مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد

آیا به فکر مهاجرت به سوئد هستید ؟   آیا شرایط مهاجرت به سوئد را می دانید ؟ آیا می دانید برای مهاجرت به سوئد از چه راه هایی می توانید استفاده نمایید؟ مهاجرت به سوئد یکی از گزینه هایی است که افراد زیادی از سر تا سر جهان هر ساله برای آن اقدام می نمایند . افرادی که خواهان مهاجرت به سوئد هستند , می توانند از راه های مختلف و متفاوتی در این زمینه استفاده کنند . ما در این مقاله سعی بر بررسی مهاجرت به سوئد داریم . شما می توانید از راه های مهاجرتی دیگر نظیر مهاجرت به سوئد نیز اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود راجع به مهاجرت به سوئد را از وکیل مهاجرت به سوئد  جویا شوید.

افرادی که قصد اخذ اقامت در سوئد را دارند , به چند طریق می توانند در این مورد اقدام نمایند . از جمله راه هایی که می توان در این زمینه اقدام کرد عبارتند از : اخذ اقامت در سوئد از طریق تحصیلی , اخذ اقامت درسوئد از طریق کاری , اخذ اقامت در سوئد از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت , اخذ اقامت در سوئد از طریق ازدواج , اخذ اقامت درسوئد از طریق پناهندگی و … که ما به طور خلاصه هر کدام از آن ها را برای شما شرح خواهیم داد .

 

مهاجرت به سوئد از طریق کار

کشور سوئد یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپاست که دارای رشد اقتصادی بسیار بالایی است ,  به همین خاطر هر ساله جمعیت زیادی خواهان مهاجرت به این کشور هستند . افرادی که تابعیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را دارند ,  نیازی به درخواست اجازه کار ندارند ,  ولی افرادی با تابعیت خارج از اتحادیه اروپا  ,  طبق قانون جدید سال ۲۰۰۸ پارلمان سوئد ,  می بایست درخواست اجازه کار خود را از اداره مهاجرت سوئد بخواهند .

شرایط دریافت اجازه کار :

شخصی که مایل به فعالیت و کار در کشور سوئد می باشد ,  باید از سوی یک کارفرما در کشور سوئد پیشنهاد کار و استخدام داشته باشد .

فرد می بایست گذر نامه معتبر داشته باشد .

توانایی تامین زندگی از طریق کار مورد نظر را داشته باشد .

اتحادیه صنفی مربوط به شغل مورد نظر خود را در مورد شرایط استخدامی اعلام کرده باشد .

آن شغل در اتحادیه اروپا و کشور سوئد آگهی شده باشد .

اعضای خانواده دارنده اجازه کار نیز می توانند برای همان مدتی که وی اجازه کار دریافت کرده است  , اجازه اقامت یگیرند . افراد پس از ۳ سال کار می توانند برای دریافت اقامت دائم در سوئد اقدام نمایند .

 

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل :

سوئد کشوری است که تحصیل در آن تا سال ۲۰۱۱ به صورت رایگان بود اما از سال ۲۰۱۱ به بعد تحصیل در آن یا هزینه هایی همراه می باشد . تحصیل در کشور سوئد مثل بقیه کشورهای اروپایی در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر می باشد , ولی در مقطع لیسانس در همه دانشگاه های دولتی این کشور ، تدریس به زبان سوئدی است . بنابراین افراد برای تحصیل در این مقطع می بایست به زبان سوئدی تسلط داشته باشند , ولی از مقطع لیسانس به بالاتر ، اکثر رشته ها در دانشگاه های کشور سوئد به صورت زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند . بنابراین یکی از ملزومات ورود به این مقاطع دارا بودن مدرک زبان انگلیسی می باشد .

 

مهاجرت به سوئد از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری :

ثبت یا خرید شرکت در کشور سوئد بر اساس ویزای (Eget Företag) می باشد .

چنانچه شما تصمیم دارید در کشور سوئد با شرکت خود بیشتر از سه ماه کار نمایید , باید ویزای اقامت سوئد را دارا باشید. مواردی که شما برای این منظور باید در نظر داشته باشید :

۱ – اعتبار پاسپورت شما نباید کم تر از طول مدت درخواست باشد .

۲ – شما  باید حداقل ۵۰% از سهام شرکت را دارا باشید . این کار به دلیل توانایی در تاثیرگذاری بر روی تصمیمات اصلی شرکت می باشد .

۳ – افراد برای ثبت شرکت یک بیزینس پلان راضی کننده و توجیه شده ارائه کند . این پلان می بایست بتواند کل اعضای خانواده را برای مدت ۲ سال تامین نماید .

۴ – داشتن تجربه شخصی در مورد کاری که می خواهد انجام دهد بسیار مهم می باشد . شما باید اثبات نمایید که توانایی و تجربه راه اندازی شرکت در این مورد را در سوئد خواهید داشت .

۵ – شما باید نشان دهید و ثابت نمایید که هزینه و سرمایه لازم برای اقامت خود و خانواده خود در ۲ سال اول اقامت در سوئد را دارا هستید . این مبلغ برای شخص درخواست کننده ۲۰۰۰۰۰ کرون و برای همسر ۱۰۰۰۰۰ کرون و برای هر فرزند زیر ۱۸ سال ۵۰۰۰۰ کرون است . چگونگی ارائه این مبالغ به صورت گواهی بانکی معتبر می باشد .

۶ – شما باید توانایی صحبت به زبان انگلیسی و سوئدی را داشته باشید , البته به مدرک زبان نیازی نیست .

۷ -چنانچه در سوئد دانشجو هستید باید درخواست ویزای اقامت کاری خود را قبل از اتمام اعتبار ویزای تحصیلی به اداره مهاجرت تحویل دهید. همچنین باید حداقل ۳۰ واحد درسی(معادل یک ترم تحصیلی یا تحقیقاتی) را گذرانده باشید .

 

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج :

شخصی که اقامت سوئد دارد , برای اخذ اقامت همسر خود باید شرایطی داشته باشد  ,  بدین صورت که چنین فردی می بایست توانایی تامین حداقلی نیازهای خود و همسر و درآمد مناسب و همچنین یک خانه به عنوان سرپناه داشته باشد .

پس از ارائه مدارک  ,  نوبت به بررسی مدارک می رسد که صحت و سقم اطلاعات دریافتی بررسی شود . این زمان به طور میانگین بین ۲ الی ۵ ماه زمان می برد و پس از این مرحله نوبت به مصاحبه حضوری می رسد . در این مصاحبه از شما راجع به نوع و زمان آشنایی ,  سابقه زندگی و تمکن مالی و … سوالاتی خواهد شد و باید برای مصاحبه کننده ثابت شود که این ازدواج صوری نبوده و صرفا فقط به دلیل مهاجرت و اخذ تابعیت صورت نگرفته و ازدواج آن دو بر پایه واقعیت و رابطه زوجیت تحقق یافته باشد . پس از انجام مصاحبه اگر فرد بتواند این موارد را اثبات نماید  ,و با آوردن دلایل و مدارک کافی فرد مصاحبه کننده را متقاعد به درستی و راستی مدارک کند ,  به وی یک ویزای اقامت ۲ ساله تعلق خواهد گرفت که طبق این ویزا اجازه کارو اقامت به تبعه سوئدی و همسر وی اعطا می شود .

پس از طی این مرحله ۲ ساله  ,  ویزا قابلیت تبدیل شدن به اقامت دائم را دارا خواهد شد  ,  منوط به اینکه در طول این ۲ سال  ,  فرد هیچ گونه محکومیت و سابقه قضایی نداشته باشد و همچنین ثابت نماید که طی این ۲ سال همچنان با همسر خود رابطه و زندگی مشترک داشته است و خواهد داشت . پس از سپری کردن این مراحل به طور کامل  , فرد می تواند برای همیشه در آن کشور زندگی و فعالیت نماید .

 

با توجه به مطالب گفته شده می توان پی به این نکات برد که برای مهاجرت به سوئد راه های مختلفی وجوددارد که افراد با توجه به شرایط خود می توانند یکی از آن ها را انتخاب نمایند . همچنین با مهاجرت به سوئد و گذراندن زمان مشخص شده ای می توان به اقامت دائم و تابعیت این کشور دست یافت .  ما در این مقاله سعی نمودیم به بررسی شرایط مهاجرت به سوئد بپردازیم . شما چنانچه خواهان اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به سوئد هستید , می توانید از وکیل مهاجرت به سوئد کمک بگیرید .

 

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *