اعزام دانشجو به سوئد

اعزام دانشجو به سوئد

در این مقاله به توضیح مسئله ی اعزام دانشجو به سوئد برای شما عزیزان صحبت می نماییم به اینصورت که نحوه ی تحصیل در سوئد و هزینه ها ی تحصیل در کشور سوئد و همچنین هزینه های زندگی در سوئد و نحوه ی اعزام دانشجو در سوئد را برای شما توضیح می دهیم . اعزام دانشجو به سوئد همه ساله توسط افراد مختلفی انجام می پذیرد اما افراد قبل ازاینکه اقدام نمایند باید تمامی شرایط  را در نظر بگیرند اما باید توجه نمایند که  اعزام دانشجو به سوئد توسط وکیل مهاجرت  انجام پذیرد در قسمت ذیل برای شما در مورد اعزام دانشجو به سوئد صحبت می نماییم . اعزام دانشجو به سوئد چگونه انجام می شود ؟ هزینه ی زندگی در کشور سوئد چگونه می باشد؟ هزینه ی تحصیل در سوئد چگونه می باشد؟

افراد زیادی برای کشور سوئد اقدام می نمایند که باید در وهله ی اول کیفیت تحصیلی رشته ی مورد نظر را در نظر داشته باشند و در وهله ی بعد هزینه های زندگی و تحصیل را در نظر داشته باشند که در قسمت ذیل برای شما توضیح داده می شود : هزینه های تحصیل در سوئد بر اساس هزینه های دانشگاه به هر دانشجو در رشته مربوطه مرتبط می باشد که بین هفتاد تا صدو پنجاه هزار کرون متغیر می باشد که لازم به ذکر می باشد که این هزینه سالیانه می باشد . البته بهتر است بدانید که  دانشجویانی که خارج از اروپا می باشند و توانسته اند از تحصیلات رایگان بهره مند شوند به راحتی می توانند تا پایان تحصیلات خود از خدمات رایگان بهره مند شوند . افرادی که قصد اخذ اقامت تحصیلی در سوئد را دارند باید علاوه بر هزینه های تحصیل در سوئد باید هزینه  های زندگی در کشور سوئد را نیزدر نظر داشته باشند .

هزینه ی زندگی در کشور سوئد همانطور که میدانید برای افراد دانشجو با افراد دیگر متفاوت می باشد که برای فرد دانشجو با در نظر گرفتن اجاره خوابگاه و غذا و رفت و آمد در حدود ۴۰۰۰ هزار کرون می باشد که فرد دانشجو علاوه بر هزینه ی تحصیل هزینه ی زندگی را نیز باید پرداخت نمایند .و باید در این امر یعنی امر مهاجرت عواملی مانند داشتن فرزند و همچنین محل زندگی و دیگر شرایط در برآورد هزینه ی زندگی مد نظر قرار گیرد . در کشور سوئد دروس  در اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند برای ورود به دانشگاه در کشور سوئد شما باید دارای مدارک معتبر زبان بوده و همچنین بهتر است بدانید برای ورود به حوزه ی دانشگاه در کشور سوئد باید دارای دیپلم دوازده ساله باشید .

افراد دانشجو در کشور سوئد می توانند به مدت ۲۰ ساعت در هفته به کار دانشجویی یپردازند که این کار در اصطلاح کار سفید نامیده می شود . بهتر است بدانید ویزای تحصیلی در کشور سوئد به شما اجازه ی بردن همراه را نیز میدهد و شما می توانید همسر و فرزند خود را نیز به همراه خود به این کشور ببرید و همسر شما می تواند از این کشور اجازه ی کار دریافت نماید و به راحتی به صورت تمام وقت در این کشور کار پیدا نماید لازم به ذکر می باشد زمینه ی کاری در کشور سوئد بسیار عالی می باشد .

شروع ترم های تحصیلی در کشور سوئد دردو ترم بهار  و پاییز می باشد و  افراد می توانند برای این دو زمان برای تحصیل در سوئد برنامه ریزی نمایند . در ترم بهار شما انتخاب کمتری را دارا می باشید و تعداد رشته ها محدودتر می باشد و باید این موضوع را در نظر داشته باشید که زبان آموزشی در کشور سوئد در مقطع لیسانس به زبان سوئدی می باشد البته  این شرایط برای بعضی از رشته ها وجود دارد و صدق می نماید .

افراد دانشجو باید برای ادامه ی تحصیل در کشور سوئد مدارکی را داشته باشند که این مدارک شامل مدرک دیپلم دوازده ساله ، ریز نمرات دیپلم دوازده ساله ی فرد ، مدارک دانشگاهی و تمامی ریز نمرات فرد شماره تماس و نام فردی که در دانشگاه مدارک شما را تایید کرده است . افراد باید دارای مدارک تایید شده و ترجمه شده باشند همچنین اگر فرد سابقه ی کاری نیز دارد ارائه ی این سابقه ی کار در صورت داشتن گپ تحصیلی بسیار عالی و مورد نیاز می باشد.

۲ سری کپی از صفحات پاسپورت  و همچنین کپی کامل از صفحات شناسنامه  و ۶ قطعه عکس رنگی مخصوص پاسبورت همچنین برای مدرک لیسانس داشتن آیلتس ۵٫۵ و برای مقطع فوق لیسانس ۶ و برای مقطع دکتری ۶٫۵ را مورد نیاز می باشد .

 

بورسیه ی تحصیلی در سوئد :

بورسیه در موسسه ی پزشکی کارولینسکا  به اینصورت می باشد که تعداد محدودی بورسیه  برای پوشش هزینه تحصیل دانشجویان خارجی وجود داشته است . بورسیه ها دو نوع می باشد بورسیه ی نوع اول نیمی از شهریه تحصیل را پوشش می دهد و اما بورسیه های نوع دوم تمامی شهریه ها را پوشش میدهد و البته هزینه های زندگی بر عهده ی دانشجو می باشد .

دانشجویانی  که در این دانشگاه تحصیل می کنند اگردر رشته های علوم طبیعی و یا موضوعات مرتبط با تکنولوژی تحصیل نمایند می توانند از تحصیل رایگان در سوئد بهره ببرند و این بسیار مهم می باشد که قبل از اقدام برای تحصیل تمامی شرایط تحصیل در سوئد را دارا باشند . وزیر آموزش و پرورش در کشور سوئد پیشنهاد تحصیل رایگان در کشور سوئد را برای دانشجویان مستعد داده است اما در عوض تاکید فراوان بر این داشته است که این دانشجویان باید متعهد شوند که پس از پایان تحصیلاتشان در کشور سوئد مانده و کار نمایند.

 

در نهایت بهتر است بدانید که هم اکنون امکان اخذ بورسیه از کشور سوئد وجود نداشته و بهترین راه برای ورود به این کشور استفاده از دوره های زبان در این کشور می باشد که هزینه های آن بسیار بهتر از هزینه های تحصیل به طور مستقیم در مقاطع دانشگاهی می باشد به همین دلیل به شما  پیشنهاد می شود که به جای تحصیل مستقیم در دانشگاه های این کشور از طریق دوره ی زبان وارد این کشور شده و یک سال به تحصیل زبان انگلیسی پرداخته و پس از آن می توانند با اخذ پذیرش تحصیلی یا پیدا کردن کار اقامت خود را تمدید نمایند .

در اعزام دانشجو به سوئد نیز باید بدانید که افراد تمامی این اطلاعات را داشته و بعد به تحصیل در سوئد بپردازند و این بسیار مهم می باشد که از وکیل مهاجرتی که اعزام دانشجو به سوئد می نماید تمامی اطلاعات مورد نظر را کسب نمایید و همه ی موارد از قبیل هزینه ی زندگی در سوئد و هزینه ی تحصیل در سوئد در اعزام دانشجو به سوئد مد نظر می باشد .پس به تمامی این امور توجه نموده و بعد اقدام نمایید .

نگارنده: سپیده علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *