای که افراد در این دوره پرداخت می نمایند مربوط به خدمات خواهد بود. و در بسیاری از موارد ممکن است بتوانند در این دوره حقوق هم دریافت نمایند.

به طور کلی و با توجه به مطالبی که در بالا در خصوص هزینه تحصیل در آلمان ذکر شد متوجه شدید که تحصیل در آلمان رایگان می باشد و دانشجویان هزینۀ مناسبی را در دورۀ تحصیلی پرداخت خواهند کرد. و تنها هزینه ای که افراد باید در این دوره پرداخت نمایند هزینه زندگی مربوط به این افراد می باشد. دقت نمایید در این زمینه به افرادی اعتماد نمایید که  وکیل هستند. این افراد می توانند به شما در خصوص هزبنه تحصیل در آلمان کمک نمایند و بهترین مشاوره را در خصوص هزینه تحصیل در آلمان به شما عزیزان ارائه نمایند.

 

نگارنده: آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *